Gå til innhold

Fly med mellomlanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå føler jeg meg dum, men jeg har aldri gjort dette før og lurer på et par ting. Altså, jeg har flydd før, men ikke med mellomlanding. La oss si at jeg flyr fra Oslo, mellomlander i København og skal til Roma. Reisen Oslo-Roma er kjøpt som én reise. 

1. Når jeg har ankommet København, skal jeg da hente bagasjen min og sjekke den inn på nytt, eller blir den automatisk videresendt til flyet fra København til Roma?

2. Etter ankomst i København, skal jeg da ut av ankomst og så inn igjen på avreise og ny sikkerhetskontroll osv?

Anonymkode: 399e3...fbe

Skrevet

Nei, du skal ikke hente bagasjen. Den blir sendt videre.

Nei, du skal bli værende på transit.

Anonymkode: dd2be...a4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nei, du skal ikke hente bagasjen. Den blir sendt videre.

Nei, du skal bli værende på transit.

Anonymkode: dd2be...a4a

Tusen takk! 😊 Jeg var litt nervøs og stresset og fant ikke informasjon, men da kan jeg slappe mer av.

HI

Skrevet

Råder deg til å pakke med det viktigste i håndbagasjen. Har enda ikke opplevd å få bagasjen min med en gang når jeg har mellomlandet, har som regel gått minst 1 døgn 🙈 Tror jeg har mer uflaks enn andre altså. Men uansett greit å ha et skift, mobillader og toalettsaker i håndbagasjen. 

Anonymkode: 7544a...ece

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Råder deg til å pakke med det viktigste i håndbagasjen. Har enda ikke opplevd å få bagasjen min med en gang når jeg har mellomlandet, har som regel gått minst 1 døgn 🙈 Tror jeg har mer uflaks enn andre altså. Men uansett greit å ha et skift, mobillader og toalettsaker i håndbagasjen. 

Anonymkode: 7544a...ece

Ja, det skal jeg! Jeg får dessverre ikke plass til alt, men tenkte å ta med 3-4 klesskift, kontaktlinser ol. i håndbagasjen. Mobil, lader, solbriller, pass ol. har jeg i håndvesken.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk! 😊 Jeg var litt nervøs og stresset og fant ikke informasjon, men da kan jeg slappe mer av.

HI

I motsatt retning er det sånn at når du lander på Gardermoen må du hente ut kofferten din og bære den gjennom tollen dersom du skal videre til en annen flyplass i Norge.

Anonymkode: 7d28e...af6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

I motsatt retning er det sånn at når du lander på Gardermoen må du hente ut kofferten din og bære den gjennom tollen dersom du skal videre til en annen flyplass i Norge.

Dette stemmer ofte ikke. Nå som pandemi-restriksjonene er over er man gradvis tilbake til reisehverdagen slik den var før dette slo til. Vi har nå fått tilbake domestic transfer som mange passasjerer skal benytte seg av om de skal videre samme dag med utvalgte selskap og fra mange destinasjoner. Da henter man ikke ut bagasjen før man har kommet helt frem. Du kan lese her om det gjelder deg: 
https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/domestic-transfer

Anonymkode: 98778...827

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette stemmer ofte ikke. Nå som pandemi-restriksjonene er over er man gradvis tilbake til reisehverdagen slik den var før dette slo til. Vi har nå fått tilbake domestic transfer som mange passasjerer skal benytte seg av om de skal videre samme dag med utvalgte selskap og fra mange destinasjoner. Da henter man ikke ut bagasjen før man har kommet helt frem. Du kan lese her om det gjelder deg: 
https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/domestic-transfer

Jeg kom fra Danmark i går og da ble det opplyst at de som skulle videre innenlands måtte hente bagasjen sin osv. 

Anonymkode: d8b53...f06

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kom fra Danmark i går og da ble det opplyst at de som skulle videre innenlands måtte hente bagasjen sin osv. 

Anonymkode: d8b53...f06

Ja, de opplyser heldigvis om dette på flyene. Spesielt viktig er det jo om dette varierer utover kriteriene på flyselskap og destinasjoner som er dekket. Vi kom fra Danmark med Norwegian i juni og da var det domestic transfer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Dette fikk ikke vi med oss en gang vi mellomlandet i Oslo. Plutselig så vi koffertene våres på en bånd der 🤣

Anonymkode: 51939...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...