Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Vi er med storebror på fotballcup, nettopp for at han skal få litt «alenetid» og fokus. 5 åringen er hjemme i vårt hus med besteforeldre hun kjenner godt.. men hun bare gråter:( Har grått av og på, mest gråt siden de hentet henne i bhg. Hun var godt forberedt, men er ikke vant til eller liker å være borte fra meg. Besteforeldrene er fortvilte og det er jeg og. Det er 5 t kjøring en vei! Så jeg må evt kjøre t/r for å hente henne. Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre. Noen med erfaring? Anonymkode: 138f4...a88
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 En 5-åring er stor nok til å forstå at du kommer tilbake, så her må besteforeldrene rett og slett avlede henne bedre og trygge henne på at hun har det fint. Du kan jo foreslå at de kan bake sammen, se en film (på kino?) eller noe annet gøy. Anonymkode: e44cf...e25
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): En 5-åring er stor nok til å forstå at du kommer tilbake, så her må besteforeldrene rett og slett avlede henne bedre og trygge henne på at hun har det fint. Du kan jo foreslå at de kan bake sammen, se en film (på kino?) eller noe annet gøy. Anonymkode: e44cf...e25 Hun blir 5 dette året, men hun kan dager og tidsbegrep godt. De er litt eldre, og hun vil ingenting som de foreslår, bare gråter. De er ikke så gode på avledning heller. Ikke har hun spist siden bhg heller. Jeg har det så vondt. Drar jeg hjem og kjører 10 t tur/retur så lærer hun heller ikke at vi jo kommer tilbake og at det går bra. Men, hun er så avhengig av meg.. Bare jeg er i nærheten så er alt fryd og gammen. Vet ikke hva jeg skal gjøre her.. Anonymkode: 138f4...a88
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hun blir 5 dette året, men hun kan dager og tidsbegrep godt. De er litt eldre, og hun vil ingenting som de foreslår, bare gråter. De er ikke så gode på avledning heller. Ikke har hun spist siden bhg heller. Jeg har det så vondt. Drar jeg hjem og kjører 10 t tur/retur så lærer hun heller ikke at vi jo kommer tilbake og at det går bra. Men, hun er så avhengig av meg.. Bare jeg er i nærheten så er alt fryd og gammen. Vet ikke hva jeg skal gjøre her.. Anonymkode: 138f4...a88 Altså, jeg regner jo med at hun kjenner besteforeldrene godt og er trygg på dem? I så fall synes jeg egentlig ikke at det er så ille. Hun vet hvor du er, at du kommer tilbake og er med mennesker hun er glad i. Hun overlever helt fint å være lei seg og gråte noen timer, og å gå en stund uten mat. Hvis hun nekter å bli med på noe, kan besteforeldrene kanskje si at de gjerne vil at hun skal komme og f.eks. se film med dem og kose seg med noe godt, men så rett og slett la henne være litt i fred. Hvis de står der og er skikkelig "men stakkars lille deg, så fælt du har det, vi skal ringe mamma", så blir det i hvert fall fælt for henne. De må være rolige og bilde og forsikre henne om at du er tilbake xx, og i mellomtiden vil de gjerne gjøre ditt og datt sammen med henne, når hun et klar. Anonymkode: e44cf...e25
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Du kjører ikke 10 t for å hente en frisk femåring som er i sitt eget hjem med mennesker hun elsker og kjenner. Det er tøft for dere alle, men dette må du faktisk stå i. Tenk på storebror også, det kan virke som det kan være bra for han å ha deg for seg selv. Hun slutter å gråte til slutt og hun begynner å spise når hun blir sulten nok. Bare be besteforeldrene trygge henne på at du kommer igjen og at de skal passe godt på henne. Anonymkode: 13b95...1c2
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Det går seg sikkert til. I morgen skal hun kanskje i barnehagen igjen? Anonymkode: b2841...ec7
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Mener du etter bhg i dag? Jeg blir jo mest overrasket over besteforeldrene her, for de må jo finne på noe med henne da. Og så fortelle at de er fortvilte...? Jeg har erfaring ja, med barn som gråter når foreldrene er borte første gang eller for tredje for den sakens skyld. Jeg beroliger foreldrene med at barnet har det helt fint, og at det vil komme over frustrasjonen. Det gjør de også fordi jeg etterhvert klarer å avlede eller muntre opp etterhvert. Hva med å bake eller leke skattejakt? Lese fra en bok. Uansett bør du holde ut, for barnet er nok i trygge hender selv om besteforeldrene her er i overkant av hva som hadde irritert meg. Se det an til i morgen, for hun får neppe noe traume av dette altså. Anonymkode: b01e9...378
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Ikke ring, ikke la henne høre stemmen din og ikke la henne skjønne at dere voksne et fortvilte. Hun må se at de voksne er rolige og at du kommer tilbake når du har sagt. Bestemor får sette igang med å steke vafler eller noe, så kommer hun nok. Det viktige nå er at besteforeldrene er helt rolige og avslappet så 5 åringen skjønner at hun er den eneste med "panikk". Anonymkode: 9b1aa...115
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Ikke ring, ikke la henne høre stemmen din og ikke la henne skjønne at dere voksne et fortvilte. Hun må se at de voksne er rolige og at du kommer tilbake når du har sagt. Bestemor får sette igang med å steke vafler eller noe, så kommer hun nok. Det viktige nå er at besteforeldrene er helt rolige og avslappet så 5 åringen skjønner at hun er den eneste med "panikk". Anonymkode: 9b1aa...115 Her er jeg veldig uenig. Hun må få høre stemmen din! Ikke bli helt borte liksom. Men, besteforeldre eller du kan si at mamma ringer før du legger deg. Så ringer du da og da. Hun har jo ikke tidsbegrep, men det gir trygghet å vite at du vil ringe. Om hun maser, kan besteforeldre vise på klokken, og selv om hun ikke forstår så vil hun skjønne og bli betrygget på at du vil ringe. Anonymkode: b01e9...378
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 On 7/25/2022 at 6:42 PM, Anonym bruker said: Vi er med storebror på fotballcup, nettopp for at han skal få litt «alenetid» og fokus. 5 åringen er hjemme i vårt hus med besteforeldre hun kjenner godt.. men hun bare gråter:( Har grått av og på, mest gråt siden de hentet henne i bhg. Hun var godt forberedt, men er ikke vant til eller liker å være borte fra meg. Besteforeldrene er fortvilte og det er jeg og. Det er 5 t kjøring en vei! Så jeg må evt kjøre t/r for å hente henne. Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre. Noen med erfaring? Anonymkode: 138f4...a88 stakkars unge, dette burde dere venne henne mer til, og stakkars storebror som aldri får alenetid med foreldrene sine, dette har dere dessverre stelt i stand selv, men dere er med storebror nå Anonymkode: f0fce...b8d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): stakkars unge, dette burde dere venne henne mer til, og stakkars storebror som aldri får alenetid med foreldrene sine, dette har dere dessverre stelt i stand selv, men dere er med storebror nå Anonymkode: f0fce...b8d Følte du at du var veldig hjelpsom nå? Til HI: Jeg skjønner godt at dette river i hjertet. Hvor lenge er det siden dere dro, og hvor lenge er det igjen til dere kommer hjem igjen? Jeg er enig i at du ikke skal kjøre hjem og hente henne. Dette overlever hun fint! Får litt følelsen av at besteforeldrene ikke helt klarer å skjule bekymringen sin og kanskje forsterker gråten ubevisst? Her må de være tydelige, blide og optimistiske. Dette skal gå fint, kom så baker vi boller, nå går vi en tur på butikken, etc. Bit tennene sammen, HI! Dette går bra og det går i alle fall over 😊👍 Anonymkode: 266a9...64d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 Vi er hjemme igjen! Det gikk seg til da jeg måtte sette litt hardt mot hardt mot henne. Det var vondt, men nødvendig. Hun er ekstremt mammadalt, og trenger absolutt mer tid alene med besteforeldre. Takk:) Anonymkode: 138f4...a88
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vi er hjemme igjen! Det gikk seg til da jeg måtte sette litt hardt mot hardt mot henne. Det var vondt, men nødvendig. Hun er ekstremt mammadalt, og trenger absolutt mer tid alene med besteforeldre. Takk:) Anonymkode: 138f4...a88 Så bra! Da blir det lettere neste gang og storebror fikk ha deg litt for seg selv. Jeg er på tur med minstemor nå. Hun er den som alltid må henge med på cuper, kamper og stevner. Nå får jeg og hun noen dager på hennes premisser uten storebrødre som synes alt hun foreslår er kjedelig. Hadde nesten glemt hvor artig det er å være på tur med en som blir begeistret for lite. 7 år😍 Anonymkode: 9b2c7...74c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Burde du ikke øve henne på kortere opphold med andre enn deg før du tar en heldags? Anonymkode: 8cdf0...628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå