Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #126 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Altså er det opp til Admin å avgjøre det. Anonymkode: 1fd75...591 Men siden du ikke ønsker å gjøre admin oppmerksom på det, blir regelbruddet stående. Anonymkode: e592c...8fc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #127 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): En språklig definisjon av et ord er fast. Man kan ikke lage seg en egen definisjon og kreve at alle andre bruker denne avvikende definisjonen. For eksempel, ved tolkning av avtaler er det "alminnelig språklig forståelse" av et ord som blir lagt til grunn. En moderator kan ikke lage egne begrep på siden av det som eksisterer i det norske språket. Da blir det jo fullstendig kaos hvis hver moderator lager sine egne begreper - ikke kan man forutsi hva som er tillatt og ikke, og ikke får man enhetlig praksis. Anonymkode: e592c...8fc Her er det vel ca 2 moderatorer aktive, og ingen av dem samtidig. Så det blir neppe språklig kaos av at DIB selv definerer hva som er lov og selv håndhever det. Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #128 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hun skrev aldri "du ER en kranglefant". Hun skrev at vedkommende hørtes ut som det, altså den anonymes personlige oppfatning av innleggene. Anonymkode: e592c...8fc Og du fulgte opp med "du er provoserende og ufin", men nektet fortsatt på at du driver med negativ brukerdebatt...? Var det virkelig, virkelig SÅ vanskelig? Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #129 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Og du fulgte opp med "du er provoserende og ufin", men nektet fortsatt på at du driver med negativ brukerdebatt...? Var det virkelig, virkelig SÅ vanskelig? Anonymkode: 1fd75...591 Dialog og svar er ikke en debatt. Jeg oppfatter mennesker som hele tiden blir rapportert som provoserende. Uttrykk som "skarp" om noe som folk hele tiden reagerer på, er nok ufine svar. Man kan svare ufint uten å bryte reglene. Det er likevel ufint. Og hvis alle rapporterer deg, så provoserer du. Anonymkode: e592c...8fc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #130 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dialog og svar er ikke en debatt. Jeg oppfatter mennesker som hele tiden blir rapportert som provoserende. Uttrykk som "skarp" om noe som folk hele tiden reagerer på, er nok ufine svar. Man kan svare ufint uten å bryte reglene. Det er likevel ufint. Og hvis alle rapporterer deg, så provoserer du. Anonymkode: e592c...8fc Du har fortsatt ikke skjønt det. Du kan ikke sjikanere folk som er med i tråden heller. Det ser ut til at du tror brukerdebatt bare gjelder å skrive om andre som ikke deltar i tråden, men det er feil. At du har bestemt deg for at skarp debatt betyr at JEG er ufin, bekrefter bare eksakt det jeg sier hele veien: folk som blir motsagt og som ikke klarer at man ikke gir dem rett, går over til brukerdebatt og skjellsord. Og så ... går du over til brukerdebatt og skjellsord. Du spiller rett opp i den kurven som sto der, jeg trengte ikke engang å gi deg ballen. Det eneste jeg trengte å gjøre var å si at du tok feil... Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #131 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Også den du har dialog med, er en bruker. Når man begynner å beskrive brukeren i stedet for å beskrive utsagnene, er man i gang med en brukerdebatt, også selv om brukeren deltar i tråden selv. Hva var vanskelig med det? Anonymkode: 1fd75...591 Hva har dette med trådens tema å gjøre, sånn egentlig? Anonymkode: 715da...3ec
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #132 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva har dette med trådens tema å gjøre, sånn egentlig? Anonymkode: 715da...3ec Nettopp. Når noen påpeker regelbrudd og samtidig bidrar til et enda større regelbrudd ved å avspore og kverulere... Anonymkode: e592c...8fc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #133 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nettopp. Poppisene kan skrive så mye dritt de vil, over streken og drøyt, og alle applauderer og setter likes. Rene mobben. Mens andre kan ikke skrive noe som helst uten å få personangrep tilbake. Derfor har jeg sluttet å skrive med nick. Når jeg skriver akkurat det samme anonymt, får jeg saklige svar. Skriver jeg med nick, får jeg dritt. Anonymkode: e592c...8fc Kremt. Det var vel her avsporingen startet. Du bare tålte ikke å bli korrigert. Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nettopp. Når noen påpeker regelbrudd og samtidig bidrar til et enda større regelbrudd ved å avspore og kverulere... Anonymkode: e592c...8fc Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #134 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du, jeg deltok her med nick og kun det i 13-14 år. Men det ble uholdbart etter hvert. Samme hvor saklig man er og aldri kommer med et eneste personangrep, så vil man utilsiktet provosere en masse folk som selv føler seg truffet uten at de i det hele tatt var adressat for innlegget. Og så jakter de etter dem som er synlige - de med nick, altså - i tråd etter tråd. Hvorfor tror du Mamman til Nurket ble lei av anklager om alkoholisme? Og Elsker Livet ble konfrontert med sin religion i alle innlegg. Og så videre. Anonymkode: 1fd75...591 Vel, her begynner din avsporing... Anonymkode: 715da...3ec
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #135 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vel, her begynner din avsporing... Anonymkode: 715da...3ec Du ser som din oppgave å delta i tråder for å kommentere alle innlegg? Hva med å rapportere i stedet? Du vet at de som skriver anonymt ikke kan slette sine egne innlegg? Anonymkode: e592c...8fc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #136 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du ser som din oppgave å delta i tråder for å kommentere alle innlegg? Hva med å rapportere i stedet? Du vet at de som skriver anonymt ikke kan slette sine egne innlegg? Anonymkode: e592c...8fc Alle innlegg? Beklager, jeg har vel skrevet 4 innlegg i tråden. Rapportert har jeg gjort. Men jeg gidder ikke skinnhellige som mener de alltid gjør alt rett. Når de faktisk bidrar til regelbrudd uten å se det selv. Anonymkode: 715da...3ec
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #137 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Alle innlegg? Beklager, jeg har vel skrevet 4 innlegg i tråden. Rapportert har jeg gjort. Men jeg gidder ikke skinnhellige som mener de alltid gjør alt rett. Når de faktisk bidrar til regelbrudd uten å se det selv. Anonymkode: 715da...3ec Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg har gjort alt rett. Så bra at du har rapportert. Da blir våre regelbrudd slettet snart. Vinn-vinn. Anonymkode: e592c...8fc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #138 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg har gjort alt rett. Så bra at du har rapportert. Da blir våre regelbrudd slettet snart. Vinn-vinn. Anonymkode: e592c...8fc Okei, jeg siterte anonym ...591, ikke deg. Anonymkode: 715da...3ec
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2022 #139 Skrevet 21. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vel? Er det leksikonets definisjon eller Admins definisjon som gjelder her på forum, tro? Dette bekrefter jo bare hva jeg har sagt hele veien: folk som ikke kjenner reglene godt nok, blir sinte når de ikke får medhold av moderator. Anonymkode: 1fd75...591 Admin kan jo ikke lage sin egen definisjon av diverse ord. Hva mener du her? Anonymkode: a270d...bfe
Iiiiik Skrevet 21. juli 2022 #140 Skrevet 21. juli 2022 Det er jo sårbart å fortelle på et anonymt forum om det vanskelige i livet, man vet ikke hva man går i retur. På sitt beste er det konstruktive og empatiske svar, på sitt verste kommer det svar som gjør alt enda verre. Etter mange år på forumet har jeg lagt meg på å overse enkeltbrukere, sånne som jeg tenker at får det mer vondt av å få svar her inne. De får sikkert vondt av å bli ignorert også, men jeg tror allikevel det hadde vært bedre på sikt hvis flere la seg på samme linje. Jeg skjønner at ikke alle liker meg. Sånn er det i livet, og sånn er det på et forum. Jeg liker allikevel å bli «kjent» med folk, og få et helhetlig bilde av dem, og liker derfor at en del fortsatt skriver med nick. Det er slett ikke alle nickbrukerne jeg kunne vært venner med utenfor forumet, noen av dem liker jeg ikke, men jeg liker å være et sted der ikke alle er like. Hvis jeg har skrevet noe som en annen synes er utrolig dumt, skjønner jeg at det preger hva de tenker neste gang jeg skriver noe, og at de får lyst til å ta meg på noe som ikke gir mening. Det er neppe brukerdebatt, bare at vi er rykende uenige om noe.
Admin Skrevet 23. juli 2022 #141 Skrevet 23. juli 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #142 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 21.7.2022 den 21.32): Det er et personangrep. Hvis du må begynne med skjellsord fordi andre irriterer deg, er det ikke den andre som bryter reglene. Mange feiler der. Anonymkode: 1fd75...591 Se det du, kranglefant er ikke et personangrep. Anonymkode: c0c5f...b78
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #143 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Se det du, kranglefant er ikke et personangrep. Anonymkode: c0c5f...b78 Det kan se ut til at det er du som er kranglefanten her... Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #144 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det kan se ut til at det er du som er kranglefanten her... Anonymkode: 1fd75...591 Du vil ikke innrømme at du tar feil altså? Kanskje du skal lære deg reglene før du hyler om personangrep neste gang. Anonymkode: c0c5f...b78
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2022 #145 Skrevet 23. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Du vil ikke innrømme at du tar feil altså? Kanskje du skal lære deg reglene før du hyler om personangrep neste gang. Anonymkode: c0c5f...b78 Dette. Det ble bare veldig flaut. Anonymkode: e592c...8fc
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #146 Skrevet 24. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du vil ikke innrømme at du tar feil altså? Kanskje du skal lære deg reglene før du hyler om personangrep neste gang. Anonymkode: c0c5f...b78 Jeg tror du nettopp beviste hvem kranglefanten egentlig var… så nei, jeg tenker jeg har det meste av mine ord i behold! Og det virker fortsatt tungt å skrive om et tema heller enn om en bruker, ser jeg. Det er ellers derfor reglene fins. Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #147 Skrevet 24. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette. Det ble bare veldig flaut. Anonymkode: e592c...8fc Vel, det er jo du som klager over at du mener «poppisene» får lov til grovere ting enn du selv. Mitt mål med debatten var å gi deg noen tips om hva man ikke bør gjøre. Persondebatt er en av de tingene. Som eksempel nevnte jeg meg selv - jeg bruker ikke silkehansker på noen, men jeg avstår fra å starte en negativ brukerdebatt. Det er et godt tips, og hvis du følger det, vil du merke at man ikke trenger å være «poppis» for å få lov å stå usensurert i trådene her. Man utøver bare litt selvsensur, så går det så bra så. I løpet av den diskusjonen, har du virkelig satt inn alle kreftene på å kun diskutere meg, og hva du tror jeg må være. Blant annet at du tror jeg må være ufin, selv om det ikke fins noe eksempel på det, selv etter 7 sider her. Slår det deg virkelig ikke at en annen debattmetode er mulig? Det kunne jo ha vært SÅ lett: bare å droppe å kommentere på person? Droppe adjektivene? Holde seg til tema? Hvis du fortsatt tror at noen andre nyter flere privilegier enn deg her, så vet jeg kanskje grunnen. Men jeg registrerer at du heller vil diskutere meg enn å få vite om den… Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #148 Skrevet 24. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror du nettopp beviste hvem kranglefanten egentlig var… så nei, jeg tenker jeg har det meste av mine ord i behold! Og det virker fortsatt tungt å skrive om et tema heller enn om en bruker, ser jeg. Det er ellers derfor reglene fins. Anonymkode: 1fd75...591 Du har ikke lært noe ser jeg, driver å roper opp om brukerangrep i ny tråd 🤦♀️ Anonymkode: c0c5f...b78
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #149 Skrevet 24. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du har ikke lært noe ser jeg, driver å roper opp om brukerangrep i ny tråd 🤦♀️ Anonymkode: c0c5f...b78 Nei, jeg registrerer at Admin syns kranglefant kan passere. Men når det gjelder hvem som passer inn i beskrivelsen, derimot…. 🤭 Anonymkode: 1fd75...591
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2022 #150 Skrevet 24. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vel, det er jo du som klager over at du mener «poppisene» får lov til grovere ting enn du selv. Mitt mål med debatten var å gi deg noen tips om hva man ikke bør gjøre. Persondebatt er en av de tingene. Som eksempel nevnte jeg meg selv - jeg bruker ikke silkehansker på noen, men jeg avstår fra å starte en negativ brukerdebatt. Det er et godt tips, og hvis du følger det, vil du merke at man ikke trenger å være «poppis» for å få lov å stå usensurert i trådene her. Man utøver bare litt selvsensur, så går det så bra så. I løpet av den diskusjonen, har du virkelig satt inn alle kreftene på å kun diskutere meg, og hva du tror jeg må være. Blant annet at du tror jeg må være ufin, selv om det ikke fins noe eksempel på det, selv etter 7 sider her. Slår det deg virkelig ikke at en annen debattmetode er mulig? Det kunne jo ha vært SÅ lett: bare å droppe å kommentere på person? Droppe adjektivene? Holde seg til tema? Hvis du fortsatt tror at noen andre nyter flere privilegier enn deg her, så vet jeg kanskje grunnen. Men jeg registrerer at du heller vil diskutere meg enn å få vite om den… Anonymkode: 1fd75...591 Er kverulant og kranglefant det samme? Anonymkode: a270d...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå