Gå til innhold

Hvordan finne motivasjon til å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal tilbake på jobb om 1,5 uker, og har ingen motivasjon for jobben føler jeg.
Føler litt at "hvorfor skal jeg gidde".
Mye av grunnen er at jeg begynner i ny jobb i slutten av september, men i mellomtiden må jeg jo gjøre det jeg skal på den jobben jeg har.

Hvordan finne motivasjonen til å gjøre en ordentlig og god jobb?

Anonymkode: 16c01...fa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn må man ha. 

Anonymkode: 3a701...8f3

Skrevet

Lønn pleier jo være den viktigste motivasjonen da, vi må jobbe for å heve lønn...

Så er det jo dette med respekt, respekt for arbeidsgiver og ikke minst seg selv. Ingen ønsker å være en unnasluntrer eller bli omtalt som en.

Anonymkode: dcae5...57b

Skrevet

De gangene jeg er sliten av jobben, umotivert og lei, kanskje irritert på leder, da tenker jeg på pasientene. Det er for dem at jeg gjør det. Og lønn selvsagt.

Anonymkode: a37ef...d25

Skrevet

Enkelt. Du trenger penger for å leve. Hvis du mistrives bør du kanskje legge en plan for endring. Tenk på hvordan du har lyst til å leve livet, og hva du kan gjøre for å komme deg dit. De aller fleste jobber er litt kjipe. At de utføres er essensielt for samfunnet, og lønnen er essensiell for arbeidstaker. 

Anonymkode: 34782...355

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Lønn pleier jo være den viktigste motivasjonen da, vi må jobbe for å heve lønn...

Så er det jo dette med respekt, respekt for arbeidsgiver og ikke minst seg selv. Ingen ønsker å være en unnasluntrer eller bli omtalt som en.

Anonymkode: dcae5...57b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Enkelt. Du trenger penger for å leve. Hvis du mistrives bør du kanskje legge en plan for endring. Tenk på hvordan du har lyst til å leve livet, og hva du kan gjøre for å komme deg dit. De aller fleste jobber er litt kjipe. At de utføres er essensielt for samfunnet, og lønnen er essensiell for arbeidstaker. 

Anonymkode: 34782...355

Selvfølgelig trenger jeg lønn for å leve, men den vil jo ikke endres av min motivasjon nå siden jeg er inne i min oppsigelsestid og venter bare på å begynne i ny jobb.

HI

Anonymkode: 16c01...fa0

Skrevet

Jeg ville ha tenkt litt på at neste gang du skal søke ny jobb, så kanskje din nye (potensielle) arbeidsgiver ringer din nåværende arbeidsgiver. Hva vil du at nåværende arbeidsgiver skal si? 

"Hun sto på til siste arbeidsdag og gjorde en kjempejobb for oss." Eller: "Så fort hun hadde fått ny jobb, ble hun en unnasluntrer og gadd ikke mer."

Skrevet

Jeg var i din situasjon i fjor. For min del handlet dette mer om min egen arbeidsmoral og stolthet enn noe annet. Jeg ville bli husket som hun som gjorde en innsats til siste slutt, som ikke ga opp og lot sine kolleger i stikken til tross for ny jobb. Og om mine kolleger, som naturligvis ville lide om jeg hadde gitt helt faen den tiden jeg hadde igjen.

Skrevet

Følte det samme for noen år siden. Hadde jobbet som vikar i noen år. Fikk vite før sommeren at de hadde ikke bruk for meg fra høsten. Jeg jobbet( som renholder) alene hele sommeren. Men jeg gjorde mitt beste. Ville gå ut derfra siste dagen med god samvittighet 

Anonymkode: 1c9ab...376

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (36 minutter siden):

Jeg var i din situasjon i fjor. For min del handlet dette mer om min egen arbeidsmoral og stolthet enn noe annet. Jeg ville bli husket som hun som gjorde en innsats til siste slutt, som ikke ga opp og lot sine kolleger i stikken til tross for ny jobb. Og om mine kolleger, som naturligvis ville lide om jeg hadde gitt helt faen den tiden jeg hadde igjen.

Samme har jeg følt. Har to ganger vært i situasjon hvor jeg ville blitt møtt med forståelse fra mange om jeg ga helt f..., men jeg stod på til siste slutt. Det er flere år siden nå, og begge stedene, både av kolleger og personer jeg hadde med å gjøre i jobben, snakker fremdeles positivt om meg. Har i disse årene også blitt kontaktet flere ganger av samarbeidspartnere fra den gang som har ønsket samarbeid igjen.

Så jeg står også på til siste slutt av samme grunner, først og fremst for min egen arbeidsmoral og stolthet, men også for å ikke svikte andre. Det er heller ingen ulempe å ha et godt og positivt rykte på seg i arbeidssammenheng.

Anonymkode: 1101b...922

Skrevet

Moral, attest. lønn.

Anonymkode: 1e4df...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...