Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Nå kjære dib-damer, ber jeg dere bruke all deres kunnskap og komme med forslag om diagnose. Ja, det blir spekulasjoner, men la meg forklare. Min søster har tre barn. Den eldste er snart 9år. Helt fra hun var liten var hun «treg». Lærte sent å gå og snakke. Jeg var bekymret da hun var 6mnd fordi jeg syntes «Ida» så ut til å utvikle seg så sakte. Jeg tenkte at barn er forskjellig, men etter en uke på ferie sammen er jeg veldig usikker. Ida spiser «normalt», men er veldig tynn (helsesøster har påpekt at hun er underernært). Hun har dårlig koordinasjon, men har takket være dans/turn blitt bedre. Hun kan fortsatt stå helt stille og ramle på flatmark. Hun våkner kl. 5/6 hver dag - uansett når hun legger seg. Hun har stort behov for tid alene og verden går helt i knas om det blir for mye. Hun klarer ikke stoppe. Hvis hun feks leker med lillebror blir hun så voldsom at vi må gripe inn. Hun liker ikke fysisk nærhet, søler utrolig mye (mat i ansiktet, vann på bordet osv) og virker generelt fjern. Hva tror DU dette kan være? Anonymkode: 2cb20...cfc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Vi her inne kan ikke stille diagnoser. Den fjernheten har min datter også, og hun har ADHD/ADD, men det kan også være menge andre ting. Skaff henvisning til BUP og se hva de kommer frem til Anonymkode: 42ef7...1c3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Nabojenta her hadde en mild CP, som ikke ble diagnostisert før på ungdomsskolen Hun hadde liksom bare vært klønete, slet ned å lære sykle osv. Ble mobbet på skolen fordi hun var så klønete på alt. Også viste det seg at det lå en diagnose bak... Hva som feiler niesen din er umulig å si, men hun burde kanskje utredes. Jeg har veldig god erfaring med habu på barneavdelingen her, fysio, ergo og leger som jobber med motorikk. Jeg har en datter som har en skade i ryggen. Anonymkode: a2290...ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå