Gå til innhold

Hvor spiser dere i Oslo med barn(1-4 trinn)

Anbefalte innlegg

Ønsker å spise middag på restaurant når vi besøker Oslo neste helg, men barna mine er typisk McDonald's-unger. Hvor spiser vi der vi får ok mat, men ikke så flott og fancy at de rynker på nesa? 

Kommer ikke til å håpe på at barna mine smaker skalldyr o.l. med det første, selv om jeg gjerne skulle spist noe sånt. 

Anonymkode: d496e...c7e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

https://pinchonation.no/restaurant/no-oslo-fred-olsens/menu Denne liker mine i den alderen, mest glad i kyllingen. Og godteridrinkene da! 😀

Anonymkode: 77ab5...eb0

Støtter opp om denne. Kjempegod mat, og morsomt med sirkustema

Anonymkode: a8976...4db

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

https://pinchonation.no/restaurant/no-oslo-fred-olsens/menu Denne liker mine i den alderen, mest glad i kyllingen. Og godteridrinkene da! 😀

Anonymkode: 77ab5...eb0

Takk, dette så skikkelig bra ut 😁

Annonse

Hvorfor setter dere dere i en situasjon der dere må spise drittmat fordi ungene ikke fungerer ellers, enten fordi de ikke spiser annet eller fordi de ikke kan oppføre seg på en vanlig restaurant, eller begge deler?

Anonymkode: babda...60c

Pincho Nation, hvilken som helst italiensk, Delicatessen (tapas), Egons, Lofthus samvirkelag m.m. 

Siden de liker burger kan dere jo forsøke burgere av høyere kvalitet?: Kverneriet, Døgnvill, Munchies, Illegal burger m.m 

Anonymkode: 5a691...670

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Villa paradiso (pizza restaurant), Fridays eller Egons. Tror aldri jeg har vært fornøyd med de to siste, men ungene digger det. Og gir oss sjansen til å spise voksenmat. Villa Paradiso er ok.

Anonymkode: 51acc...a34

Man kan rett og slett ikke anbefale Fridays og Egon til folk som skal besøke Oslo, her er det jo et enormt utvalg med bra, og stort sett, billigere alternativer. Hva med Kverneriet, Mathallen, Vippa, Salt, lei en bålpanne på Grefsenkollen med utsikt over hele Oslo og litt til, gå på Herregårdskroen, Ekebergrestauranten, og sist men ikke minst, Lilleherbern, en opplevelse alle barn vil elske!

https://www.lilleherbern.no
De fleste restauranter har barnevennlige alternativer, det er bare å sjekke menyen på nett før man booker bord!

Anonymkode: 6ecc1...ad3

Vippa anbefaler jeg også. Alle kan velge noe de liker og det er et uformelt og morsomt konsept.

Døgnvill har gode burgere og digre milkshakes. 

Egon i Oslo er virkelig grusomt, de gangene jeg har vært der har det vært kald buffet, gummisålebiff og ris som smaker plast. Mulig de har skjerpet seg, men jeg ville spist nesten alle andre steder enn der. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk, dette så skikkelig bra ut 😁

Jeg elsker dette stedet! Men barna mine på 6 og 10 spiste bare litt pommes. Likte ikke hamburgeren engang. Ville heller dratt på Egon. Og tatt de med på pincho senere. 

De morsomme drinkene likte ingen av dem. For surt. 

Anonymkode: cb226...a37

Annonse

Pincho Nation er gøy, bestill flere retter det er for lite med en til hver.

Pascal er jo en fint sted om dere vil ha noen gode kaker eller is. 

Steen og Strøm har en toppresturant der dere kan sitte ute.

Oslo Street food i Bjørvika, der finner nok alle noe de liker.

Nyttårs barn skrev (27 minutter siden):

Pincho Nation er gøy, bestill flere retter det er for lite med en til hver.

Pascal er jo en fint sted om dere vil ha noen gode kaker eller is. 

Steen og Strøm har en toppresturant der dere kan sitte ute.

Oslo Street food i Bjørvika, der finner nok alle noe de liker.

Oslo Street food er ikke i Bjørvika, den heter Barcode street food. Den har for øvrig fått veldig mye dårlig kritikk. 

Oslo street food er derimot veldig bra, og den ligger i Torggata bad. 

Anonym bruker skrev (På 24.7.2022 den 13.50):

Oslo Street food er ikke i Bjørvika, den heter Barcode street food. Den har for øvrig fått veldig mye dårlig kritikk. 

Oslo street food er derimot veldig bra, og den ligger i Torggata bad. 

Ok, takk for oppklaring.

Anonym bruker skrev (På 24.7.2022 den 3.53):

Jeg elsker dette stedet! Men barna mine på 6 og 10 spiste bare litt pommes. Likte ikke hamburgeren engang. Ville heller dratt på Egon. Og tatt de med på pincho senere. 

De morsomme drinkene likte ingen av dem. For surt. 

Anonymkode: cb226...a37

Seriøst ?! Egon? Det verste spisestedet i Norge🙄

Anonymkode: da454...3ec

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Seriøst ?! Egon? Det verste spisestedet i Norge🙄

Anonymkode: da454...3ec

Jeg var den første til å nevne Egons. Enig at det ikke er et sted jeg ville ha anbefalt normalt sett. Men hvis dere ser hva HIs unger er vant til å spise, eller er villig til å spise, så anbefaler man ikke Ekebergrestauranten…

Mathallene er ok, men med unger som ikke er vant til å spise forskjellige ting, så vil et slikt sted fremstå som utvant og vanskelig å finne mat som alle liker. Når man har små unger så ønsker man ikke å gå til fire forskjellige boder for å kjøpe noe hver enkelt liker.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg var den første til å nevne Egons. Enig at det ikke er et sted jeg ville ha anbefalt normalt sett. Men hvis dere ser hva HIs unger er vant til å spise, eller er villig til å spise, så anbefaler man ikke Ekebergrestauranten…

Mathallene er ok, men med unger som ikke er vant til å spise forskjellige ting, så vil et slikt sted fremstå som utvant og vanskelig å finne mat som alle 

Nettopp. Og hvorfor man stiller seg så dumt er meg en gåte. Da fortjener man det trange lille Egonlivet man får.

https://www.oslo-streetfood.no/

Vi spiser ofte her. Både ungene og vi voksne synes det er mye godt å velge i. Den ene ungen er litt sær i matveien, men her finnes også enkle ting som burger, pommes frites og lignende. Så kan vi andre eksperimentere litt mer ☺️

Mathallene er ok, men med unger som ikke er vant til å spise forskjellige ting, så vil et slikt sted fremstå som utvant og vanskelig å finne mat som alle liker. Når man har små unger så ønsker man ikke å gå til fire forskjellige boder for å kjøpe noe hver enkelt liker.

Akkurat det med å gå til ulike boder er ikke noe problem på Vippa i hvert fall. Bodene ligger ikke langt fra hverandre, og man setter seg jo sammen og spiser uansett.

Med små barn er det jo ofte bedre å røre litt på seg heller enn å bare sitte stille ved et bord og vente på at servitøren kommer med menyen og maten. 

Anonymkode: b7b0e...224

Nettopp. Og hvorfor man stiller seg så dumt er meg en gåte. Da fortjener man det trange lille Egonlivet man får.

For ei grinete kjerring du er.

Anonymkode: c9908...df9

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...