Gå til innhold

Ikke bikini med arr på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet til et nytt sted nå i høst.
Her er det ei dame med barn på alder med mine barn jeg kommer godt overens med.

Jeg hadde også 2 større ryggoperasjoner som barn og har noen ganske store arr på ryggen som går fra baken og til cirka der hvor BH'en er. Jeg tenker egentlig aldri over disse arrene, de er på ryggen så jeg ser dem ikke selv.

Her om dagen var hun nye venninnen, meg og barna på stranden og jeg hadde på meg en bikini slik som veldig mang av de andre damene på stranden hadde.

På vei hjem sier hun nye venninne at kanskje jeg bør vurdere badedrakt, eller noe annet som dekker disse arrene litt bedre, folk glor og hun syntes det var ubehagelig.

Bør man virkelig ikke bruke bikini bare fordi man har noen arr på ryggen?

Anonymkode: 7fc1a...f34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæææ? Hahahha nei, det skal du da overhodet ikke tenke på? At folk glor får være dems problem! :)

Anonymkode: 007f1...3c4

Skrevet (endret)

Hun hadde ikke jeg brydd meg om å komme overens med, for det der synes jeg hørtes helt forkastelig ut. Selvfølgelig skal du gå i bikini!

Endret av amandine
Skrevet

Jeg hadde  begynt å gå i bikini på butikken, bare på trass 😱

Anonymkode: aac0e...4f2

Skrevet

Jøjemeg, hadde blitt temmelig sjokkert om noen sa noe sånt til meg.. 

Det har da overhodet ingen betydning, jeg hadde blåst lang marsj i hva hun sa ihvertfall.

Nei, det er ikke sånn at man må kle seg for å skjule arr altså.

Anonymkode: 4c1b3...287

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Hun hadde ikke jeg brydd meg om å komme overens med, for det der synes jeg hørtes helt forkastelig ut. Selvfølgelig skal du gå i bikini!

Hun sa det på en veldig pen og forsiktig måte.
Er ikke sikker på det egentlig var hun som syntes det var ubehagelig, prøvde å beskytte meg fra å bli glodd på eller bare "sjokkert" over å ha sett arrene.

Som sagt, jeg tenker ikke noe over dem så har ikke fortalt henne om dem på forhånd.

Der og da bare avfeide jeg det men en liten latter og sa noe om at det er deres problem og ikke mitt.

Da fortsetter jeg å bruke bikini :)

HI

Skrevet

Jeg er ikke mye opptatt av kongelige, men jeg husker jeg syntes det var så flott da hun ene prinsessen ( enten Beatrice eller Eugenie?) giftet seg og hadde lav rygg på kjolen for å ikke skjule arret sitt. 
Det er som det er man har den kroppen man har og du skal bære dine arr med stolthet. ( bare husk solkrem!)

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke mye opptatt av kongelige, men jeg husker jeg syntes det var så flott da hun ene prinsessen ( enten Beatrice eller Eugenie?) giftet seg og hadde lav rygg på kjolen for å ikke skjule arret sitt. 
Det er som det er man har den kroppen man har og du skal bære dine arr med stolthet. ( bare husk solkrem!)

Hehe, helt enig.

Bruker alltid solkrem, arrene er 30 år gamle og blir forresten ikke lenger lettere solbrent enn resten av kroppen.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Vi flyttet til et nytt sted nå i høst.
Her er det ei dame med barn på alder med mine barn jeg kommer godt overens med.

Jeg hadde også 2 større ryggoperasjoner som barn og har noen ganske store arr på ryggen som går fra baken og til cirka der hvor BH'en er. Jeg tenker egentlig aldri over disse arrene, de er på ryggen så jeg ser dem ikke selv.

Her om dagen var hun nye venninnen, meg og barna på stranden og jeg hadde på meg en bikini slik som veldig mang av de andre damene på stranden hadde.

På vei hjem sier hun nye venninne at kanskje jeg bør vurdere badedrakt, eller noe annet som dekker disse arrene litt bedre, folk glor og hun syntes det var ubehagelig.

Bør man virkelig ikke bruke bikini bare fordi man har noen arr på ryggen?

Utrolig dumt og unødvendig sagt av venninnen din. Selvsagt kan du gå i bikini, ALLE kan gå i bikini! Arr må bare dekkes til når de så ferske at de ikke bør eksponeres for sollys, ellers gjør man akkurat som man føler for. Det spiller ingen rolle om man har arr, strekkmerker, fødselsmerker, noen kilo for mye eller for lite, amputert en kroppsdel eller hva som helst, ALLE kan gå i bikini og nyte sommeren med den kroppen man har. Noen vil kanskje titte hvis de ser noe de ikke har sett før, men det skal man bare blåse i. Kos deg på stranda i bikini, svar tilbake til venninna di hvis hun nevner det igjen og ikke bry deg noe om det! Det er nok ikke så mange som glor og prater som hun påstår, de fleste oppegående mennesker har nok sett et operasjonsarr før. Selv er jeg hjerteoperert og jeg bryr meg overhodet ikke om arret synes eller ikke når jeg går i kjole, bikini eller annet. Noen titter litt og noen spør og jeg svarer bare enkelt og greit at ja, jeg har gjennomgått en operasjon. 

Anonymkode: 48b68...4aa

Skrevet

Henne hadde jeg glatt avlyst på flekken.

Skrevet

Selvfølgelig bruker du bikini. 
Jeg har selv masse arr etter operasjoner men bruker bikini. 

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

HI

Skrevet

Jeg kan faktisk ikke tro at folk glodde så mye at hun synes det var ubehagelig, da hadde vel du og merket det, tror nesten det var hun som synes de var ubehagelige å se på. 

Selvfølgelig skal du kke slutte å bruke bikini.

Anonymkode: 3f9f2...06d

Skrevet

Jeg ville vært veldig skeptisk til henne etter dette. Sånt er det ingen som sier for å være hyggelig eller for å "skåne" deg for blikk. For en smålig ekkel kommentar, og hvem som helst sier ikke sånt.

Jeg har et stort arr etter å ha brent meg som barn, på armen og brystet. Som barn og ungdom var det noen som spurte hva det var, og det har kanskje skjedd et par ganger i voksen alder. Jeg glemmer de arrene like mye som deg, men at folk spør forsiktig blir jeg ikke akkurat krenket av da.

Men en gang på restaurant da jeg satt i sommerkjole med spagettistropper var det en gjest som spurte om jeg ikke kunne dekke til! Da sa den ene  på bordet vårt fra til kelneren og gjesten ble bedt om å gå! Umiddelbart. Så det sier sitt. Ikke finn deg i sånt. 

Anonymkode: 6d78c...f4b

Skrevet

Hun hadde jeg kuttet ut tvert! 
Jeg får meg ikke til å tro at det stemmer at folk glodde på arrene dine. De aller fleste har nok med seg selv, det må virkelig noe ytterst spesielt til før jeg tar meg selv i se på noen en ekstra gang. 

Skrevet

Jeg har en datter med et operasjonsarr nedover den ene armen, skal hun gå i langermet genser hele sommeren hun da?

Arr ser man på folk her og der, det spiller da virkelig ingen rolle 

Da jeg var på badeland med ungene i våres møtte jeg en dame i bikini med et stort arr nedover hele magen, så ut som brannskade. Synes det er flott at hun valgte bikini og blåste i å skjule det med badedrakt jeg 

Det er ikke nødvendig å skamme seg og skjule arr!

Anonymkode: 4c1b3...287

Skrevet

Hvis det var et problem at arrene ikke tålre så mye sol eller noe i den dur kunne det være en idee med badedrakt, men ikke for å hindre at folk glor og særlig ikke når det ikke plager deg.

Anonymkode: a7d6e...9ee

Skrevet

Selvsagt kan du gå med bikini! Herlighet, hva skulle være problemet med det? Arr er tegn på et levd liv, og ikke noe å skamme seg over eller skjule.

Selv har jeg et stort arr på kragebenet- og det er det ikke en gang en spennende eller dramatisk historie knyttet til, det er bare en vannkopp som ble et stort arr🙈-, og jeg har aldri brydd meg om å skjule det på noen måte.

Min eldste har nå fått seg flere gedigne arr på leggen etter en alvorlig ulykke. Jeg sier han skal bære dem med stolthet, hadde det ikke vært for de arrene, laget av dyktige leger, er det ikke sikkert han hadde vært her. Han skal være stolt og takknemlig for dem! 😊

Bær dine arr med stolthet du også, og fortell gjerne denne damen og andre at du gjør nettopp det! 😘

Skrevet

Jeg hadde beholdt bikinien og kvitta meg med dama. Jeg har et stort arr fra hofta og nesten ned til kneet. Folk glor ja men jeg skjønner jo at de legger merke til det. Har aldri opplevd noen ubehageligheter med det. Noen har også spurt meg og det gjør ingenting. Mitt arr er en del av meg og livet jeg har levd. Det skjules ikke og jeg svarer på spørsmål. 

Anonymkode: 1dd2c...825

Skrevet

I all verden! Selvfølgelig skal du gå med bikini! Hun kan bare gå vekk og være. Jeg, familiemedlemmer og venner har våre arr og fødselsmerkerog skjuler de virkelig ikke.

Skrevet

Sier som de andre, behold bikinien og kvitt deg med ‘venninnen’. Den eneste hensikten med å si noe slikt er å få deg til å bli usikker forkledd som omtanke. 

Anonymkode: dab90...a99

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk alle sammen.

HI

Hadde du sluttet å bruke bikini hvis flertallet i denne tråden hadde sagt at du burde bruke badedrakt?

Anonymkode: 97aa2...8c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du sluttet å bruke bikini hvis flertallet i denne tråden hadde sagt at du burde bruke badedrakt?

Rull inn, du da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rull inn, du da. 

Hva er det for et svar? Det er ikke deg jeg spør heller, så gå bort.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det for et svar? Det er ikke deg jeg spør heller, så gå bort.

Men jeg svarer deg, helt uten at du kan forhindre det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...