Gå til innhold

700kr per dag i ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg slaktet dine beregninger basert på antakelser. Det er en del øyer i Norge, så det er mange steder man kan drive med øyhopping. Nå er øyhopping mulig på hele Helgelandskysten feks. Da kan man kanskje starte i Mosjøen. Det er i nord, men ikke Finnmark. 

Anonymkode: f1274...4a0

Når du gir så vage opplysninger, så antar man jo.

Anonymkode: ab3aa...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

800 i drivstoff, dere har ikke kjørt så veldig langt da? Og 350 kroner på mat til 3 personer i 4 dager er godt gjort når man ikke er hjemme.

Har kjørt 60 mil bare hittil. Men som jeg skrev, så er mange av overnattingene gratis, og det er ikke så veldig kostbart med mat når man deler på det med de man bor hos

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Når du gir så vage opplysninger, så antar man jo.

Når jeg har vage opplysninger, så spør jeg, jeg antar ikke

Skrevet

Hvorfor spør du når du ikke er interessert i svarene??

Anonymkode: 157dc...009

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg har vage opplysninger, så spør jeg, jeg antar ikke

Lurer man på noe og vil ha relevante svar, så gir man opplysninger så folk slipper å dra opplysningene ut av en i en slags gjettelek.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Har kjørt 60 mil bare hittil. Men som jeg skrev, så er mange av overnattingene gratis, og det er ikke så veldig kostbart med mat når man deler på det med de man bor hos

Ååååh du er den typen.. Kommer på besøk, spiser sover og drar? Ja da blir det billig ferie!

Anonymkode: f6842...e33

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ååååh du er den typen.. Kommer på besøk, spiser sover og drar? Ja da blir det billig ferie!

Anonymkode: f6842...e33

Nei, vi er invitert

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor spør du når du ikke er interessert i svarene??

Anonymkode: 157dc...009

Jeg lurte på om det var mulig å klare det når overnattinger er gratis, ikke når overnattinger koster minst 2000 per natt. Svarene gitt er jo ikke helt svar på det jeg spør om

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg lurte på om det var mulig å klare det når overnattinger er gratis, ikke når overnattinger koster minst 2000 per natt. Svarene gitt er jo ikke helt svar på det jeg spør om

Men selv med gratis overnatting er dette umulig! 700 kr per dag er kun drivstoff. Husk at avstandene er store mellom ulike steder, så dere bruker mye drivstoff! Så da har dere omtrent ingenting igjen til mat eller kos! Å være på ferie å være så fattige at man ikke kan spandere en is engang på barna, er for meg verre enn ingen ferietur. Du spør i HI om det er mulig, og er selv bekymret. Når vi som faktisk bor her og vet noe om avstander og hva ting koster, svarer, blir du ufin og nekter for at det er slik det er. For min del må du jo bare dra, det gjør jo ikke meg noe om dere sitter i et telt, sultne og leie, jeg gir jo bare svar på det du spør om!

Anonymkode: 9bc03...80d

Skrevet

Jeg fylte på en hel tank i stad. Over 900 ble det.. 

Anonymkode: 8280a...d53

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men selv med gratis overnatting er dette umulig! 700 kr per dag er kun drivstoff. Husk at avstandene er store mellom ulike steder, så dere bruker mye drivstoff! Så da har dere omtrent ingenting igjen til mat eller kos! Å være på ferie å være så fattige at man ikke kan spandere en is engang på barna, er for meg verre enn ingen ferietur. Du spør i HI om det er mulig, og er selv bekymret. Når vi som faktisk bor her og vet noe om avstander og hva ting koster, svarer, blir du ufin og nekter for at det er slik det er. For min del må du jo bare dra, det gjør jo ikke meg noe om dere sitter i et telt, sultne og leie, jeg gir jo bare svar på det du spør om!

Koster mat og drivstoff mer der enn andre steder da? Og jeg lover at jeg ikke bruker 700 i drivstoff hver dag i 3 uker

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Koster mat og drivstoff mer der enn andre steder da? Og jeg lover at jeg ikke bruker 700 i drivstoff hver dag i 3 uker

Men vet du, du trenger jo ikke svarene her! Kjør avgårde på ferie, du! Bare tull å spørre her når du allerede vet!

Skrevet

Sånn går det når man må dra informasjonen ut av deg.

Skrevet

Orker ikke lese alt, men 700 kr per dag hadde jeg klart. Blir ingen luksusferie, men så er heller ikke jeg så kravstor som mange her inne som ikke anser det som ferie med mindre det koster mindre enn 50.000, ikke inkluderer gourmet-restauranter og utlandet. 

Har selv vært på farten i sommer, overnattinger var gratis. Enten hos familie (mine foreldre og min søster), da var vi invitert og de ønsker ikke betaling. Likevel kjøper jeg en liten oppmerksomhet som takk i ettertid, slik at det ikke går utover budsjettet i ferien.

Vi har også sovet i telt. Det er gratis. Evt på campingplass koster det rundt 150 kr. Vi lånte også en bobil av onkelen min, men det forstår jeg at ikke alle har mulighet til.

Vi spiser ikke på restaurant. Vi handler på butikken og har piknik i parken eller på stranda. Om så bare polarbrød med pålegg, jordbær og juice. Evt kjøper vi salat fra salatbar. Og mat fra varmdisken. Har alltid bestikk, servietter og alt som trengs i bilen. 

Drivstoff koster, men mange ferger er gratis. 

Vi har opplevd så mye i sommer, og har hatt det utrolig fint sammen. Tenk, vi fattige kan også ha det fint. Absolutt ikke synd på oss som kjøper is, sjokolademuffins eller sjokolade på butikken i stedet for nydelige kaker hos Pascal. Vi har vært sammen og gjort andre ting enn vi ellers gjør, DET er ferie. 

Kos dere på tur HI, klart dette går fint 😊

Anonymkode: ff30d...925

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du har kjørt 70 mil og er ennå ikke passert Røros? For det var jo siste gratis overnatting….

Anonymkode: f586d...9fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du har kjørt 70 mil og er ennå ikke passert Røros? For det var jo siste gratis overnatting….

Anonymkode: f586d...9fe

60, ikke 70. Og ja. 

Skrevet
27 minutes ago, Anonym bruker said:

60, ikke 70. Og ja. 

Da er du rundt halvveis? Bilferie i år blir kjempedyrt. Du bruker fort 4000 en vei på drivstoff? 

Skrevet

Da er du rundt halvveis? Bilferie i år blir kjempedyrt. Du bruker fort 4000 en vei på drivstoff? 

Nå tror jeg du overdriver. Jeg har en rimelig grei bil som ikke bruker så mye drivstoff. Har brukt litt over en halv tank, altså ca 30 liter på 60 mil. Er ikke halvveis enda, så regner med å bruke to fulle tanker per vei. Det er vel rundt 3500 til sammen på hele turen 

Skrevet

Da hadde jeg heller latt være å dra på ferie å heller funnet på noe fint å gjøre hjemme med ungdommen. Kan dere reise på noen fine dagsturer i området? En weekend borte på hotell? Det hadde ikke akkurat vært jubel for mine tenåringer om jeg skulle tatt dem med på ferie hvor de måtte ha sovet i bilen og nesten ikke hatt råd til mat. Du kan jo ikke handle noe å kose dere, mest sannsynlig nekte ungene ting de har lyst på/vil gjøre fordi du ikke har råd.. Beklager, men det høres ut som bortkastede penger på en dårlig opplevelse for alle.

Anonymkode: 69009...53d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.7.2022 den 10.09):

Det blir et par netter med overnatting i bil, ellers nesten gratis

Hvordan får du til at det kun blir et par netter i bilen når dere ikke har noen å bo hos etter Røros? Og hvor gamle er barna og hvor mange er dere? Hvis du har en drivstoffgjerrig bil er den muligens ikke så stor? Det høres litt trangt og kummerlig ut. 

Anonymkode: abe84...c25

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du kan jo ikke handle noe å kose dere, mest sannsynlig nekte ungene ting de har lyst på/vil gjøre fordi du ikke har råd.. 

Anonymkode: 69009...53d

Nå er det ingen som dør av å ikke få alt man har lyst på da. Er det noe norsk ungdom bør lære seg så er det måtehold, og at lykken ikke henger sammen med hvor mye penger man bruker.

Anonymkode: 97ced...9a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.7.2022 den 9.07):

Det er vanskelig å få til kjenner jeg. Heldigvis kommer bompengene senere, men de kommer jo de også. Men drivstoff er dyrt, og vi skal kjøre langt. Vil det holde? 
Det skal dekke 

- mat

- drivstoff

- noen overnattinger

- båtbilletter for øyhopping i nord

vi skal ikke være borte alle dagene, så de dagene vi er hjemme bruker jeg omtrent 0,- så kan spare inn der.

Grunnen til at jeg må legge av penger er at jeg får en veldig lav lønn i august grunnet feriestenging og ny jobb. Så må legge av penger til alt som skal betales med feriepenger fra forrige jobb. 

Hvorfor valgte dere norgesferie når det er så dyrt med drivstoff, bompenger osv? Jeg hadde heller valgt nord i Finland eller Sverige - billigere drivstoff, ingen bompenger og rimeligere overnattingsalternativer.

Anonymkode: acb0d...248

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.7.2022 den 9.24):

Alt går 😃 Har overnattet i bilen selv, akkurat det var litt nødløsning i mangel på ett sted å sove, men det gikk greit. 

Lykke til på tur. Du kan sjekke ut drivstoffappen, er noen kroner å spare på å fylle tanken til beste pris. 

Anonymkode: 544f1...747

Jeg hadde aldri rådet noen med barn å overnatte i bilen. Det er rett og slett uforsvarlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde aldri rådet noen med barn å overnatte i bilen. Det er rett og slett uforsvarlig.

Hvordan er det uforsvarlig? Ubehagelig, ja, men farlig eller skadelig er det vel ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er det uforsvarlig? Ubehagelig, ja, men farlig eller skadelig er det vel ikke. 

Bil inneholder en del farlige greier som drivstoff, elektronikk og så videre. I tillegg parkerer man på steder der det ferdes folk. Ikke alle mennesker har gode intensjoner. To av mine venner ble forsøkt ranet under overnatting i bil. Det hadde ikke skjedd hvis de sov på campingplass eller hotell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...