Gå til innhold

Klagetråder på forumet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor skal du bekymre deg for det? De skriver jo inn hit, så da velger de det. Det trenger ikke bli et problem for noen. 

Anonymkode: 850f3...b29

Hvis de velger det, så må de og være forberedt på at de ikke bare får kosemose svar.

Anonymkode: c0c5f...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men noen av disse klage innleggene kan jo komme fra noen som skriver for første gang, men bare må få det ut. Er jo stor forskjell på det, og noen som skriver innlegg omtrent daglig om det samme.

Jeg har vært her inne i 15 år, har skrevet et eneste klage innlegg, men det gjør jeg aldri igjen. For det var noen som skrev virkelig stygge svar til meg. Og den dagen man er langt nede, bare må få det ut. Så er det da ikke så lett da man får virkelig stygge innlegg mot seg. 

Og jeg må bare si at jeg synes dette forumet er stort sett positivt, masse hyggelige flott mennesker. Og noen som og virkelig skriver flotte lange svar, og virkelig prøver å hjelpe.

Anonymkode: 150ca...949

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje fordi man ikke ønsker at noen skal få det verre ?

Anonymkode: d163a...ed3

Det er ikke noen bekymring man må utrykke flere ganger her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvis de velger det, så må de og være forberedt på at de ikke bare får kosemose svar.

Så når en sårbar person ber om tips, råd eller hjelp i din omgangskrets, svarer du han eller henne da med «det er din egen skyld, du er tafatt, sånn går det når du er en idiot» osv? Det er de gjengse svar her inne, særlig fra de kule nickbrukerene. 

Anonymkode: 01be5...51c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men noen av disse klage innleggene kan jo komme fra noen som skriver for første gang, men bare må få det ut. Er jo stor forskjell på det, og noen som skriver innlegg omtrent daglig om det samme.

Jeg har vært her inne i 15 år, har skrevet et eneste klage innlegg, men det gjør jeg aldri igjen. For det var noen som skrev virkelig stygge svar til meg. Og den dagen man er langt nede, bare må få det ut. Så er det da ikke så lett da man får virkelig stygge innlegg mot seg. 

Og jeg må bare si at jeg synes dette forumet er stort sett positivt, masse hyggelige flott mennesker. Og noen som og virkelig skriver flotte lange svar, og virkelig prøver å hjelpe.

Anonymkode: 150ca...949

Jeg tror kanskje at det kan handle om at mange syns at de har det verre, og så blir de provoserte av den grunn. Det virker sånn, men da glemmer de at alle har sitt og det føles vondt og vanskelig uansett. Det er greit å ikke bare være diplomatisk og tålmodig alltid, men det er stor forskjell på det og å angripe folk. Det er vanskelig for mange å skjønne hvordan fks en depresjon arter seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg oppsøker aldri de få klagetrådene jeg skriver igjen og igjen. Etter å ha blåst ut bruker jeg å gå videre. Jeg bruker også å filtrere bort frekke og usaklige svar. Mennesker som svarer slik har det ikke godt med seg selv. 

Anonymkode: e592c...8fc

Det er lurt av deg. Noen andre her gjør nok det. Og det bærer bare galt av sted. 

Anonymkode: 1fd75...591

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så når en sårbar person ber om tips, råd eller hjelp i din omgangskrets, svarer du han eller henne da med «det er din egen skyld, du er tafatt, sånn går det når du er en idiot» osv? Det er de gjengse svar her inne, særlig fra de kule nickbrukerene. 

Nå har jeg vært syk en periode og brukt dette forumet daglig, og jeg kan virkelig ikke si at jeg har sett dette du påstår her. De som bruker nick svarer generelt mest saklig. De vet at de blir konfrontert med sine uttalelser i hver eneste seinere tråd. 

Har heller ikke sett at klagetrådene besvarer med «det er din egen skyld» umiddelbart. Det er vel helst når tråden har fått mange svar, også mange gode og konstruktive råd, og trådstarter likevel maler på at der ikke er noe som helst å gjøre med situasjonen - da kommer de negative innleggene om at vedkommende kan takke seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er en form for selvskading, ingen tvil om det. Men det er også et tydelig tegn på at det er mange som ikke får den hjelpen de trenger. Og om man får den hjelpen man trenger, det er veldig tilfeldig rundt om i landet. Generelt sett er det mangel på psykisk helsetilbud overalt (såsant man ikke har veldig god råd og har råd til å gå i privat behandling). Og dette er et stort samfunnsproblem.

Anonymkode: abe0d...6da

Den største bøygen er jo dørstokkmila. Ingen får helsehjelp hvis de ikke engang ringer legen sin…

Skrevet

Du klager på de som klager og spør hvorfor? Kan du ikke bare gå i deg selv. Klaging er slitsom, å klage på klaging er enda verre. 

Anonymkode: e5d65...de6

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Vel, jeg er ingen av de kule nickbrukerene, og jeg svarer ytterst sjelden i de trådene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nå har jeg vært syk en periode og brukt dette forumet daglig, og jeg kan virkelig ikke si at jeg har sett dette du påstår her. De som bruker nick svarer generelt mest saklig. De vet at de blir konfrontert med sine uttalelser i hver eneste seinere tråd. 

Har heller ikke sett at klagetrådene besvarer med «det er din egen skyld» umiddelbart. Det er vel helst når tråden har fått mange svar, også mange gode og konstruktive råd, og trådstarter likevel maler på at der ikke er noe som helst å gjøre med situasjonen - da kommer de negative innleggene om at vedkommende kan takke seg selv. 

De som svarer med nick gjør det når de tror de svarer riktig og fint, og når de tror at de får med seg flere på angrep eller kritikk av andre. Sånn er det faktisk, og ikke gidd engang å prøve og argumenter mot.

Når de vil være drittsekker de selv ikke vil stå for, så svarer de som anonyme. 

Det er kun en med nick her inne som gir f i hva andre mener. Men vedkommende vet også at h*n har sine nick-medsammensvorne 🙂 

Thats how it is. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De som svarer med nick gjør det når de tror de svarer riktig og fint, og når de tror at de får med seg flere på angrep eller kritikk av andre. Sånn er det faktisk, og ikke gidd engang å prøve og argumenter mot.

Det er kun en med nick her inne som gir f i hva andre mener. Men vedkommende vet også at h*n har sine nick-medsammensvorne 🙂 

Thats how it is. 

Hvordan VET du at de med Nick svarer med Nick noen ganger og uten andre ganger? Tenker du slik fordi du gjør det samme selv?

Skrevet

Hvordan VET du at de med Nick svarer med Nick noen ganger og uten andre ganger? Tenker du slik fordi du gjør det samme selv?

Helt riktig. Jeg gjorde det tidligere, jeg vet hvordan det fungerer. Det bør alle andre vite også. Hvorfor skal ellers folk skrive med nick her inne, kan du forklare det? 

Uansett skriver jeg kun som anonym nå. Og jeg er ikke frekk og ekkel mot noen lengre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Helt riktig. Jeg gjorde det tidligere, jeg vet hvordan det fungerer. Det bør alle andre vite også. Hvorfor skal ellers folk skrive med nick her inne, kan du forklare det? 

Uansett skriver jeg kun som anonym nå. Og jeg er ikke frekk og ekkel mot noen lengre. 

Så du sitter på fasiten fordi du var sånn selv? 

Skrevet

Så du sitter på fasiten fordi du var sånn selv? 

Jeg vet hvordan det fungerer ja. Vet ikke du altså? Kan du forklare hvorfor folk bruker nick her? Det var spørsmålet mitt. Jeg svarte på ditt, men du bare unnviker å svare, og stiller bare nye spørsmål. 

Skrevet

Jeg vet hvordan det fungerer ja. Vet ikke du altså? Kan du forklare hvorfor folk bruker nick her? Det var spørsmålet mitt. Jeg svarte på ditt, men du bare unnviker å svare, og stiller bare nye spørsmål. 

JEG kan i alle fall svare deg hvorfor JEG skeiver med nick her inne. Det gjør jeg nettopp fordi det er viktig for meg å stå inne for det jeg skriver. Det er helt sikkert lettere å være usaklig uten nick og det vil jeg ikke bli. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

JEG kan i alle fall svare deg hvorfor JEG skeiver med nick her inne. Det gjør jeg nettopp fordi det er viktig for meg å stå inne for det jeg skriver. Det er helt sikkert lettere å være usaklig uten nick og det vil jeg ikke bli. 

Nettopp. Du oppfører deg bra og har aldri noe negativt å komme med. Det er jo fint, men derfor er det trygt for deg å skrive under nick også. Du viser jo en solside hele veien, så du trenger ikke være redd noe. Igjen, det er helt okay, men det understreker poenget mitt. 

Skrevet

Nettopp. Du oppfører deg bra og har aldri noe negativt å komme med. Det er jo fint, men derfor er det trygt for deg å skrive under nick også. Du viser jo en solside hele veien, så du trenger ikke være redd noe. Igjen, det er helt okay, men det understreker poenget mitt. 

Hva ga det DEG å svare folk ekkelt og stygt da? Det gir meg ingenting og for min del handler det om mine verdier. Hvis vi skal passe på at barna våre oppfører seg på nett og vi ikke klarer det selv feks? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men obs. Du plusser ofte en bruker som ikke er så opptatt av å svare pent da. Det sier jo også litt. Hvem du plusser altså.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hva ga det DEG å svare folk ekkelt og stygt da? Det gir meg ingenting og for min del handler det om mine verdier. Hvis vi skal passe på at barna våre oppfører seg på nett og vi ikke klarer det selv feks? 

Jeg bare svarte det som falt meg inn. Og så ville jeg jo provosere for reaksjon. Det var det jeg ville ha da, reaksjoner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du vet hvordan det fungerer for deg, mener du vel? For du tror ikke at du sitter på fasiten for alle? 

Når det gjelder klageinnlegg er det ikke min erfaring at det svares stygt på generelt grunnlag, men når hi enten blir snurt over uventa respons eller i tråd etter tråd nekter å ta til seg rådene hn stadig søker så kan det gå en smule varmt. Da er det beste man kan gjøre å rapportere brudd på forumreglene. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Du vet hvordan det fungerer for deg, mener du vel? For du tror ikke at du sitter på fasiten for alle? 

Når det gjelder klageinnlegg er det ikke min erfaring at det svares stygt på generelt grunnlag, men når hi enten blir snurt over uventa respons eller i tråd etter tråd nekter å ta til seg rådene hn stadig søker så kan det gå en smule varmt. Da er det beste man kan gjøre å rapportere brudd på forumreglene. 

Jeg er da ikke blind? Ikke spesielt dum heller. Jeg "tok" alltid de som var provoserende og frampå før. Klart mange likte det. Nå vet jeg at det er helt idiotisk å "ta" noen som helst. Folk har sitt, og kanskje mest de som ikke skriver det mest korrekte. 

Nekter å ta til seg rådene? Hva betyr det? Er det sånn at vi må følge råd her inne og bli straffet om en ikke gjør det? 

Ellers så er det ikke alltid lett å se verdien i "gode råd". Det er ingen grunn til å angripe noen for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men obs. Du plusser ofte en bruker som ikke er så opptatt av å svare pent da. Det sier jo også litt. Hvem du plusser altså.

Plusser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er da ikke blind? Ikke spesielt dum heller. Jeg "tok" alltid de som var provoserende og frampå før. Klart mange likte det. Nå vet jeg at det er helt idiotisk å "ta" noen som helst. Folk har sitt, og kanskje mest de som ikke skriver det mest korrekte. 

Nekter å ta til seg rådene? Hva betyr det? Er det sånn at vi må følge råd her inne og bli straffet om en ikke gjør det? 

Ellers så er det ikke alltid lett å se verdien i "gode råd". Det er ingen grunn til å angripe noen for det. 

Nå henger jeg ikke helt med? Hva er det du mener med å ‘ta’ noen? Jeg svarte på at man svarer fint med nick og ufint som anonym. 

Jeg hevdet heller ikke at det er greit å kritisere eller angrip andre, men beskrev årsaker til at enkelte tråder kan bli ufine. Og mitt tips da er å rapportere det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Thats how it is. 

Du, jeg deltok her med nick og kun det i 13-14 år. Men det ble uholdbart etter hvert. Samme hvor saklig man er og aldri kommer med et eneste personangrep, så vil man utilsiktet provosere en masse folk som selv føler seg truffet uten at de i det hele tatt var adressat for innlegget. Og så jakter de etter dem som er synlige - de med nick, altså - i tråd etter tråd. Hvorfor tror du Mamman til Nurket ble lei av anklager om alkoholisme? Og Elsker Livet ble konfrontert med sin religion i alle innlegg. Og så videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...