Gå til innhold

Snap fra varmere strøk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.7.2022 den 2.39):

Sosial kontakt, et brev, en tlf samtale eller en meld hvor man bryr seg om den andre er ikke det samme og kan ikke sammenlignes. Da dropper jeg snap for det om det var det. 

Anonymkode: c5006...d73

Hva har du gjort siste året for å få et større og bedre nettverk? Kommer du deg ut, melder du deg på aktiviteter, går du turer og selv tar initiativ til å prate med andre?

Faktum er at du trenger et større og bedre nettverk. Men folk kommer ikke og ringer på døren din - du må selv sette deg selv i mange ulike situasjoner som kan by på nye bekjentskaper. Og så må du være villige til å følge dette opp, by på deg selv, ta initiativ i en periode videre inntil bekjente ev. blir venner.

Du må ikke ha sosiale medier hvis de gjør deg deprimert. Men har du det, da tenker jeg du bør følge opp der også.

Du må endre eget liv. Og det gjør du ikke når du går i kjelleren fordi andre lever sine liv og gjør det de må for å komme seg ut, få flere venner. Du kan også gjøre det - men du må helt seriøst søke hjelp!

Anonymkode: 52448...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, så dere mener jeg ikke er noen å være med og bruke tid på. Ikke en venn. Så anbefalt å ikke være med eller bruke tid på. Har fått det med meg nå. 

Du er frekkere enn flatlusa. Det er da for faen ikke det folk skriver. Dikter du om alt folk sier i virkeligheten også? Hvis sjefen f.eks. ber deg om å huske å sette kopper tilbake etter at du har brukt dem, så omdikter du det til at sjefen har bedt deg hoppe fra en bru? Du holder jo på på det nivået. 

Anonymkode: 46d76...992

Skrevet

Ja, så dere mener jeg ikke er noen å være med og bruke tid på. Ikke en venn. Så anbefalt å ikke være med eller bruke tid på. Har fått det med meg nå. 

Hvis det er sånn du behandler folk ute i det virkelige liv og, så er det jammen meg ikke rart om folk skyr deg.

Anonymkode: 1e37f...01c

Skrevet

Jeg leser ikke en positiv ting om meg. Bare negativt og hvor håpløs, uvennlig, frekk jeg er. Så hva er det jeg missforstår her? Alt jeg gjør og er jo galt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leser ikke en positiv ting om meg. Bare negativt og hvor håpløs, uvennlig, frekk jeg er. Så hva er det jeg missforstår her? Alt jeg gjør og er jo galt. 

Men syns du at du gir et positivt inntrykk i denne tråden? Har du kommet med noe bra, tatt tilbakemeldingene til etterretning? Jeg syns at du begynner å bli veldig frekk og uspiselig, faktisk. Du poster negative tråder og blir enda surere når noen påpeker det. Hva var hensikten din med å starte denne tråden? Trodde du at du ville få støtte på at det er dumt å sende snapper til venner når man har det bra? 

Anonymkode: 95899...dda

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er det rart, du spammer jo forumet med hvor ille alt er for deg, ingen i hele verden har det så grusomt som deg, alle er fæle med deg, du velter deg i selvmedlidenhet og tolker innlegg helt som det passer deg, somm en bekreftelse på hvor grusomme alle er mot deg. Folk blir drittlei av det.

Anonymkode: 1e37f...01c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvilke positive sider har du vist oss? Hva gir du oss å jobbe med når vi skal prøve å svare deg seriøst?

Du svarer sjelden noe annet enn «jaså, så jeg skal bare holde meg unna folk!»

Og hvis dette er nivået på den samhandlingen du makter å ha med andre mennesker, så JA, da er det det åpenbare svaret. Hold deg unna folk hvis du ikke klarer å reagere med annet enn negativitet. Du reagerer negativt på en snap, for da blir du misunnelig. Du reagerer negativt på råd, for da blir du fornærma. Du reagerer negativt på invitasjoner, for da blir du mistenksom.  

Hva reagerer du IKKE negativt på? Hva kan folk trygt si til deg uten å få huet bitt av? 

Anonymkode: 83d49...a2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er sykdommen som gjør at du ser alt negativt og velger å fokusere på det negative. Og så lenge som du har hatt det slik og ut fra hvordan du i tråd etter tråd viser at du tenker/fokuserer så trenger du tydeligvis hjelp for hva som gjør deg deprimert og hjelp til å endre tankemønster. For du har destruktive tankemønster.

Nå fikk du en snap fra en venninne eller bekjent hvor hun ønsker å dele at hun har det fint. Du reagerer med å bli mer deprimert og sette fokus på alt du føler er negativt med og hos deg. Tror du at du føler deg bedre ved å gjøre det? Det er depresjonen som gjør at du er i et så destruktivt tankemønster, men det betyr ikke at du ikke kan endre dette tankemønsteret - hvis du velger å være det bevisst hver dag.

Du kunne valgt et annet tankemønster når du fikk den snap'en. Du fikk den og så hvor fint hun har det. Når du kjente på en vond følelse kunne du forsøkt å spørre deg selv hva føler jeg nå og hvorfor føler jeg det slik, for det føles ikke godt. Så kunne du vært ærlig med deg selv om hva som traff deg med dette. Var det at du når du ser hva hun gjør føler deg ensom? Eller kanskje føler du at andre har familie/venner som du også ønsker deg mer av? Eller kanskje ønsker du deg bedre økonomi slik at du også kan reise? Eller kanskje ønsker du deg en kjæreste å dele ting med? Eller er du misfornøyd med egen form og bildet hennes minnet deg på hvordan kroppen din er når du trives best med den? Eller er det at du er sliten? Er det at du tror du aldri vil få oppleve noe slikt? Annet?

Si at du fant ut at det var en eller flere eller alle eller andre grunner enn de jeg har nevnt over. Da er du ett skritt videre, fordi du ikke bare går "bevisstløst" ned i en depresjon og snakker negativt om deg selv og egen situasjon - men du har vært konstruktiv i tankene og definert hva det er denne snap'en trigget i deg.

Da har du to valg. Velte deg i de negative og ødeleggende depressive tankene, isolere deg mer og føle deg enda mer "håpløs" og alene? Eller gjøre noe her og nå som får deg til å føle deg bedre her og nå, og kanskje til og med bruke den snap'en som en motivasjon, ikke for å få akkurat det hun har, men for å skape mer positive opplevelser for deg selv på sikt?

Så kan du spørre deg selv - hvilket av disse to valgene vil gjøre at du får det bedre her og nå? Det første valget er sjeldent hensiktsmessig og som oftest bare mer ødeleggende, slik at man blir selvskadende med egne tanker som forsterker depresjonen.

Da kommer du (forhåpentligvis) til å lande på alternativ nr. to - nemlig å gjøre noe som akkurat her og nå kan få deg til å føle deg bedre. Og da mener jeg det helt bokstavelig. Sitter du f.eks. og ser på rot og støv som har hopet seg opp fordi du har vært deprimert - vil det å støvsuge da få deg til å føle deg bedre? Eller kanskje heller drite i det og heller lage deg noe sunn mat og heller skrive en liten liste på 1-2 ting som du kan greie å gjøre i morgen? Eller kanskje er det å gå deg en tur og få frisk luft som vil få deg til å føle deg lettere, at du gjør noe positivt for eget hode og egen kropp? Kanskje er det å lage deg en kopp te og høre på musikk som får deg til å føle deg bedre? Kanskje er det å tilby en eldre nabo litt hjelp i hagen? Ut og plukke blåbær? Legge deg på magen og observere maurenes motorvei til/fra maurtuen, hvordan de samarbeider og organiserer seg? Sette deg ut og få sol i ansiktet - eller regn eller vind? Det som er viktig er å velge å gjøre noe her og nå som får deg til å føle deg bedre her og nå, noe som er realistisk og gjennomførbart og positivt for deg her og nå.

Så vil din deprimerte hjerne sikkert allerede ha protestert og sagt at det hjelper uansett ikke noe, at det ikke endrer livet ditt. Men der lurer du deg selv! For når du hver eneste dag begynner å ta slike valg, små valg som hver for seg kan virke ubetydelige, men som i realiteten er kjempeviktige, så begynner du på veien ut av depresjonen. For når du med en liten ting - f.eks. å gå deg en tur, lage deg en kopp te, klappe nabohunden/katten, ta deg en dusj, spise sunt (hva som helst) så oppnår du to ting. Det ene er at du hver eneste gang hopper ut av det deprimerte hamsterhjulet tankene dine har gått i altfor lenge nå. Og når hjernen plutselig ikke kan gå på autopilot på det negative, da blir den plutselig mer oppmerksom. Når du fortsetter å gjøre det jeg her har beskrevet, da vil hjernen din og du lage nye spor som både blir mestringsstrategier for å komme ut av depresjonen, og det som skal gjøre at du får det varig bedre på sikt. Og når du bryter av det negative tankemønsteret som nå går på autopilot i hodet ditt, da får du også minipauser fra depresjonen. Og ikke minst, du vil merke at det føles bedre, og det gjør - vel og merke om du fortsetter med det, ikke bare gir opp etter en dag eller ti eller ti uker, men fortsetter med dette, selv om du skulle få en dårlig dag eller periode innimellom - at du vil få mer kontroll på tankene dine og bli i stand til å styre dem over i mer positive og konstruktive retninger. Du legger rett og slett til rette for en ny normal av tanker og adferd som er helt nødvendig om du skal komme deg ut av det negative tankemønsteret du er i i dag.

Og da kan du også bruke andres positive snap'er til å bli inspirert til å gjøre enda mer positivt for deg selv. Ok, du kan kanskje ikke dra til syden, men kanskje kan du dra i svømmehallen? Eller kanskje du kan være vill og gal og bade i sjøen selv om det kanskje er iskaldt fremdeles? Eller kanskje du kan gå deg en tur i plaskregnet og bli søkk våt og hoppe i en sølepytt - når gjorde du det sist? Kanskje ser du at du kan spare litt penger hver måned (f.eks. la være å drikke alkohol, ikke spise godteri/snacks midt i uka, ikke røyke, annet?), og så se når du da kan greie å reise til syden i fremtiden? Spiller ikke noen rolle om det er ett eller flere år frem i tid, det viktige er at du setter deg små og større mål som du ser er realistiske for deg å oppnå. Gjør andres sosiale liv til en inspirasjon til å gjøre det du vet du må, nemlig komme deg ut, oppsøke nye miljøer for å bli kjent med flere som på sikt kan bli bekjente og kanskje venner.

Men - fortsetter du å skrive alle disse trådene slik du har gjort, da velger du det første alternativet jeg nevnte et stykke over her, nemlig å fokusere på og holde opp forstørrelsesglasset foran alle problemene dine og velte deg i alt som er vanskelig og vondt. Det har ikke fungert for deg til nå. Og det vil ikke hjelpe deg å få det bedre.

Du må velge en mer positiv måte å forholde deg til egne tanker og hva du velger å tenke, skrive og gjøre. Du må velge, og du må gjøre det hver dag, selv når du egentlig tenker det ikke har noen vits. Men det du vet, det er at om du ikke endrer noe til det mer positive, da vil heller ikke livet ditt endre seg. Du vil måtte kreve av deg selv, du må holde fast på gode rutiner, også gode tankerutiner.

I en av dine tidligere tråder skrev jeg at jeg har sett at du har prøvd og at jeg har troen på deg. Men jeg og andre kan ikke fortsette å skrive her for at du så skal kaste bort alle gode råd igjen timer eller dager etterpå. Du må selv ta ansvar for prosessen det er å få det bedre - og det gjør du ikke når du skriver alle disse negative trådene. Det eneste du oppnår ved å skrive disse trådene, det er å sette forstørrelsesglasset på det negative, og så forsterkes dette ytterligere når folk kjenner deg igjen og svarer deg krasst. Det er ikke fordi de ikke liker deg, det er fordi det ikke er mer noen av oss kan si eller gjøre for deg så lenge du med disse trådene fortsetter denne "selvskadingen". Du må rett og slett snu tanker og adferd for din egen del, ikke for andres del. Du må ville deg selv, og du må gjennomføre det selv! Og du må slutte med disse negative trådene som bare bygger deg ned. Jeg og andre kan ikke skrive noe vi ikke har skrevet til deg tidligere - nå er det opp til deg!

Så atter en gang - ring de som kan hjelpe deg i morgen, for du trenger hjelp av fagfolk! Og begynn å trene for å endre egne destruktive tanke- og handlingsmønster til å bli mer positive - følger du det jeg skrev over, og du setter et langtidsperspektiv på det å mestre det og få det bedre og bra, så vil du få mestringsfølelse, du vil unngå de største nedturene, for du vil alltid ha en mestringsstrategi som går ut på å spørre deg selv hva kan du gjøre akkurat her og nå som akkurat her og nå kan få deg til å føle deg litt bedre.

Nå må du gjøre!

Skrevet

Hi, en utfordring til deg. Her og nå. Nevn tre positive ting med deg selv. 

Jeg kan starte om du vil:

1. Jeg er en god nok mamma. Ikke perfekt, men gjør så godt jeg kan. 

2. Jeg er flink til å bake gjærbakst. 

3. jeg er lett å glede. 

Skrevet

Tusen takk til dere som svarer meg ❤️

Jeg fortjener det helt sikkert ikke. 

En del har satt virkelig ord på det jeg tenker. Forbauser at noen skjønner og vet hvilke tanker jeg sliter med. Takk! 

Jeg liker ikke meg selv og mener egentlig mener jeg ikke fortjener noe og noen. Og ser etter ting som bekrefter at det stemmer. 

Og når jeg får snap fra syden f.eks så unner jeg venninne min det. Selvom tanken kommer opp som jeg har ikke råd til det, ingen å reise med osv. 

Nå er det jobb igjen, trent en gang denne uken. Så håper det kan være med å bidra positivt om ikke annet. 

Skjønner ikke at det er mulig å bli så syk i hodet. 

Skrevet

Hi, en utfordring til deg. Her og nå. Nevn tre positive ting med deg selv. 

Jeg kan starte om du vil:

1. Jeg er en god nok mamma. Ikke perfekt, men gjør så godt jeg kan. 

2. Jeg er flink til å bake gjærbakst. 

3. jeg er lett å glede. 

Fine ting ❤️

Klarer ikke helt å svare på det selv. 

1.

2. 

3. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Fine ting ❤️

Klarer ikke helt å svare på det selv. 

1.

2. 

3. 

Du klarer én positiv ting da? Du jobber, så der er du sikkert flink. Du har barn, så du er kanskje flink til å bake, lage god middag, spille kort osv? 

Skrevet

Jeg liker ikke meg selv og mener egentlig mener jeg ikke fortjener noe og noen. Og ser etter ting som bekrefter at det stemmer. 

Det man leter etter, det vil man finne. På samme måte som at de som spår ulykke og elendighet vil få rett før eller seinere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk til dere som svarer meg ❤️

Jeg fortjener det helt sikkert ikke. 

En del har satt virkelig ord på det jeg tenker. Forbauser at noen skjønner og vet hvilke tanker jeg sliter med. Takk! 

Og når jeg får snap fra syden f.eks så unner jeg venninne min det. Selvom tanken kommer opp som jeg har ikke råd til det, ingen å reise med osv. 

Nå er det jobb igjen, trent en gang denne uken. Så håper det kan være med å bidra positivt om ikke annet. 

Skjønner ikke at det er mulig å bli så syk i hodet. 

Har du egentlig tenkt å bruke det jeg skrev til deg over? Bruke det som det kraftfulle redskapen det er?

Eller skal du fortsette som her, å snakke deg selv ned.

Hva vil få deg til å føle deg bedre her og nå?

Bruk det, det vil få deg til å være mer tilstede i eget liv, til å gjøre positive ting for deg selv daglig.

Når du snakker deg selv ned kan du tenke - er dette slik jeg ville snakket til barnet mitt eller andre jeg er glad i? Hva ville det gjort med dem om jeg snakket til dem slik jeg snakker til meg selv? Er det bedre for meg å skifte fokus? Hva kan jeg gjøre her og nå for å få det bedre akkurat nå?

Skrevet

Tenker det er lov å tenke «åååhh ønske jeg hadde muligheten til det og» uten at det er dårlig. Problemet er at hvis du ikke unner personene det tenker jeg. 

Har mange bekjente og kjente som sender meg snapp fra koselige stunder. Men jeg unner dem alle det. Virkelig. Alle har dårlige stunder som gode. Og det gjelder å sette pris på de gode😊

Er 2 uka på bobilferie. Og innimellom ekstrem mas, 3 unger som krangler, litt dårlig vær og campingplasser så kommer de gode stundene og😁Unger som koser seg med badelek, uno og is. Søskenkjærlighet som plutselig glimter til så er ferien knall allikevel😁

Men er lov å ønske man kunne gjøre det samme som andre av og til😁Skulle akkurat nå som jeg deler seng med en 3 åring i bobil…. Satt litt pris på å ligge på en svææær hotell seng alene som en kollega sendte snap av 😂😂😂

Anonymkode: 37541...f26

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Har du egentlig tenkt å bruke det jeg skrev til deg over? Bruke det som det kraftfulle redskapen det er?

Eller skal du fortsette som her, å snakke deg selv ned.

Hva vil få deg til å føle deg bedre her og nå?

Bruk det, det vil få deg til å være mer tilstede i eget liv, til å gjøre positive ting for deg selv daglig.

Når du snakker deg selv ned kan du tenke - er dette slik jeg ville snakket til barnet mitt eller andre jeg er glad i? Hva ville det gjort med dem om jeg snakket til dem slik jeg snakker til meg selv? Er det bedre for meg å skifte fokus? Hva kan jeg gjøre her og nå for å få det bedre akkurat nå?

Ja, har tenkt å bruke det. Jeg vet at det er gode redskaper og det å velge hver dag.  Utrolig takknemlig for svaret ditt og de kloke ord og tips ❤️

Jeg skal slutte å snakke meg selv ned og jobbe med å la vær. Og velge å avslutte mine negative tanker. Se mer etter det positive og velge det. Dersom jeg ikke velger og reflekterer over det blir jeg stående i ro her jeg er. 

Ville jo aldri sagt til barnet mitt eller andre det jeg tenker om meg selv.  Takk for spm å tenke på ved å snu fokuset. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tenker det er lov å tenke «åååhh ønske jeg hadde muligheten til det og» uten at det er dårlig. Problemet er at hvis du ikke unner personene det tenker jeg. 

Har mange bekjente og kjente som sender meg snapp fra koselige stunder. Men jeg unner dem alle det. Virkelig. Alle har dårlige stunder som gode. Og det gjelder å sette pris på de gode😊

Er 2 uka på bobilferie. Og innimellom ekstrem mas, 3 unger som krangler, litt dårlig vær og campingplasser så kommer de gode stundene og😁Unger som koser seg med badelek, uno og is. Søskenkjærlighet som plutselig glimter til så er ferien knall allikevel😁

Men er lov å ønske man kunne gjøre det samme som andre av og til😁Skulle akkurat nå som jeg deler seng med en 3 åring i bobil…. Satt litt pris på å ligge på en svææær hotell seng alene som en kollega sendte snap av 😂😂😂

Anonymkode: 37541...f26

Enig. Selvom om man og ønsker noe selv så er det ikke sagt man ikke unner andre det. 

Håper dere får en fortsatt fin ferie og bra vær 🌞 

Skrevet

Det man leter etter, det vil man finne. På samme måte som at de som spår ulykke og elendighet vil få rett før eller seinere. 

Dette tror jeg du har rett i så gjerne best å ikke lete. Og velge annerledes. Men det er og der jobben ligger når det er litt innebygd dessverre. 

Skrevet

Du klarer én positiv ting da? Du jobber, så der er du sikkert flink. Du har barn, så du er kanskje flink til å bake, lage god middag, spille kort osv? 

Skal prøve! 

Jeg er pliktoppfyllende og til å stole på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Skal prøve! 

Jeg er pliktoppfyllende og til å stole på.

Så bra! To viktige ting som de rundt deg helt sikkert setter pris på ❤️❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så bra! To viktige ting som de rundt deg helt sikkert setter pris på ❤️❤️

Takk ❤️

Skrevet

Ja, har tenkt å bruke det. Jeg vet at det er gode redskaper og det å velge hver dag.  Utrolig takknemlig for svaret ditt og de kloke ord og tips ❤️

Jeg skal slutte å snakke meg selv ned og jobbe med å la vær. Og velge å avslutte mine negative tanker. Se mer etter det positive og velge det. Dersom jeg ikke velger og reflekterer over det blir jeg stående i ro her jeg er. 

Ville jo aldri sagt til barnet mitt eller andre det jeg tenker om meg selv.  Takk for spm å tenke på ved å snu fokuset. 

Så bra :)

Det er bare to enkle spørsmål du trenger å ta med deg.

Ville du snakket så negativt og stygt til barnet ditt eller andre du er glad i - og siden du ikke ville gjort det, hvorfor skal du være stygg med deg selv?

Og så rett over på neste: Hva kan jeg gjøre her og nå for at jeg skal få det litt bedre akkurat nå? Og så gjøre det, uansett hvor lite det er - for det å gjøre det viser deg hver eneste gang at du gjør noe som er positivt for deg selv.

Og du, så bra at du greide å si de positive tingene til deg selv over her.

Jeg gir deg en til - til tross for at du har slitt så mye som du har gjort, så er det tydelig at du er utholdende. Og derfor tror jeg også på at du kan snu den utholdenheten din til å være tålmodig med deg selv i den prosessen som ligger foran deg med å snu de gamle tankemønstrene som ikke lenger hjelper deg. I prosessen, husk hvordan du behandlet barnet ditt da han var liten. Han forsøkte å lære, noen ganger fikk han ikke til og gjorde feil, men du fortsatte å tro på ham og ga ham rom for å prøve og feile og prøve igjen til han lyktes. Du hakket ikke på ham når han ikke fikk til vanskelige ting som han måtte lære, du var tålmodig med ham, du viste ham at han måtte være utholdende, og du visste han ville greie det.  Gi deg selv den samme støtten du ga ham, den samme tålmodigheten og utholdenheten, og ros deg selv for alle små ting du gjør som er positiv for deg.

Lykke til videre :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.7.2022 den 0.57):

Hva er ditt råd? Slutt og kontakt folk og la dem være i fred? Du beskriver en person som ikke er noe å være venn med. Og ikke en å være glad i eller bry seg om. Hvem vil væte venner med en som du beskriver? Vil du?Og egentlig er det synd i venninnen og vennene min. Skal gjøre dem en tjeneste. Takk for tips. 

Mitt råd er i hvertfall å begynne å finne på ting du tror kan gjøre noen andres dag bedre. Gjør minst en ting hver dag uten å forvente noe tilbake.

Anonymkode: 6f81e...106

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Så bra :)

Det er bare to enkle spørsmål du trenger å ta med deg.

Ville du snakket så negativt og stygt til barnet ditt eller andre du er glad i - og siden du ikke ville gjort det, hvorfor skal du være stygg med deg selv?

Og så rett over på neste: Hva kan jeg gjøre her og nå for at jeg skal få det litt bedre akkurat nå? Og så gjøre det, uansett hvor lite det er - for det å gjøre det viser deg hver eneste gang at du gjør noe som er positivt for deg selv.

Og du, så bra at du greide å si de positive tingene til deg selv over her.

Jeg gir deg en til - til tross for at du har slitt så mye som du har gjort, så er det tydelig at du er utholdende. Og derfor tror jeg også på at du kan snu den utholdenheten din til å være tålmodig med deg selv i den prosessen som ligger foran deg med å snu de gamle tankemønstrene som ikke lenger hjelper deg. I prosessen, husk hvordan du behandlet barnet ditt da han var liten. Han forsøkte å lære, noen ganger fikk han ikke til og gjorde feil, men du fortsatte å tro på ham og ga ham rom for å prøve og feile og prøve igjen til han lyktes. Du hakket ikke på ham når han ikke fikk til vanskelige ting som han måtte lære, du var tålmodig med ham, du viste ham at han måtte være utholdende, og du visste han ville greie det.  Gi deg selv den samme støtten du ga ham, den samme tålmodigheten og utholdenheten, og ros deg selv for alle små ting du gjør som er positiv for deg.

Lykke til videre :)

Tar til meg det du skriver og skal bruke det. 

Takk for fine ord. Og skal prøve å være litt snillere med meg selv. 

Skal prøve å finne frem tålmodigheten jeg har på dette. 

Tusen takk for lykke til ❤️

Skrevet

Mitt råd er i hvertfall å begynne å finne på ting du tror kan gjøre noen andres dag bedre. Gjør minst en ting hver dag uten å forvente noe tilbake.

Anonymkode: 6f81e...106

Skal prøve på det. Takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...