Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #26 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Han har ett barn fra før men hun er voksen nå. Han har tydligvis glemt hvordan det er å ha yngre barn. Anonymkode: 06b30...0ff Men hvorfor tillater du han å blande seg inn i deres rutiner? Dere bor ikke sammen engang, men likevel tillater du at han har mening om din måte å ordne ting på? Du skal beskytte sønnen din! Anonymkode: 00201...151
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #27 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Han har ett barn fra før men hun er voksen nå. Han har tydligvis glemt hvordan det er å ha yngre barn. Anonymkode: 06b30...0ff Da er det du som må ivareta sønnen din enn så lenge. Jeg ville blitt forbanna om noen stod på sidelinjen og blandet seg når jeg gjorde noe og opplagt fikset det helt greit selv. Anonymkode: 8bb4b...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #28 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da er det du som må ivareta sønnen din enn så lenge. Jeg ville blitt forbanna om noen stod på sidelinjen og blandet seg når jeg gjorde noe og opplagt fikset det helt greit selv. Anonymkode: 8bb4b...e6e Å vi som har snakket om å få ett barn til med tiden,det virker ikke lenger så lurt. Anonymkode: 06b30...0ff
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #29 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Å vi som har snakket om å få ett barn til med tiden,det virker ikke lenger så lurt. Anonymkode: 06b30...0ff Men klarer du ikke å tenke deg til dette selv? Du tenkte at det var ok helt til du leser her inne? Jeg tror du gjør lurt i å ikke få flere barn. Noen gang. Anonymkode: 00201...151
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #30 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Å vi som har snakket om å få ett barn til med tiden,det virker ikke lenger så lurt. Anonymkode: 06b30...0ff Tenker du selv det er lurt slik det er nå? Du må stole mer på deg selv og sørge for at dine og din sønns behov blir ivaretatt først. Det kan godt være det ligger en gang i fremtiden, men ikke før dere har funnet en god løsning hvordan barnet i dag og barna i fremtiden skal bli møtt av dere. Som du sier selv, det går helt fint å legge han når du gjør det. Stol på at det du gjør er riktig og ikke la noen stå på siden å fortelle deg noe annet. Anonymkode: 8bb4b...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #31 Skrevet 26. juli 2022 Det du beskriver er verbal vold, HI. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #32 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 25.7.2022 den 17.53): Han er litt sånn at han forventer at barn følger første beskjed uten å klage på det. Mens jeg tenker at at han er ett barn å det er vanlig at gjerne trenger flere beskjeder. Å jeg ser ikke problemet med at barnet klager litt på leggetid,jeg får alltid lagt han til rett leggetid uansett. Jeg snakker heller rolig med han å kommer mye lengre med det. Da får han en rolig avslutning på dagen å sover godt. Kjæresten min er stort sett veldig flink med barn,men ikke så tolmodig hvis barnet diskuterer på regler. Anonymkode: 06b30...0ff Syns du egentlig dere bør bo sammen? En voksen mann som gjør at leggetiden ender i tårer, hva slags hverdag får barnet ditt da? Og han respekterer jo ikke deg heller. Å blande seg inn når du ikke ber om det, er jo indirekte å si at han bestemmer over deg. Jeg har også vært sammen med en hustyrann. Det var ødeleggende for både liten og stor. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #33 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Å vi som har snakket om å få ett barn til med tiden,det virker ikke lenger så lurt. Anonymkode: 06b30...0ff Jeg håper virkelig at du tar mammapolitiet her med en klype salt! At du har mennesker i virkeligheten å snakke med, og som kan gi deg litt mer nyanserte og velmente råd! Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #34 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 25.7.2022 den 8.55): Men du vil likevel la ham omgås sønnen din, for bare mor får seg en beta blir sønnen nok glad likevel? Anonymkode: e53fd...549 Ekspatt skrev (På 25.7.2022 den 15.38): Etter to år "tåler" han fortsatt ikke at barnet oppfører seg som et barn, så han begynner å kjefte og det hele ender i tårer, og dette godtar du. Det er jo bare nydelig. Anonym bruker skrev (På 25.7.2022 den 15.43): Kvitt deg med kjæresten, virkelig.. Anonymkode: 8a760...db6 Tekla123 skrev (På 25.7.2022 den 17.27): Wow... Bare wow. Finner faktisk ikke ord akkurat nå, bare stakkars barn. Bergen_by skrev (17 timer siden): Er ikke alle som skulle fått barn nei Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men hvorfor tillater du han å blande seg inn i deres rutiner? Dere bor ikke sammen engang, men likevel tillater du at han har mening om din måte å ordne ting på? Du skal beskytte sønnen din! Anonymkode: 00201...151 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Da er det du som må ivareta sønnen din enn så lenge. Jeg ville blitt forbanna om noen stod på sidelinjen og blandet seg når jeg gjorde noe og opplagt fikset det helt greit selv. Anonymkode: 8bb4b...e6e Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men klarer du ikke å tenke deg til dette selv? Du tenkte at det var ok helt til du leser her inne? Jeg tror du gjør lurt i å ikke få flere barn. Noen gang. Anonymkode: 00201...151 Anonym bruker skrev (På 25.7.2022 den 12.11): Skjønner du synes dette var leit. ❤️ Mange voksne som ikke forstår hvor skadelig kjefting er. Anonymkode: d2f57...6f3 Ironisk nok så mener de over deg her også det. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #35 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg håper virkelig at du tar mammapolitiet her med en klype salt! At du har mennesker i virkeligheten å snakke med, og som kan gi deg litt mer nyanserte og velmente råd! Anonymkode: 97f7e...115 Det er ikke mammapoliti å be henne stole på seg selv. Ei heller spørre om hun tenker det er en god ide med flere barn så lenge de ikke er samstemt på oppdragelse. Selvfølgelig ett par kommentarer her under beltet, men de fleste er ganske fornuftige. Tenker du det er en god ide å sette flere barn til verden midt i en situasjon som beskrives? Hva tror du skjer med forholdet mellom stefar og gutten når det plutselig er en baby som krever tid og han møter det med at barnet skal tie og høre på de voksne ved å kjefte? Anonymkode: 8bb4b...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #36 Skrevet 26. juli 2022 Akkurat det med leggingen er som tatt rett ut av historien til Christoffer (stakkars, stakkars gutt). Der var det også en stefar som startet med å blande seg inn og det første han gjorde, var å endre leggerutine og den endte ofte i tårer. Sier ikke at din kjæreste kommet til å mishandle sønnen din til døde, men jeg mener sterkt det er varseltegn når han påvirker ting for sønnen din så negativt, enda dere ikke bor sammen en gang. Ville fått noen å snakke med. Helsesykepleier er et fint sted å starte. Anonymkode: 32454...9f1
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #37 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Det er ikke mammapoliti å be henne stole på seg selv. Ei heller spørre om hun tenker det er en god ide med flere barn så lenge de ikke er samstemt på oppdragelse. Selvfølgelig ett par kommentarer her under beltet, men de fleste er ganske fornuftige. Tenker du det er en god ide å sette flere barn til verden midt i en situasjon som beskrives? Hva tror du skjer med forholdet mellom stefar og gutten når det plutselig er en baby som krever tid og han møter det med at barnet skal tie og høre på de voksne ved å kjefte? Anonymkode: 8bb4b...e6e Et par kommentarer? Alle de kommentarene jeg siterte er kommentarer som kun vil fortelle henne at hun er en dårlig mor, dum og ikke egnet til å beskytte barnet sitt. Alt det de som kommenterte der, vil få henne til å føle seg dårlig, og ikke noe annet. Ingen av dem rådene var hverken velmente eller skrevet med omtanke, tvert i mot. Når det blir såpass massivt i en tråd så er det på grensen til hets. Intet mindre, og jeg lurer jo veldig mye mer på hvordan disse mødrene er mot barna sine, enn hvor "bekymret" jeg ble av en stefar som iblant kjefter. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #38 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Et par kommentarer? Alle de kommentarene jeg siterte er kommentarer som kun vil fortelle henne at hun er en dårlig mor, dum og ikke egnet til å beskytte barnet sitt. Alt det de som kommenterte der, vil få henne til å føle seg dårlig, og ikke noe annet. Ingen av dem rådene var hverken velmente eller skrevet med omtanke, tvert i mot. Når det blir såpass massivt i en tråd så er det på grensen til hets. Intet mindre, og jeg lurer jo veldig mye mer på hvordan disse mødrene er mot barna sine, enn hvor "bekymret" jeg ble av en stefar som iblant kjefter. Anonymkode: 97f7e...115 En av de kommentarene var mine, jeg står helt inne for at hun må ivareta barnet sitt. Hvem ellers skal det? Noen under beltet, noen er helt innafor. Ikke alle inneholder fordømmende kommentarer om hvordan hun er som mor. Du må lære deg å skille mellom det. Anonymkode: 8bb4b...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #39 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): En av de kommentarene var mine, jeg står helt inne for at hun må ivareta barnet sitt. Hvem ellers skal det? Noen under beltet, noen er helt innafor. Ikke alle inneholder fordømmende kommentarer om hvordan hun er som mor. Du må lære deg å skille mellom det. Anonymkode: 8bb4b...e6e Du ber meg skille på hva? Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #40 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Et par kommentarer? Alle de kommentarene jeg siterte er kommentarer som kun vil fortelle henne at hun er en dårlig mor, dum og ikke egnet til å beskytte barnet sitt. Alt det de som kommenterte der, vil få henne til å føle seg dårlig, og ikke noe annet. Ingen av dem rådene var hverken velmente eller skrevet med omtanke, tvert i mot. Når det blir såpass massivt i en tråd så er det på grensen til hets. Intet mindre, og jeg lurer jo veldig mye mer på hvordan disse mødrene er mot barna sine, enn hvor "bekymret" jeg ble av en stefar som iblant kjefter. Anonymkode: 97f7e...115 Men hun er ikke en god nok mor for barnet sitt. Den ene kommentaren der er min, og jeg står helt inne for den. Anonymkode: 00201...151
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #41 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Men hun er ikke en god nok mor for barnet sitt. Den ene kommentaren der er min, og jeg står helt inne for den. Anonymkode: 00201...151 Du får passe på deg selv og din rolle som mor. Du kan ikke tenke at alle foreldre som gjør feil ikke er gode nok. Da er nemlig ikke én eneste foreldre god nok. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #42 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du ber meg skille på hva? Anonymkode: 97f7e...115 Hvordan kan du mene at det 6f3 skriver er å kalle noen dårlig mor? Jeg mener ikke at hun nødvendigvis er en dårlig, dum eller uegnet mor, men at forholdene rundt er uheldige. Ser du ikke forskjellen? Anonymkode: 8bb4b...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #43 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvordan kan du mene at det 6f3 skriver er å kalle noen dårlig mor? Jeg mener ikke at hun nødvendigvis er en dårlig, dum eller uegnet mor, men at forholdene rundt er uheldige. Ser du ikke forskjellen? Anonymkode: 8bb4b...e6e Jeg skrev til 6f3 "de OVER deg her" ikke at hun skrev noe feil. Nødvendigvis? Og hvilke omstendighetER? Det er noen situasjoner med stefar der som kjefter iblant. Det er ikke ideelt nei, men det betyr langt fra at moren ikke er god nok som mor. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #44 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg skrev til 6f3 "de OVER deg her" ikke at hun skrev noe feil. Nødvendigvis? Og hvilke omstendighetER? Det er noen situasjoner med stefar der som kjefter iblant. Det er ikke ideelt nei, men det betyr langt fra at moren ikke er god nok som mor. Anonymkode: 97f7e...115 Var nå du som sa alle kommentarene og den var med i de du kopierte. Men du kan alltids forklare hva du mener med at jeg har sagt hun er en dårlig mor? Anonymkode: 8bb4b...e6e
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #45 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Var nå du som sa alle kommentarene og den var med i de du kopierte. Men du kan alltids forklare hva du mener med at jeg har sagt hun er en dårlig mor? Anonymkode: 8bb4b...e6e Når du skriver at du ville blitt forbanna osv så sier du jo subtilt at hun handler feil. Blant annet. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #46 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Et par kommentarer? Alle de kommentarene jeg siterte er kommentarer som kun vil fortelle henne at hun er en dårlig mor, dum og ikke egnet til å beskytte barnet sitt. Alt det de som kommenterte der, vil få henne til å føle seg dårlig, og ikke noe annet. Ingen av dem rådene var hverken velmente eller skrevet med omtanke, tvert i mot. Når det blir såpass massivt i en tråd så er det på grensen til hets. Intet mindre, og jeg lurer jo veldig mye mer på hvordan disse mødrene er mot barna sine, enn hvor "bekymret" jeg ble av en stefar som iblant kjefter. Anonymkode: 97f7e...115 De gjør henne og barnet en tjeneste. Tro meg, slike konflikter blir ikke BEDRE av at man flytter sammen og får flere barn… da blir lunta bare kortere, og sammenligningen med hans kjødelige barn mer ubehagelig. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #47 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når du skriver at du ville blitt forbanna osv så sier du jo subtilt at hun handler feil. Blant annet. Anonymkode: 97f7e...115 Det er ikke skadelig å få høre hvordan andre ville ha reagert. Når man har blitt påvirket lenge og mye av en person som dominerer en del, kan man «glemme» hva som er en normalreaksjon, og ens egne følelser blir underspilt for ikke å provosere personen mer. Kanskje avfeies de av partneren, og man begynner å tro at man overreagerer. Andres innspill kan bli et meget nyttig wakeup-call! Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #48 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De gjør henne og barnet en tjeneste. Tro meg, slike konflikter blir ikke BEDRE av at man flytter sammen og får flere barn… da blir lunta bare kortere, og sammenligningen med hans kjødelige barn mer ubehagelig. Anonymkode: adb69...00c De har ett problem, det kaller jeg ikke konflikter. Det er et problem som kan og bør løses, og det skulle man tro er helt overkommelig om de tar en samtale sammen eller med hjelp. Anonymkode: 97f7e...115
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #49 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De har ett problem, det kaller jeg ikke konflikter. Det er et problem som kan og bør løses, og det skulle man tro er helt overkommelig om de tar en samtale sammen eller med hjelp. Anonymkode: 97f7e...115 Det har ikke virket til nå. De har vært sammen i 2 år. Og for øvrig burde ikke en kapabel voksenperson trenge noen «samtale» for å skjønne at han har dumma seg ut hvis leggingen ender i tårer, altså. Leggetid skal være en kosestund, ikke et sted å vise makt. Anonymkode: adb69...00c
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2022 #50 Skrevet 26. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke skadelig å få høre hvordan andre ville ha reagert. Når man har blitt påvirket lenge og mye av en person som dominerer en del, kan man «glemme» hva som er en normalreaksjon, og ens egne følelser blir underspilt for ikke å provosere personen mer. Kanskje avfeies de av partneren, og man begynner å tro at man overreagerer. Andres innspill kan bli et meget nyttig wakeup-call! Anonymkode: adb69...00c Jeg tror nok at forståelse av situasjonen og velment råd er det beste, og ikke en haug med kritikk og nedlatenhet samt å skrive at hun ikke bør få flere barn. Eller ikke skulle hatt barn. Litt av en wake up-call får en si. Slenge dritt kaller man det. Anonymkode: 97f7e...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå