Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Jippi, etter mye tørke regner det endelig, og ikke bare regner det, det øser ned På grunn av tørken har det vært lite sopp, men nå kommer det snart mye mer Plukker dere sopp, og eventuelt, hva plukker dere? Jeg plukker kantarell Anonymkode: 91cea...cc3
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Nei, både fordi jeg ikke er så interessert i sopp (jeg er den eneste i familien min som i det hele tatt liker å spise sopp), og når jeg først spiser det spiser jeg oftest hermetisk sjampinjong Men også fordi jeg ikke hadde visst hvilke som er giftige eller ikke. Skummelt Anonymkode: 411b6...9b1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Nei, den interessen har jeg ikke. Men jeg plukker bær da. Og lager syltetøy og saft av det. Men ingen som spiser blåbærsyltetøy, så det tar alt for mye plass i fryseren Anonymkode: 37fb9...8d5
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Bare den jeg har i underlivet. Klør og klør... Anonymkode: a66ca...fe4
Himmel og hav Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Ja, men jeg er ikke trygg på så mange slag, så det blir med steinsopp, lys piggsopp, kantarell og traktkantarell, og jeg har mine faste steder der jeg vet de vokser.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Jeg plukker oftest kantarell. Det er himmelsk godt både stekt og i supper og stuing. Med rømme og uten. Det blir alltid noen steinsopp også, og den er også veldig god, men ikke som kantarell! Plukker mye kantarell! Anonymkode: fea04...212
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Kantarell, traktkantarell, piggsopp, steinsopp, rødskrubb, granmatriske m.m. plukker myyyye sopp her😊
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Elsker sopp og bor retti utkanten av en skog, så skulle gjerne ha gjort det. Men aner virkelig ikke hvor jeg skal begynne å lete, så utsetter til året etter hvert eneste år. Anonymkode: 6d300...de5
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 Varierer fra år til år om og hvor mye jeg plukker pga. egen fysiske form. Men jeg er veldig glad i å plukke sopp. Plukker kantarell, traktkantarell og gul trompetsopp. Lever i håpet om en dag å finne svart trompetsopp igjen. Plukker piggsopp, rødskrubb, furu- og granmatrisker også. Kunne egentlig mer om sopp, men plukket nesten ikke på flere år, så er ikke lenger sikker på andre, så går nok forbi både kremler og fåresopp og bjørkeøsterssopp som jeg burde oppfriske meg på og få sjekket ved soppkontroll de første gangene jeg plukker dem igjen. Tar aldri noen sjanser med sopp, så alltid veldig nøye og forsiktig. Anonymkode: 93c4a...4b6
amandine Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 Jeg plukker sopp, forskjellige kantareller og trompetsopp, piggsopp og steinsopp og litt forskjellig. Er vokst opp med soppturer og har lært underveis. Plukker aldri om jeg ikke er sikker, selvfølgelig. Her har det vært så kaldt så lenge at soppturer er laaaangt i det fjerne enda.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #11 Skrevet 22. juli 2022 Vet forresten om noen som plukket fleinsopp uten at de visste konsekvensen av å spise den.. Anonymkode: 37fb9...8d5
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Vet forresten om noen som plukket fleinsopp uten at de visste konsekvensen av å spise den.. Anonymkode: 37fb9...8d5 De var vel heldige som "bare" fikk i seg fleinsopp og ikke langt giftigere sopper som kunne blitt det siste de gjorde... Anonymkode: 93c4a...4b6
tante grusom master of law Skrevet 22. juli 2022 #13 Skrevet 22. juli 2022 Ja, plukker flere typer kantarell, steinsopp, forskjellige skrubber, smørsopp, piggsopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå