Gå til innhold

Skjønner ikke disse vaksinemotstanderne hva ordet "frivillig" betyr? (Uavhengig av hvilken vaksine det er snakk om)

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke disse vaksinemotstanderne hva ordet "frivillig" betyr?

Å ta en vaksine er frivillig.
Man kan velge om man ønsker, eller ønsker at ens barn skal ta vaksinen eller ikke.
Hva man velger er opp til den enkelte.

De som ikke ønsker å ta vaksiner ønsker at andre skal respektere deres valg, så hvorfor kan ikke de respektere at andre tar andre valg uten å kalle dem hjernevasket og lignende?

Anonymkode: 9459a...cdd

Fortsetter under...

Noen tåler visst veldig dårlig å få motbør. De mener de blir fratatt sin ytringsfrihet hvis andre bruker sin til å motsi dem. Og de mener at de blir tvunget til å gjøre noe hvis de får en streng beskjed om hva som er lurest. 

Faktisk fins det nesten ikke tvang i det norske samfunnet. Vi har selvsagt rettsvesenet, som kan tvinge oss til visse ting, men da må vi først bryte en lov eller misligholde en kontrakt. Og så er det psykisk helsevern, der man kan utsettes for tvang hvis man er til fare for seg selv eller andre. I helsevesenet for øvrig er det noen få somatiske sykdommer man har meldeplikt og behandlingsplikt omkring, det er vel syfilis og et par til. 

ALT annet er frivillig. Man har skoleplikt for barn, men den kan omgås hvis man har hjemmeundervisning. Og i alt annet står man enten fritt eller styres av lovverket. Ingen vaksiner er man pålagt å ta. 

Anonymkode: c9e9c...105

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst, er vi her igjen? Kan dere ikke slutte med den lavpanna diskusjonen fra begge sider nå? For noen fjols dere er. 

Anonymkode: b5695...8b8

Den er bare lavpanna på én side.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den er bare lavpanna på én side.

Nei 😂 det er det absolutt ikke. De som holder denne "krigen" i gang er like mye mentalpygmeer på begge sider altså. Det er det ingen tvil om. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei 😂 det er det absolutt ikke. De som holder denne "krigen" i gang er like mye mentalpygmeer på begge sider altså. Det er det ingen tvil om. 

Hvis man mangler logisk sans i så stor grad at man ikke ser forskjell på anbefaling og lovpålagt tvang, da har man selv tatt prisen for lavpanna. Veldig rart å prøve å dytte det over på dem som korrigerer misforståelsen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man mangler logisk sans i så stor grad at man ikke ser forskjell på anbefaling og lovpålagt tvang, da har man selv tatt prisen for lavpanna. Veldig rart å prøve å dytte det over på dem som korrigerer misforståelsen. 

And here we go 😂😂😂

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

And here we go 😂😂😂

Ja? Jeg registrerer at du ikke har så mye annet enn skjellsord og emojis å bidra med. Så du bør kanskje bare holde deg utenfor tråden? 

Jeg jobber i helsevesenet, å må si at jeg ikke har følt at å vaksinere meg er helt frivillig. Nei, de får ikke satt sprøyte med tvang. Men, det presset vi har vært utsatt for av hele kommunen er faktisk ikke greit. Det har vært et så voldsomt press at mange har følt de ikke har noe valg. Det har vært veldig tøft å stå i det for de som har valgt og ikke vaksinerer seg. Når man blir kalt inn på «teppet» av kommunen for å overtales og måtte forsvare valget sitt, da har det gått for langt. 

Anonymkode: 4a657...1ff

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber i helsevesenet, å må si at jeg ikke har følt at å vaksinere meg er helt frivillig. Nei, de får ikke satt sprøyte med tvang. Men, det presset vi har vært utsatt for av hele kommunen er faktisk ikke greit. Det har vært et så voldsomt press at mange har følt de ikke har noe valg. Det har vært veldig tøft å stå i det for de som har valgt og ikke vaksinerer seg. Når man blir kalt inn på «teppet» av kommunen for å overtales og måtte forsvare valget sitt, da har det gått for langt. 

Signerer denne! 

Anonymkode: 17015...8af

Det er vel i mange tilfeller mer «frivillig» enn frivillig. Når ungdom nektes praksisplass, henges ut foran klassen, man blir ønsket livet av og opplever hets og trakassering på skole og arbeidsplass, da er det ikke helt frivillig lenger. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Klart det kan være tungt å stå for sine meninger. Det gjelder mange steder, det. I politikken for eksempel. Men selv om man møter motstand, kan man ikke påstå at man ble «tvunget». 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 minutter siden):

Det er vel i mange tilfeller mer «frivillig» enn frivillig. Når ungdom nektes praksisplass, henges ut foran klassen, man blir ønsket livet av og opplever hets og trakassering på skole og arbeidsplass, da er det ikke helt frivillig lenger. 

Sosialt press fra andre privatpersoner er faktisk noe annet enn tvang. 

Annonse

Ser de fleste her refererer til koronavaksinen.
Jeg tenkte like mye på det å takke nei/ja til å la barna får delta i barnevaksineprogrammet

HI

Anonymkode: 9459a...cdd

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Klart det kan være tungt å stå for sine meninger. Det gjelder mange steder, det. I politikken for eksempel. Men selv om man møter motstand, kan man ikke påstå at man ble «tvunget». 

Har ikke sagt jeg ble tvunget heller. Men, det massive presset vi som jobber i helsevesenet har blitt utsatt for er langt over streken. Skulle det komme et lignende press igjen, så er jeg ferdig der. Og det gjelder mange fler enn meg. 

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Men nå er ikke dette en mening man kan velge om man vil fronte eller ikke. Man er nødt til enten å ta eller ikke å ta vaksinen. Og blant annet fortelle høyt i klassen hva man har valgt. Bli nektet utdanning osv. Hadde det vært et vanlig politisk standpunkt kan man velge hvilke saker man vil fronte.

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Sosialt press fra andre privatpersoner er faktisk noe annet enn tvang. 

Selvsagt. Men nå er det jo ikke bare privatpersoner som utøver dette presset, også arbeidsgivere og lærere.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (29 minutter siden):

Men nå er ikke dette en mening man kan velge om man vil fronte eller ikke. Man er nødt til enten å ta eller ikke å ta vaksinen. Og blant annet fortelle høyt i klassen hva man har valgt. Bli nektet utdanning osv. Hadde det vært et vanlig politisk standpunkt kan man velge hvilke saker man vil fronte.

Selvsagt. Men nå er det jo ikke bare privatpersoner som utøver dette presset, også arbeidsgivere og lærere.

Godt sagt!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ikke sagt jeg ble tvunget heller. Men, det massive presset vi som jobber i helsevesenet har blitt utsatt for er langt over streken. Skulle det komme et lignende press igjen, så er jeg ferdig der. Og det gjelder mange fler enn meg. 

Det er i alle fall bare tull at "mange flere enn deg" vil slutte i helsevesenet på grunn av vaksinekrav. De fleste i helsevesenet har et minimum av naturvitenskapelig utdanning og vet at det er nødvendig å være vaksinert. Både for sin egen skyld og andres.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Bli nektet utdanning? Hvilken skole i Norge har nektet folk utdanning basert på vaksinestatus? Det bør du kanskje belegge litt bedre.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Fortelle høyt i klassen hva man har valgt? Når skjer det, egentlig? Hva slags utdanning blir man nektet? Sender lærerne private pressbrev til elevenes hjem? 

Anonymkode: ebd94...631

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Bli nektet utdanning? Hvilken skole i Norge har nektet folk utdanning basert på vaksinestatus? Det bør du kanskje belegge litt bedre.

Jeg kjenner flere ved ulike skoler her på Sørlandet som har blitt nektet praksisperiode som uvaksinert. Uten praksisen får de heller ingen utdannelse.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fortelle høyt i klassen hva man har valgt? Når skjer det, egentlig? Hva slags utdanning blir man nektet? Sender lærerne private pressbrev til elevenes hjem? 

Det skjer når elevene skal melde seg på massevaksineringene. De elevene som ikke skrev seg på ble spurt høyt foran hele klassen om hvorfor de ikke hadde skrevet seg på, og følgene av det (at ikke de fikk praksisplass).

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner flere ved ulike skoler her på Sørlandet som har blitt nektet praksisperiode som uvaksinert. Uten praksisen får de heller ingen utdannelse.

Det skjer når elevene skal melde seg på massevaksineringene. De elevene som ikke skrev seg på ble spurt høyt foran hele klassen om hvorfor de ikke hadde skrevet seg på, og følgene av det (at ikke de fikk praksisplass).

Det tror jeg ingen verdens ting på, da det er ulovlig. Hvis du kjenner opptil flere, burde jo denne enorme gjengen gå sammen og ta det til retten. 

Det gjelder for øvrig det siste også. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det tror jeg ingen verdens ting på, da det er ulovlig. Hvis du kjenner opptil flere, burde jo denne enorme gjengen gå sammen og ta det til retten. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WjJpwa/kan-kreve-vaksinestatus-fra-praksisstudenter

Anonymkode: e796e...225

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/arbeidstilsynet_-arbeidsgiver-kan-kreve-a-fa-vite-om-du-er-vaksinert-1.15549363

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

https://underdusken.no/korona-praksis/uvaksinerte-helsestudenter-kan-miste-praksisplassen/298908

• Opprett ny...