Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Lurer på hva som er vanligst når man skal ut å spise om kveldene. Tenker mest på fottøy. Brukes sko? Anonymkode: 3364c...844
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Man går ikke barbeint nei Om mannen din bruker sandaler eller sko er jo opp til han. Min man bruker lave sokker og sko. Anonymkode: baa7c...049
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Sko? Selvsagt bruker man sko. Enten sandaler uten sokker eller joggesko eller tøysko. Anonymkode: 48b6c...0ea
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 I alle dager. Selvfølgelig bruker man sko. De skal heller ikke komme uten klær hverken på overkropp heller. Nå har de gått til det skrittet flere steder i sydlige land og påbudt turister å kle på seg i butikker og ikke handle i badetøy. Blir helt matt av at folk ikke viser mer dannelse og respekt for lokalbefolkning og mer oppegående turister. Anonymkode: c32a8...22b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 HI her Mente jo selvfølgelig sko ifht sandaler…. Takk for svar! Anonymkode: 3364c...844
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): HI her Mente jo selvfølgelig sko ifht sandaler…. Takk for svar! Anonymkode: 3364c...844 Det er det ingen regel på, og du ser begge deler. Så der blir det mannen din, hans stil og hva han selv føler seg komfortabel med å gå i som bestemmer. Mannen min bruker som sagt sko, har på våre 25 år sammen aldri sett han i sandaler. Men broren hans bruker sandaler fra mai til september, aldri sko om sommeren. Så det er rett og slett smak og behag. Anonymkode: baa7c...049
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Det kommer kanskje litt an på hvilke restauranter dere ønsker å være på. På de aller mest snobbete bør man ha langbukser og sko også i de sydlige landene slik som i Norge, men jevnt over er vel det viktigste i syden å ikke være baris. Tror han fint kan på restaurant i sandaler sålenge han har pen shorts og t skjorte / skjorte ja ☀️ Anonymkode: c53e8...a8f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Jeg synes ikke sandaler er greit på restaurant, men en shorts til ca kne og skjorte evt med korte ermer eller en pen T-skjorte er greit. Anonymkode: 1c5cd...983
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Mannen min går aldri rundt uten t-skjorte og bruker aldri sandaler. Han bruker også kun shorts om det er skikkelig varmt og det ikke er en profesjonell sammenheng. Men han er nok litt gammeldags på de greiene der ❤️ Eneste stedet han går i bar overkropp er i et basseng (som han drar i sånn en gang hvert femte år eller noe). På stranda har han også på t-skjorte. Og han har en fin og relativt veltrent overkropp. Dette ble litt på siden av spørsmålet, beklager det. Føler bare at det med bar overkropp og sandaler går litt hånd i hånd Anonymkode: 0bf70...586
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Det er jo klart det er greit med sandaler for menn på restaurant såfremt den ikke har en uttalt dresskode. Er restauranten innendørs med aircondition så er det mer naturlig med sko. Det er helt klart greit å gå med sandaler på restaurant utendørs, som det mange av i varmere strøk. Vil tro at de aller fleste menn på stranden går uten t-skjorte. Her er det varmt og man går til og fra vannet. Skal man derimot inn på strandkafeen for å kjøpe noe tar de fleste selvsagt på seg en t-skjorte og skifter shorts om badeshortsen er våt. De fleste jeg kjenner går i sandaler på stranden, på tur og på restaurant. Det er rett og slett for varmt til å gå med sko. Om kvelden har de på seg shorts og kortermet skjorte. Bar overkropp og sandaler går selvsagt hånd i hånd på stranden, men jeg synes ikke det er et mønster med sandaler og bar overkropp på restauranter og i butikker. Og hvorfor skulle det være greit for kvinner å gå i sandaler og ikke menn? Selvsagt er det noen som handler i flipp flopp og badetøy, men det gjelder både gutter og jenter. Det er nok ikke så mange av dem selv om man lett legger merke til dem og man enkelte plasser har måtte lage eksplisitte regler da de tydeligvis ikke forstår av seg selv hva som er forventet. De er nok ikke blant de mest sofistikerte. Jeg kjenner ingen som kunne funnet på å handle i badetøy. Anonymkode: 905ff...fc0
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo klart det er greit med sandaler for menn på restaurant såfremt den ikke har en uttalt dresskode. Er restauranten innendørs med aircondition så er det mer naturlig med sko. Det er helt klart greit å gå med sandaler på restaurant utendørs, som det mange av i varmere strøk. Vil tro at de aller fleste menn på stranden går uten t-skjorte. Her er det varmt og man går til og fra vannet. Skal man derimot inn på strandkafeen for å kjøpe noe tar de fleste selvsagt på seg en t-skjorte og skifter shorts om badeshortsen er våt. De fleste jeg kjenner går i sandaler på stranden, på tur og på restaurant. Det er rett og slett for varmt til å gå med sko. Om kvelden har de på seg shorts og kortermet skjorte. Bar overkropp og sandaler går selvsagt hånd i hånd på stranden, men jeg synes ikke det er et mønster med sandaler og bar overkropp på restauranter og i butikker. Og hvorfor skulle det være greit for kvinner å gå i sandaler og ikke menn? Selvsagt er det noen som handler i flipp flopp og badetøy, men det gjelder både gutter og jenter. Det er nok ikke så mange av dem selv om man lett legger merke til dem og man enkelte plasser har måtte lage eksplisitte regler da de tydeligvis ikke forstår av seg selv hva som er forventet. De er nok ikke blant de mest sofistikerte. Jeg kjenner ingen som kunne funnet på å handle i badetøy. Anonymkode: 905ff...fc0 Jeg kunne aldri handlet i bare badetøy, men jeg må innrømme at flipp flopper føles uproblematisk å ha på hvis vi er på en strand i utgangspunktet. Altså, jeg går til, fra og på stranden i dette, og om jeg da må innom supermarkedet for å kjøpe vann el. så går jeg ikke tilbake til hotellet først for å bytte skotøy, men jeg tar på meg en kjole over bikinien. For å svare på HI sitt spørsmål så synes jeg sandaler er helt innafor å ha på seg på restaurant, med mindre det er en "penere" innendørs en. Vi var noen uker på Kreta nylig, og da pleide både mannen og tenåringssønnene våre å ha på shorts, t-skjorter og sandaler. Anonymkode: a04f9...41f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg kunne aldri handlet i bare badetøy, men jeg må innrømme at flipp flopper føles uproblematisk å ha på hvis vi er på en strand i utgangspunktet. Altså, jeg går til, fra og på stranden i dette, og om jeg da må innom supermarkedet for å kjøpe vann el. så går jeg ikke tilbake til hotellet først for å bytte skotøy, men jeg tar på meg en kjole over bikinien. For å svare på HI sitt spørsmål så synes jeg sandaler er helt innafor å ha på seg på restaurant, med mindre det er en "penere" innendørs en. Vi var noen uker på Kreta nylig, og da pleide både mannen og tenåringssønnene våre å ha på shorts, t-skjorter og sandaler. Anonymkode: a04f9...41f Jeg mente ikke at flipp flopp i seg selv var feil. Det var mer et svar til anonym over som mente at bar overkropp og sandaler hang sammen. De jeg har sett som handler i bikini har hatt flipp flopp ikke sandaler. Anonymkode: 905ff...fc0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 Min mann pakker alltid med seg langbukser og penere sko i tillegg til shorts og sandaler. Antrekk velges etter type restaurant og dresscode. Mange hotell har slikt spesifisert for sine restauranter feks😊.
Kira Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 Her er det salig blanding blant mannfolkene. Du ser alt fra joggesko til slippers. Det er svært sjelden jeg ser noen med pensko midt på varme sommeren. Det er vel stort sett de som jobber i banken og lignende som sitter inne i aircondition hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå