Gå til innhold

Syk i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år syns jeg ar det er så mange som er syke/skadet/dårlige i ferien og kom til å tenke på at jeg *bank i bordet* aldri har vært så syk at jeg har trengt å ta igjen ferie senere. 

Har du fått ferien ødelagt av sykdom noen gang? Og fikk du den tilbake senere?

Anonymkode: 8152e...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri, 48 år gammel og det har aldri skjedd.

Ikke med mannen heller.

Anonymkode: 61887...8fc

Skrevet

Nei, faktisk ikke, og jeg er over 40 år. Det var en ferietur datteren min ble syk og sengeliggende i noen dager, men ellers har det i høyden vært litt forkjølelse. Var et år jeg ble syk på hjemreisedagen og hadde lett feber og sår hals et par dager, men det gikk egentlig helt greit.

Anonymkode: 6a439...579

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

I år syns jeg ar det er så mange som er syke/skadet/dårlige i ferien og kom til å tenke på at jeg *bank i bordet* aldri har vært så syk at jeg har trengt å ta igjen ferie senere. 

Ja, satt på toalettet eller kastet opp 5 dager i strekk i mine 2 ferieuker det året. Men det var den gang man måtte ha vært syk i 6 dager for å få rett til nye feriedager 😕

Anonymkode: 89e99...83e

Skrevet

Joda, den gangen jeg fikk salmonella 🤢 

Anonymkode: fd28e...a90

Skrevet

Fikk matforgiftning i utlandet en gang for 20 år siden. Da fikk det noen dager. I år ble minsten syk, var syk i 1 uke men inne bare 2 dager. 

Aldri fått ferien tilbake 

Anonymkode: bed7f...d4f

Skrevet

Ikke jeg og mannen, men eldste hadde en tendens til å få feber de første dagene av ferien da han var bhgbarn

Anonymkode: d13d0...873

Skrevet

Aldri vært det før, selv da var det ett styr å få ut all ferien. I år er min første «ferie» jeg har vært sykmeldt, er spent på om det blir mulig å ta ut ferien siden. 

Anonymkode: ecb70...1e1

Skrevet

Var sengeliggende med influensa for en del år siden, sjefen ble kjempesur når jeg kom med sykemelding for 3 av dagene og dermed feriedager til gode. Hadde jobbet i bedriften i 4-5 år med null sykefravær...... 

Anonymkode: 1914e...84a

Skrevet

Aldri vært så syk at jeg har tenkt på å søke om å få igjen feriedager. Forkjølelse, omgangssyke, migrene og overtråkk er vel det mest «alvorlige» jeg har hatt i ferien. 

Anonymkode: 860fc...180

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk ferien ødelagt i fjor, pga jeg var sykemeldt hele sommeren etter at jeg brakk ryggen på våren. Måtte ta ut all ferien straks jeg ble friskmeldt, fikk ikke engang lov å spare noen få dager til høstferien når barna hadde fri. 

Anonymkode: e7adb...50d

Skrevet

Vi ble kjempedårlige på hyttetur en gang. Lå rett ut ei uke. 

Anonymkode: a6c5d...c5e

Skrevet

Vært syk hele ferien jeg og. 
Men har heldigvis fått sykemelding . 

Anonymkode: 3835d...8ac

Skrevet

Kan vel nesten si jeg har vært det i år. Jeg hadde nesten en ukes turnusfri, måtte ts egenmld siste srbeidsdag og endte med 2,5 uke jeg var dårlig. Første uka var helt grei, fikk en eller annen rar influensa så fikk jeg corona for å toppe feberen som akkurat hadde gått ned, nesa hadde begynt å kunne puste i, halsen var nesten grei osv. Men kan vel ikke helt si det ødela noe. Jeg har aldri vært så dårlig før som jeg var i uke 2 før.

Anonymkode: 60e3f...eda

Skrevet

Nei aldri. Men er ekstremt skjeldent syk. Ble sykmeldt en gang i ferien men det var da mamma døde. 

Anonymkode: 79692...8de

Skrevet

Jeg brakk beinet i ferien en gang, ellers har jeg holdt meg frisk. 

Anonymkode: 96d92...fa9

Skrevet

Har fått noen ørebetennelser på «badeferie», men ikke noe som har ødelagt ferien. Det eldste barnet ble kraftig brent av brennmanet i Florida, fikk feber og var syk i en uke. På samme ferie ble de andre to smittet av vannkopper, men de ble heldigvis syke først på flyet hjem. Ellers hadde vi vel ikke fått reise hjem. 

Skrevet

I år… har knekt ribbein to uker før ferien. Så er sykemeld to uker inn i ferien. Har ikke snakket med sjefen ennå om når jeg eventuelt for det igjen. Men tro meg ville veldig mye heller hatt ekte ferie enn dette smerte helvete 

Anonymkode: f0818...000

Skrevet

Nei, aldri heldigvis. Har tenkt litt på muligheten for å bli det. Spesielt den siste tiden når jeg har vert nærkontakt med mange som har fått covid. Jeg var syk lenge når jeg hadde det. Satser på at jeg slipper unna.

Anonymkode: 3bde7...489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...