Gå til innhold

Ville dere blitt flau av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fra et lite sted, barneskolen min hadde 70 elever totalt og vi var mye sammen med trinnet over. Da var vi ca. 20 elever.

Jeg flyttet som 13-åring men har god tilknytning til stedet og har en eiendom der.

I dag kom en av jentene fra trinnet over inn på jobb. Jeg tok kontakt og regnet virkelig med at hun skulle huske meg. Jeg var mye hjemme hos henne i perioder da moren hennes passet meg når moren min jobbet kveld. 

Hun smilte høflig og sa hun husket meg «vagt» etter å ha tenkt seg nøye om!!!

Jeg føler meg så dum!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel heller hun som burde føle seg dum. Du tok kontakt og var hyggelig. Det er ikke noe å være flau over.

Skrevet

Er ikke noe å føle seg dum for det vel? Jeg fikk også den av ei en gang, og jeg tror jeg følte meg dummere enn henne. Jeg kjente ikke henne igjen, men hun kjente meg. Det er sånn det er noen ganger. Hyggelig å bli husket da

Anonymkode: d2c23...6d2

Skrevet

Ingen trenger å føle seg dum i denne situasjonen. 

Anonymkode: 7cfa7...963

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg har vært i tilsvarende situasjon én gang. Da var det en barndomsvenninne som liksom ikke kjente meg igjen. Jeg er 100% sikker på at hun bare latet som, trolig for å fremstå bedre enn meg eller noe. Hun så på meg lenge, myste og bare "hvem er du igjen?". Da så jeg bare dumt på henne og sa "det vet du". Ble stående der og se på henne i under ti sekunder før hun bare "åja! Nå kjenner jeg deg igjen. Det er deg, Vibeke! Kjente deg nesten ikke igjen" 

Ja, sikkert 🤣

Anonymkode: 744f5...35a

Skrevet

Ja, hadde jeg vært hun ville jeg følt meg dum. Men nå er ikke jeg sånn... 

Anonymkode: 05102...74f

Skrevet

Som andre sier, det er sikkert flauest for henne.

Det sagt, jeg kjenner noen som husker veldig lite fra barndommen sin. Ei bare er sånn, uten at det ligger noe bak. Men to andre som sliter med det samme gjør det pga. traumer i barndommen. Hvis det snakkes om barndommen, om hyggelige episoder og blant andre de føler seg trygge med, da kan minner dukke opp igjen. F.eks. ved at jeg og en annen venninne minnes en episode, snakker litt om den, og så spør hun som nesten ikke husker barndommen "vent litt, var det den gangen...?" eller "var det der det var en xxx og yyy også var med?". Når de har fått noen slike positive minner tilbake så har de i løpet av årene også kommet på flere ting. I begynnelsen var de så usikre på seg selv at de alltid måtte spørre om det hadde skjedd eller ikke, nå går det bedre. Så det kan være mange grunner til at noen faktisk ikke husker.

En annen ting er at det er mellom 2 og 2,5 % av befolkningen som er ansiktsblinde, og da har de ikke evnen til å huske ansikt.

https://forskning.no/psykologi/er-du-ansiktsblind/346809

Anonymkode: 24e93...c49

Skrevet

Nei du er ikke dum! Jeg møtte ei jente fra skolen på samme måte, og jeg klarte ikke å huske henne! Hun ble så rød i ansiktet, og jeg følte meg helt forferdelig dum. Så det går nok andre veien som flere sier her. 

Anonymkode: b9bf4...8d2

Skrevet

Hun var arrogant og latet som. Ikke tenk mer på henne! 

Anonymkode: 3ed25...07d

Skrevet

Det er stor forskjell på hvor mye man kjenner igjen andre. Noen er rett og slett "flinkere" eller egentlig er det vel at de lettere kjenner igjen folk, noen er ansiktsblinde og noen ganger er det rett og slett at noe husker meg bedre enn jeg husker dem. Helt naturlig, og trenger ikke være noe som helst galt i det. I tillegg er det gjerne sånn at når person A flytter fra et sted og B blir igjen, vil ofte A tenke mer på og være mer opptatt av person B enn omvendt. Det er helt naturlig. Derfor vil person B ofte fortere glemme eller ha problemer med å kjenne igjen person A enn omvendt.

Anonymkode: eca9f...e10

Skrevet

Jeg er fryktelig dårlig på å huske folk. Pinlig dårlig faktisk. Men jeg later selvsagt aldri som! Er det noen som gjør det?!

Anonymkode: c8f0a...744

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg er fryktelig dårlig på å huske folk. Pinlig dårlig faktisk. Men jeg later selvsagt aldri som! Er det noen som gjør det?!

Anonymkode: c8f0a...744

Selvfølgelig er det det.

Anonymkode: bebe8...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...