Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #1 Skrevet 22. juli 2022 Det er vanskelig å få til kjenner jeg. Heldigvis kommer bompengene senere, men de kommer jo de også. Men drivstoff er dyrt, og vi skal kjøre langt. Vil det holde? Det skal dekke - mat - drivstoff - noen overnattinger - båtbilletter for øyhopping i nord vi skal ikke være borte alle dagene, så de dagene vi er hjemme bruker jeg omtrent 0,- så kan spare inn der. Grunnen til at jeg må legge av penger er at jeg får en veldig lav lønn i august grunnet feriestenging og ny jobb. Så må legge av penger til alt som skal betales med feriepenger fra forrige jobb. Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #2 Skrevet 22. juli 2022 Det er jo stramt, men hvis dere har telt f eks, kan dere spare litt på å overnatte i utmarka. Det er heldigvis gratis 😃 Nå går nok mye av budsjettet til drivstoff, men med kjølebag og litt sjekk hvor du kan overnatte, skal det være mulig å gjennomføre. Anonymkode: 544f1...747
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #3 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo stramt, men hvis dere har telt f eks, kan dere spare litt på å overnatte i utmarka. Det er heldigvis gratis 😃 Nå går nok mye av budsjettet til drivstoff, men med kjølebag og litt sjekk hvor du kan overnatte, skal det være mulig å gjennomføre. Anonymkode: 544f1...747 Vi har noe overnattingsmuligheter hos familie, men pleier å betale med å lage middag den dagen vi kommer, så det kommer ikke på så mye heldigvis. Men når vi kommer lenger nord enn Røros, så er ikke den muligheten tilstede lenger. Men tenkt at vi kan sove i bilen. Det er litt varmere enn telt på fjellet Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #4 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi har noe overnattingsmuligheter hos familie, men pleier å betale med å lage middag den dagen vi kommer, så det kommer ikke på så mye heldigvis. Men når vi kommer lenger nord enn Røros, så er ikke den muligheten tilstede lenger. Men tenkt at vi kan sove i bilen. Det er litt varmere enn telt på fjellet Anonymkode: f1274...4a0 Alt går 😃 Har overnattet i bilen selv, akkurat det var litt nødløsning i mangel på ett sted å sove, men det gikk greit. Lykke til på tur. Du kan sjekke ut drivstoffappen, er noen kroner å spare på å fylle tanken til beste pris. Anonymkode: 544f1...747
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Alt går 😃 Har overnattet i bilen selv, akkurat det var litt nødløsning i mangel på ett sted å sove, men det gikk greit. Lykke til på tur. Du kan sjekke ut drivstoffappen, er noen kroner å spare på å fylle tanken til beste pris. Anonymkode: 544f1...747 Alt går så lenge man vil, og det blir bare et par netter, men hadde hatt mer om drivstoffet var billigere. Regner med å bruke ca 3 fulle tanker - 150 liter. Og har stormkjøkken, så får kokkelert litt Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Skrevet 22. juli 2022 Å være borte i veldig mange dager med så lite penger høres ikke så lurt ut. Ville valgt en kortere tur (borte i færre dager, for eksempel 5 dager i stedet for 10) så du får bedre kvalitet på de dagene/nettene du ER borte, og være hjemme mer og gjøre hyggelige ting hjemme. Sykkeltur, osv. Dra til lokal strand eller svømmebassenget. Anonymkode: 1d1b8...d5f
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Å være borte i veldig mange dager med så lite penger høres ikke så lurt ut. Ville valgt en kortere tur (borte i færre dager, for eksempel 5 dager i stedet for 10) så du får bedre kvalitet på de dagene/nettene du ER borte, og være hjemme mer og gjøre hyggelige ting hjemme. Sykkeltur, osv. Dra til lokal strand eller svømmebassenget. Anonymkode: 1d1b8...d5f Skal jeg endre på turen, blir overnattingene mer kostbare. De fleste er nesten gratis Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Skal jeg endre på turen, blir overnattingene mer kostbare. De fleste er nesten gratis Anonymkode: f1274...4a0 JEG hadde foretrekket kun 2 netter med kostbare men behagelige overnattinger, framfor 10 nesten gratis overnattinger. Men det er meg. Om du har flest gratis overnattinger bør 700kr/dagen holde fint Anonymkode: 1d1b8...d5f
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #9 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): JEG hadde foretrekket kun 2 netter med kostbare men behagelige overnattinger, framfor 10 nesten gratis overnattinger. Men det er meg. Om du har flest gratis overnattinger bør 700kr/dagen holde fint Anonymkode: 1d1b8...d5f Det blir et par netter med overnatting i bil, ellers nesten gratis Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #10 Skrevet 22. juli 2022 700 pr dag høres ikke så mye ut, men det kommer jo an på hvor mange dere er. Anonymkode: 376c9...ba6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #11 Skrevet 22. juli 2022 Er dere kun to voksne så er det ikke noe problem hvis dere ikke må ha gourmetmåltider hver dag! Er dere to voksne og flere barn blir det lite ja. Anonymkode: f05ba...eff
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #12 Skrevet 22. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er vanskelig å få til kjenner jeg. Heldigvis kommer bompengene senere, men de kommer jo de også. Men drivstoff er dyrt, og vi skal kjøre langt. Vil det holde? Det skal dekke - mat - drivstoff - noen overnattinger - båtbilletter for øyhopping i nord vi skal ikke være borte alle dagene, så de dagene vi er hjemme bruker jeg omtrent 0,- så kan spare inn der. Grunnen til at jeg må legge av penger er at jeg får en veldig lav lønn i august grunnet feriestenging og ny jobb. Så må legge av penger til alt som skal betales med feriepenger fra forrige jobb. Anonymkode: f1274...4a0 Hvor mange dager er det snakk om? Vi har 15.000 til den 15 august, det blir ca 700 kr dagen og skal dekke mat og aktiviteter for to barn og to voksne Anonymkode: 3355c...9c2
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2022 #13 Skrevet 22. juli 2022 Vi er 3. en voksen og to tenåringer Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 On 7/22/2022 at 9:07 AM, Anonym bruker said: Det er vanskelig å få til kjenner jeg. Heldigvis kommer bompengene senere, men de kommer jo de også. Men drivstoff er dyrt, og vi skal kjøre langt. Vil det holde? Det skal dekke - mat - drivstoff - noen overnattinger - båtbilletter for øyhopping i nord vi skal ikke være borte alle dagene, så de dagene vi er hjemme bruker jeg omtrent 0,- så kan spare inn der. Grunnen til at jeg må legge av penger er at jeg får en veldig lav lønn i august grunnet feriestenging og ny jobb. Så må legge av penger til alt som skal betales med feriepenger fra forrige jobb. Anonymkode: f1274...4a0 det var utrolig lite, vi brikte vel ca 1200-2000 pr dag Anonymkode: b063c...955
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 Med så lite penger til rådighet hadde jeg latt være å reise. Å skulle telle på krona hele tiden og måtte sove i bilen tror jeg ferien blir rimelig kjip for ungene. Nei dette blir bare trist. Bli hjemme og ta heller en telttur. Anonymkode: 157dc...009
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 Dere skal på øyhopping i nord, nesten alle overnattinger gratis men ingen nord for Røros? Det er vel rimelig langt fra Røros til Nord-Norge…. Og du vil overnatte med to tenåringer i bil mens dere reiser fra øy til øy? 700 kr pr dag er lite når det skal dekke drivstoff, overnatting, 3-4 måltider pr dag, ferjebilletter osv. 700 kr pr dag hjemme i egen bolig kan ikke sammenliknes ned 700 kr pr dag på tur. Anonymkode: f586d...9fe
Kamomille Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 22.7.2022 den 12.36): Hvor mange dager er det snakk om? Vi har 15.000 til den 15 august, det blir ca 700 kr dagen og skal dekke mat og aktiviteter for to barn og to voksne Anonymkode: 3355c...9c2 Det kan ikke sammenliknes å ha 700 kr pr dag til rådighet når man er i eget hjem med 700 kr pr dag når man er på ferie og dette skal dekke absolutt alt!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere skal på øyhopping i nord, nesten alle overnattinger gratis men ingen nord for Røros? Det er vel rimelig langt fra Røros til Nord-Norge…. Og du vil overnatte med to tenåringer i bil mens dere reiser fra øy til øy? 700 kr pr dag er lite når det skal dekke drivstoff, overnatting, 3-4 måltider pr dag, ferjebilletter osv. 700 kr pr dag hjemme i egen bolig kan ikke sammenliknes ned 700 kr pr dag på tur. Anonymkode: f586d...9fe Det er ikke så langt. Foreløpig holder vi budsjettet fint, og skal ha bare en overnatting etter Røros Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 22.7.2022 den 9.07): Det er vanskelig å få til kjenner jeg. Heldigvis kommer bompengene senere, men de kommer jo de også. Men drivstoff er dyrt, og vi skal kjøre langt. Vil det holde? Det skal dekke - mat - drivstoff - noen overnattinger - båtbilletter for øyhopping i nord vi skal ikke være borte alle dagene, så de dagene vi er hjemme bruker jeg omtrent 0,- så kan spare inn der. Grunnen til at jeg må legge av penger er at jeg får en veldig lav lønn i august grunnet feriestenging og ny jobb. Så må legge av penger til alt som skal betales med feriepenger fra forrige jobb. Anonymkode: f1274...4a0 Bare etter å ha fylt drivstoff, vil dere være tilnærmet blakk! Dette går jo ikke! Dere har ikke råd til en eneste overnatting, det koster rundt om 2000 per døgn! Fra Røros til Tromsø regner vi 1-2 overnattinger, med kun 1 blir det bare bilkjøring, så ikke tid til noe øyhopping da! Dere har da ingenting til mat, ingenting til spontane stopp med is eller en hamburger. Er dette virkelig ferie? Vær realistisk, bli hjemme og spar ferien til neste sommer! Anonymkode: 9bc03...80d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Bare etter å ha fylt drivstoff, vil dere være tilnærmet blakk! Dette går jo ikke! Dere har ikke råd til en eneste overnatting, det koster rundt om 2000 per døgn! Fra Røros til Tromsø regner vi 1-2 overnattinger, med kun 1 blir det bare bilkjøring, så ikke tid til noe øyhopping da! Dere har da ingenting til mat, ingenting til spontane stopp med is eller en hamburger. Er dette virkelig ferie? Vær realistisk, bli hjemme og spar ferien til neste sommer! Anonymkode: 9bc03...80d Usikker på hvor du overnatter, men så mye har vi aldri betalt for en eneste overnatting. Hittil har vi brukt null kroner på overnatting, 800 i drivstoff og ca 350 på mat. Barna har hver sin konto med 1800kr på, så de kan kjøpe en del is og andre ting om de vil Anonymkode: f1274...4a0
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. juli 2022 #21 Skrevet 29. juli 2022 Nei det holder ikke. Du har heller ikke begrep om avstander. Du høres ut som om du skal til Lofoten? Har du sett på avstanden fra Røros til feks Henningsvær? Veien er av dårligere kvalitet enn sørover og du bør bruke minst to dager. Det går to tanker drivstoff der samt en til Røros. Det er budsjett til 4 dager brukt uten at du har fått en is engang. Og det er like langt hjem. Du har budsjett til å kjøre, ingenting annet.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #22 Skrevet 29. juli 2022 Lektor Doppler med tillegg skrev (1 minutt siden): Nei det holder ikke. Du har heller ikke begrep om avstander. Du høres ut som om du skal til Lofoten? Har du sett på avstanden fra Røros til feks Henningsvær? Veien er av dårligere kvalitet enn sørover og du bør bruke minst to dager. Det går to tanker drivstoff der samt en til Røros. Det er budsjett til 4 dager brukt uten at du har fått en is engang. Og det er like langt hjem. Du har budsjett til å kjøre, ingenting annet. Nå er Lofoten en del av Nord-Norge. Det samme er Mo i Rana. Og det er også Kirkenes. Jeg har jo heller ikke sagt hvor jeg starter fra, så merkelig beregning. Har vært på reise siden mandag, og har ikke brukt opp budsjettet per dag enda. Har faktisk brukt mindre enn budsjett Anonymkode: f1274...4a0
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. juli 2022 #23 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nå er Lofoten en del av Nord-Norge. Det samme er Mo i Rana. Og det er også Kirkenes. Jeg har jo heller ikke sagt hvor jeg starter fra, så merkelig beregning. Har vært på reise siden mandag, og har ikke brukt opp budsjettet per dag enda. Har faktisk brukt mindre enn budsjett Anonymkode: f1274...4a0 Så du vil slakte mine beregninger basert på dine manglende beskrivelser? Kult. Øyhopping trenger flere øyer derfor tenkte jeg Lofoten. Men klart skal du til Torghatten så er jo turen kortere. Kos deg på tur.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #24 Skrevet 29. juli 2022 Lektor Doppler med tillegg skrev (19 minutter siden): Så du vil slakte mine beregninger basert på dine manglende beskrivelser? Kult. Øyhopping trenger flere øyer derfor tenkte jeg Lofoten. Men klart skal du til Torghatten så er jo turen kortere. Kos deg på tur. Nei, jeg slaktet dine beregninger basert på antakelser. Det er en del øyer i Norge, så det er mange steder man kan drive med øyhopping. Nå er øyhopping mulig på hele Helgelandskysten feks. Da kan man kanskje starte i Mosjøen. Det er i nord, men ikke Finnmark. Anonymkode: f1274...4a0
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2022 #25 Skrevet 29. juli 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Usikker på hvor du overnatter, men så mye har vi aldri betalt for en eneste overnatting. Hittil har vi brukt null kroner på overnatting, 800 i drivstoff og ca 350 på mat. Barna har hver sin konto med 1800kr på, så de kan kjøpe en del is og andre ting om de vil Anonymkode: f1274...4a0 800 i drivstoff, dere har ikke kjørt så veldig langt da? Og 350 kroner på mat til 3 personer i 4 dager er godt gjort når man ikke er hjemme. Anonymkode: ab3aa...464
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå