Gå til innhold

Alle liker ikke ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må knipe seg for å skjønne at de har set så bra. Hva med dere? 

Anonymkode: ff668...e79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker variasjonen, men det er godt og komme hjem etter ferie og. Forlengs innsett at hverdager er best.

Skrevet

*Ikke alle liker ferie.

Anonymkode: 89fef...a75

Skrevet

Jeg elsker friheten i ferien. Har forøvrig innsett at «borte bra men hjemme best», og syntes det var utrolig deilig å komme hjem til det vante i år. Har hatt 1 uke på farten og to uker hjemme...

Anonymkode: 64cab...2b9

Skrevet

Jeg liker også hverdagen best, men vi trenger litt variasjon så det går da greit.

Anonymkode: e7249...0dc

Skrevet

For min del så elsker jeg ferien. Akkurat nå, noen dager inn i ferien vår sitter jeg her med en kopp kaffe helt alene mens resten av huset sover. Elsker det å ikke måtte ha på vekkeklokken og elsker det at jeg våkner tidlig sånn at jeg gjerne får med meg soloppgangen her. Nydelige dager hvor vi alle får slappet av, koblet av , spist god mat og får gjort ting i vårt eget tempo. Vi gleder oss til sommerferien hele høsten, vinteren og våren. Det betyr ikke at vi ikke også gleder oss over hverdagen. Akkurat nå mens jeg sitter her så kjenner jeg på mange helt vanlige og hverdagslige ting i høst jeg gleder meg til. Her og nå er vi kun i startgropa av en lang ferie så har ikke rukket å glede meg til å komme hjem enda, men det er alltid godt å komme hjem til egen seng, egne ting og ikke minst starte hverdagen igjen. Vi liker både ferien og hverdagen. Ferien er et herlig avbrekk, men hvis vi kun hadde vært på ferie så hadde det ikke blitt noen hverdager. 

Skrevet

Nei det ville vært rart om alle elsket ferie. Folk er forskjellig. Jeg er veldig glad i ferie! Elsker å reise og nå er vi i utlandet hvor vi skal være fire uker. Men det er mer dette at vi ikke styres av klokken hele tiden jeg liker med ferie. At det ikke er tusen treninger og lekser og konkurranser og press i hverdagen. Men så vet jeg at når sommeren går mot høst er jeg klar for hverdag igjen. 

Anonymkode: 1197d...ed7

Skrevet

Det er veldig få ting alle eller ingen liker. 

Jeg elsker ferie. Jeg elsker å dra bort på feire og jeg elsker å ha ferie hjemme. Vi har reist mye i første halvdel og nå har vi to deilige uker å bruke hjemme. 

Skrevet

Jeg er også veldig glad i ferie. Vi har en leilighet i varmere strøk som vi som regel drar til. Vi har kronisk sykdom med en del begrensninger i familien så uten denne leiligheten kunne vi ikke reist alle sammen. Selv om vi er på samme plass hver sommer kjeder vi oss ikke. De som vil kan finne på en aktivitet og de som vil kan slappe av med en bok. Jeg har ingen problem med å finne på noe (gå på en tur, ta en svømmetur, lese en bok, løse sudoku, se en god film, gjør håndarbeid, etc) så jeg kjeder meg ikke. 

Så har jeg kolleger som går på veggene etter ferie i mer enn en uke. De trives ikke uten konstant dypdykk i komplekse og kompliserte problemstillinger. For familiens del tar de gjerne to uker sammenhengende og fordeler heller to og to uker utover året. 

De som har det vanskelig enten med sine nærmeste om de er i familie relasjoner som ikke er bra eller om de mister avlastning som gjør at ferie er veldig slitsomt. Ensomme kan også synes ferie er vanskelig da tilbud de gjerne ellers har hatt er stengt om sommeren.  

Anonymkode: 94248...c83

Skrevet

jeg tenker konseptet ferie kan være bra men da om du har penger og kan reise vekk og om du har noen å ha ferie med som kjæreste osv.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

jeg tenker konseptet ferie kan være bra men da om du har penger og kan reise vekk og om du har noen å ha ferie med som kjæreste osv.  

Pisspreik. Ferie er supert uansett. Så lenge du ikke har hue langt oppi rompa.

Anonymkode: 4649d...78c

Skrevet

Eg likar ferie, men regelrett elskar heimeferie. Kvardagen er fin den også og naudsynt for å få feriekjensla, men eg hadde ikkje sagt neitakk til meir ferie. 

Skrevet

Ferien jeg har hatt i år er ræva. Bare regn og ingen ferietur og minimal sosialt. Hva er kjekt med det? Fortell gjerne. 

Folk som nyter ferie med bading, soling, turer og sosialt kjekt tenker jeg har hatt fin ferie ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Pisspreik. Ferie er supert uansett. Så lenge du ikke har hue langt oppi rompa.

Anonymkode: 4649d...78c

Pisspreik. Er man dønn alene hver eneste dag, så er ikke kanskje ferie så supert akkurat.

Anonymkode: 014cc...78f

Skrevet

Jeg er glad i ferie, men vil helst ha den hjemme,  eventuelt på Syden tur ved basseng kanten.

Anonymkode: fcc9e...890

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Herregud. 
«Konseptet ferie» ble oppfunnet fordi alternativet er å jobbe hele året, alle årene, hele livet igjennom, uten annen fri enn røde dager. 
Man er SYKT BORTSKJEMT hvis man ikke skjønner at det å ha fritid er et gode i seg selv - også uten kjæreste eller steder å reise. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Pisspreik. Er man dønn alene hver eneste dag, så er ikke kanskje ferie så supert akkurat.

Anonymkode: 014cc...78f

Er man dønn alene får man forlate senga og oppsøke mennesker og aktivitet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ferien jeg har hatt i år er ræva. Bare regn og ingen ferietur og minimal sosialt. Hva er kjekt med det? Fortell gjerne. 

Folk som nyter ferie med bading, soling, turer og sosialt kjekt tenker jeg har hatt fin ferie ja. 

Det er din egen feil. Du valgte å gjøre den jævlig, slik at du kan sutre her inne og ellers synes synd på deg selv. Med du har fått akkurat den ferien du ønsker og fortjener. 

Anonymkode: 453a1...ed5

Skrevet

Jeg elsker ferie, og det trenger slett ikke å skje noe spesielt. Hjemmeferie med late dager, lese bok på terrassen, jobbe i hagen, sykle en tur...det beste er å ikke måtte noe og ikke trenge å passe klokka. 

Skrevet

Har man to ganske slitsomme og energiske barn (som har MANGE gode sider og som jeg er veldig glad i, men likevel) og man ikke selv har så mye overskudd, er det ganske slitsomt når ferien varer hele juli og de savner skole og barnehage...

Selv om vi har hatt mange fine dager sammen i ferien også altså.

Anonymkode: 458a2...3d2

Skrevet

Jeg tenker at de som ikke liker ferie er utrolig heldige som har en jobb de elsker. 

Anonymkode: 9f75e...eae

Skrevet

Elsket ferie før..nå er jeg alene med to barn med ekstra behov. Som tåler endringer dårlig og trigger hverandre. Så jeg går i alarmberedskap mesteparten av dagen. Men har lært litt etter hvert så vi har ikke så lang ferie med reise men mer hjemme i nærområdet og med besteforeldrene de er trygge på. Drømmer om å kunne reise litt igjen om noen år. Slappe av. Lese bøker. Se det jeg ønsker å se. Går turer. Osv. 

Anonymkode: 1375b...355

Skrevet

Nå har vi 3 store barn fra 11-18 år, og klarer å slappe av mer i ferien. Er ganske glad for det når jeg hører barn som hyler/gråter/ikke vil sove osv, eller ser foreldre må ut å trille på barn sånn kl 6 på morgenen… Det er stressen ferie, så er glad det er bare en epoke i livet.

MEN vi har og hatt supre ferier med småbarn/ babyer og!

En ferie er hva en gjør det til selv, i dag hadde jeg og gutten min planer om å gå å kjøpe Lego, turen var på tilsaman 8 km, og vi hadde niste/drikke med. 

Anonymkode: bc89a...e8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...