Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #26 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men jeg svarer deg, helt uten at du kan forhindre det. Anonymkode: dab90...a99 Ok, bare fortsett å avspore. Anonymkode: 97aa2...8c4
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #27 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ok, bare fortsett å avspore. Anonymkode: 97aa2...8c4 Det var jo et relevant spørsmål da. Anonymkode: 6d78c...f4b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #28 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hadde du sluttet å bruke bikini hvis flertallet i denne tråden hadde sagt at du burde bruke badedrakt? Anonymkode: 97aa2...8c4 Vet ikke. Tror ikke det HI Anonymkode: 7fc1a...f34
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #29 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke. Tror ikke det HI Anonymkode: 7fc1a...f34 Det er den nye venninna du burde kutte ut, ikke bikinien. Anonymkode: 3f9f2...06d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #30 Skrevet 19. juli 2022 Håpløst sagt av henne. Ikke bry deg om det, og ikke ta det til deg. Hvis hun ikke har svært mange andre gode kvaliteter, ville jeg ha droppet henne. Anonymkode: 769e3...2f6
Iiiiik Skrevet 19. juli 2022 #31 Skrevet 19. juli 2022 Det er mulig den nye venninna har sine egne issues og derfor blir beklemt av at de hun omgir seg med har merker av et levd liv, men det sier mer om henne, ingenting om deg. Har sett at Brigit Skarstein sine tanker om sommerkroppen har blitt løftet frem igjen denne sommeren, fint perspektiv synes jeg! https://sosialnytt.com/paralympics-utover-birgit-skarstein-kommer-med-skarp-kritikk-mot-sommerkroppen/
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. juli 2022 #32 Skrevet 19. juli 2022 Iiiiik skrev (4 minutter siden): Det er mulig den nye venninna har sine egne issues og derfor blir beklemt av at de hun omgir seg med har merker av et levd liv, men det sier mer om henne, ingenting om deg. Har sett at Brigit Skarstein sine tanker om sommerkroppen har blitt løftet frem igjen denne sommeren, fint perspektiv synes jeg! https://sosialnytt.com/paralympics-utover-birgit-skarstein-kommer-med-skarp-kritikk-mot-sommerkroppen/ Birgit Skarstein er helt fantastisk, for et forbilde! Måtte ungdommen lytte mer til henne enn til disse andre overfladiske influencerne..
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #33 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi flyttet til et nytt sted nå i høst. Her er det ei dame med barn på alder med mine barn jeg kommer godt overens med. Jeg hadde også 2 større ryggoperasjoner som barn og har noen ganske store arr på ryggen som går fra baken og til cirka der hvor BH'en er. Jeg tenker egentlig aldri over disse arrene, de er på ryggen så jeg ser dem ikke selv. Her om dagen var hun nye venninnen, meg og barna på stranden og jeg hadde på meg en bikini slik som veldig mang av de andre damene på stranden hadde. På vei hjem sier hun nye venninne at kanskje jeg bør vurdere badedrakt, eller noe annet som dekker disse arrene litt bedre, folk glor og hun syntes det var ubehagelig. Bør man virkelig ikke bruke bikini bare fordi man har noen arr på ryggen? Anonymkode: 7fc1a...f34 Dette handler om HENNES usikkerhet. Litt av venn hun er du! Folk glaner ikke. Hvis jeg hadde tilfeldigvis sett ett digert arr, hadde nok øynene mine registrert det, fordi det er naturlig å registrere det som viker fra normalen. Men jeg hadde aldri tenkt noe mer enn at det var ett arr. Hadde aldri tenkt noe som helst om det. Selvfølgelig går du med bikini eller hva du vil. 😊 Anonymkode: d5e14...8c7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #34 Skrevet 19. juli 2022 Har ikke arrr, men veier 120 kg og går med stolt med bikini🌞 hva de andre synes er, deres problem😊 Anonymkode: 58a43...900
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #35 Skrevet 19. juli 2022 Mest trolig har denne nye venninnen din noen utfordringer selv, HI, kanskje at hun blir usikker når andre ser for mye på henne. Så mest trolig sa hun det hun sa fordi hun har forsøkt å tenke hvordan hun ville taklet å ha et så stort arr og å bli sett på. Er det tilfellet er det jo på et vis godt ment fra hennes side - uansett hvor malplassert rådet hennes er. Jeg tenker hun trenger en venninne som deg, som går foran som et godt eksempel. Det tar nok ikke så lang tid før hun er så vant med at du har det arret at hun selv slutter å legge merke til det - da tenker jeg at hun vil oppleve at 'andre' også har sluttet å se på det. Jeg tror det er normalt for mennesker å legge merke til det som er "utenom normalen". Det gjør at vi gjerne ser en eller flere ganger til, og vi forsøker gjerne å finne en forklaring på det som skiller seg ut. Men vi blir jo også veldig fort vant med noe, hjernen bruker ikke energi på noe som er uviktig. Så jeg tenker det er ganske normalt å kanskje se litt ekstra i møte med noe man ikke har sett før, men det er ekstremt få som virkelig beglor slikt. Selv har jeg mer enn ti centimeter arr i ansiktet. Fikk veldig mye kommentarer da jeg fikk dem, både på hvor synd det var i meg og hvor forferdelig det måtte være å være "skamfert for livet", om jeg ikke skulle ta kosmetisk operasjon (det ble sydd av spesialist i kosmetisk traumekirurgi, men er likevel synlig), og etterhver om at jeg burde og måtte skjule det med sminke. Selv har jeg aldri brydd meg om arrene. Jeg var heldig som overlevde ulykken, og jeg var utrolig heldig som ikke ble lam fra nakken og ned. Så et arr, det betyr ingenting i den sammenhengen. Som deg, HI, så tenker jeg sjeldent over det arret. Veldig mange år siden nå, en del har bleket, men flere centimeter blir tydeligvis aldri blekt, men har en lilla/rosa farge. Jeg tenker ikke over arret selv, har ikke forsøkt å sminke det bort og bruker ikke brunkrem eller lignende heller. Likevel har jeg opplevd flere ganger at nye personer jeg har blitt kjent med plutselig etter dager/uker/måneder plutselig har oppdaget at jeg har så mye arr i ansiktet, og blitt sjokkert fordi de faktisk ikke har lagt merke til det før. Mye av grunnen til at de ikke legger merke til det er nok det at jeg selv aldri tenker på det, ikke forsøker å skjule det, ikke forsøker å snu den arrløse siden til folk o.l. Jeg er som jeg er og jeg viser hele meg. Og noen arr endrer ikke meg, bare en bitteliten del av de 2 kvadratmetrene med hud vi har på kroppen Om noen vil ilegge de stripene i huden mer vekt enn de faktisk har, så får de bare gjøre det, men for meg blir det bare merkelig Neste sommer kommer venninnen din sikkert til å tenke "det arret er da ikke så synlig som jeg husker det som", og så tenker hun trolig ikke mer på det enn at hun ev. lurer på det du gikk gjennom for å få arret. Anonymkode: bfea1...ce0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #36 Skrevet 19. juli 2022 Din nye venninne er neppe en ekte venninne. Å si noe sånt om en annens kropp er så upassende at jeg mangler ord!! Anonymkode: 30b80...67c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2022 #37 Skrevet 19. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi flyttet til et nytt sted nå i høst. Her er det ei dame med barn på alder med mine barn jeg kommer godt overens med. Jeg hadde også 2 større ryggoperasjoner som barn og har noen ganske store arr på ryggen som går fra baken og til cirka der hvor BH'en er. Jeg tenker egentlig aldri over disse arrene, de er på ryggen så jeg ser dem ikke selv. Her om dagen var hun nye venninnen, meg og barna på stranden og jeg hadde på meg en bikini slik som veldig mang av de andre damene på stranden hadde. På vei hjem sier hun nye venninne at kanskje jeg bør vurdere badedrakt, eller noe annet som dekker disse arrene litt bedre, folk glor og hun syntes det var ubehagelig. Bør man virkelig ikke bruke bikini bare fordi man har noen arr på ryggen? Anonymkode: 7fc1a...f34 Da svarte du vel, "at om du og andre har problemer med arrene er det faktisk ikke mitt problem, jeg går akkurat som jeg vil" eller noe i samme retning? Anonymkode: e166d...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå