Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #51 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det har ikke virket til nå. De har vært sammen i 2 år. Og for øvrig burde ikke en kapabel voksenperson trenge noen «samtale» for å skjønne at han har dumma seg ut hvis leggingen ender i tårer, altså. Leggetid skal være en kosestund, ikke et sted å vise makt. Anonymkode: adb69...00c Foreldre gjør feil. Foreldre kjefter noen ganger også. "Kapable" voksne gjør mange feil som foreldre gitt. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #52 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror nok at forståelse av situasjonen og velment råd er det beste, og ikke en haug med kritikk og nedlatenhet samt å skrive at hun ikke bør få flere barn. Eller ikke skulle hatt barn. Litt av en wake up-call får en si. Slenge dritt kaller man det. Anonymkode: 97f7e...115 Det er mange her som har forstått situasjonen, du. Og en av de tingene som er aller lettest å forstå, er at de to personene ikke er overens om hva barn trenger. Da er det ikke lurt å få barn SAMMEN, som brukerne her påpeker. Å finne ut av regler og verdier i ettertid er en dårlig idé hvis man vet man er på kollisjonskurs allerede. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #53 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Foreldre gjør feil. Foreldre kjefter noen ganger også. "Kapable" voksne gjør mange feil som foreldre gitt. Anonymkode: 97f7e...115 Og dersom de virkelig er kapable, sier de unnskyld etterpå og lærer av sine feil. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #54 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er mange her som har forstått situasjonen, du. Og en av de tingene som er aller lettest å forstå, er at de to personene ikke er overens om hva barn trenger. Da er det ikke lurt å få barn SAMMEN, som brukerne her påpeker. Å finne ut av regler og verdier i ettertid er en dårlig idé hvis man vet man er på kollisjonskurs allerede. Anonymkode: adb69...00c Er de ikke enige om hva barn trenger?? Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #55 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og dersom de virkelig er kapable, sier de unnskyld etterpå og lærer av sine feil. Anonymkode: adb69...00c Sier du det? Alle jeg har snakket med, og det gjelder absolutt alle, har noe de bærer med seg av feil foreldrene gjorde og hadde. Makan. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #56 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Er de ikke enige om hva barn trenger?? Anonymkode: 97f7e...115 De er vel ikke det når mor opplever at leggesituasjonen blir verre når kjæresten blander seg inn. De er ikke enige om hvordan de skal håndtere barnet når det oppstår konflikter. Anonymkode: 00201...151
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #57 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): De er vel ikke det når mor opplever at leggesituasjonen blir verre når kjæresten blander seg inn. De er ikke enige om hvordan de skal håndtere barnet når det oppstår konflikter. Anonymkode: 00201...151 Dette gjelder iblant når barnet skal legge seg! Ett eneste problem. Det er mye mer ved å ha barn og bli enige om enn uenighet ved leggetid en gang iblant. Kjære gud, for en dramatikk du dikter opp 🤣 Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #58 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): De gjør henne og barnet en tjeneste. Tro meg, slike konflikter blir ikke BEDRE av at man flytter sammen og får flere barn… da blir lunta bare kortere, og sammenligningen med hans kjødelige barn mer ubehagelig. Anonymkode: adb69...00c Er jo en grunn til at jeg liker best at vi bor hver for oss. Men nå setter han ultimatium at enten flytter vi sammen neste sommer ellers så har ikke forhold noe fremtid. Vil jo ikke miste han. Anonymkode: 06b30...0ff
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #59 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): De er vel ikke det når mor opplever at leggesituasjonen blir verre når kjæresten blander seg inn. De er ikke enige om hvordan de skal håndtere barnet når det oppstår konflikter. Anonymkode: 00201...151 Nei du har rett at vi er uenige om hva barnet trenger. Anonymkode: 06b30...0ff
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #60 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Dette gjelder iblant når barnet skal legge seg! Ett eneste problem. Det er mye mer ved å ha barn og bli enige om enn uenighet ved leggetid en gang iblant. Kjære gud, for en dramatikk du dikter opp 🤣 Anonymkode: 97f7e...115 Jeg dikter ikke noe. Hun har selv sagt at hun revurderer å flytte sammen med kjæresten fordi han ikke møter barnet hennes godt nok. Men i følge deg er det ikke så farlig, fordi det bare skjer iblant at han får det til å gråte? Hvor ofte er det innafor å kjefte så mye at barn begynner å gråte, da? En gang i uken? To? Flere? Anonymkode: 00201...151
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #61 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Dette gjelder iblant når barnet skal legge seg! Ett eneste problem. Det er mye mer ved å ha barn og bli enige om enn uenighet ved leggetid en gang iblant. Kjære gud, for en dramatikk du dikter opp 🤣 Anonymkode: 97f7e...115 Ja altså det er ikke hver gang,da hadde det vært ett stort problem. Men syns jo likevel ikke det er kjekt når det skjer. Anonymkode: 06b30...0ff
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #62 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er de ikke enige om hva barn trenger?? Anonymkode: 97f7e...115 Nei. De er åpenbart ikke det. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #63 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er jo en grunn til at jeg liker best at vi bor hver for oss. Men nå setter han ultimatium at enten flytter vi sammen neste sommer ellers så har ikke forhold noe fremtid. Vil jo ikke miste han. Anonymkode: 06b30...0ff Han setter «ultimatum»…? Er du helt, helt sikker på at denne fyren vil det beste for dere alle? Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #64 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette gjelder iblant når barnet skal legge seg! Ett eneste problem. Det er mye mer ved å ha barn og bli enige om enn uenighet ved leggetid en gang iblant. Kjære gud, for en dramatikk du dikter opp 🤣 Anonymkode: 97f7e...115 Dersom det er mye å være uenig om, så bør damen i alle fall ikke flytte sammen med han fyren. For han har en autoritær stil som tilspisser konflikter, mens hun selv klarer å deeskalere dem ved å holde seg rolig og å snakke med barnet uten å kjefte. Å være grunnleggende ulike er på ingen måte en fordel. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #65 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja altså det er ikke hver gang,da hadde det vært ett stort problem. Men syns jo likevel ikke det er kjekt når det skjer. Anonymkode: 06b30...0ff Nei, jeg skjønner det. Da må dere gå og få en samtale med fagfolk her. Hvis det er sånn at du ikke når inn til ham og vil redde forholdet? Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #66 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Når du skriver at du ville blitt forbanna osv så sier du jo subtilt at hun handler feil. Blant annet. Anonymkode: 97f7e...115 Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Du tolker det slik, det er noe annet. Anonymkode: 8bb4b...e6e
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #67 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Han setter «ultimatum»…? Er du helt, helt sikker på at denne fyren vil det beste for dere alle? Anonymkode: adb69...00c Han ønsker ikke å være i ett forhold i mange år uten å bo sammen å det kan jeg skjønne. Nå er det 2 timer hver vei med buss for å besøke hverandre. Anonymkode: 06b30...0ff
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #68 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Han ønsker ikke å være i ett forhold i mange år uten å bo sammen å det kan jeg skjønne. Nå er det 2 timer hver vei med buss for å besøke hverandre. Anonymkode: 06b30...0ff Og selv når dere har det som i dag, at dere møtes litt sjeldnere og faktisk må bruke tid på å klare å møtes, så tillater han seg å blande seg i leggetider og å få ditt barn til å gråte uten grunn...? Hvordan tror du dette blir seende ut når hverdagen kommer og treffer dere med full kraft? Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #69 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og selv når dere har det som i dag, at dere møtes litt sjeldnere og faktisk må bruke tid på å klare å møtes, så tillater han seg å blande seg i leggetider og å få ditt barn til å gråte uten grunn...? Hvordan tror du dette blir seende ut når hverdagen kommer og treffer dere med full kraft? Anonymkode: adb69...00c Han er her hele helgen og noen dager på hverdager så da er han her med en del leggetider. Stort sett så blander seg ikke oppi legging noe jeg syns er veldig greit. Nei det er sant,er en grunn til at jeg tenker at det fungerer best om vi ikke bor sammen. Men vil jo ikke miste han heller. Anonymkode: 06b30...0ff
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #70 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Han er her hele helgen og noen dager på hverdager så da er han her med en del leggetider. Stort sett så blander seg ikke oppi legging noe jeg syns er veldig greit. Nei det er sant,er en grunn til at jeg tenker at det fungerer best om vi ikke bor sammen. Men vil jo ikke miste han heller. Anonymkode: 06b30...0ff Så du vil heller at barnet skal vantrives enn at du skal "miste" ham? Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #71 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så du vil heller at barnet skal vantrives enn at du skal "miste" ham? Anonymkode: adb69...00c Barnet elsker jo når han er her for storsett går det fint. Men han har blitt veldig lei seg når kjæresten min er brå mot han eller kjefter pga legging. Må nok ta en skikkelig samtale med han om hvordan en snakker til barn. For det jeg reagerer på er jo måten han sier ting på. Anonymkode: 06b30...0ff
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #72 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barnet elsker jo når han er her for storsett går det fint. Men han har blitt veldig lei seg når kjæresten min er brå mot han eller kjefter pga legging. Må nok ta en skikkelig samtale med han om hvordan en snakker til barn. For det jeg reagerer på er jo måten han sier ting på. Anonymkode: 06b30...0ff Kjefting er i alle fall ut. Det er 1950-style. Og det han alltid må ha med seg er at dette er DITT barn. Dine regler, dine metoder. Hans rolle er på sidelinja, samme om barnet blir glad i ham eller ikke. Det er mamma som er viktigst, han er kun kjæresten din og ikke en forelder. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #73 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 25.7.2022 den 11.56): Dette er kanskje et resultat av at så mange klager på barn ombord i fly! Jeg tenker at disse stakkars foreldrene var kjempestresset fordi barna lagde lyd som kanskje irriterte andre passasjerer, og de ville vise at de ihvertfall sa fra til ungene sine sånn at de andre ombord hørte det. Det er så utrolig mye klaging på barn og lyder, og det har nok de foreldrene fått med seg. Det er akkurat det jeg tenker om dette. Godt du ikke sa noe og gjorde dem enda mer stresset ihvertfall. Anonymkode: 97f7e...115 Enig. Her inne kritiseres de verst som ikke irettesetter barna foran andre. Anonymkode: 50280...967
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2022 #74 Skrevet 27. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 26.7.2022 den 23.45): Foreldre gjør feil. Foreldre kjefter noen ganger også. "Kapable" voksne gjør mange feil som foreldre gitt. Anonymkode: 97f7e...115 Ja, og det er et modenhetstegn å forstå at foreldre også er mennesker som ikke er ufeilbarlige, og at det er forskjell på om kjefting er unntaket eller hovedregelen. Anonymkode: 50280...967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå