Gå til innhold

Klagetråder på forumet

Anbefalte innlegg

Skrevet
*Miss Marple* skrev (15 minutter siden):

Nå henger jeg ikke helt med? Hva er det du mener med å ‘ta’ noen? Jeg svarte på at man svarer fint med nick og ufint som anonym. 

Jeg hevdet heller ikke at det er greit å kritisere eller angrip andre, men beskrev årsaker til at enkelte tråder kan bli ufine. Og mitt tips da er å rapportere det. 

Man svarer også ufint med nick, og vet at andre plusser det. Vi er jo ikke blinde her? 

Anonymkode: 850f3...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du, jeg deltok her med nick og kun det i 13-14 år. Men det ble uholdbart etter hvert. Samme hvor saklig man er og aldri kommer med et eneste personangrep, så vil man utilsiktet provosere en masse folk som selv føler seg truffet uten at de i det hele tatt var adressat for innlegget. Og så jakter de etter dem som er synlige - de med nick, altså - i tråd etter tråd. Hvorfor tror du Mamman til Nurket ble lei av anklager om alkoholisme? Og Elsker Livet ble konfrontert med sin religion i alle innlegg. Og så videre. 

Anonymkode: 1fd75...591

Ja det vet jeg. Og jeg kan også forstå det i flere tilfeller. Man må nesten regne med det avhengig av hva man skriver. Det er jo selvfølgelig veldig falskt om du i en tråd hyller det enkle liv, for så i neste å hylle det luksuriøse. Slike ting må man jo regne med å bli konfrontert med under nick. Sånt gjør vi i virkeligheten også.

Men å bli konfrontert på helt usaklig grunnlag er selvfølgelig feil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er da ikke blind? Ikke spesielt dum heller. Jeg "tok" alltid de som var provoserende og frampå før. Klart mange likte det. Nå vet jeg at det er helt idiotisk å "ta" noen som helst. Folk har sitt, og kanskje mest de som ikke skriver det mest korrekte. 

Nekter å ta til seg rådene? Hva betyr det? Er det sånn at vi må følge råd her inne og bli straffet om en ikke gjør det? 

Ellers så er det ikke alltid lett å se verdien i "gode råd". Det er ingen grunn til å angripe noen for det. 

Hva du selv drev med før er egentlig ikke relevant i denne tråden. 

Mht det med gode råd så sikter hun vel her til folk som helt uttalt ber om råd, og som selv fortsetter å svare i tråden, men som går i sirkler med negative svar av typen «går ikke» «kan ikke» «skal avlyse». Når dette kommer som svar på alt er det faktisk disrespekt mot dem som prøvde å bidra positivt. Særlig hvis vedkommende presterer å selv dytte tråden sin opp og opp, i jakten på flere svar, eller stiller nye spørsmål til dem som har deltatt i tråden. Da næger man. Og spammer forumet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva du selv drev med før er egentlig ikke relevant i denne tråden. 

Mht det med gode råd så sikter hun vel her til folk som helt uttalt ber om råd, og som selv fortsetter å svare i tråden, men som går i sirkler med negative svar av typen «går ikke» «kan ikke» «skal avlyse». Når dette kommer som svar på alt er det faktisk disrespekt mot dem som prøvde å bidra positivt. Særlig hvis vedkommende presterer å selv dytte tråden sin opp og opp, i jakten på flere svar, eller stiller nye spørsmål til dem som har deltatt i tråden. Da næger man. Og spammer forumet. 

La meg spørre deg : tror du mennesker i krise eller i depresjon er rasjonelle til enhver tid, eller i det hele tatt? 

Skrevet

Ja det vet jeg. Og jeg kan også forstå det i flere tilfeller. Man må nesten regne med det avhengig av hva man skriver. Det er jo selvfølgelig veldig falskt om du i en tråd hyller det enkle liv, for så i neste å hylle det luksuriøse. Slike ting må man jo regne med å bli konfrontert med under nick. Sånt gjør vi i virkeligheten også.

Men å bli konfrontert på helt usaklig grunnlag er selvfølgelig feil. 

Selv folk som bruker nick kan skifte mening, det er nå det ene. 
Og det andre er at man blir konfrontert med ting som rett og slett er urettferdige. Hvis man bruker det eksempelet du kommer med der: jeg er en av dem som lever det enkle livet, jeg planter mine egne poteter og gulrøtter, for eksempel. Det er noe jeg godt kan «hylle» (les: fortelle om) i ett innlegg, mens jeg i et annet forteller om en utenlandsreise. Da sitter stalkerne klare for å finne «hull i forklaringen» og går til angrep med «du som liksom er så perfekt og driver landbruk i hagen, vet du ikke at reising skader klimaet, haha jeg visste det nok!»

Altså da… gir jeg jo opp. Det er sykt merkelig at noen mener man må være perfekt bare fordi man en gang har sagt at man prøver å leve mer bærekraftig. 

Skrevet

La meg spørre deg : tror du mennesker i krise eller i depresjon er rasjonelle til enhver tid, eller i det hele tatt? 

La meg spørre deg : tror du mennesker i depresjon blir friskere av å være på dette forumet og av å benytte hvert eneste svar de får som Det Nye Evangelium? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tror du bare at det bare er en person her inne som kan være i krise eller depresjon, eller er det bare forbeholdt de som skriver klageinnlegg etter klageinnlegg? Kan det det tenkes at noen av de som reagerer på den enorme navlebeskuelsen som utvises i enkelte tråder, og sliter med kriser eller depresjon?

Anonymkode: c0c5f...b78

Skrevet

Selv folk som bruker nick kan skifte mening, det er nå det ene. 
Og det andre er at man blir konfrontert med ting som rett og slett er urettferdige. Hvis man bruker det eksempelet du kommer med der: jeg er en av dem som lever det enkle livet, jeg planter mine egne poteter og gulrøtter, for eksempel. Det er noe jeg godt kan «hylle» (les: fortelle om) i ett innlegg, mens jeg i et annet forteller om en utenlandsreise. Da sitter stalkerne klare for å finne «hull i forklaringen» og går til angrep med «du som liksom er så perfekt og driver landbruk i hagen, vet du ikke at reising skader klimaet, haha jeg visste det nok!»

Altså da… gir jeg jo opp. Det er sykt merkelig at noen mener man må være perfekt bare fordi man en gang har sagt at man prøver å leve mer bærekraftig. 

Ja, det er sikkert noen som er usaklige også. 

Skrevet

La meg spørre deg : tror du mennesker i depresjon blir friskere av å være på dette forumet og av å benytte hvert eneste svar de får som Det Nye Evangelium? 

Jeg regnet ikke med et svar, så ble som forventet. Ikke så overraskende. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er sikkert noen som er usaklige også. 

Jeg syntes vel ALDRI at de som skulle referere mine gamle tråder for å «ta» meg traff noe særlig godt. Hadde jeg én gang sagt at folk gjør feil og det er mulig å tilgi, så kunne en gærning jakte etter meg for å fortelle at «du støtter jo utroskap» og lignende. 
Der er liksom ikke noen gråsoner for dem som er blendet av blodtåka. 

Skrevet

Kanskje svaret er at de som trenger hjelp, bør søke hjelp? I stedet for å oppsøke mer skade? Og en tilleggsdel av svaret er kanskje at det ikke sitter noen her som kan fikse opp i det, for selv når de sier «søk hjelp», så går det ikke inn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje svaret er at de som trenger hjelp, bør søke hjelp? I stedet for å oppsøke mer skade? Og en tilleggsdel av svaret er kanskje at det ikke sitter noen her som kan fikse opp i det, for selv når de sier «søk hjelp», så går det ikke inn? 

Kanskje du skal holde deg unna de trådene? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje du skal holde deg unna de trådene? 

Kanskje folk skal innse at hvis de vil bli behandlet som barn, så er dette feil sted? Samme hvor mange depresjoner de har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor vil ikke du svare meg da?

Anonymkode: c0c5f...b78

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje folk skal innse at hvis de vil bli behandlet som barn, så er dette feil sted? Samme hvor mange depresjoner de har. 

Men..Nå skriver du som et barn..

Skrevet

Ok. Det må du gjerne påstå. Forskjellen er at jeg ikke blir sutrete når jeg blir motsagt. Noe som kanskje er et minimum hvis man oppsøker et debattforum frivillig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå svarer du som et barn. 

Anonymkode: a270d...bfe

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du, jeg deltok her med nick og kun det i 13-14 år. Men det ble uholdbart etter hvert. Samme hvor saklig man er og aldri kommer med et eneste personangrep, så vil man utilsiktet provosere en masse folk som selv føler seg truffet uten at de i det hele tatt var adressat for innlegget. Og så jakter de etter dem som er synlige - de med nick, altså - i tråd etter tråd. Hvorfor tror du Mamman til Nurket ble lei av anklager om alkoholisme? Og Elsker Livet ble konfrontert med sin religion i alle innlegg. Og så videre. 

Nettopp. Poppisene kan skrive så mye dritt de vil, over streken og drøyt, og alle applauderer og setter likes. Rene mobben. Mens andre kan ikke skrive noe som helst uten å få personangrep tilbake. Derfor har jeg sluttet å skrive med nick. Når jeg skriver akkurat det samme anonymt, får jeg saklige svar. Skriver jeg med nick, får jeg dritt.

Anonymkode: e592c...8fc

Skrevet

Nettopp. Poppisene kan skrive så mye dritt de vil, over streken og drøyt, og alle applauderer og setter likes. Rene mobben. Mens andre kan ikke skrive noe som helst uten å få personangrep tilbake. Derfor har jeg sluttet å skrive med nick. Når jeg skriver akkurat det samme anonymt, får jeg saklige svar. Skriver jeg med nick, får jeg dritt.

Da tror jeg ikke du kjenner forumreglene. Jeg er blitt rapportert masse ganger uten å bli sletta. Rett og slett fordi det ikke er forbudt å debattere skarpt, noe jeg gjør. Det betyr ikke at jeg har brutt noen regler. 

Men jeg har fått masse beskyldninger av den typen du kommer med her, at hvis man er «populær» bryr ikke Admin seg. 

Men det stemmer ikke. Admin bruker samme kriterier, men de brukerne som føler seg snurt og krenket ikke vet hva de kan forvente av Admin, og derfor føler at de ikke får nok medhold. Men det betyr ikke at noen andre er «poppis». Det betyr bare at de klarer å levere sine standpunkter innafor de grensene som gjelder, men ikke uten at folk blir fornærma.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da tror jeg ikke du kjenner forumreglene. Jeg er blitt rapportert masse ganger uten å bli sletta. Rett og slett fordi det ikke er forbudt å debattere skarpt, noe jeg gjør. Det betyr ikke at jeg har brutt noen regler. 

Men jeg har fått masse beskyldninger av den typen du kommer med her, at hvis man er «populær» bryr ikke Admin seg. 

Men det stemmer ikke. Admin bruker samme kriterier, men de brukerne som føler seg snurt og krenket ikke vet hva de kan forvente av Admin, og derfor føler at de ikke får nok medhold. Men det betyr ikke at noen andre er «poppis». Det betyr bare at de klarer å levere sine standpunkter innafor de grensene som gjelder, men ikke uten at folk blir fornærma.  

Hvordan vet du at du har blitt rapportert? 

Skrevet

Hvordan vet du at du har blitt rapportert? 

De som er aller surest forteller at de rapporterer, det er nå det ene. 
Og så har vi den fine funksjonen på Ris og ros, der man kan se hvilke tråder som er inne for moderering. Dit har en del tråder med høy temperatur kommet.

Men etter moderering gjenfinner jeg mine innlegg likevel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Alle som skriver med nick her på forumet får masse dritt, det er ingen "poppiser" som er unntatt. Jo mer man skriver jo verre blir det, og de som har vært her lenge og har blitt nick som huskes blir trukket fram og får personangrep i alle slags tråder, også der de ikke har deltatt selv. Slike personangrep bli slettet, men de kommer jo bare igjen og igjen.

Anonymkode: 65ca4...539

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du at du har blitt rapportert mange ganger uten å bli sletta? Jeg vet at andre har påstått at de aldri har blitt sletta, fordi de hele tiden har holdt seg til reglene. Da har de løyet, men selvfølgelig har jeg ikke kunnet bevise at de har blitt sletta.  Nå kan jeg det da. Hvis de kommer med slike påstander igjen. Hvis jeg har lyst. 

Anonymkode: 715da...3ec

Skrevet

Hvordan vet du at du har blitt rapportert mange ganger uten å bli sletta? Jeg vet at andre har påstått at de aldri har blitt sletta, fordi de hele tiden har holdt seg til reglene. Da har de løyet, men selvfølgelig har jeg ikke kunnet bevise at de har blitt sletta.  Nå kan jeg det da. Hvis de kommer med slike påstander igjen. Hvis jeg har lyst. 

Er du syk? 

Anonymkode: 60c31...148

Skrevet

Se over. Når tråden er ferdig moderert og andres innlegg er sletta, da klarer jeg faktisk å se at mine ikke er det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...