Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #1 Skrevet 23. juli 2022 Den driver bare med ugang og ødeleggelser. At ikke noen får øynene opp! I tillegg er den jo farlig. Anonymkode: e07de...3e5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #2 Skrevet 23. juli 2022 Nei, hvorfor skulle man det? Men jeg må innrømme at jeg hadde flyttet båten min om den lå i nærheten.. Anonymkode: 92b05...a1a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #3 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, hvorfor skulle man det? Men jeg må innrømme at jeg hadde flyttet båten min om den lå i nærheten.. Anonymkode: 92b05...a1a En båtplass som du hadde betalt flere hundre tusen for? Nei, den bør avlives pronto. Den bare ødelegger. Anonymkode: e07de...3e5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #4 Skrevet 23. juli 2022 Den bør absolutt ikke avlives. Anonymkode: 27133...817
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #5 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den bør absolutt ikke avlives. Anonymkode: 27133...817 Er ikke lenge før den dreper et menneske. Kanskje et barn. Jo, det bør den. Absolutt! Anonymkode: e07de...3e5
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #6 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er ikke lenge før den dreper et menneske. Kanskje et barn. Jo, det bør den. Absolutt! Anonymkode: e07de...3e5 Da får folk se å holde ungene sine unna. Anonymkode: 27133...817
Ekspatt Skrevet 23. juli 2022 #7 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er ikke lenge før den dreper et menneske. Kanskje et barn. Jo, det bør den. Absolutt! Anonymkode: e07de...3e5 Kanskje voksne og barn skal lære seg å høre på nasjonale anbefalinger? De som har padlet rundt i nærheten av henne i det siste, hadde faktisk fortjent å være vannleken hennes en stund.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #9 Skrevet 23. juli 2022 Nei. Hvorfor skulle man avlive hvalrossen? Den har ikke gjort noe som rettferdiggjør en dødsdom. Vi får tilpasse oss dyrene som trekker hit pga klimaendringene vi er skyld i. Anonymkode: 07f02...dba
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #10 Skrevet 23. juli 2022 Mener du at det er greit å avlive dyr som ikke passer inn i vår moderne livsstil? Det eneste rette er at vi lærer å tilpasse oss. Et annet poeng er at hvalrosser er rødlistet. Anonymkode: 28944...194
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #11 Skrevet 23. juli 2022 Ikke avlive, men flytte til et sted som er mere egnet for henne. Jada hun har like mye rett til å være der hun er nå, men ikke kom og si at hun ikke hadde hatt det bedre på f.eks en holme med rikelige med fisk og annen mat Anonymkode: 888b5...59b
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #12 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Den driver bare med ugang og ødeleggelser. At ikke noen får øynene opp! I tillegg er den jo farlig. Anonymkode: e07de...3e5 Hva har hun gjort feil, mener du? Er havet menneskenes private sone? Anonymkode: ab2c7...7c2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #13 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ikke avlive, men flytte til et sted som er mere egnet for henne. Jada hun har like mye rett til å være der hun er nå, men ikke kom og si at hun ikke hadde hatt det bedre på f.eks en holme med rikelige med fisk og annen mat Anonymkode: 888b5...59b Du må jo ha lest veldig lite aviser de siste ukene hvis du ikke har fanget opp at Freya drar dit hun drar fordi det er DER hun finner mat. Hvalross spiser muslinger. Anonymkode: ab2c7...7c2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #14 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): En båtplass som du hadde betalt flere hundre tusen for? Nei, den bør avlives pronto. Den bare ødelegger. Anonymkode: e07de...3e5 Først noen hundretusener på båt, deretter like mye for båtplassen. Åh, hjertet mitt blør for disse rike menneskene. Klart, noen ville dyr kan ikke få sabotere deres nytelse av egen rikdom! Anonymkode: ab2c7...7c2
Himmel og hav Skrevet 23. juli 2022 #15 Skrevet 23. juli 2022 Nei, selvfølgelig skal hun ikke avlives. Folk må lære å oppføre seg og så må kanskje en del båteiere begynne å tenke på hvordan båten kan hvalrossikres. Om hun er farlig for folk, så er det fordi de ikke hører på de mange og tydelige beskjedene om å holde seg på avstand og la henne være i fred.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #16 Skrevet 23. juli 2022 Vi mennesker har ikke enerett til kloden. Vi har tatt oss tilrette, skjøvet til side andre livsformer og utryddet flere arter. Selv om bi utgjør en liten del av jordens biomasse har vi bygget ut, asfaltert, ødelagt og vanskeliggjort levekårene for andre, kun med egen interesse i kikkerten. Vårt luksusforbruk skal ikke komme foran andre artes livsrett. Det eneste jeg reagerte på var da fiskeridepartementet visste hvor Freya var, men ikke ville opplyse om det. Vi bor ved Oslo-fjorden, og om hun kommer hit vil jeg gjerne vite det så vi ikke stikker og bader der hun er, og slik at vi kan holde oss unna så hun får fred Anonymkode: 25ebc...fe8
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #17 Skrevet 23. juli 2022 Himmel og hav skrev (31 minutter siden): hvalrossikres Gratulerer, du er den første i verden som har skrevet det ordet. Men nei, en båt ikke være nødvendig å "hvalrossikkres". Anonymkode: e07de...3e5
prekæs Skrevet 23. juli 2022 #18 Skrevet 23. juli 2022 Jeg tror det kan gå menneskeliv her. Makan til uforsiktighet folk viser. Går det liv, er nok Freya ferdig.
*Miss Marple* Skrevet 23. juli 2022 #19 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Gratulerer, du er den første i verden som har skrevet det ordet. Men nei, en båt ikke være nødvendig å "hvalrossikkres". Anonymkode: e07de...3e5 Hvis det er hvalross i farvannet så bør jo båtene hvalrossikres.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #20 Skrevet 23. juli 2022 Litt gøy å se at rikingene må bøye seg for naturen en sjelden gang. Alle som har bår der er kvalmende rike. Hvalrossen er fredet Anonymkode: c62c6...5f9
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #21 Skrevet 23. juli 2022 Absolutt ikke. hun forsvinner av seg selv. Anonymkode: 8d516...9fe
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #22 Skrevet 23. juli 2022 prekæs skrev (1 time siden): Jeg tror det kan gå menneskeliv her. Makan til uforsiktighet folk viser. Går det liv, er nok Freya ferdig. Jeg håper folk har vett nok til å holde seg unna. Og om de ikke gjør det og hun i så fall skulle komme til å ta liv i forsøk på å forsvare seg, så håper jeg inderlig at hun ikke blir avlivet! Det har vært så massiv informasjon om å holde avstand, så de som ev. blir skadet eller verre, de er faktisk skyld i det selv. Det skal ikke hun måtte betale for! I tillegg ville det vært et flott eksempel om hun likevel fikk leve etterpå, et eksempel på at dyr også har rett til å ikke bli plaget og trakassert. Anonymkode: 712bd...8db
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #23 Skrevet 23. juli 2022 prekæs skrev (1 time siden): Jeg tror det kan gå menneskeliv her. Makan til uforsiktighet folk viser. Går det liv, er nok Freya ferdig. Men det unngås jo lett hvis folk klarer å ikke ha hodet under armen når de møter ville dyr. Anonymkode: ab2c7...7c2
Gjest Danida Skrevet 23. juli 2022 #24 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Litt gøy å se at rikingene må bøye seg for naturen en sjelden gang. Alle som har bår der er kvalmende rike. Hvalrossen er fredet Anonymkode: c62c6...5f9 Fant Freya i Snarøykilen i Bærum – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #25 Skrevet 23. juli 2022 Slik HI skriver i tråden antar jeg at hun egentlig bare er ute etter å provosere. Og om ikke - Freya er ikke et problem. Det er idioter av menneskerasen som er problemet her. En veldig positiv ting ved at Freya er der hun er, det er at hun spiser rundt 6000 østers pr. måltid, ni i minuttet når hun spiser. Med den enorme uønskede oppblomstringen av Stillehavsøsters i Oslofjorden er Freya med på å bekjempe utbredelsen av østersene som ødelegger/endrer det marine økosystemet i området og fortrenger ønskede arter. Anonymkode: 712bd...8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå