Gå til innhold

Mannen min fryses ut av naboene

Anbefalte innlegg

Skrevet

De hilser ikke på han, de inkluderer han ikke når det skjer noe i gata, han kontaktes aldri i forbindelse med ungene. Alt går via meg. Han er rett og slett ikke likt. Han er ikke spesielt interessert i å bonde med noen heller, og ender alltid opp alene. Hvordan snu dette når han ikke selv er interessert i å ta initiativ?

Anonymkode: 217ca...2b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke er interessert, er det noe som må endres da? 

Anonymkode: e3a71...640

Skrevet

Hvorfor må han bli likt når han ikke er interessert? 

Anonymkode: d6744...53f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis han ikke er interessert, er det noe som må endres da? 

Anonymkode: e3a71...640

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må han bli likt når han ikke er interessert? 

Han hater å bli ignorert. Han hater at de ikke hilser på han når han kommer kjørende. Han hater at de snur seg og går når han er ute med søpla. Men han vil ikke gjøre noe med det. Han vil ikke gå bort og snakke med dem. I stedet kommer han inn og klager til meg, og når jeg påpeker overfor han at han kanskje burde ta litt initiativ selv, presterer han å si at jeg er på lag med dem. 
Jeg vet ikke jeg. Jeg syns bare det er vanskelig. Nå vil han flytte, og hvis jeg ikke blir med, flytter han uten meg.

Skrevet

Da er det vel kanskje bare å la ham flytte? 

Anonymkode: 31cbf...eda

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Han hater å bli ignorert. Han hater at de ikke hilser på han når han kommer kjørende. Han hater at de snur seg og går når han er ute med søpla. Men han vil ikke gjøre noe med det. Han vil ikke gå bort og snakke med dem. I stedet kommer han inn og klager til meg, og når jeg påpeker overfor han at han kanskje burde ta litt initiativ selv, presterer han å si at jeg er på lag med dem. 
Jeg vet ikke jeg. Jeg syns bare det er vanskelig. Nå vil han flytte, og hvis jeg ikke blir med, flytter han uten meg.

Milde jesus. Og når de nye naboene ikke liker han, hva gjør han da?

Anonymkode: 0b1f3...5fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Øh. Men hvorfor er naboene så uhøflige? Har mannen din oppført seg dårlig eller hva er greia her? Er det fordi han ikke vil ha vennskap med dem at de ikke hilser?? Da skjønner jeg godt at mannen din vil flytte. Folk hilser på naboen selv om de vil være i fred. 

Skrevet

Hvorfor liker de ikke mannen din da? Er det noe han gjør som gjør han uspiselig eller er han uforskyldt i dette? Er det noe han gjør som er forståelig provoserende på de andre så er det jo noe han må jobbe med selv. Min erfaring er at det ofte ikke er det og da synes jeg synd på mannen din. Både fordi han fryses så tydelig ut av naboene, men også fordi du mener at man må fikse dette selv. Jeg kjenner en dame som også er fryst ut og det var jo helt uaktuelt for henne å gå bort til noen som hadde snudd ryggen til henne allerede. Her synes jeg du som er inne i varmen må hjelpe mannen din inn. Hvis ikke forstår jeg veldig godt at han vil flytte. Det er jo ikke hyggelig for han å bo i et slikt ekskluderende nabolag og det kan gå på selvfølelsen løs selv om han ikke innrømmer det. 

Anonymkode: c76d7...26e

Skrevet

Seriøst. Planlegger du lekegruppe for mannen så han skal få flere venner, når han faktisk ikke vil selv. 
Dette nådde nye høyder altså. Hørt om curlingkone når nye høyder. 
Milde Jesus gi meg styrke. 😳

Anonymkode: c44e0...995

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst. Planlegger du lekegruppe for mannen så han skal få flere venner, når han faktisk ikke vil selv. 
Dette nådde nye høyder altså. Hørt om curlingkone når nye høyder. 
Milde Jesus gi meg styrke. 😳

Anonymkode: c44e0...995

Så langt virker det som en mann som kun vil være på hils med naboene, men at de og kona her mener at han må bidra med mer enn høflighet. Ellers hilser ingen på ham. Det høres jo ut som et fantastisk miljø, om det ikke er at mannen har oppført seg dårlig da.

Skrevet

Hilser han på de da? Også overser de han? I såfall er de frekk, med mindre noe har skjedd da

Anonymkode: 53ad4...e6c

Skrevet

Om de har hilst på han i flere måneder/år uten at han har hilst tilbake eller kommet med så mye som et "Fint vær", så skjønner jeg jo at de slutter å hilse tilslutt og går når han kommer. Han oppfattes muligens som overlegen eller uhøflig. Man må gi noe for å få noe, og om han ikke er interessert i å gi så mye som et nikk til naboene, så får han selvsagt ingenting i retur. Hvordan har det vært der dere har bodd før? Var han venner med eller på hils med naboene der?

Skrevet (endret)

Å være omgangsvenner med alle naboene her, er ikke jeg heller interessert i. Likevel hilser vi på hverandre når vi kommer kjørende eller passerer hverandre. Det skulle da bare mangle. Det må gå an å være på hils uten å være omgangsvenner!

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet

Greia er at mannen min er lei av å bli belært alt mulig. Her vi bor er det drøssevis av alfahanner som alle skal overgå hverandre. Skal man f.eks vaske bilen kan man ta seg f… på at en eller annen kommer - i riktig side om side-stil - og kritiserer og påpeker at det er det «dummeste du kan gjøre.» Mannen min er lei og orker ikke dette mer. Derfor går han når disse kommer. Han gidder ikke. Resultatet nå er total ignorering av alle. Ingen hilser. Ingen ser han. Når jeg er der, kommer de løpende for å snakke med meg, når han kommer, går de. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Greia er at mannen min er lei av å bli belært alt mulig. Her vi bor er det drøssevis av alfahanner som alle skal overgå hverandre. Skal man f.eks vaske bilen kan man ta seg f… på at en eller annen kommer - i riktig side om side-stil - og kritiserer og påpeker at det er det «dummeste du kan gjøre.» Mannen min er lei og orker ikke dette mer. Derfor går han når disse kommer. Han gidder ikke. Resultatet nå er total ignorering av alle. Ingen hilser. Ingen ser han. Når jeg er der, kommer de løpende for å snakke med meg, når han kommer, går de. 

Hi

Da har han jo fått det som han ønsker, og allikevel sutrer han? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hi

De naboene høres jo ikke helt gode ut. Skjønner godt at han vil flytte!

Skrevet

Mannen din er, kort fortalt, en utrivelig fyr som får som fortjent, og nå vil han dra med seg hele familien i dragsuget? 

Herre Gud. Be ham skjerpe seg og bli vennligere mot folk rundt seg. Du skal ikke fikse hans relasjoner, og du skal heller ikke bli med på å flytte fordi han nekter å fikse dem. 

Anonymkode: c9d8b...fbe

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hi

Men … har det egentlig noe å si? Er nabolaget det eneste nettverket deres? Jeg gjør ingen sosiale ting med folk i gata, prater ikke om bilvask og ser ikke noen grunn til å være venn med alle. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (4 timer siden):

Da har han jo fått det som han ønsker, og allikevel sutrer han? 

Du ser ikke forskjell på å involvere seg med folk kontra å utvise normal høflighet? Jeg er i hvertfall oppdratt til å hilse på folk selv om de ikke vil bli bestevenn eller belært av meg. Veldig stygg måte å behandle folk på når man straffer dem med ignorering fordi de ikke vil omgås. Men jeg skjønner at alle ikke forstår det med å oppføre seg høflig selv om man ikke får det som man vil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du ser ikke forskjell på å involvere seg med folk kontra å utvise normal høflighet? Jeg er i hvertfall oppdratt til å hilse på folk selv om de ikke vil bli bestevenn eller belært av meg. Veldig stygg måte å behandle folk på når man straffer dem med ignorering fordi de ikke vil omgås. Men jeg skjønner at alle ikke forstår det med å oppføre seg høflig selv om man ikke får det som man vil. 

Sånn jeg skjønner det så er det HI sin mann som har startet med å gå når naboene kom for å slå av en prat. Så Han har med andre ord avvist naboene. Da er det ikke rart at de ikke gidder å hilse eller prate med han lenger. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (17 minutter siden):

Sånn jeg skjønner det så er det HI sin mann som har startet med å gå når naboene kom for å slå av en prat. Så Han har med andre ord avvist naboene. Da er det ikke rart at de ikke gidder å hilse eller prate med han lenger. 

Han avviste måten de drev og belærte han på ja. Det er det HI skriver. Det du ikke hvordan hun beskriver naboene? De er jo skrekkens naboer. Hilser gjør man likevel. Det er stygt å late som andre er luft. 

Men det er vel sånn noen er oppdratt til å gjøre da, så får du bare syns det er greit å ignorere folk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han avviste måten de drev og belærte han på ja. Det er det HI skriver. Det du ikke hvordan hun beskriver naboene? De er jo skrekkens naboer. Hilser gjør man likevel. Det er stygt å late som andre er luft. 

Men det er vel sånn noen er oppdratt til å gjøre da, så får du bare syns det er greit å ignorere folk. 

Han forlot i stedet for å besvare dem. Et alternativ er alltid å si «takk for tipset, men min måte funker best for meg» og så ta samtalen over på noe annet. Å stikke av som en fornærmet prinsesse gjør det ikke lettere å like ham. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...