Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #176 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lett å få det inntrykket, men jeg tror og håper idiotene er i mindretall. De oppegående er der fremdeles, de bare lager ikke like mye blest rundt seg selv, derfor er det lett å glemme at de eksisterer. Anonymkode: a044c...672 Jeg håper du har rett, for jeg selv begynner å miste troen. Anonymkode: e5021...a66
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #177 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Folk er dumme. Jeg bir mer og mer overbevist om at vi klarer å utrydde oss selv. Før hadde jeg inntrykk av hovedtyngden av folk er normalt smarte, men nå er jeg redd idiotene snart er i overtall, og gud hjelpe oss da. Men hvorfor oppsøker denne hvalrossen mennesker? Er det normal adferd? Anonymkode: e5021...a66 Nettopp det jeg også stusser på. Ville dyr er vanligvis sky og unngår å gå for nært mennesker. Hvis det er slik at det er hvalrossen som oppsøker mennesker og ikke omvendt, kan oppførselen til dyret eskalere slik at noen blir angrepet uprovosert. Som sagt, ingen hadde akseptert at en bjørn gikk i Oslos gater og oppsøkte mennesker. Anonymkode: a3e2b...48e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #178 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Nettopp det jeg også stusser på. Ville dyr er vanligvis sky og unngår å gå for nært mennesker. Hvis det er slik at det er hvalrossen som oppsøker mennesker og ikke omvendt, kan oppførselen til dyret eskalere slik at noen blir angrepet uprovosert. Som sagt, ingen hadde akseptert at en bjørn gikk i Oslos gater og oppsøkte mennesker. Anonymkode: a3e2b...48e Det er nettopp det hun gjør - oppsøker mennesker. Se på videoen i alle nettaviser fra i går, fra kadettangen i Sandvika. Tre menn er ute og svømmer når hun kommer opp bak dem. De svømmer for livet vekk fra henne, men hun følger etter helt inn på stranda. Det kommer til å skje en ulykke snart, garantert. Anonymkode: f1e99...b1e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #179 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er nettopp det hun gjør - oppsøker mennesker. Se på videoen i alle nettaviser fra i går, fra kadettangen i Sandvika. Tre menn er ute og svømmer når hun kommer opp bak dem. De svømmer for livet vekk fra henne, men hun følger etter helt inn på stranda. Det kommer til å skje en ulykke snart, garantert. Anonymkode: f1e99...b1e Jeg forstår ikke at noen mener det er greit med en slik truende oppførsel fra et dyr. Er det meningen at nordmenn skal sitte på innendørs basseng de svært få ukene i året det faktisk er sommer i dette landet? Anonymkode: a3e2b...48e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #180 Skrevet 12. august 2022 Samtidig ble isbjørnen som gikk til angrep på campere som lå midt i dens habitat skutt umiddelbart... Jeg skjønner ikke hva som ligger i vurderingen fra viltnemda, eller hvem det er som avgjør dette. Anonymkode: e5021...a66
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #181 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke at noen mener det er greit med en slik truende oppførsel fra et dyr. Er det meningen at nordmenn skal sitte på innendørs basseng de svært få ukene i året det faktisk er sommer i dette landet? Anonymkode: a3e2b...48e Tydeligvis mener folk på dette forumet det iallfall. Jeg bor i Asker, og jeg tør ikke ta med mine tre barn i alderen 7-13 år på stranda i frykt for at hun plutselig skal dukke opp fra dypet. Anonymkode: f1e99...b1e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #182 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Samtidig ble isbjørnen som gikk til angrep på campere som lå midt i dens habitat skutt umiddelbart... Jeg skjønner ikke hva som ligger i vurderingen fra viltnemda, eller hvem det er som avgjør dette. Anonymkode: e5021...a66 Dette. En isbjørn som har sitt naturlige habitat nettopp på Svalbard, avlives som truende. Et like farlig dyr som er fremmed i Oslofjordens farvann, blir menneskeliggjort, kalt jentenavn og forgudet. Det er to like farlige dyr. Begge artene er fredet. Så hva er forskjellen? Anonymkode: a3e2b...48e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #183 Skrevet 12. august 2022 De folka som er dumme er de som skriver her er de som ikke skjønner hvor farlig hun er, og at det snart vil gå liv tapt om hun ikke blir avlivet umiddelbart. Hun har ødelagt sommerferien til mange nok allerede. Svaner og ender er blitt drept, ikke vent på at et barn skal bli drept før vi avliver. Anonymkode: e07de...3e5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #184 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De folka som er dumme er de som skriver her er de som ikke skjønner hvor farlig hun er, og at det snart vil gå liv tapt om hun ikke blir avlivet umiddelbart. Hun har ødelagt sommerferien til mange nok allerede. Svaner og ender er blitt drept, ikke vent på at et barn skal bli drept før vi avliver. Anonymkode: e07de...3e5 Ja, hvorfor skal man ikke beskytte ender og svaner, egentlig? Det er ikke akkurat sånn at disse fuglene er skadelige for fjordens flora og fauna, de har jo eksistert der naturlig i masse år. Anonymkode: a3e2b...48e
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #185 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Samtidig ble isbjørnen som gikk til angrep på campere som lå midt i dens habitat skutt umiddelbart... Jeg skjønner ikke hva som ligger i vurderingen fra viltnemda, eller hvem det er som avgjør dette. Anonymkode: e5021...a66 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Nettopp det jeg også stusser på. Ville dyr er vanligvis sky og unngår å gå for nært mennesker. Hvis det er slik at det er hvalrossen som oppsøker mennesker og ikke omvendt, kan oppførselen til dyret eskalere slik at noen blir angrepet uprovosert. Som sagt, ingen hadde akseptert at en bjørn gikk i Oslos gater og oppsøkte mennesker. Anonymkode: a3e2b...48e Gode poeng. Anonymkode: e07de...3e5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #186 Skrevet 12. august 2022 21 hours ago, Anonym bruker said: Nå begynner det å skje noe, jaggu på tide! Fiskeridirektoratet vurderer å avlive Freya: - Er blitt stresset https://www.vg.no/i/BjA8L9 Anonymkode: e07de...3e5 helt tragisk rett og slett, mennesker er noe store egoister, de som lager problemene som ikke lar henne være Anonymkode: 2f690...c28
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #187 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): helt tragisk rett og slett, mennesker er noe store egoister, de som lager problemene som ikke lar henne være Anonymkode: 2f690...c28 Hun har ikke noe i Oslofjorden å gjøre. Hva om det kommer fler? 100 til? Skal de være der da og ta over? Bare det at folk kaller den henne sier jo litt om hvor korka folk er. Anonymkode: 33007...31c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #188 Skrevet 12. august 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Hun har ikke noe i Oslofjorden å gjøre. Hva om det kommer fler? 100 til? Skal de være der da og ta over? Bare det at folk kaller den henne sier jo litt om hvor korka folk er. Anonymkode: 33007...31c kommer nok ikke flere 100 , litt og ta i, kommer nok neppe flere Anonymkode: 2f690...c28
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #189 Skrevet 12. august 2022 og det er en henne, er ei jente Anonymkode: 2f690...c28
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #190 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Tydeligvis mener folk på dette forumet det iallfall. Jeg bor i Asker, og jeg tør ikke ta med mine tre barn i alderen 7-13 år på stranda i frykt for at hun plutselig skal dukke opp fra dypet. Anonymkode: f1e99...b1e Jeg kan ikke ta med mine barn på stranda i frykt for at de skal få kuldekrampe i vannet…. For oss i Troms og Finnmark er denne hvalrossen det minste i-landsproblemet vi noen gang har hørt om. «Å gid, et dyr!» Anonymkode: ab2c7...7c2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #191 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette. En isbjørn som har sitt naturlige habitat nettopp på Svalbard, avlives som truende. Et like farlig dyr som er fremmed i Oslofjordens farvann, blir menneskeliggjort, kalt jentenavn og forgudet. Det er to like farlige dyr. Begge artene er fredet. Så hva er forskjellen? Anonymkode: a3e2b...48e Dette er et skudd i mørket, men jeg prøver: At den ene er i vannet, der hvor mennesker generelt ikke er. At den ikke har mennesker, men muslinger på kostlista. At den er lett å unngå hvis man faktisk ønsker å unngå den. Og så videre bortetter… Anonymkode: ab2c7...7c2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #192 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): og det er en henne, er ei jente Anonymkode: 2f690...c28 Det er et dyr.... Anonymkode: 33007...31c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #193 Skrevet 12. august 2022 Just now, Anonym bruker said: Det er et dyr.... Anonymkode: 33007...31c og? Anonymkode: 2f690...c28
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #194 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): kommer nok ikke flere 100 , litt og ta i, kommer nok neppe flere Anonymkode: 2f690...c28 Men hva hvis? Anonymkode: 33007...31c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #195 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hun har ikke noe i Oslofjorden å gjøre. Hva om det kommer fler? 100 til? Skal de være der da og ta over? Bare det at folk kaller den henne sier jo litt om hvor korka folk er. Anonymkode: 33007...31c Jeg er enig, bedre med 'den'. Anonymkode: e07de...3e5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #196 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er ikke å plage Anonymkode: e07de...3e5 Ville dyr har vel en litt annen oppfatning av hva som er plagsomt, da. Det er i alle fall dette folk har blitt advart mot i ukevis: ikke gå for nær. Anonymkode: ab2c7...7c2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #197 Skrevet 12. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): og? Anonymkode: 2f690...c28 Kjønn er helt uvesentlig. Drt brukes kun for å personligjøre den. Den hører ikke hjemme der, og burde tas vekk eller avlives. Anonymkode: 33007...31c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2022 #198 Skrevet 12. august 2022 Just now, Anonym bruker said: Kjønn er helt uvesentlig. Drt brukes kun for å personligjøre den. Den hører ikke hjemme der, og burde tas vekk eller avlives. Anonymkode: 33007...31c heldigvis fredet så mye til at de får lov til og avlive henne Anonymkode: 2f690...c28
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #199 Skrevet 14. august 2022 Endelig er Freya avlivet. Var ikke for tidlig. Anonymkode: e07de...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2022 #200 Skrevet 14. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Endelig er Freya avlivet. Var ikke for tidlig. Anonymkode: e07de...3e5 Ja, lenge leve idiotien. Når folk ikke klarer å bruke sunn fornuft, er løsningen å avlive dyret. Hadde det ikke vært bedre å lære folk å leve i nærhet til dyrene? Anonymkode: 28944...194
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå