Gå til innhold

For dere som har barn/ungdommer med iPhone/iPad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den funksjonen finner de ut av og fjerner. Hilsen mine barn som hadde dette, men fjernet det

Anonymkode: 1896c...974

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den funksjonen finner de ut av og fjerner. Hilsen mine barn som hadde dette, men fjernet det

Nei, ikke når det er satt opp fra foreldrenes iPhone. Det er INGEN måte man kan fjerne den. Den eneste måten er om de har passordet både til din iPhone, OG kan skjermtidpassordet også, så de kan deaktivere sin egen skjermtid i dine innstillinger.

Om de fjernet det hadde du ikke satt det opp som beskrevet på nettsiden over. 

Anonymkode: 37659...834

Skrevet

Det gidder ikke vi stresse med, våre barn legger fra seg iPad/iPhone når vi ber de om det, og de får dermed ha de når de vil utenom. På denne måten ser vi at de legger de ifra seg oftere selv og når de kan styre det endel selv. Ikke ofte tvang fører ting bedre

Anonymkode: 6bdf3...a54

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Nei, ikke når det er satt opp fra foreldrenes iPhone. Det er INGEN måte man kan fjerne den. Den eneste måten er om de har passordet både til din iPhone, OG kan skjermtidpassordet også, så de kan deaktivere sin egen skjermtid i dine innstillinger.

Om de fjernet det hadde du ikke satt det opp som beskrevet på nettsiden over. 

Men hva er poenget? Mine hører på leg når jeg sier at det er nok skjermtid, så hvorfor skal man kontrollere det? De fleste foreldre bør klare å kommunisere med barna sine om hva som forventes uten at man skal trenge å styre led tidsbegrensning.

Skrevet

Mine styrer dette selv. De er heldigvis glad i å være ute, så det blir ikke veldig mye tid til skjerm 

Anonymkode: 4e650...8a2

Skrevet

Har aldri hatt behov for det. Mine har hatt ipad siden 1.klasse (både skole- og hjemmeipad) og iphone. De samarbeider og legger bort når jeg ber om det. De er mye ute og med venninner. 
På kvelden legges iphone og ipad på kjøkkenet. Der ligger de til neste dag. 
Har 2 på 14år og ei på 12 

Anonymkode: dce84...a05

Skrevet
On 7/22/2022 at 9:53 AM, Anonym bruker said:

Slik setter man opp skjermtid: 

https://support.apple.com/no-no/HT208982

Vi har svært god erfaring med dette, etter å ha brukt det i over to år nå. Veldig fornøyde :)

vi bruker den i hverdagen, når de har ferie og helger er den av

Anonymkode: a1d6c...f51

Skrevet

Vi trenger ikke det der. Det toppmoderne kyskhetsbeltet vi har kjøpt til dem låser automatisk også hendene på den et visst tidspunkt. Win win. 

Anonymkode: 900dc...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...