Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 Har snubet og falt og slått meg kraftig fire ganger det siste halvåret. Fra å omtrent aldri ha gjort det tidligere. Det er jo sånt gamle folk driver med. Jeg er riktignok 51, men det er jo ikke SÅ eldgammelt. Satser på det bare er tilfeldig, men det kan vel ikke være noe galt? Noen som har opplevd lignende eller kjenner andre som har det? Anonymkode: 29b7b...0f3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Lagt på deg? Anonymkode: 002b9...3c4 Nei, egentlig ikke. Er slank. Anonymkode: 29b7b...0f3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 I hvilke situasjoner har du falt? Og hvorfor? Er det når du reiser deg så det kan ga med blodtrykk å gjøre? Er det i terrenget hvor du feilberegner avstand så det kan ha med synet å gjøre? Eller…? Anonymkode: 5dd04...feb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Lagt på deg? Anonymkode: 002b9...3c4 Hva skulle det ha å si? Anonymkode: b6fc9...782
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 I hvilke situasjoner? Bare går og ramler? Løper? Snubler i ting? Jeg ville uansett oppsøkt lege. Kan være blodtrykk, syn eller nevrologisk. Anonymkode: ae430...2cc
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Ta en sjekk hos legen, for sikkerhets skyld. Jeg kan komme på flere ting som kan være årsaken, men tullete å synse her uten mer info, så få det sjekket ut av en profesjonell. Ellers er det en stor sannsynlighet at alder, overgangsalder, endring i syn, endring i balanse/indre øret, endring i hormoner, mindre muskler = dårligere balanse. I så fall anbefaler jeg deg å starte med styrketrening med særlig fokus på bein. Du trenger ikke gå hardt ut, men ta flere øvelser som lounge, knebøy (hvis stang er vanskelig, prøv med vekt du holder i stedet). Ta gjerne en time med Pt slik at du får styrket støttemuskulaturen. Da slipper du bli som moren min, som må ha hjelp hvis hun sitter i for lave stoler. Alle damer har godt av dette når vi passerer prime time (som er 31 så vidt jeg har fått med meg) 😄 Anonymkode: a50ec...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå