Gå til innhold

Hvordan opplever dere det å bli eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir 45 i år, og jeg må innrømme at det er litt vanskelig.. 

Anonymkode: 26483...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blir 45 i år, og jeg må innrømme at det er litt vanskelig.. 

Javel, det er ditt problem. Jeg har ingen problemer med det. 45 er heller ikke gammelt. 

Anonymkode: d9c6e...213

Skrevet

40-årene følte jeg var på puberteten på nytt. Veldig forvirrende fordi jeg hverken var ung eller godt voksen. Ble litt usikker på hva jeg kunne kle meg i og hvordan jeg burde oppføre meg 😅 Nå syns jeg at det er helt nydelig å være godt voksen. Bryr meg ingenting om hva andre må mene, og kan oppføre meg akkurat som jeg vil. Har ingen problemer med smalltalk og snakker lett med gud og hvermann. Avslappet er vel det mest dekkende ordet. 

Anonymkode: fcb5f...c07

Skrevet

Er 52 og har aldri hatt det bedre. Det er supert å bli eldre. 
Eneste jeg gjerne ville ha sluppet er hetetoktene. Lurer på å skaffe meg noen sånne piller. 

Anonymkode: cbf9d...a22

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Javel, det er ditt problem. Jeg har ingen problemer med det. 45 er heller ikke gammelt. 

Eh, ja, det er jo helt klart mitt problem. Hvorfor så snappish? Jeg spør bare om andres opplevelse av å bli eldre. Burde ikke være provoserende

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Noen problemer har du helt tydelig......:roll:

Anonymkode: 5a15c...c34

Skrevet

Jeg er 35 år å føler jeg begynner å bli gammel ,å at ting begynner å haste som å få ett barn til. Men har "bare" vært sammen med kjæresten i 2 år og vi bor ikke sammen før til neste sommer. Kjæresten er 46 år så haster litt for hans del også.

Anonymkode: c4b06...333

Skrevet

Jeg er tryggere på meg selv nå enn jeg var da jeg var yngre, både når det gjelder hvem jeg er som person og hvordan jeg ser ut. Selv om jeg sikkert objektivt sett var penere da, legger jeg ikke like stor vekt på det som før.

Jeg er heller ikke like opptatt av å bli likt av alle, så jeg stresser ikke like mye med hvem som synes hva. Økonomi og materielt står jeg også stødigere enn som ung.
Og så har jeg opplevd på nært hold dem som ikke har fått bli eldre, og dessuten mennesker som har mistet helsen eller annet, så jeg tenker vel at jeg til tross for flere kilo og rynker og knirking i ledd her og der, har det helt supert som «gammal». 😊

Skrevet

Jeg har bikket 40, og jeg takler det sånn passe. Ikke på grunn av alderen, men fordi blant annet kroppen har gått til helvete etter x antall svangerskap og fødsler, jeg har mye mindre energi og samtidig mange ønsker og ideer. 

Skrevet

Jeg er 42, føler meg ikke gammel 🙈

Anonymkode: 90150...4d5

Skrevet

Jeg er 45. Har nettopp fått en ny kollega som er 24, og må innrømme at jeg ikke kan skjønne at jeg er over 20 år eldre 🙈 Jeg føler meg ikke gammel! Jeg tenker ikke over hvordan jeg oppfører meg, annet enn at jeg fokuserer på å gjøre ting som gjør meg glad 🤩

Jeg har det helt topp! Trygg i meg selv, trygg i ekteskapet, barna begynner å bli større, så jeg har fått litt meg selv tilbake, trygg i jobben. Jeg passer også på å gjøre ting utenfor komfortsonen, sånn at ikke tryggheten skal ta livet av spenningen. 

Jeg gleder meg over småting; at jeg husker passordet til pc-en etter ferien, en perfekt avokado, en solnedgang, at kroppen virker, at jeg helt ærlig kunne si til en pasient i dag at «vi tenker helt likt om mange ting», selv om vi har levd totalt forskjellige liv. 

Jeg opplever ikke å bli eldre. Jeg bare lever 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1be72...815

Skrevet

Er 47, og har for å være helt ikke tenkt så mye over det..

Anonymkode: 27bae...606

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er 45. Har nettopp fått en ny kollega som er 24, og må innrømme at jeg ikke kan skjønne at jeg er over 20 år eldre 🙈 Jeg føler meg ikke gammel! Jeg tenker ikke over hvordan jeg oppfører meg, annet enn at jeg fokuserer på å gjøre ting som gjør meg glad 🤩

Jeg har det helt topp! Trygg i meg selv, trygg i ekteskapet, barna begynner å bli større, så jeg har fått litt meg selv tilbake, trygg i jobben. Jeg passer også på å gjøre ting utenfor komfortsonen, sånn at ikke tryggheten skal ta livet av spenningen. 

Jeg gleder meg over småting; at jeg husker passordet til pc-en etter ferien, en perfekt avokado, en solnedgang, at kroppen virker, at jeg helt ærlig kunne si til en pasient i dag at «vi tenker helt likt om mange ting», selv om vi har levd totalt forskjellige liv. 

Jeg opplever ikke å bli eldre. Jeg bare lever 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1be72...815

Så herlig ♥️

Kjenner meg igjen i det å ikke skjønne at jeg er mye eldre enn kollegaer 😊 Heldigvis er vi mange på min alder også, og eldre.

Og nå må jeg innrømme at jeg begynte å tenke på om jeg kan huske passordet på jobb-pc 😂

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Eh, ja, det er jo helt klart mitt problem. Hvorfor så snappish? Jeg spør bare om andres opplevelse av å bli eldre. Burde ikke være provoserende

HI

snappISH? virkelig? pinlig når voksne folk bruker «ish» 🤦‍♀️

Anonymkode: 620fc...436

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gå og legg deg igjen. Du må restarte dagen. 

Anonymkode: fcb5f...c07

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor det? I min omgangskrets er det ganske vanlig, både for voksne og barn. Språket utvikler seg stadig, og "ish" er veldig greit å bruke fordi det dekker inn både "ca.", "-tiden", "omtrent" ol. i ett og samme ord. Jeg er forøvrig norsklektor. 

Anonymkode: c7d1b...26f

Skrevet

Jeg er 48 og føler ikke på alderen på en negativ måte.

Jeg er mye tryggere og gir med faen.

Hva betyr noen grå hår eller åreknuter liksom 😉

Jeg elsket småbarnstiden, men det er deilig å være ferdig  med sandkasse og Legoland også. Det er en tid for alt. Nå har vi en periode med store barn og en helt annen frihet, mens vi kan glede oss til barnebarn. 

Anonymkode: 57c31...167

Skrevet

Det takler jeg helt fint, jeg har god trening i det. Jeg har stadig blitt eldre helt fra start. 

Anonymkode: ec044...1fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I hate it! 😂 denne verdenen vi lever i er virkelig blitt mad 🤦‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? I min omgangskrets er det ganske vanlig, både for voksne og barn. Språket utvikler seg stadig, og "ish" er veldig greit å bruke fordi det dekker inn både "ca.", "-tiden", "omtrent" ol. i ett og samme ord. Jeg er forøvrig norsklektor. 

Så? haha🤣Norsk skole er dårligst i hele verden. Det viser jo bare hvor dumme ungdommer er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så? haha🤣Norsk skole er dårligst i hele verden. Det viser jo bare hvor dumme ungdommer er. 

Det er faktisk helt riktig. For ikke å snakke om skj-lyden, håpløst. Heldigvis har jeg lært mine barn å snakke ordentlig. De gjør i hvert fall det hjemme. Hvordan de prater ute med venner vet jeg ikkeish. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er faktisk helt riktig. For ikke å snakke om skj-lyden, håpløst. Heldigvis har jeg lært mine barn å snakke ordentlig. De gjør i hvert fall det hjemme. Hvordan de prater ute med venner vet jeg ikkeish. 

Dere må gjerne underbygge påstandene deres om at norsk skole er verst i verden, for det stemmer ikke overens med noen av de kildene jeg har tilgang til. Litt avhengig av hva man velger å vektlegge, kom Norge på 6. - 13. plass i de ulike undersøkelsene jeg fant ved et kjapt søk. 

Ellers er bruk av hersketeknikker ikke akkurat noe som vekker tillit i en diskusjon. Hvis man ikke klarer diskutere uten å ty til dette, har man fort tapt diskusjonen.

Skrevet

Keg takler det dårlig. Ble alene med barn da jeg var 32, og ikke hatt noen forhold siden. Hadde jo goood tid. Er snart 42 nå. Fått noen skavanker i form av belastningsskader som begrenser leg for de turene jeg vil ta og må «ta til takke» med småturer. Lagt på leg som følge av mindre aktivitet, barna er mindre og mindre hjemme, jeg er mye alene, og tenker at jeg skulle skaffet meg ny mann da jeg var yngre og tynnere… men sånn er det ikke. Da får jeg heller planlegge crazy cat-lady for fremtiden min😂

Anonymkode: 2a5bc...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...