Gå til innhold

3 uker ferie er ikke nok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var de ukene gått, jobb igjen i morgen og er ikke klar for det. Det går så alt for fort. 4 uker tror jeg er helt perfekt, for meg ihvertfall. Føler tiden bare har flydd av gårde. Lyst å ønske det neste år,men får vel se om det går. 

Må og jobbe 3 uker i en jobb jeg ikke liker før jeg begynner i ny, det er og veeldig tungt, men men...

Mitt sukk i dag.

Anonymkode: 76a5d...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt 3 uker ferie. Vanligvis pleier jeg å bruke en uke på å lande, ha en uke helt fri, og så bruke en uke på å gradvis forberede meg på å komme tilbake på jobb. Så jeg pleier å være enig med deg i at 3 uker er for lite. Det er liksom bare en uke som er helt fri! 

Men i år har det vært annerledes. Jeg har faktisk nytt hver eneste dag, uansett vær og aktiviteter. Fra dag en, har jeg klart å bare være i på ferien, jobben var ikke med meg inn i første uken. 

Så ferien har virket veldig lang, samtidig som tiden har flydd. Kanskje forskjellen er at vi har hatt flere dager uten planer, slik at vi har kost oss i langsomheten sammen...  
Nå er ferien over for lengst, og første uken på jobb har gått veldig fort. Vanligvis snegler den seg av gårde og føles som den varer i minst en mnd... Så i år har det vært helt omvendt enn det pleier 😊

Og når det gjelder de neste 3 ukene; fyll kveldene med aktiviteter, sånn at du har noe å glede deg til, så går tiden fort ☀️Gi jernet hele dagen, gjør ditt beste, så går du ut med et smell 🙌🏻🙌🏻

Anonymkode: 23579...c4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har også hatt 3 uker ferie. Vanligvis pleier jeg å bruke en uke på å lande, ha en uke helt fri, og så bruke en uke på å gradvis forberede meg på å komme tilbake på jobb. Så jeg pleier å være enig med deg i at 3 uker er for lite. Det er liksom bare en uke som er helt fri! 

Men i år har det vært annerledes. Jeg har faktisk nytt hver eneste dag, uansett vær og aktiviteter. Fra dag en, har jeg klart å bare være i på ferien, jobben var ikke med meg inn i første uken. 

Så ferien har virket veldig lang, samtidig som tiden har flydd. Kanskje forskjellen er at vi har hatt flere dager uten planer, slik at vi har kost oss i langsomheten sammen...  
Nå er ferien over for lengst, og første uken på jobb har gått veldig fort. Vanligvis snegler den seg av gårde og føles som den varer i minst en mnd... Så i år har det vært helt omvendt enn det pleier 😊

Og når det gjelder de neste 3 ukene; fyll kveldene med aktiviteter, sånn at du har noe å glede deg til, så går tiden fort ☀️Gi jernet hele dagen, gjør ditt beste, så går du ut med et smell 🙌🏻🙌🏻

Takk for svar, og så fint å høre at du har hatt det så bra😊 ikke sikkert jeg orker å fylle kveldene med aktiviteter da den jobben er så psykisk krevende/kaotisk at man er helt utkjørt, men skal prøve. Sånn som du beskriver det først er sånn jeg har det og, en uke på lande/hente meg inn, 1 uke fri og så begynner hodet å tenke jobb, dessverre.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar, og så fint å høre at du har hatt det så bra😊 ikke sikkert jeg orker å fylle kveldene med aktiviteter da den jobben er så psykisk krevende/kaotisk at man er helt utkjørt, men skal prøve. Sånn som du beskriver det først er sånn jeg har det og, en uke på lande/hente meg inn, 1 uke fri og så begynner hodet å tenke jobb, dessverre.

Hi

Det er første gangen på 20 år jeg har hatt det sånn, så det er veldig gjenkjennelig det du skriver 🤷🏻‍♀️ 
Hvis du vil ha et tips, så vil jeg anbefale å sette deg ned i stillhet i 5minutter om morgenen ( gjerne med alarm på). Sitt med lukkede øyne, pust gjennom nesen. 
Så setter du på YouTube og finner sangen «I am already enough» Og så kan dagen begynne 🥰

Skrevet

For første gang på flere år har jeg faktisk ikke noe imot å gå tilbake på jobb etter ferie i morgen. Og det er ikke fordi ferien har vært ille den har vært topp-, men fordi jeg har byttet jobb og stortrives også der. 😊 

Skrevet

Man har rett på 4 uker i året, derfor tar jeg ferie i 4 uker, verre enn det er det ikke. 

Anonymkode: eacba...847

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man har rett på 4 uker i året, derfor tar jeg ferie i 4 uker, verre enn det er det ikke. 

Ikke alle arbeidsplasser som gir mulighet til det. Barnehagen som ikke stenger kan ikke gi alle ansatte 4 ukers sammenhengende ferie, da går ikke kabalen opp. 

Nå jobber jeg i skole og har for første gang 7 ukers ferie. Mulig jeg har glemt jobben innen jeg er tilbake! 😅

Anonymkode: 67b2e...23b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ikke alltid det går, min arbeidsplass stenger ikke og vi er flere så vi må dele opp ferien. Det er som oftest sånn. Men skal forsøke å ønske det neste år.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

På min jobb er det vanskelig å få fire uker midt på sommeren. Er du villig til å ta ferien i mai er det ikke noe problem.

Anonymkode: 913a0...33d

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Søkte om 4 sammenhengende, men fikk bare 3. Ingen får mer enn tre sammenhengende hos oss, ellers går ikke kabalen opp. Kan ta en uke senere i sommer, men da føles det litt bortkasta.

Anonymkode: 3b0a5...8f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg tar gjerne 3 uker ferie på sommeren for å ha ei uke å bruke i jul/påske/høstferie sammen med barna. Da jeg ikke vil de skal være i bhg/sfo jul og påske. 

Anonymkode: b2bf8...4ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men man har ikke krav på mer enn tre uker sammenhengende. 

Anonymkode: aec94...d9e

Skrevet

Jeg er enig. Derfor bruker jeg all ferien min på sommeren. Tar 5 strake uker. Har to uker igjen nå, men i år kommer jeg liksom ikkevold i ferien min. 

Får alltid avspasert jul og påske, og jobber vi fergetur og høstferie.. 

Anonymkode: f06f7...795

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig. Derfor bruker jeg all ferien min på sommeren. Tar 5 strake uker. Har to uker igjen nå, men i år kommer jeg liksom ikkevold i ferien min. 

Fergetur = vinterferie 😁

Skrevet

Finn dere en jobb dere elsker, så er det problemet borte. I min jobb er hver dag en fest. Jeg danser ut døra😅

Anonymkode: db026...bc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Finn dere en jobb dere elsker, så er det problemet borte. I min jobb er hver dag en fest. Jeg danser ut døra😅

Anonymkode: db026...bc7

Jeg elsker jobben min. Gleder meg til hver dag. Men jeg trenger de ukene hvor jeg kan være 100% sammen med familien min, og virkelig senke skuldrene.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg fått avspasering så hadde jeg gjort det samme... men det får vi ikke.

Anonymkode: b2bf8...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...