Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 https://www.kk.no/mamma/trillinger-jeg-far-folelsen-av-at-alt-jeg-gjor-er-feil/76536272?fbclid=IwAR2wL09YHAh_fy_nhAfe2wzVSwooAKJ2x2NvEh8mcwsnmiQMyoLhPRGRF0A_aem_AY5hy4tTA5oVRIM7JLQ1LAr1cDNgjx2QrDLfmFmG7rbUbIzpOfho0TC36CB1kbzxmT4Vx7WH7kuYhy2LChKclansAsS9H8a_DVkAPt4_pOjwHw Jeg er helt overbevis om at det å ha trillinger er mer travelt enn man kan tenke seg, men det var da et voldsomt fokus på alt som er tungt og vanskelig i denne artikkelen? Og bortsett fra første året da disse må kjøpe trippelt av ting man ellers lar gå i arv fra barn til barn, som bilsete, vogn og sprinkelseng så må jo alle med tre barn betale for barnehage/sfo, fritidsaktiviteter, sykler osv? Anonymkode: 23890...d99
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Ja, men med barn med aldersforskjell, så kommer utgiftene gjerne litt spredt. Tre sykler på en gang blir en del penger. Jeg har bare tvillinger +to utenom, men merker det godt. Men med trillinger kan man benytte seg av «tre for to» da. Anonymkode: ac416...43c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #3 Skrevet 24. juli 2022 Alle med flere barn betaler da for fritidsaktivitetene deres og barnehage ( dersom de er tette). Jeg har bare 2, med 2 års mellomrom. Hadde to sprinkelsenger samtidig, to bilseter samtidig, to sykler samtidig m.m. Hadde jeg hatt 3 tette, ville det vært ganske likt. Men klart, litt arving av ting får man jo til når det ikke er trillinger + man trenger ikke trillingvogn. Likevel, å få barn er frivillig. Syns det blir sytete å klage på manglende støtteordninger. Anonymkode: 3117b...80c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #4 Skrevet 24. juli 2022 Enig i at dette var veldig negativt fokusert. Jeg skjønner at det er dyrt å aldri kunne arve, men tre barn koster uansett om de er tette i alder eller trillinger... Jeg har fire barn, 8 år mellom eldste og yngste. Ja, det var dyrt en stund. Særlig da alle gikk i barnehage og sfo, for det er ingen søskenmoderasjon når du har noen i barnehage og noen i sfo. Mine har riktignok arvet litt av hverandre, men man må ha fire par vintersko osv uansett, og det koster å ha fire barn på fritidsaktiviteter. Vekker hverandre om morgenen gjør barna uansett om de er trillinger eller bare søsken Anonymkode: 21056...543
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #5 Skrevet 24. juli 2022 Ganske sikker på at trillingforeldre får en del gratis i begynnelsen. Jeg har selv tvillinger (voksne nå), og mener at da jeg var medlem i tvillingforeldreforeningen ble det sagt at de med trillinger kunne få mye gratis bleier og babymat/mme. Men det er jo noe man må søke om selv vil jeg tro. Men skjønner godt at det er dyrt med 3 like gamle, altså!! Anonymkode: fcd9c...374
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #6 Skrevet 24. juli 2022 Dere som svarer at det er det samme med barn med aldersforskjell. Dere tenker ikke på at dere selv planla barna og at det er en veldig veldig stor forskjell, å være forberedt og også å vite hva man går til? Her kom alle tre på en gang, og det var jo ikke sånn at de planla det da! Dessuten er det stor forskjell på en på to år og en baby. Jeg skjønner utrolig godt hvor tøft det må være med trillinger, og hvor sykt irriterende det må være når folk skal komme med dumme spørsmål og "gode" råd! Det var ikke negativt fokus heller, det var sannheten om hva som er vanskelig med tre helt jevnaldrende barn. De hadde både humor, ironi og uttalte både stor kjærlighet og stolthet ovenfor barna, som de fleste andre foreldre. Anonymkode: 8aa31...207
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #7 Skrevet 24. juli 2022 Jeg har fulgt både tvillingfamilier og en trillingfamilie over flere år. Ingen tvil om at det er slitsom med tvillinger. Men trillinger, det er ikke bare tvillinger + én. Det er langt mer, fordi trillingene ofte trenger å få sine behov dekket på samme tid, og selv når begge foreldrene er tilstede er de bare to. Når ungene blir litt større går det bedre, men de første 1-2-3-4 årene, da er det svært utfordrende. Så utfordrende at jeg tenker at hvis man ikke har forsøkt det selv eller fulgt en trillingfamilie svært tett over tid, så bør man ha vett nok til å ikke kritisere trillingforeldre som forteller hvordan virkeligheten er. Anonymkode: 930a7...906
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #8 Skrevet 24. juli 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg har fulgt både tvillingfamilier og en trillingfamilie over flere år. Ingen tvil om at det er slitsom med tvillinger. Men trillinger, det er ikke bare tvillinger + én. Det er langt mer, fordi trillingene ofte trenger å få sine behov dekket på samme tid, og selv når begge foreldrene er tilstede er de bare to. Når ungene blir litt større går det bedre, men de første 1-2-3-4 årene, da er det svært utfordrende. Så utfordrende at jeg tenker at hvis man ikke har forsøkt det selv eller fulgt en trillingfamilie svært tett over tid, så bør man ha vett nok til å ikke kritisere trillingforeldre som forteller hvordan virkeligheten er. Anonymkode: 930a7...906 Jeg er enig med deg. I tillegg oppstår det en spesiell dynamikk mellom flerlinger som ikke oppstår mellom vanlige søsken. De kan gå inn i en boble som gjør det vanskelig å nå inn til dem f.eks. Oppdragelse av flerlinger er annerledes enn med enkeltfødte vanlige søsken. Jeg har begge deler. Anonymkode: ac416...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå