Gå til innhold

Dere som har hatt korona,tar dere dose 3?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

amandine skrev (1 time siden):

Jeg har tatt tre doser og vil ta den fjerde og femte osv, selv om jeg har hatt corona. På lik linje som jeg tar influensavaksine hvert år. 

Hvordan kan du synes det er ok å sprøyte noe i kroppen du ikke trenger? 

Anonymkode: 7cb0e...947

amandine skrev (1 time siden):

Jeg har tatt tre doser og vil ta den fjerde og femte osv, selv om jeg har hatt corona. På lik linje som jeg tar influensavaksine hvert år. 

Hvorfor det? Er du i risikogruppe eller over 60 år? Om ikke, så er det ikke anbefalt å ta den. 

Anonymkode: e1b64...018

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det? Er du i risikogruppe eller over 60 år? Om ikke, så er det ikke anbefalt å ta den. 

Jeg tar den om den blir tilgjengelig og om det er anbefalt, jeg tror på nytten av vaksinering. Jeg er ikke i risikogruppe eller over 60 år, men jeg tenker corona blir vedvarende på lik linje influensa. Jeg tar influensavaksine hvert år med glede, det samme regner jeg med det blir med coronavaksine. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Trenger du virus? 

Anonymkode: 320de...264

Ja, man trenger å bli smittet av virus i ny og ne for å bygge opp immunforsvaret. Å få et virus er heller ikke et valg man kan ta. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan kan du synes det er ok å sprøyte noe i kroppen du ikke trenger? 

Anonymkode: 7cb0e...947

Jeg putter atskillig i kroppen min som er mindre nyttig enn vaksiner, jeg nevner i fleng: Sjokolade, vin, tyrkisk pepper og salte padder, brie og bacon og bløtkake blant annet.

Annonse

amandine skrev (25 minutter siden):

Jeg tar den om den blir tilgjengelig og om det er anbefalt, jeg tror på nytten av vaksinering. Jeg er ikke i risikogruppe eller over 60 år, men jeg tenker corona blir vedvarende på lik linje influensa. Jeg tar influensavaksine hvert år med glede, det samme regner jeg med det blir med coronavaksine. 

Hvorfor tar du vaksiner som ikke er anbefalt for deg? Helsehysteri?

Anonymkode: 78faa...e15

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, man trenger å bli smittet av virus i ny og ne for å bygge opp immunforsvaret. Å få et virus er heller ikke et valg man kan ta. 

Nettopp. 

Antagelig vil koronavaksine og influensavaksine bli likestilt, om mulig puttet i samme vaksine, og bli anbefalt til alle i risikogruppen hvert år, og tilgjengelig for alle som ønsker.

Jeg har tatt tre vaksiner og har hatt korona.

Jeg tar influensavaksine hvert år, og kommer nok til å ta korona også om det blir anbefalt.

Jeg ble ikke veldig syk av korona, feber i to dager, hodepine i nesten to uker og tett I nesa 1,5 måned. Kanskje hadde det blitt verre uten vaksine, det vet ingen

Jeg har uansett tro på vaksiner.

Anonymkode: 68acf...791

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp. 

Det holder i massevis med forkjølelser, omgangssyke og andre virus man ikke har vaksiner mot 😉

Vi trenger ikke hverken influensa eller kotona for å "styrke immunforsvaret", det er virkelig en gammel mye altså

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det holder i massevis med forkjølelser, omgangssyke og andre virus man ikke har vaksiner mot 😉

Vi trenger ikke hverken influensa eller kotona for å "styrke immunforsvaret", det er virkelig en gammel mye altså

Gammel myte? At man styrke opp immunforsvaret med å få virus? Selfølgelig gjør man det! Herregud

Anonymkode: dad11...6b5

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

😂

Jeg hadde korona - vaksine - korona. Hadde jeg visst hvordan bivirkninger jeg skulle fått Av vaksinen hadde jeg aldri tatt den, men det er jo etterpåklokskap. Har fått anbefalt av lege om å ikke ta flere vaksiner, hadde ikke gjort det uansett. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Gammel myte? At man styrke opp immunforsvaret med å få virus? Selfølgelig gjør man det! Herregud

Heldigvis finnes det nå metoder for å bygge opp immunforsvaret uten å bli smittet av virus og bli syk. Vaksine kalles dette.

Anonymkode: e7eb2...cc0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Heldigvis finnes det nå metoder for å bygge opp immunforsvaret uten å bli smittet av virus og bli syk. Vaksine kalles dette.

Anonymkode: e7eb2...cc0

Tull! Å bli naturlig smittet er og kommer alltid til å være den eneste måten å bygge opp immunforsvaret sitt. 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Tull! Å bli naturlig smittet er og kommer alltid til å være den eneste måten å bygge opp immunforsvaret sitt. 

Nettopp! I tillegg så er det ikke, og det kommer heller aldri til å bli vaksine mot «alle» virus (heldigvis). Derfor så må man smittes innimellom for i det heletatt å kunne tåle noe som helst. 

• Opprett ny...