Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #1 Skrevet 18. juli 2022 Dette må da være et rødt flagg. Vi er ferdige med ferien sammen for denne gang, og mannen har vært tilbake på jobb en uke. Og jeg koser meg. Alene med jentene føler jeg meg fri. Jeg slipper å ta hensyn, slipper å fortelle alt jeg skal gjøre i huset, slipper å inkludere han som egentlig ikke vil. Jeg slipper å spørre hva han ønsker, jeg kan bare gjennomføre. Dagene går så mye lettere. Jentene er mer harmoniske når de kun har meg å forholde seg til, og vi er mer impulsive. Av en eller annen grunn drømmer jeg om å skille meg for å ha det slik permanent, men lurer jeg meg selv, tro? Anonymkode: 70605...e0c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #2 Skrevet 18. juli 2022 Jeg tror mange får det bedre alene, når de føler det som du gjør. Dysfunksjonelle familier er ikke nødvendigvis bedre enn splittede familier. Jeg snakker av erfaring. Det var egentlig først når jeg åpnet meg litt for en venn etter å ha bært på ting alene litt for lenge, at jeg ble oppmerksom på følgende: Er det dette du vil at barna dine skal ha som bilde på hva som er et normalt og sunt forhold. Hva ville du sagt til jentene dine om de kom å betrodde deg det du gjør til meg nå i framtiden? Nå var det litt mer grums bak i mitt tilfelle. Kanskje er det det hos deg også, kanskje ikke. Men jeg fikk det SÅ ufattelig mye bedre alene! Og faren hadde også godt av å bli alene. Tvinges til å ta ansvar for seg selv, og for barna alene innimellom. Han ble et bedre menneske og far av det, hvertfall mot meg og barna. Anonymkode: ccad4...3b6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #3 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg tror mange får det bedre alene, når de føler det som du gjør. Dysfunksjonelle familier er ikke nødvendigvis bedre enn splittede familier. Jeg snakker av erfaring. Det var egentlig først når jeg åpnet meg litt for en venn etter å ha bært på ting alene litt for lenge, at jeg ble oppmerksom på følgende: Er det dette du vil at barna dine skal ha som bilde på hva som er et normalt og sunt forhold. Hva ville du sagt til jentene dine om de kom å betrodde deg det du gjør til meg nå i framtiden? Nå var det litt mer grums bak i mitt tilfelle. Kanskje er det det hos deg også, kanskje ikke. Men jeg fikk det SÅ ufattelig mye bedre alene! Og faren hadde også godt av å bli alene. Tvinges til å ta ansvar for seg selv, og for barna alene innimellom. Han ble et bedre menneske og far av det, hvertfall mot meg og barna. Anonymkode: ccad4...3b6 Dette kunne ha vært min historie også. Akkurat det samme skjedde når jeg og mannen min gikk fra hverandre. Men, det som også er viktig å få frem, som jeg tror ut fra måten du formulerer deg på ano …3b6, er at forholdet mellom meg og eksen etter bruddet bør være bra. Så skal du HI gå til det steget å gå fra mannen din så gjør det på en så ryddig og respektfull måte som mulig. Gjør ditt ytterste for å unngå bitterhet hos dere begge og få han med på lag der dere enes om at hovedfokuset er å få til det beste samarbeidet for barnas del. Det blir mange kameler å svelge. Men, du slipper den evigvarende konflikten som suger energi og du begrenser faren for barn som nekter å dra hit eller dit for samvær. Ønsker du en harmonisk hverdag for deg og dine, så må du ha ett harmonisk forhold til far til dine barn. Dette helt uavhengig av om dere bor sammen eller ikke. Anonymkode: d7328...a99
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #4 Skrevet 18. juli 2022 Vi har et godt forhold, mye sex og kjærlighet. Men mannen pendler hver uke, ofte er flyet innstilt/fjellovergangen stengt på vinteren slik at han kommer hjem enda senere. Han har også barn i et annet land, og må reise til dem titt og ofte. Jeg kjenner at dette ikke vil funke på sikt. Jeg er ikke skapt for å ha av og til-ektefelle. Dessverre. Anonymkode: 38e9f...262
