Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Menn ER enkle. Det er veldig rart at du ikke har skjønt det? 

Jeg håper virkelig at døtrene mine skjønner dette av seg selv. 

Du mistet hele poenget. Hint om sex ER ikke sex. Der er kvinner l i s t e n. Ikke vær så sjalu på kvinner med selvsikkerhet. Du skal lære deg å heie på dem du misliker og er sjalu på. Da blir du ikke bare et bedre menneske, men du vil også føle deg mye bedre 😊

Anonymkode: 73d6e...fef

Min mann er ikke enkel og jeg håper at døtrene mine velger seg menn som virker. Jeg syns ikke at å spille på sex for å oppnå noe vitner om selvsikkerhet. Tvert i mot, vil jeg si. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jo, selvfølgelig hadde han det, men ikke med samme glede og entusiasme 😊 Det handler om å få ham til å ha lyst til å gjøre ting for meg, ikke fordi han må ,men for å glede meg. 

Anonymkode: a163e...943

Mannen min liker å glede meg på jevn basis. Det er kanskje derfor vi enda er lykkelige etter så mange år sammen. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det gjorde jeg da ikke, med mindre du mener et kyss er å prostituerte seg? 

Det hele blir en vinn-vinn situasjon, egentlig. Jeg får ting som jeg vil, og han føler glede over å gi meg dette. Jeg kan selvfølgelig spørre vanlig, og det gjør jeg jo ofte også, men forskjellen er effekten det gir. Prøv en gang, så skal du se 😊

Kunne ikke falle meg inn! Hverken av respekt for han eller som forbilder for barna våre. 

Anonymkode: 12f44...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
amandine skrev (16 minutter siden):

Kvinnelist er når jeg har kjøpt noe som han kanskje i utgangspunktet er skeptisk til ( nå sist et stort maleri) og hvor jeg sier at om han ikke liker det om et halvt år kan vi selge det igjen. Jeg vet jo selvfølgelig at han er et vanedyr og kommer til å like det om et halvt år. 

Jepp, eller plante ideer i hodet hans på en slik måte at han oppriktig tror at han har kommet på det helt av seg selv, selv om det egentlig startet et helt annet sted. 🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tror du må snakke for deg selv. Min mann er ikke enkel. Alle menn er ikke det. Heldigvis! Han er likevel lett å avlede med sex i passende situasjoner altså, av meg. Det er i grunn jeg også, av han. 

Det er ingenting i veien med selvsikkerheten min. Eller selvfølelsen min. Vi har bare veldig ulikt syn på kvinnelist, og sikkert verden forøvrig. Mulig det kommer av veldig ulik erfaring med menn, og sikkert litt ulik omgangskrets. 

Men uansett hvordan du snur og vender på det, så er ikke det du beskriver kvinnelist. Men om det funker for deg, så må du jo bare fortsette med det. I min verden ville du ikke blitt tatt seriøst med en sånn framtoning. 

Anonymkode: 27aa7...3c2

Ok, da gratulerer jeg med et sjelden eksemplar av mannen. 

Jeg aner ikke hvorfor du er så passiv aggressiv, men du har vel dine grunner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mannen min liker å glede meg på jevn basis. Det er kanskje derfor vi enda er lykkelige etter så mange år sammen. 

Kunne ikke falle meg inn! Hverken av respekt for han eller som forbilder for barna våre. 

Et par presiseringer. Mannen min er høyt utdannet og svært intelligent, men det er få menn som ikke faller for "kvinnelist". Vi har vært sammen i 27 år nå, og er veldig lykkelige sammen. 

Jeg har stor respekt for mannen min, men å gjøre dette er ikke respektløst fordi begge drar fordeler av det. Vi gleder hverandre på mange måter, så det ene utelukker ikke det andre, men at jeg får ham til å føle glede over å utføre kjedelige oppgaver er jo ikke galt.

Og når det gjelder barn, døtre mer spesifikt, så tror jeg du skal lete en stund etter en liten jente som ikke har pappaen sin godt surret om lillefingeren. De fleste småjenter bruker kvinnelist helt automatisk, bare se etter.

Skrevet

Kvinnelist er for eksempel om jeg blir lei av å skru ikeamøbler og sukker litt høyt og sier at dette blir bare skjevt og feil, men det er vel ikke sååå nøye? Med en mann som ikke får sove hvis ikke alt er i vater så tar han over i en fart og er overbevist om at det er på eget initiativ. Hadde jeg spurt direkte, som jeg som regel hadde gjort, kunne han blitt litt oppgitt over meg. 

Jeg bruker egentlig forsvinnende lite kvinnelist, når jeg tenker meg om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Et par presiseringer. Mannen min er høyt utdannet og svært intelligent, men det er få menn som ikke faller for "kvinnelist". Vi har vært sammen i 27 år nå, og er veldig lykkelige sammen. 

Jeg har stor respekt for mannen min, men å gjøre dette er ikke respektløst fordi begge drar fordeler av det. Vi gleder hverandre på mange måter, så det ene utelukker ikke det andre, men at jeg får ham til å føle glede over å utføre kjedelige oppgaver er jo ikke galt.

Og når det gjelder barn, døtre mer spesifikt, så tror jeg du skal lete en stund etter en liten jente som ikke har pappaen sin godt surret om lillefingeren. De fleste småjenter bruker kvinnelist helt automatisk, bare se etter.

Mener du at det ligger i kvinners natur å lire og lirke for å få viljen sin? Man hinter om sex for å få is?! 

Jeg har vært datter selv, har søstre og døtre og kan ikke se at det du påstår stemmer vedr å ha pappa rundt lillefingeren. Men så er vi kanskje oppdratt til å være mer selvstendig enn deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Min mann er ikke enkel og jeg håper at døtrene mine velger seg menn som virker. Jeg syns ikke at å spille på sex for å oppnå noe vitner om selvsikkerhet. Tvert i mot, vil jeg si. 

Altså. Det er noen typer kvinner. Det er dem som sipper og griner seg til viljen sin. Så er det de som kjefter seg til viljen sin. Så er det de som truer seg til den. Det beste og mest effektive er nok å hinte om sex og god mat. Man må jo selvfølgelig ha sex og lage god mat også, selv om det ikke er nødvendig hver gang.

Hvis noen tror at menn gjør alt dere vil med glede, og også gjør alt dere ber dem om uten protester og kvinnelist, så er dem ikke mindre enkle. De er det vi kaller tøfler. 

Skrevet

Kvinnelist et noe helt annet enn å minte om sex eller mat. Det mange forteller om her en manipulasjon, og hadde det vært omvendt- altså menn som manipulerte, så hadde det vært mishandling.

Kvinnelist handler om å være så dum og hjelpesløs, og likevel smart, at man slipper å gjøre det man ikke ønsker å gjøre.

Likevel er kvinnelist utdatert i dag, det var noe kvinner måtte gjøre før, fordi menn ikke gjorde husarbeid eller noen «kvinnejobber». Nå kan vi bare spørre. Vi trenger ikke kvinnelist lenger

Anonymkode: d5231...c56

Skrevet

Kvinnelist et noe helt annet enn å minte om sex eller mat. Det mange forteller om her en manipulasjon, og hadde det vært omvendt- altså menn som manipulerte, så hadde det vært mishandling.

Kvinnelist handler om å være så dum og hjelpesløs, og likevel smart, at man slipper å gjøre det man ikke ønsker å gjøre.

Likevel er kvinnelist utdatert i dag, det var noe kvinner måtte gjøre før, fordi menn ikke gjorde husarbeid eller noen «kvinnejobber». Nå kan vi bare spørre. Vi trenger ikke kvinnelist lenger

Hva er det du sier nå? Er det mishandling å manipulere? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mener du at det ligger i kvinners natur å lire og lirke for å få viljen sin? Man hinter om sex for å få is?! 

Jeg har vært datter selv, har søstre og døtre og kan ikke se at det du påstår stemmer vedr å ha pappa rundt lillefingeren. Men så er vi kanskje oppdratt til å være mer selvstendig enn deg. 

Ja, jeg mener at kvinnelist faller naturlig for de fleste kvinner. Jeg innser at mitt eksempel kanskje ikke var det beste å dra fram i denne tråden, for jeg bruker det jo også ofte slik flere andre forklarer, som den med IKEA-møblene eller det med maleriet. 

Kvinnelist har ingenting med selvstendighet å gjøre, som såkalt løvetannsbarn kan jeg forsikre deg om at jeg er svært selvstendig. Kvinnelist handler om å få viljen sin, slippe oppgaver el., på en måte der mannen tror det er hans idé eller ønsker dette selv for å glede den andre.

Og om du ikke har sett jentebarn bruke sin kvinnelist overfor pappaen sin, har du virkelig ikke sett godt nok etter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Altså. Det er noen typer kvinner. Det er dem som sipper og griner seg til viljen sin. Så er det de som kjefter seg til viljen sin. Så er det de som truer seg til den. Det beste og mest effektive er nok å hinte om sex og god mat. Man må jo selvfølgelig ha sex og lage god mat også, selv om det ikke er nødvendig hver gang.

Hvis noen tror at menn gjør alt dere vil med glede, og også gjør alt dere ber dem om uten protester og kvinnelist, så er dem ikke mindre enkle. De er det vi kaller tøfler. 

Men jeg vil jo ikke tvinge mannen min til å gjøre noe mot hans vilje? Trenger jeg noe så spør jeg. Vil han ikke hjelpe så har han som regel en grunn til det. Da diskuterer vi og blir som regel enige. Uten å krangle eller grine! Ærlig talt. 

Jepp. Kvinnelist og manipulering er to forskjellige ting. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (11 minutter siden):

Kvinnelist er for eksempel om jeg blir lei av å skru ikeamøbler og sukker litt høyt og sier at dette blir bare skjevt og feil, men det er vel ikke sååå nøye? Med en mann som ikke får sove hvis ikke alt er i vater så tar han over i en fart og er overbevist om at det er på eget initiativ. Hadde jeg spurt direkte, som jeg som regel hadde gjort, kunne han blitt litt oppgitt over meg. 

Jeg bruker egentlig forsvinnende lite kvinnelist, når jeg tenker meg om. 

Så det du sier er at du heller gjør mannen din oppgitt enn å bruke list så han gjør ting med glede?

Er det jeg sier. Hvorfor gidde å gjøre det beste ut av ting...

Skrevet

Ja, jeg mener at kvinnelist faller naturlig for de fleste kvinner. Jeg innser at mitt eksempel kanskje ikke var det beste å dra fram i denne tråden, for jeg bruker det jo også ofte slik flere andre forklarer, som den med IKEA-møblene eller det med maleriet. 

Kvinnelist har ingenting med selvstendighet å gjøre, som såkalt løvetannsbarn kan jeg forsikre deg om at jeg er svært selvstendig. Kvinnelist handler om å få viljen sin, slippe oppgaver el., på en måte der mannen tror det er hans idé eller ønsker dette selv for å glede den andre.

Og om du ikke har sett jentebarn bruke sin kvinnelist overfor pappaen sin, har du virkelig ikke sett godt nok etter.

Men det du beskrev i ditt første innlegg er noe helt annet en det du skriver her. 

Og det faller deg ikke inn at andre har andre opplevelser enn deg? Da har jeg bare ikke sett godt nok etter? Jaja…

Skrevet

Så det du sier er at du heller gjør mannen din oppgitt enn å bruke list så han gjør ting med glede?

Er det jeg sier. Hvorfor gidde å gjøre det beste ut av ting...

Gjøre ting med glede? Det er begrenset hvor mye glede en hylle fra Ikea kan gi. Og så takker jeg for hjelpen, og så er vi begge glade. 

Skrevet

Men jeg vil jo ikke tvinge mannen min til å gjøre noe mot hans vilje? Trenger jeg noe så spør jeg. Vil han ikke hjelpe så har han som regel en grunn til det. Da diskuterer vi og blir som regel enige. Uten å krangle eller grine! Ærlig talt. 

Jepp. Kvinnelist og manipulering er to forskjellige ting. 

Vil du ikke? Jeg må be deg gå gjennom forumet og funne de hinsides mange trådene om håpløse menn som ikke gidder, som ikke lærer og som ikke klarer. Så ser du ihvertfall at du er et meget sjelden eksemplar av kvinnen. Men altså, sånn er det her inne! Ingenting er som normalt eller følger statistikker. Her er alt på tvers av det som oppfattes som normalt ellers. Så jeje 

Men..Hvorfor må mannen din ha en grunn til å ikke ville noe? Holder det ikke at han bare ikke...vil? 

Skrevet

Men det du beskrev i ditt første innlegg er noe helt annet en det du skriver her. 

Og det faller deg ikke inn at andre har andre opplevelser enn deg? Da har jeg bare ikke sett godt nok etter? Jaja…

Nei, det er det samme.

Selvfølgelig kan andre ha andre opplevelser, det finnes sikkert unnatak, men at du aldri har sett et jentebarn bruke kvinnelist? Jo, sa står jeg ved at du faktisk ikke har sett godt nok etter.

Skrevet

Jeg har en mann som hater å pusse opp. Han synes alltid det er fint nok som det er og om vi skal male, så vil han helst ha samme farge på nytt. Jeg er ikke spesielt glad i det jeg heller og sliter med å male tak pga vrang skulder, så det er best om vi deler på jobben. Nå har jeg startet prosjekt kvinnelist for å få pusset opp et rom. Jeg kunne ha sagt "Nå skal vi pusse opp ..." og hatt en halvsur mann med på laget, og så kunne vi malt og krangla om hvorfor han er sur og jeg må ta ansvar for alt som skal gjøres,  men jeg har heller begynt med små drypp. "Jeg har prøvd å få vekk den flekken, men det går ikke",  "Hadde det ikke vært fint om det var litt lysere her?", jeg fant fram noen fargeprøver som jeg synes er fine og som jeg vet at han ikke ville velge om han fikk en million og la dem i stua og sa at disse synes jeg er fine, og så fant han fram farger han synes er fine isteden. Nå begynner han å snakke om at det hadde vært greit å få bytta ut skapet når vi allikevel skal male, og sitter og ser på skap på nettet. Kvinnelist i praksis. Gi det noen uker til, så har vi malt, og når vi har tatt det rommet, så ser det jo bare rart ut om vi ikke tar trappa og gangen også... :D  

Skrevet

Vil du ikke? Jeg må be deg gå gjennom forumet og funne de hinsides mange trådene om håpløse menn som ikke gidder, som ikke lærer og som ikke klarer. Så ser du ihvertfall at du er et meget sjelden eksemplar av kvinnen. Men altså, sånn er det her inne! Ingenting er som normalt eller følger statistikker. Her er alt på tvers av det som oppfattes som normalt ellers. Så jeje 

Men..Hvorfor må mannen din ha en grunn til å ikke ville noe? Holder det ikke at han bare ikke...vil? 

Hvis jeg trenger hjelp må han nesten ha en grunn til å ikke hjelpe meg. Han er ikke tre år og bare sier ‘vil ikke’. 

Og statistikk sier bare noe om normen, det betyr jo ikke at alle har det likt på samme tid. Noen av oss har fine, snille menn som virker uten tvang og løfte om sex. Vil du lære døtrene dine at sex er en ting kvinner gir bort for egen vinning?

Skrevet
Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

Jeg har en mann som hater å pusse opp. Han synes alltid det er fint nok som det er og om vi skal male, så vil han helst ha samme farge på nytt. Jeg er ikke spesielt glad i det jeg heller og sliter med å male tak pga vrang skulder, så det er best om vi deler på jobben. Nå har jeg startet prosjekt kvinnelist for å få pusset opp et rom. Jeg kunne ha sagt "Nå skal vi pusse opp ..." og hatt en halvsur mann med på laget, og så kunne vi malt og krangla om hvorfor han er sur og jeg må ta ansvar for alt som skal gjøres,  men jeg har heller begynt med små drypp. "Jeg har prøvd å få vekk den flekken, men det går ikke",  "Hadde det ikke vært fint om det var litt lysere her?", jeg fant fram noen fargeprøver som jeg synes er fine og som jeg vet at han ikke ville velge om han fikk en million og la dem i stua og sa at disse synes jeg er fine, og så fant han fram farger han synes er fine isteden. Nå begynner han å snakke om at det hadde vært greit å få bytta ut skapet når vi allikevel skal male, og sitter og ser på skap på nettet. Kvinnelist i praksis. Gi det noen uker til, så har vi malt, og når vi har tatt det rommet, så ser det jo bare rart ut om vi ikke tar trappa og gangen også... :D  

Nettopp! Det er så mye bedre når de er med på det som skal gjøres og glade, enn når man bare spør rett ut 😊

Skrevet
Himmel og hav skrev (3 minutter siden):

Så fikk jeg oppleve at du skrev et innlegg jeg stiller meg ett hundre prosent bak. Ikke dårlig på en lørdag.

Hadde kvinner brukt sånn list så hadde det blitt veldig mange færre (eh..) diskusjoner og krangler.

Skrevet

Så fikk jeg oppleve at du skrev et innlegg jeg stiller meg ett hundre prosent bak. Ikke dårlig på en lørdag.

Hadde kvinner brukt sånn list så hadde det blitt veldig mange færre (eh..) diskusjoner og krangler.

Haha. Akkurat som om det skulle være er mål i livet. Nå kan nok Himmel og hav nyte lørdagen litt ekstra. 

Skrevet

Haha. Akkurat som om det skulle være er mål i livet. Nå kan nok Himmel og hav nyte lørdagen litt ekstra. 

Mål i livet? Sto det noe sted at det var et ønske jeg hadde?

Her går det ikke alltid.. kjapt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Mål i livet? Sto det noe sted at det var et ønske jeg hadde?

Her går det ikke alltid.. kjapt. 

‘Så fikk jeg oppleve’ antyder at det har skjedd noe stort. Jeg er enig i at det ikke går kjapt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, menn er enkle.

Ja, jeg vil lære min datter å ikke skamme seg over å bruke og utnytte menn. Menn bruker og utnytter kvinner for å komme seg i buksene på kvinner. De lyver, bedrar, utnytter, så da er det ikke galt å lyve, bedra og utnytte menn for å komme i kontoen deres. Det er patriarkatet som gjør at menn får bedre lønn enn kvinner. Patriarkatet har forfordelt til menn. Da er det å utnytte menn bare det samme som å bryte ned patriarkatet bit for bit. En mann av gangen.

Jeg ser ikke noe galt i å bruke menn. Tvert imot.

Anonymkode: 16bd4...5d9

Lite tips bare: ikke bruk ord du ikke vet betydningen av😅 Ut i fra resten av det du skriver, så antar jeg at du mener at kvinnene er blitt forfordelt... 

Anonymkode: 54e5d...67d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er det du sier nå? Er det mishandling å manipulere? 

Ja..? Så klart det er det. Menn og kvinner har drept under manipulering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...