Gå til innhold

Alkohol og sommerferie

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Altså alkoholen. Det er jo den som gir smaken. Du kan jo bruke alkoholfri vin?

Anonymkode: a5068...e8d

Alkoholfri vin smaker ikke noe godt, og dessuten er utvalget lite.
Vin er ikke bare vin, det er fyld, sødme, aromaer og duft.
Men tilpasser den vinen man drikker til den maten man spiser for å komplimentere smakene.

Nei det er ikke alkoholen, hadde det vært den hadde man drukket mer enn 1-2 glass

Anonymkode: 72194...b57

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alkoholfri vin smaker ikke noe godt, og dessuten er utvalget lite.
Vin er ikke bare vin, det er fyld, sødme, aromaer og duft.
Men tilpasser den vinen man drikker til den maten man spiser for å komplimentere smakene.

Nei det er ikke alkoholen, hadde det vært den hadde man drukket mer enn 1-2 glass

Nei, det hadde man ikke. Alkoholfri vin kan være like gode som vanlig vin. Forskjellen er ofte alkoholen

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Lite spørsmål, hva mener du med "Drikker heller ikke vin i helgene, kun for å ta et glass"

Jeg drikker ikke vin, eller annen alkoholholdig drikke for å bli full.
Jeg drikker vin siden jeg syns det smaker godt til maten og da holder det med 1-2 glass.

Den holdningen det tyder på at du tenker at folk drikker alkohol for å bli beruset, eller fordi de føler de må.

De som drikker ett til to glass vin i ny og ne drikker ikke for å bli beruset og har ingen problemer. De som blir brisne eller fulle hver gang de drikker, drikker for fyllas skyld. I voksen alder bør man være ferdig med sånt.

Anonymkode: c3a4b...dda

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Altså alkoholen. Det er jo den som gir smaken. Du kan jo bruke alkoholfri vin?

Jeg har fortsatt til gode å finne en god en. Ja, jeg liker smaken, men jeg er ikke ute etter rusen slik mange andre er. Det er vel en viss forskjell der?

HI

Anonymkode: fef19...cc4

Skrevet

Jeg har fortsatt til gode å finne en god en. Ja, jeg liker smaken, men jeg er ikke ute etter rusen slik mange andre er. Det er vel en viss forskjell der?

HI

De fleste som er avhengig av sjokolade spiser det også for smakens skyld, og dytter det ikke i seg i enorme mengder daglig. Men de spiser ikke en hvilken som helst sjokolade heller

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det hadde man ikke. Alkoholfri vin kan være like gode som vanlig vin. Forskjellen er ofte alkoholen

Vel…. Hadde man vært ute etter å få alkohol i kroppen , altså for å bli full eller alkoholpåvirket så hadde man ikke stoppet ved et glass. Hvilken vin man liker og ikke liker er også individuelt. 

Skrevet

Siden du tydeligvis ikke drikker alkohol, hvordan kan du hvite det?
Jeg elsker vin, elsker å tilpasse smakene og sammensetningen i et helhetlig måltid.
Jeg har også vært gravid noen ganger og ammet, så ja, jeg har prøvd det samme med alkoholfri vin, ingen suksess.
Det endte opp med at jeg heller drakk druejuice, var mye bedre selv om det ikke helt var det samme.

Og igjen, men blir ikke full og beruset av 1-2 glass vin

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De fleste som er avhengig av sjokolade spiser det også for smakens skyld, og dytter det ikke i seg i enorme mengder daglig. Men de spiser ikke en hvilken som helst sjokolade heller

Det der skjønte jeg ikke helt. Man kan vel ikke bli avhengig av sjokolade, bare sukker? Og da er vel nettopp litt av problemet at man spiser for mye og dermed opprettholder og øker en avhengighet. Jeg kan, og har flere ganger, gått både uker og måneder uten å drikke alkohol, og jeg kjenner absolutt ikke abstinenser eller trang til å drikke da. Det er utelukkende smaken jeg savner. Nå har jeg vært avhengig av sukker, og da funker faktisk omtrent hva som helst på det verste, og det er veldig vanskelig å bare kutte det ut.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Og poenget ditt er?
Hadde det vært snakk om å drikke seg full oftere i ferien, eller alkoholikere hadde du hatt et poeng.

Her er det snakk om kun små mengder alkohol, kan sammenlignes med et par ruter sjokolade dersom man skal bruke den terminlogien der.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Siden du tydeligvis ikke drikker alkohol, hvordan kan du hvite det?
Jeg elsker vin, elsker å tilpasse smakene og sammensetningen i et helhetlig måltid.
Jeg har også vært gravid noen ganger og ammet, så ja, jeg har prøvd det samme med alkoholfri vin, ingen suksess.
Det endte opp med at jeg heller drakk druejuice, var mye bedre selv om det ikke helt var det samme.

Og igjen, men blir ikke full og beruset av 1-2 glass vin

Fordi jeg drakk alkohol før, nå drikker jeg alkoholfritt…

Det er ikke snakk om rusen heller. Man må ikke være drita hver dag for å være avhengig

Skrevet

Jeg drikker maks 1-2 ganger i året. Mannen kanskje 2-3. jeg fatter ikke folk som må drikke for å kose seg, men hver sin last. 

Anonymkode: fcc24...e2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke snakk om rusen heller. Man må ikke være drita hver dag for å være avhengig

Man må heller ikke være avhengig for å nyte alkohol. 

Anonymkode: 42d2c...44e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men blir ikke avhengig av så små mengder det er snakk om her.

Og så lenge man ikke har noe problem med å ikke drikke denne vinen (eller hva man enn foretrekke) siden et eller flere av barna må hentes på kvelden, eller at man av en annen grunn må kjøre så ser jeg virkelig ikke noe problem med det.

Men når det er sagt, HI spurte om også andre drikker med alkoholholdig drikke i ferien, du har begynt å diskutere noe helt annet, dette er etter er en avsporing og etter reglementet her inne ikke lov. Du får lage en egen tråd på det.
Av den grunn kommer jeg nå til å slutte å svare deg 

Skrevet

Men blir ikke avhengig av så små mengder det er snakk om her.

Og så lenge man ikke har noe problem med å ikke drikke denne vinen (eller hva man enn foretrekke) siden et eller flere av barna må hentes på kvelden, eller at man av en annen grunn må kjøre så ser jeg virkelig ikke noe problem med det.

Men når det er sagt, HI spurte om også andre drikker med alkoholholdig drikke i ferien, du har begynt å diskutere noe helt annet, dette er etter er en avsporing og etter reglementet her inne ikke lov. Du får lage en egen tråd på det.
Av den grunn kommer jeg nå til å slutte å svare deg 

Det er ikke en avsporing. HI stiller flere spørsmål, blant annet om hva man mener er for mye.

For å redusere fare for kreft, så anbefales det å være avholds. Alkohol er kreftfremkallende i slik grad at de vurderes å sette advarsler på flasker lik de på sigaretter. Det er bare det at alkohol er mer akseptert, for er det en ting vi nordmenn nekter å akseptere, så er det at alkohol er kreftfremkallende, selv i små mengder. Ingen ser problemet med et par glass hver dag i ferien, alle ser problemet med ei pakke sigaretter på ei uke i ferien.

Altså alle enheter og slurker man tar med alkohol, hele livet, er skadelig og for mye

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en avsporing. HI stiller flere spørsmål, blant annet om hva man mener er for mye.

For å redusere fare for kreft, så anbefales det å være avholds. Alkohol er kreftfremkallende i slik grad at de vurderes å sette advarsler på flasker lik de på sigaretter. Det er bare det at alkohol er mer akseptert, for er det en ting vi nordmenn nekter å akseptere, så er det at alkohol er kreftfremkallende, selv i små mengder. Ingen ser problemet med et par glass hver dag i ferien, alle ser problemet med ei pakke sigaretter på ei uke i ferien.

Altså alle enheter og slurker man tar med alkohol, hele livet, er skadelig og for mye

Det er farlig å leve, man dør av det. 

Ingen lever 100 % sunt hele tiden og det er godt, og viktig, for den psykiske helsen å kose seg. 

Skrevet

Høres normalt ut i mine ører. 
Men, nå er det som oftes slik at en liker smaken fordi det er rusen som trigger lystsenteret i hjernen. Alkoholen er tilsatt ulike lagrede druer med tilsetning.. Ikke noe hokuspokus med andre ord. Så ikke bli lurt til at det er for smakens skyld!

Anonymkode: b49ae...50a

Skrevet

Ingen lever 100 % sunt hele tiden og det er godt, og viktig, for den psykiske helsen å kose seg. 

De som røyker 10 om dagen også? Kose seg litt fordi det smaker så godt etter mat. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg drikker maks 1-2 ganger i året. Mannen kanskje 2-3. jeg fatter ikke folk som må drikke for å kose seg, men hver sin last. 

Anonymkode: fcc24...e2a

Ingen i tråden viser til at de MÅ drikke for å kose seg . De koser seg med vin uten å bli fulle. 

Anonymkode: 77475...bf2

Skrevet

De som røyker 10 om dagen også? Kose seg litt fordi det smaker så godt etter mat. 

Sammenligner du for alvor 10 sigaretter om dagen med ett til to glass vin enkelte dager i ferien? Hvis ikke er kommentaren din useriøs. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sammenligner du for alvor 10 sigaretter om dagen med ett til to glass vin enkelte dager i ferien? Hvis ikke er kommentaren din useriøs. 

Det er jo ferie. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du klarer ikke å kose deg uten alkohol?

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er jo ferie. 

Det var ikke premissene for kommentaren din. 

Men 10 sigaretter om dagen i ferien går nok også greit, selv om jeg ikke hadde valgt det. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du klarer ikke å kose deg uten alkohol?

Har jeg skrevet det noe sted? Har jeg skrevet at jeg drikker alkohol? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det var ikke premissene for kommentaren din. 

Det er premisset for hele tråden. At man øker mengde i ferien

Skrevet

Det er premisset for hele tråden. At man øker mengde i ferien

Av alkohol, ja. Ikke alle rusmidler. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Av alkohol, ja. Ikke alle rusmidler. 

Og jeg skrev «gjelder det røyk også» og da er jo premissene det samme, kun rusmiddelet endret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...