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #5 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har det akkurat sånn. Jeg får gjort sååååååå mye mere når jeg er alene med ungene. Anonymkode: 6d798...c6c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #6 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Dette kunne ha vært min historie også. Akkurat det samme skjedde når jeg og mannen min gikk fra hverandre. Men, det som også er viktig å få frem, som jeg tror ut fra måten du formulerer deg på ano …3b6, er at forholdet mellom meg og eksen etter bruddet bør være bra. Så skal du HI gå til det steget å gå fra mannen din så gjør det på en så ryddig og respektfull måte som mulig. Gjør ditt ytterste for å unngå bitterhet hos dere begge og få han med på lag der dere enes om at hovedfokuset er å få til det beste samarbeidet for barnas del. Det blir mange kameler å svelge. Men, du slipper den evigvarende konflikten som suger energi og du begrenser faren for barn som nekter å dra hit eller dit for samvær. Ønsker du en harmonisk hverdag for deg og dine, så må du ha ett harmonisk forhold til far til dine barn. Dette helt uavhengig av om dere bor sammen eller ikke. Anonymkode: d7328...a99 Hundre prosent enig. Jeg har svelget dyrehager skal jeg fortelle deg. Både kameler og dromedarer. Med barnas beste i fokus. Og du tolket rett, relasjonen med far er veldig god, mye bedre enn da vi var sammen. Han trengte litt tid, og det fikk han. Og så kom han ut på andre siden. Anonymkode: ccad4...3b6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Bedre å være aleine enn å være sammen med en masse dødvekt. Anonymkode: 099ac...8c2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har det også sånn. Er ikke slik at vi hater hverandre, men jeg trives bedre og alt funker bedre når han er borte. Jeg kunne tenkt meg å flytte, men jeg ser ikke hvordan jeg skulle klart meg økonomisk. Anonymkode: 3f197...222
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har det også sånn. Er ikke slik at vi hater hverandre, men jeg trives bedre og alt funker bedre når han er borte. Jeg kunne tenkt meg å flytte, men jeg ser ikke hvordan jeg skulle klart meg økonomisk. Anonymkode: 3f197...222 Nei, det var det da. Det hadde jo blitt en sokkelleilighet på hver av oss i stedet for en stor enebolig med hage slik vi har det nå. Og ungene 50/50, pendlende i en bag hver måned. Da vet jeg ikke helt om det er verdt det. HI Anonymkode: 70605...e0c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, det var det da. Det hadde jo blitt en sokkelleilighet på hver av oss i stedet for en stor enebolig med hage slik vi har det nå. Og ungene 50/50, pendlende i en bag hver måned. Da vet jeg ikke helt om det er verdt det. HI Anonymkode: 70605...e0c Mine unger bor ikke i bag da, det har jeg/vi vært veldig bevisst på, at de skal ha to fullverdige hjem. Det eneste de tar med seg fram og tilbake er skolesekken og mobilen sin. De har alt de trenger i begge hjem, egne rom, nok av klær og utstyr og ja, fullverdige hjem. Og så går de mellom husene som de vil. Kort gangavstand. Anonymkode: ccad4...3b6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #11 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Mine unger bor ikke i bag da, det har jeg/vi vært veldig bevisst på, at de skal ha to fullverdige hjem. Det eneste de tar med seg fram og tilbake er skolesekken og mobilen sin. De har alt de trenger i begge hjem, egne rom, nok av klær og utstyr og ja, fullverdige hjem. Og så går de mellom husene som de vil. Kort gangavstand. Anonymkode: ccad4...3b6 Det høres jo fint ut, men her vi bor har verken mannen eller jeg råd til noe mer enn en sokkelleilighet dersom vi flytter hver for oss. Da må vi flytte langt vekk i så fall, sammen, men hver for oss, og rive jentene opp fra skole og venner. Jobbmessig blir det vanskelig og. Trist, men vi er stuck sammen, og slik tror jeg mange familier føler det her i området. HI Anonymkode: 70605...e0c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Mine unger bor ikke i bag da, det har jeg/vi vært veldig bevisst på, at de skal ha to fullverdige hjem. Det eneste de tar med seg fram og tilbake er skolesekken og mobilen sin. De har alt de trenger i begge hjem, egne rom, nok av klær og utstyr og ja, fullverdige hjem. Og så går de mellom husene som de vil. Kort gangavstand. Anonymkode: ccad4...3b6 Det der med å kun flytte skolesekk og mobil er jo en fin tanke, men det fungerer jo kun når de er relativt små. Anonymkode: b5a6f...ab7
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det der med å kun flytte skolesekk og mobil er jo en fin tanke, men det fungerer jo kun når de er relativt små. Anonymkode: b5a6f...ab7 Det var da voldsomt påståelig når du ikke aner hvor gamle mine barn er. Hvilket grunnlag har du for å si det? Jeg har barn i videregåendeskole-alder. Hvor mye eldre må de bli før det plutselig slutter å fungere? Anonymkode: ccad4...3b6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det høres jo fint ut, men her vi bor har verken mannen eller jeg råd til noe mer enn en sokkelleilighet dersom vi flytter hver for oss. Da må vi flytte langt vekk i så fall, sammen, men hver for oss, og rive jentene opp fra skole og venner. Jobbmessig blir det vanskelig og. Trist, men vi er stuck sammen, og slik tror jeg mange familier føler det her i området. HI Anonymkode: 70605...e0c Jeg tror dessverre du har rett i at mange holder sammen for økonomien og boforhold. Jeg tenkte slik selv en lang periode. Men jeg har bare ett liv, og fant ut at jeg heller vil leve det lykkelig i rekkehus enn ulykkelig i en enebolig. Så jeg kjøpte et rekkehus. Det var en sorg å flytte fra huset, men det gav seg raskt når jeg kjente hvor mye bedre jeg trivdes alene. For meg var det rett, for andre er det ikke det. Hver enkelt må ta valg for sitt liv. Mye har skjedd siden da, og livet mitt har utviklet seg til et fantastisk liv, med nytt hus og ny fantastisk mann. En jeg aldri ville byttet bort mot noe og som har tatt mine barn inn som sine egne og som anerkjenner faren til barna som en del av pakken. Aldri sett meg tilbake! Anonymkode: ccad4...3b6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, det var det da. Det hadde jo blitt en sokkelleilighet på hver av oss i stedet for en stor enebolig med hage slik vi har det nå. Og ungene 50/50, pendlende i en bag hver måned. Da vet jeg ikke helt om det er verdt det. HI Anonymkode: 70605...e0c Vil du være like harmonisk når du skal bo trangere, ha mindre frihet i bosted/bil og økonomi? Vil du kunne være mer impulsiv når så mange andre ressurser ikke tillater en slik impulsitet? Det at ungene er mer harmoniske når du har de alene nå, det kan like gjerne være fordi du og mannen ikke tar tak i eget forhold, som det at mannen er problemet. Vil ungene være like harmoniske når de skal veskle mellom å bo med deg og far? Hva har du og mannen gjort for å vedlikeholde forholdet de siste årene, og hva gjør dere nå for hverandre? Tar dere hverandre for gitt slik at dere ikke føler dere sett og verdsatt? Ikke noe av det du sier i HI synes å være grunner til skillsmisse - derimot alle grunner for å ta tak i forholdet, jobbe med dere selv, finne tilbake til et kjæresteforhold hvor dere ikke bare er et praktisk jobbteam på bedriften Familien AS, men et par som ser hverandre, viser hverandre at dere setter pris på hverandre, at dere er interessert i hverandre, at dere snakker sammen om det som er viktig, at dere finner tilbake til et større fellesskap og samhørighet. Anonymkode: 59028...ed1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det var da voldsomt påståelig når du ikke aner hvor gamle mine barn er. Hvilket grunnlag har du for å si det? Jeg har barn i videregåendeskole-alder. Hvor mye eldre må de bli før det plutselig slutter å fungere? Anonymkode: ccad4...3b6 Enig med ano …3b6. Vi har det på samme viset. Og mine to barn går henholdsvis på ungdomsskolen og skal til på siste året på videregående. Så jeg også lurer på hvor mye eldre de må bli før det slutter å fungere…? Anonymkode: d7328...a99
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Enig med ano …3b6. Vi har det på samme viset. Og mine to barn går henholdsvis på ungdomsskolen og skal til på siste året på videregående. Så jeg også lurer på hvor mye eldre de må bli før det slutter å fungere…? Anonymkode: d7328...a99 Barn er selvfølgelig forskjellige,men her sluttet dette å fungere da de ble tenåringer. Da hadde de mange ting de selv ville frakte fram og tilbake. Det ble et skikkelig lass etterhvert. Anonymkode: a1eac...f40
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 Stakkars om du måtte bodd en sokkelleilighet. Uff. Viktigste er hus, bil, hytte ferier og prestisje. Anonymkode: 917f4...2e8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Stakkars om du måtte bodd en sokkelleilighet. Uff. Viktigste er hus, bil, hytte ferier og prestisje. Anonymkode: 917f4...2e8 Oi. Det er barna jeg tenker på. HI Anonymkode: 70605...e0c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Oi. Det er barna jeg tenker på. HI Anonymkode: 70605...e0c Er det ille for dem? Anonymkode: 917f4...2e8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #21 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Oi. Det er barna jeg tenker på. HI Anonymkode: 70605...e0c Du skrev da i HI at de er mer harmoniske når de kun har deg å forholde seg til. Det var jo det egentlige røde flagget jeg noterte meg. Anonymkode: 0a719...ebc
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #22 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Oi. Det er barna jeg tenker på. HI Anonymkode: 70605...e0c Er det synd i barn som bor i leilighet eller må dele rom? Noen gjør det til og med mann! Anonymkode: 917f4...2e8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #23 Skrevet 18. juli 2022 Okei. Er det det dere skal ta meg på nå? At jeg syns det er et steg ned å gi opp enebolig, god økonomi, skolen og vennene for å bo trangt i en sokkelleilighet langt borte? Det er klart det blir en utfordring. Alt annet er naivt å mene. Jeg er usikker på om det er smart, ja. HI Anonymkode: 70605...e0c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #24 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Okei. Er det det dere skal ta meg på nå? At jeg syns det er et steg ned å gi opp enebolig, god økonomi, skolen og vennene for å bo trangt i en sokkelleilighet langt borte? Det er klart det blir en utfordring. Alt annet er naivt å mene. Jeg er usikker på om det er smart, ja. HI Anonymkode: 70605...e0c Men da er det ikke ille sånn du har det. Man tenker ikke sånn når man er i et dårlig forhold. Anonymkode: 917f4...2e8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2022 #25 Skrevet 18. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Okei. Er det det dere skal ta meg på nå? At jeg syns det er et steg ned å gi opp enebolig, god økonomi, skolen og vennene for å bo trangt i en sokkelleilighet langt borte? Det er klart det blir en utfordring. Alt annet er naivt å mene. Jeg er usikker på om det er smart, ja. HI Anonymkode: 70605...e0c Ta deg på? Du skriver jo et innlegg og da får du respons på det. At barna er mer harmoniske uten faren tilstede er vel ikke akkurat positivt. Anonymkode: 0a719...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå