Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja..? Så klart det er det. Menn og kvinner har drept under manipulering

Anonymkode: d5231...c56

Ja, det å få mannen til å ønske å male veggen i den fargen man foretrekker kan naturligvis sidestilles med drap. Akkurat det samme.
🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: be24a...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det å få mannen til å ønske å male veggen i den fargen man foretrekker kan naturligvis sidestilles med drap. Akkurat det samme.
🙄🙄🙄🙄

Den slutningen er det nok kun du som trekker. 

Anonymkode: 12f44...9cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den slutningen er det nok kun du som trekker. 

Det er jo det du skriver. Fordi menn har drept gjennom å manipulere så er det å manipulere galt fordi menn har brukt det til å drepe. Da sidestiller du det.

Anonymkode: 16bd4...5d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

🙄🙄🙄🙄

Det skrev jeg ikke. Jeg skrev at manipulering er mishandling, og hva ytterste konsekvens av det. Vil du si en mann som manipulerer en kvinne til å være hjemme og gjøre husarbeid, lage mat og passe barn ikke er mishandlet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo det du skriver. Fordi menn har drept gjennom å manipulere så er det å manipulere galt fordi menn har brukt det til å drepe. Da sidestiller du det.

Anonymkode: 16bd4...5d9

Nå lyver du. Hvorfor gjør du det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

‘Så fikk jeg oppleve’ antyder at det har skjedd noe stort. Jeg er enig i at det ikke går kjapt. 

Det antydet at det var veldig overraskende. 

Anonymkode: 73d6e...fef

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja..? Så klart det er det. Menn og kvinner har drept under manipulering

Hahaha, herregud nei. Du kan jo ikke seriøst skrive sånt som dette, og tro at det er det manipulering handler om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det skrev jeg ikke. Jeg skrev at manipulering er mishandling, og hva ytterste konsekvens av det. Vil du si en mann som manipulerer en kvinne til å være hjemme og gjøre husarbeid, lage mat og passe barn ikke er mishandlet?

Ikke mishandlet, men lurt? Hvis han truer henne til å være hjemme, er det mishandling, og det er noe annet. Dessuten må man klare å bruke hodet. Det er galt å drepe, for da tar man et liv. Men opp med hånden de som aldri har drept en mygg. Det er galt å manipulere noen på en slik måte at de skader seg eller andre, for da er det farlig. Men å manipulere noen til å male en vegg uten å være sur over å måtte gjøre det? Det handler om å være i stand til å skjønne forskjellen på ting, hva som er alvorlig og farlig, og hva som er ganske uskyldig. 

Anonymkode: a163e...943

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Spill er på sex,så trenger du aldri mer gjøre ting i huset :D

Anonymkode: abc28...2ec

Ha, den var god. Så dum er ingen mann. 

Anonymkode: 5d73d...0b7

Skrevet

Jeg er ikke god på å bruke kvinnelist, men det handler ikke om å mishandle mannen. Alle, uavhengig av kjønn, liker bedre å gjøre noe de har kommet på at må gjøres på egenhånd, enn å bli fortalt det. Søpla må ut hver dag, men jeg liker bedre å ta den på eget initiativ enn at mannen ber meg om det. Om han hadde brukt kvinnelist så jeg trodde at jeg kom på søpla selv, så hadde jeg absolutt satt pris på det.

Så kan man selvfølgelig også «kjøpe» tjenester. Som eksemplet med hun som hadde lyst på is. Mannen fikk middag, som hun uansett hadde tenkt å lage, men hun fikk is og slapp å dra på butikken. Jeg er helt sikker på at mannen hadde dratt på butikken for henne om hun bad om det, men nå fikk han også inntrykk av at han bidro til middagen, og var fornøyd med det.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (41 minutter siden):

Jeg er ikke god på å bruke kvinnelist, men det handler ikke om å mishandle mannen. Alle, uavhengig av kjønn, liker bedre å gjøre noe de har kommet på at må gjøres på egenhånd, enn å bli fortalt det. Søpla må ut hver dag, men jeg liker bedre å ta den på eget initiativ enn at mannen ber meg om det. Om han hadde brukt kvinnelist så jeg trodde at jeg kom på søpla selv, så hadde jeg absolutt satt pris på det.

Så kan man selvfølgelig også «kjøpe» tjenester. Som eksemplet med hun som hadde lyst på is. Mannen fikk middag, som hun uansett hadde tenkt å lage, men hun fikk is og slapp å dra på butikken. Jeg er helt sikker på at mannen hadde dratt på butikken for henne om hun bad om det, men nå fikk han også inntrykk av at han bidro til middagen, og var fornøyd med det.

Fornøyd med å føle at han bidro til middagen? Ved å kjøpe is? Er det vanlig å behandle mannen sin som et sart barn man må ta på med silkehansker?

Skrevet

Jeg syns et ord som "kvinnelist" er så dritt. Samme med "kvinnelig intuisjon"

Det innebærer at kvinner har en eller annen form for egen bevissthet, eller at de eier evner til å styre ting som egentlig er utenfor deres makt. Det spiller tilbake på den gangen da man tilla kvinner noen overnaturlige egenskaper. Hun hadde i seg mer magi og  dermed mer kontakt med djevelen, som ga henne de magiske kreftene. 

Folk ble brent for slik overtro. Og så fjaser dere med det i 2022?

Anonymkode: e53b0...840

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Å kjære.. 

Noen ganger må man bare innse at det ikke er vits å gå inn i en diskusjon, det vil aldri kunne bli konstruktivt. Dette er et slikt øyeblikk for meg. 

Anonymkode: 27aa7...3c2

Sånn har jeg følt det i to år her på forumet når det kommer til korona-«vaksinen.» 

Anonymkode: e06b0...cdc

Skrevet

Min erfaring er at såkalt kvinnelist egentlig har med den kjemien to i et par har og hvor gode de to er til å lese hverandre på en positiv måte, og hvor mye de begge er opptatt av at begge to skal trives og ha det bra med hverandre. Det vil også si at den "kvinnelisten" som fungerer på én mann kan ha negativ effekt på en annen.

Såkalt kvinnelist fungerer ikke om mannen faktisk ikke vil at det skal fungere.

Det noen har beskrevet her er manipulering og kjøp/salg av tjenester. Det er sjelden noen god idé om man ønsker et godt forhold. En tidligere bekjent holdt på med den kjøp/salg av sex med mannen for å oppnå det hun ville. Hun mente det fungerte suverent og mente vi andre også burde begynne med det samme. Vi advarte henne og sa at mannen hennes ikke er dum, at så lenge han er forelsket så vil det sikkert fungere, men at hun ikke kunne forvente at det ville fungere på sikt, da mannen hennes var altfor oppegående generelt til det. Få år senere gikk mannen fra henne, han orket ikke lenger at hun brukte sex for å få viljen sin i ett og alt. Han gikk kun fordi han ikke orket mer, han hadde ikke møtt en annen. En kompis av meg var også i et slikt forhold, han holdt pussig ut i flere år, men så tok han også til fornuften. Han ble nok skadet i prosessen, for han ble manipulert over år, men ville ikke innse det. Felles er vel at disse parene ikke egentlig har sett hverandre. De som bruker sex som byttemiddel, de ser i hvert fall ikke partneren - ikke personen, bare den fysiske lysten. Men i lengden er det ikke nok for de fleste, ikke en gang menn. Og de som bruker dådyrøyne og hjelpesløshet... det fungerer også sjelden på sikt, ut fra hva jeg har sett på en del forhold.

"Kvinnelist" skaper man kontinuerlig ved at man jobber for å få og beholde forholdet godt og positivt for begge to, ser hverandre, forstår hverandre, ønsker hverandre vel. Da er de gjerne nok med små kommentarer, et smil, et blikk, en humoristisk kommentar. Det får begge til å være oppmerksom på hverandre, og da lar man seg gjerne "overtale" av list som egentlig bare er et annet ord for å virkelig forstå hverandre.

Anonymkode: 6ef4e...fe5

Skrevet

Og når det gjelder barn, døtre mer spesifikt, så tror jeg du skal lete en stund etter en liten jente som ikke har pappaen sin godt surret om lillefingeren. De fleste småjenter bruker kvinnelist helt automatisk, bare se etter.

Anonymkode: a163e...943

Herregud. Så klamt. 

Skrevet

Altså. Det er noen typer kvinner. Det er dem som sipper og griner seg til viljen sin. Så er det de som kjefter seg til viljen sin. Så er det de som truer seg til den. Det beste og mest effektive er nok å hinte om sex og god mat. Man må jo selvfølgelig ha sex og lage god mat også, selv om det ikke er nødvendig hver gang.

Hvis noen tror at menn gjør alt dere vil med glede, og også gjør alt dere ber dem om uten protester og kvinnelist, så er dem ikke mindre enkle. De er det vi kaller tøfler. 

Vel, kanskje det er noen kvinner som ikke prøver å få menn til «å gjøre alt dere vil», og heller fører normale samtaler som ender med at begge parter mener at de er kommet til en god enighet? Det ville i alle fall JEG tenke var normalt i en relasjon. 

Skrevet

Mannen min har iallefall mannelist når har står i dusjen og roper på meg........slik at jeg kan gå ned på kne 😊 Mannelist er også en ting 😊

Anonymkode: 6c2d3...92d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fornøyd med å føle at han bidro til middagen? Ved å kjøpe is? Er det vanlig å behandle mannen sin som et sart barn man må ta på med silkehansker?

Nei, hvorfor drar du inn det i denne tråden? Mener du at kvinnelist og silkehansker er det samme? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jøss, for noen enkle menn og patetiske kvinner! 

Jeg har vært gift i 30 år og gidder da virkelig ikke å prostituere meg for litt is! Vil jeg at han skal gjøre noe for meg så spør jeg. Som regel svarer han ja, fordi vi gjør slike ting for hverandre. Hva lærer dere barna deres ved en slik oppførsel? Jeg ble faktisk litt uvel av å lese dette, spesielt …943. Er dette måten dere lærer døtrene deres å oppnå ting på?

Prostituere seg for sin egen mann? De fleste har felles økonomi som gift, så det er en teknisk umulighet. 

Anonymkode: 0f6c0...cdd

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Prostituere seg for sin egen mann? De fleste har felles økonomi som gift, så det er en teknisk umulighet. 

Anonymkode: 0f6c0...cdd

Man kan godt prostituere seg for tjenester også, som å kjøre å kjøpe is (!), så her tar du feil så det synger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...