Gå til innhold

700kr per dag i ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan får du til at det kun blir et par netter i bilen når dere ikke har noen å bo hos etter Røros? Og hvor gamle er barna og hvor mange er dere? Hvis du har en drivstoffgjerrig bil er den muligens ikke så stor? Det høres litt trangt og kummerlig ut. 

Anonymkode: abe84...c25

Vi har noen å bo hos ca 3,5 timer fra Mo i Rana. Der skal vi bo mens vi driver med øyhopping. Og så skal vi reise hjem samme rute. Bilen er en stasjonsvogn og en veldig god og stor bil. Bagasjen er i boks på taket

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da hadde jeg heller latt være å dra på ferie å heller funnet på noe fint å gjøre hjemme med ungdommen. Kan dere reise på noen fine dagsturer i området? En weekend borte på hotell? Det hadde ikke akkurat vært jubel for mine tenåringer om jeg skulle tatt dem med på ferie hvor de måtte ha sovet i bilen og nesten ikke hatt råd til mat. Du kan jo ikke handle noe å kose dere, mest sannsynlig nekte ungene ting de har lyst på/vil gjøre fordi du ikke har råd.. Beklager, men det høres ut som bortkastede penger på en dårlig opplevelse for alle.

Anonymkode: 69009...53d

Det er barna som har bedt om denne ferien. De setter pris på tiden vi har sammen heller enn hva de får av ting de peker på. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor valgte dere norgesferie når det er så dyrt med drivstoff, bompenger osv? Jeg hadde heller valgt nord i Finland eller Sverige - billigere drivstoff, ingen bompenger og rimeligere overnattingsalternativer.

Anonymkode: acb0d...248

Barna ville det, jeg ville det, og ene forelderen min bor der. Dessuten er drivstoff i Sverige dyrere enn i Norge 

Anonymkode: f1274...4a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi har noen å bo hos ca 3,5 timer fra Mo i Rana. Der skal vi bo mens vi driver med øyhopping. Og så skal vi reise hjem samme rute. Bilen er en stasjonsvogn og en veldig god og stor bil. Bagasjen er i boks på taket

Men da er jo premissene for spørsmålene dine feil. Dere HAR noen å bo hos etter Røros. Å bo hos andre er jo også generelt billigere enn å stå for alt av mat osv selv så da vil nok budsjettet ditt holde  

Det er barna som har bedt om denne ferien. De setter pris på tiden vi har sammen heller enn hva de får av ting de peker på. 

Barna ville det, jeg ville det, og ene forelderen min bor der. Dessuten er drivstoff i Sverige dyrere enn i Norge 

Anonymkode: abe84...c25

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.7.2022 den 22.13):

Med så lite penger til rådighet hadde jeg latt være å reise. Å skulle telle på krona hele tiden og måtte sove i bilen tror jeg ferien blir rimelig kjip for ungene. Nei dette blir bare trist. Bli hjemme og ta heller en telttur.

Anonymkode: 157dc...009

Mine tenåringer hadde seriøst ELSKET å sove i bilen! Bare sånn at det er sagt... 

Anonymkode: 35fcc...410

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Har akkurat vært i Finland og Sverige. Drivstoff er mye dyrere i Norge 

Anonymkode: 5ba2f...d2f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var i Gøteborg i begynnelsen av juli, og da var det dyrere der enn hjemme. Men ser at drivstoffet er dyrere dess lenger nord jeg har beveget meg, så enten er det fordi det har nærmet seg helg, eller så er det bare dyrere nordover

Skrevet

Synes det er flott at dere drar på tur, det er nydelig på Helgelandskysten. Jeg tror dere får en super ferie. Ikke bry deg om de negative kommentarene.

Anonymkode: 1b1fb...2d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Synes det er flott at dere drar på tur, det er nydelig på Helgelandskysten. Jeg tror dere får en super ferie. Ikke bry deg om de negative kommentarene.

Anonymkode: 1b1fb...2d3

Det blir uansett ikke sånn at vi sulter. Men jeg fikk en uforutsett regning rett før ferien, og ønsker å droppe å bruke buffer nå som jeg endelig har kommet meg på beina økonomisk. Blir det krise, så bruker jeg litt av den, men vil unngå det så langt det er mulig. Og da har jeg 700 per dag i 21 dager

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare løgn. Jeg kom derfra for en uke siden. I Finland kostet diesel 22 kroner literen, bensin 23 kroner literen. I Sverige kostet bensin 21,5 svenske kroner literen. Når var det sist du så "mye lavere" priser på dette i Norge?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er jo ikke snakk om å få ting man peker på, men at det er mye hyggeligere å ha litt økonomisk romslighet når man drar på ferie enn å måtte telle kroner og øre :) men håper for all del dere får en fin ferie og at ungdommen koser seg ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Er jo ikke snakk om å få ting man peker på, men at det er mye hyggeligere å ha litt økonomisk romslighet når man drar på ferie enn å måtte telle kroner og øre :) men håper for all del dere får en fin ferie og at ungdommen koser seg ;)

Det kommer jo an på hva man ser på som hyggelig. Mine elsker å sitte å spille yatzy eller 10 000 på kveldene med kakao og litt sjokolade. Det er ikke de veldig store utgiftene ekstra. Ungdommene storkoser seg foreløpig

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde aldri rådet noen med barn å overnatte i bilen. Det er rett og slett uforsvarlig.

For er trist liv... er tryggere å sove i bilen enn å sove i telt. Men for oss som forstår at man ikke lukker vinduene og legger seg til å sove, vi får det til. 

Anonymkode: ff30d...925

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Bil inneholder en del farlige greier som drivstoff, elektronikk og så videre. I tillegg parkerer man på steder der det ferdes folk. Ikke alle mennesker har gode intensjoner. To av mine venner ble forsøkt ranet under overnatting i bil. Det hadde ikke skjedd hvis de sov på campingplass eller hotell.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Det ferdes folk på campingplasser også. Man kan bli ranet på en campingplass også. Bil er ikke mer utrygt enn bobil eller campingvogn, med gass og det som er. Evt telt. 

Er større sannsynlighet for å bli påkjørt av en bil/campingbil inne på en campingplass mens man sover i telt enn å dø i bilen. Folk kjører forbi kun få meter unna. Så hvis det å sove i bil er farlig pga drivstoff og ranere så tror jeg at jeg overlever. 

Anonymkode: ff30d...925

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde aldri rådet noen med barn å overnatte i bilen. Det er rett og slett uforsvarlig.

Sa prinsessa på erta 😅

Anonymkode: 544f1...747

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Sa prinsessa på erta 😅

Anonymkode: 544f1...747

Sa hvalrossen i miniskjørt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...