Gå til innhold

Kan jeg gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flott hytte ved skianlegg i et populært område. På somrene kunne vi tenke oss hytte ved sjøen med båt, men man får jo ikke i pose og sekk. 

Vurderer å legge ut på fb.siden til stedet hvor vi bor og spørre om noen har hytte ved sjøen og ønsker å byttelåne 1-2 uker i året (vi får om sommeren og de om vinteren).

Hadde dere stusser over et slikt innlegg?

Anonymkode: ad699...75e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er vel greit nok det? 

Anonymkode: d127d...432

Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem? Ev kan dere bare leie ut deres egen hytte og bruke de pengene på å leie hytte ved sjøen. 

Anonymkode: 3536b...961

Skrevet

Syns det var en god idé, og skulle tro mange var interessert i det. Bare å legge ut! 

Anonymkode: 248bd...97f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor skulle det være et problem? Ev kan dere bare leie ut deres egen hytte og bruke de pengene på å leie hytte ved sjøen. 

Anonymkode: 3536b...961

Har ikke lyst å leie ut. Lyst å finne noen i nærområdet for en mer langsiktig avtale. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Syns det var en god idé, og skulle tro mange var interessert i det. Bare å legge ut! 

Anonymkode: 248bd...97f

Takk! Jeg var også fornøyd med ideen, men mannen bekymrer seg for om det virker dumt.

Skrevet

Det kan du så klart, men da må du jo tilpasse alle ferier med en annen familie, og mulig ikke få brukt egen hytte i vinterferie eller helger på vinteren

Anonymkode: c8aa3...305

Skrevet

Det hadde jeg syntes var helt perfekt. En kjempeidé 😃

Anonymkode: 68123...ed7

Skrevet

Som sørlandshytte-eier ville jeg aldri ha gått inn på en avtale om at noen skulle låne hytta mi 1-2 uker hver sommer på fast basis. Det ville være veldig negativt mht     spontan bruk av hytta. Jeg ville også ha vært bekymret for begrensninger i vinter-ukene jeg kunne disponere fjell-hytta, ved at dere ønsker å bruke hytta de samme ukene som meg (typisk vinterferie og påskeferie). 

men det skader jo ikke å prøve. Andre kan jo ha et veldig annet syn på dette enn meg. 

Anonymkode: d3179...bc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Som sørlandshytte-eier ville jeg aldri ha gått inn på en avtale om at noen skulle låne hytta mi 1-2 uker hver sommer på fast basis. Det ville være veldig negativt mht     spontan bruk av hytta. Jeg ville også ha vært bekymret for begrensninger i vinter-ukene jeg kunne disponere fjell-hytta, ved at dere ønsker å bruke hytta de samme ukene som meg (typisk vinterferie og påskeferie). 

men det skader jo ikke å prøve. Andre kan jo ha et veldig annet syn på dette enn meg. 

Anonymkode: d3179...bc9

Jeg tenker ikke at det skal være en fast avtale, men fra år til år. Vi er typisk på hytta halve vinterferieuka og halve påskeferien, så hadde gått fint å kombinere. På sommeren står vi helt fritt i forhold til ferie, så kunne tatt ei uke de ikke skulle bruke den.

Skrevet

Det er overhodet ikke dumt å gjøre dette. Før dere "skriver kontrakt" med noen så blir dere allerede da enige om fordelingen når det gjelder sesongferiene. For selv om du f eks er happy med å være der bare halve uka kan det hende de andre krever å være der hele uka. Poenget er at dette må avklares før dere inngår avtalen slik at ingen blir overkjørt senere. Bare mitt tips det da. Ideen er nemlig super den sålenge alle blir fornøyde 😃

Anonymkode: cf753...1ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er overhodet ikke dumt å gjøre dette. Før dere "skriver kontrakt" med noen så blir dere allerede da enige om fordelingen når det gjelder sesongferiene. For selv om du f eks er happy med å være der bare halve uka kan det hende de andre krever å være der hele uka. Poenget er at dette må avklares før dere inngår avtalen slik at ingen blir overkjørt senere. Bare mitt tips det da. Ideen er nemlig super den sålenge alle blir fornøyde 😃

Anonymkode: cf753...1ee

Takk! Ja, det var lurt! 

Skrevet
On 7/22/2022 at 12:13 AM, Anonym bruker said:

Vi har flott hytte ved skianlegg i et populært område. På somrene kunne vi tenke oss hytte ved sjøen med båt, men man får jo ikke i pose og sekk. 

Vurderer å legge ut på fb.siden til stedet hvor vi bor og spørre om noen har hytte ved sjøen og ønsker å byttelåne 1-2 uker i året (vi får om sommeren og de om vinteren).

Hadde dere stusser over et slikt innlegg?

nei det hadde vert kult tenker jeg, veldig vanlig i utlandet

Anonymkode: 8acd3...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...