Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg fyller snart år, og vil gjerne invitere ca 15 stk hjem til meg. Men jeg har veldig lyst å forespørre kurvfest. Altså skrive at i stedet for gave, setter jeg pris på om folk tar med en liten, enkel rett. Jeg kunne jo kjøpt catering, men synes det er så kjip og overpriset mat, stort sett. Og jeg trenger virkelig ingen gaver. Vil bare ha en avslappet, koselig feiring med folk jeg er glad. Vil jo i så fall selv lage en rett også, pluss stå for velkomstdrink og diverse snacks. Jeg er i 40-årene. Bør jeg droppe det, og bare lage mat til hele gjengen? Evt spørre noen få om hjelp? Anonymkode: afa63...56b
sug lut Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Det går veldig fint an, selv om 15 ikke er særlig mange å lage mat til selv. Men jeg ville nok i så fall laget flere en én rett selv.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 sug lut skrev (Akkurat nå): Det går veldig fint an, selv om 15 ikke er særlig mange å lage mat til selv. Men jeg ville nok i så fall laget flere en én rett selv. Takk for svar 😊Ja, har laget til hele hurven før. Liker egentlig godt å lage mat, men kan bli litt stresset av å lage til mange også, derfor jeg gjerne vil slippe om jeg kan. Anonymkode: afa63...56b
sug lut Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar 😊Ja, har laget til hele hurven før. Liker egentlig godt å lage mat, men kan bli litt stresset av å lage til mange også, derfor jeg gjerne vil slippe om jeg kan. Anonymkode: afa63...56b Trå til. Jeg hadde likt å ha med både vin og mat.
amandine Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 En god idé, synes jeg. Håper du får fylt huset med latter og god mat!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Det kan du fint gjøre, og jeg tror mange også setter pris på å lage noe til å ha med. Ihvertfall syns jeg det, fordi jeg får til å lage en rett ganske bra, så det er koselig å dele. Du kan lage en rett og bake ett eller annet, og velkomstdrink er fint. Anonymkode: ffc21...d66
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bli spurt om det. Håper du får en fin kveld
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Tusen takk for mange fine svar 🥰 Da spør jeg frimodig mine kjære venner om å lage kurvfest med meg 😊❤️ Anonymkode: afa63...56b
HeiteH Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Det kan du fint gjøre! Mye gøyere å lage en rett enn å kjøpe gave til noen som ikke trenger noe.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Ikke noe problem, det blir helt sikkert hyggelig. Jeg hadde med glede laget en rett og kommet. Du formulerer jo bare innbydelsen så alle forstår at istedenfor gave ønsker du at dere lager en kurvfest hvor alle har med en rett hver så det blir et hyggelig koldtbord. Bare pass på at ikke alle kommer med foccaccia da, jeg kjenner veldig mange som lager foccaccia Anonymkode: 89365...5c5
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ikke noe problem, det blir helt sikkert hyggelig. Jeg hadde med glede laget en rett og kommet. Du formulerer jo bare innbydelsen så alle forstår at istedenfor gave ønsker du at dere lager en kurvfest hvor alle har med en rett hver så det blir et hyggelig koldtbord. Bare pass på at ikke alle kommer med foccaccia da, jeg kjenner veldig mange som lager foccaccia Anonymkode: 89365...5c5 Hehe, ja, en gang en venninne hadde spleisefest kom 6 stykker med pastasalat Heldigvis litt forskjellige, men likevel
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ikke noe problem, det blir helt sikkert hyggelig. Jeg hadde med glede laget en rett og kommet. Du formulerer jo bare innbydelsen så alle forstår at istedenfor gave ønsker du at dere lager en kurvfest hvor alle har med en rett hver så det blir et hyggelig koldtbord. Bare pass på at ikke alle kommer med foccaccia da, jeg kjenner veldig mange som lager foccaccia Anonymkode: 89365...5c5 En venninne løste dette på en veldig god måte. Hun inviterte via Messenger (laget en gruppe) og der delte hun et google dokument der folk kunne skrive inn hva de ønsket å ta med. Da ble det veldig enkelt å se for alle, og når jeg sp at Pia, Mia og Liv hadde med diverse kjøttretter, så passet det greit at jeg tok med salat osv. På den måten ble det et variert utvalg. Anonymkode: 56664...c0a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 Jeg synes det er litt spesielt. 15 stykker er ikke mange å lage mat til. Jeg hadde kommet, men tenkt i mitt stille sinn at du er litt gnien. Anonymkode: 81117...e1d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er litt spesielt. 15 stykker er ikke mange å lage mat til. Jeg hadde kommet, men tenkt i mitt stille sinn at du er litt gnien. Anonymkode: 81117...e1d Dette handler ikke om penger, men om å senke skuldrene. Jeg kan jo evt stå for all drikken da, ville det gjøre det bedre? Anonymkode: afa63...56b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): En venninne løste dette på en veldig god måte. Hun inviterte via Messenger (laget en gruppe) og der delte hun et google dokument der folk kunne skrive inn hva de ønsket å ta med. Da ble det veldig enkelt å se for alle, og når jeg sp at Pia, Mia og Liv hadde med diverse kjøttretter, så passet det greit at jeg tok med salat osv. På den måten ble det et variert utvalg. Anonymkode: 56664...c0a Takk for tips, god idé! Anonymkode: afa63...56b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #16 Skrevet 25. juli 2022 For meg som hater å lage mat og bake, er en sånn invitasjon kjipt. Og jeg hadde ganske sannsynlig kommet med noe mest mulig ferdig fra butikken. Anonymkode: b2522...a38
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #17 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): For meg som hater å lage mat og bake, er en sånn invitasjon kjipt. Og jeg hadde ganske sannsynlig kommet med noe mest mulig ferdig fra butikken. Anonymkode: b2522...a38 Da tar man med ist og kjeks, asparges med spekeskinke og melon eller noe i den retning Jeg elsker slike fester. Vi har en fast kurvfest i vår gjeng en gang i året. Blir aldri så mye god mat som da.. Anonymkode: de7fb...231
Ekspatt Skrevet 25. juli 2022 #18 Skrevet 25. juli 2022 Ikke teit i det hele tatt. Hvis du lager et privat arrangement på Face, kan du i et innlegg skrive "Jeg lager scampi, kjøttboller og blablabla, fint om noen kan lage salat, brød, blablabla" - for da vil trolig folk kommentere med det de tar med.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #19 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Dette handler ikke om penger, men om å senke skuldrene. Jeg kan jo evt stå for all drikken da, ville det gjøre det bedre? Anonymkode: afa63...56b Tja, jeg ville personlig aldri invitert til en feiring av MEG, og så ikke stått for både mat og drikke. Men du velger jo selv. Det er jo mulig å lage en gryte eller noe. Det er begrenset hvor stressende det er. Anonymkode: 81117...e1d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tja, jeg ville personlig aldri invitert til en feiring av MEG, og så ikke stått for både mat og drikke. Men du velger jo selv. Det er jo mulig å lage en gryte eller noe. Det er begrenset hvor stressende det er. Anonymkode: 81117...e1d Men det er deg, og det hi foreslår passer henne og som du ser mange ikke syns er dumt i det hele tatt. Man kjenner også sine venner godt nok til å vite om det er noen som hater å lage mat, da kan de stå for dessert. Anonymkode: 61d26...3fd
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #21 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tja, jeg ville personlig aldri invitert til en feiring av MEG, og så ikke stått for både mat og drikke. Men du velger jo selv. Det er jo mulig å lage en gryte eller noe. Det er begrenset hvor stressende det er. Anonymkode: 81117...e1d Men når man ikke ønsker gave, så er det jo ikke slik at folk blakker seg på meg? Og de synes jo det er kjekt å samles uansett. Anonymkode: afa63...56b
Kira Skrevet 25. juli 2022 #22 Skrevet 25. juli 2022 Lag kurvfest med gode venner. Jeg ville absolutt likt å få en sånn invitasjon. Håper du får en hyggelig feiring 🥰
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #23 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men når man ikke ønsker gave, så er det jo ikke slik at folk blakker seg på meg? Og de synes jo det er kjekt å samles uansett. Anonymkode: afa63...56b Blir overrasket hvis ikke folk kommer med gave, men det er jo uansett ditt eget valg. Jeg ville reagert, og jeg kjenner flere som ville gjort det. Men jeg tenker at det sier seg selv at jeg varter opp når jeg inviterer noen til meg. Jeg er jo ikke fattig student. Anonymkode: 81117...e1d
Ekspatt Skrevet 25. juli 2022 #24 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Blir overrasket hvis ikke folk kommer med gave, men det er jo uansett ditt eget valg. Jeg ville reagert, og jeg kjenner flere som ville gjort det. Men jeg tenker at det sier seg selv at jeg varter opp når jeg inviterer noen til meg. Jeg er jo ikke fattig student. Anonymkode: 81117...e1d Du er kanskje ikke fattig student, men det virker som om du sliter kraftig med leseforståelsen. Hvor mange ganger må HI presisere at det ikke dreier seg om budsjett? Det er kanskje ikke så rart at du og de "flere du kjenner som ville reagert som deg" ikke står på gjestelisten når HI, jeg og andre inviterer til hyggelig lag.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2022 #25 Skrevet 25. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Men det er deg, og det hi foreslår passer henne og som du ser mange ikke syns er dumt i det hele tatt. Man kjenner også sine venner godt nok til å vite om det er noen som hater å lage mat, da kan de stå for dessert. Anonymkode: 61d26...3fd Siden HI spør om det er en god idé eller om hun skal droppe det, må det nesten være rom for alle typer meninger. Det er jo det hun spør om. Anonymkode: 2f77a...f56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå