Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Jeg har seks naboer, og vi har en felles uteplass. Nå er sjelden alle samlet der, vi er litt frem og tilbake. I ettermiddag satt jeg ute med to av de andre som akkurat kom fra jobb, og jeg hadde tenkt til å bestille pizza i kveld, men fikk et innfall og spurte om de ville ha pizza. Det er jo også fordi alle er veldig hjelpsomme og greie her mot hverandre, så fint å kunne kjøpe pizza tenkte jeg. Det bor to litt større barn her også, så da ba jeg like godt alle sammen. Vi ble fem voksne og blant dem et yngre par som har bodd her et par måneder. De satt sammen med oss uten å si så mye, men det er ikke taleplikt her så ikke noe problem. Så kom pizzaene, og da hentet hun jenta to tallerkener og la på flere pizzabiter før de bare gikk opp til seg selv igjen! De to større barna så helt forfjamset ut, og ingen sa noe. Hva skulle vi si? Men jeg lurer jo veldig på om det de gjorde er noe andre her ville reagert på? Jeg er ikke sur på dem eller noe, bare så det er sagt. Lurer bare på hva grunnen til at de gjorde det kan være? Anonymkode: 5eab1...f12
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Det er vel mildt sagt sært å gjøre. Mangel på sosiale antenner 😂 Anonymkode: cba6c...da8
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Jeg tror jeg ville blitt så forfjamset at jeg der og da hadde spurt hvor hun skulle. Altså, slikt gjør man ikke. Men det er jo en grei måte å ikke bli inkludert på i fremtiden, om de da ikke tar initiativ til noe sosialt selv i nærmeste fremtid. Enig med den over, dette vitner om manglende sosiale antenner. Anonymkode: 8e097...b29
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er vel mildt sagt sært å gjøre. Mangel på sosiale antenner 😂 Anonymkode: cba6c...da8 Ja ganske sært. Jeg tenkte kanskje en av dem eller begge fikk angst eller noe. Ikke vet jeg, men de takket jo ja da jeg spurte. Litt rart var det ja. Anonymkode: 5eab1...f12
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Herregud så spesielt 🤣 Jeg tror ikke jeg hadde greid annet enn å le av det, faktisk!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror jeg ville blitt så forfjamset at jeg der og da hadde spurt hvor hun skulle. Altså, slikt gjør man ikke. Men det er jo en grei måte å ikke bli inkludert på i fremtiden, om de da ikke tar initiativ til noe sosialt selv i nærmeste fremtid. Enig med den over, dette vitner om manglende sosiale antenner. Anonymkode: 8e097...b29 En av de som kom fra jobb bare glodde på dem, og så på meg 😂 vi visste ikke hva vi skulle si, og det satt jo to barn der også. Det ble noen blikk rundt bordet. Anonymkode: 5eab1...f12
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 LillaGorilla♥♥ skrev (Akkurat nå): Herregud så spesielt 🤣 Jeg tror ikke jeg hadde greid annet enn å le av det, faktisk! Det er akkurat det jeg gjør nå faktisk. Må jo humre litt. De sa ikke noe heller, bare la på bitene og gikk opp. Anonymkode: 5eab1...f12
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Hahaha, det er det særeste jeg har hørt. Ja takk, vi tar gjerne litt pizza, også gå opp og spise den alene i leiligheten og ikke sammen med deg som inviterte. Det viser en total mangel på enten folkeskikk eller sosiale antenner, men jeg kan ikke annet enn å le av det. Anonymkode: 6a444...e78
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #9 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): En av de som kom fra jobb bare glodde på dem, og så på meg 😂 vi visste ikke hva vi skulle si, og det satt jo to barn der også. Det ble noen blikk rundt bordet. Anonymkode: 5eab1...f12 Forstår jeg godt, for det er virkelig spesielt. De takket, så det er jo bra. Kanskje du skal prøve en annen gang også, men da spørre om de vil komme og sitte med dere naboene og bli litt kjent? Anonymkode: 8e097...b29
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #10 Skrevet 19. juli 2022 Sært og spesielt: Anonymkode: 69647...b4c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #11 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hahaha, det er det særeste jeg har hørt. Ja takk, vi tar gjerne litt pizza, også gå opp og spise den alene i leiligheten og ikke sammen med deg som inviterte. Det viser en total mangel på enten folkeskikk eller sosiale antenner, men jeg kan ikke annet enn å le av det. Anonymkode: 6a444...e78 Ikke vet jeg. Jeg spurte bare om de ville ha pizza fordi jeg skulle bestille og vi var flere nede som skulle spise. Ja Takk, svarte hun og kom ned med typen. Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Forstår jeg godt, for det er virkelig spesielt. De takket, så det er jo bra. Kanskje du skal prøve en annen gang også, men da spørre om de vil komme og sitte med dere naboene og bli litt kjent? Anonymkode: 8e097...b29 Jeg har lurt på om vi sa noe feil eller ikke inkluderte dem, men det ble ikke snakket om annet enn helt tilfeldige ting og det var de to barna som snakket mest og gledet seg til pizza og cola. Vi snakket jo med alle uten å være påtrengende. Er redd de skal tro at det er tvangssosialisering, men får prøve igjen. Vi bruker å grille noen ganger, så får prøve neste gang. Anonymkode: 5eab1...f12
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #12 Skrevet 19. juli 2022 Ha ha det var virkelig, virkelig dårlig oppførsel 😄 Anonymkode: c794f...192
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #14 Skrevet 20. juli 2022 Kanskje de trodde du spurte fordi du hadde alt for mye? Anonymkode: 47f44...0b7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje de trodde du spurte fordi du hadde alt for mye? Anonymkode: 47f44...0b7 Nei, jeg sa at det skulle bestilles, og vi satt jo sammen en halvtime før pizzaene kom. Anonymkode: 5eab1...f12
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 Kjekt for dem a. Kan være at de ikke følte seg inkludert når de bare ble sittende der stille uten at noen snakket til dem og følte de måtte vente til pizzaen kom, men etter det var de off the hook Anonymkode: 13e99...236
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Kjekt for dem a. Kan være at de ikke følte seg inkludert når de bare ble sittende der stille uten at noen snakket til dem og følte de måtte vente til pizzaen kom, men etter det var de off the hook Anonymkode: 13e99...236 Muligens 🙂 snakket akkurat to ord med dem, og ingen vonde følelser her altså. Hun jenta går alltid med sånne hatter som ser ut som svære sydvester, men knyting under, og solbriller. Det er mulig hun har sosial angst. Litt spesielt å gjøre det på den måten de gjorde i går uansett, men vi får be de på grillmat neste gang. Svarer de ja, så får vi se om de tar med seg maten og går da også. Anonymkode: 5eab1...f12
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kjekt for dem a. Kan være at de ikke følte seg inkludert når de bare ble sittende der stille uten at noen snakket til dem og følte de måtte vente til pizzaen kom, men etter det var de off the hook Anonymkode: 13e99...236 Det er alltid et alternativ å si nei takk. Eller å starte litt small talk selv. Dette er så langt over normal kutyme at man skulle tro de var oppdratt av de mest pusete DIB-mødrene, og aldri har blitt korrigert… Anonymkode: b63de...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå