Gå til innhold

Hjemmehjelp av kommunen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber der? Eller har erfaring?  Her hos oss vasker de aldri store flekker bort fra gulvet. Hvorfor?  De skal bare ta lett over gulvet? Drite i flekker?

Anonymkode: 9609c...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Noen som jobber der? Eller har erfaring?  Her hos oss vasker de aldri store flekker bort fra gulvet. Hvorfor?  De skal bare ta lett over gulvet? Drite i flekker?

Jeg har hjemmehjelp, og merker det samme selv. Noen er flinkere enn andre mens andre bare springer over med ei filla som er alt for våt..

de vasker badet også og vasken kunne godt blitt vasket bedre også da de bare tørker lett over den og ikke slik den blir skikkelig ren rundt sluken og håndtaket. Hva er vitsen liksom

Anonymkode: b93a8...88d

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Kanskje du kan spørre de direkte? Du kan også se k vedtaket ditt hva de skaø utføre av oppgaver hos deg

De fleste hjemmehjelpere har mange oppgaver og altfor liten tid. Oppgavene er standardiserte og det skal være oppgitt i vedtaket hva de skal gjøre og hvor lang tid de skal bruke. De skal som hovedregel ikke rydde og kun vaske overflater som er «tilgjengelige».

Anonymkode: b8337...7f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kanskje du kan spørre de direkte? Du kan også se k vedtaket ditt hva de skaø utføre av oppgaver hos deg

De fleste hjemmehjelpere har mange oppgaver og altfor liten tid. Oppgavene er standardiserte og det skal være oppgitt i vedtaket hva de skal gjøre og hvor lang tid de skal bruke. De skal som hovedregel ikke rydde og kun vaske overflater som er «tilgjengelige».

Ja, det respekterer jeg. Jeg rydder og tilrettelegger. Men de vasker ikke grundig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har hjemmehjelp, og merker det samme selv. Noen er flinkere enn andre mens andre bare springer over med ei filla som er alt for våt..

de vasker badet også og vasken kunne godt blitt vasket bedre også da de bare tørker lett over den og ikke slik den blir skikkelig ren rundt sluken og håndtaket. Hva er vitsen liksom

Anonymkode: b93a8...88d

Ja. Er veldig synd!

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, det respekterer jeg. Jeg rydder og tilrettelegger. Men de vasker ikke grundig 

Men det hjelper jo ikke å ta det opp her. Du må jo snakke med de som kommer til deg for å utføre tjenesten. Og hvis du ikke er fornøyd kan du alltids sende en klage. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Men det hjelper jo ikke å ta det opp her. Du må jo snakke med de som kommer til deg for å utføre tjenesten. Og hvis du ikke er fornøyd kan du alltids sende en klage. 

Jeg lurte på erfaringer.

Skrevet

Det kan nok være forskjellige meninger om hvor rent kommunen skal betale for å gjøre det.  Som regel trenger det ikke være så veldig rent for å være helsemessig rent nok. Kanskje det er der kommunen har lagt lista eller kanskje det bare er hjemmehjelp som slurver. Det du snakke med kommunens representant om.

Anonymkode: 69b7d...584

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det kan nok være forskjellige meninger om hvor rent kommunen skal betale for å gjøre det.  Som regel trenger det ikke være så veldig rent for å være helsemessig rent nok. Kanskje det er der kommunen har lagt lista eller kanskje det bare er hjemmehjelp som slurver. Det du snakke med kommunens representant om.

Anonymkode: 69b7d...584

Det har vært flere forskjellige her. Alle gjør det samme.. tror at de bare skal gå over uten å gnikke

Skrevet

Problemet er at de har alt for liten tid. Jeg jobbet som hjemmehjelp en kort periode for 25 år siden. Da hadde jeg veldig god tid og måtte be de jeg var hos finne andre ting jeg kunne vaske enn vanlig ukesvask, så jeg vasket mye vinduer og jeg drakk mange kopper kaffe mens vi skravlet. Nå har de alt for kort tid og rekker knapt å vaske over gulv og bad. Det lureste er nok at du tørker bort flekker når de oppstår, så kan hjemmehjelpen vaske som nå. Hvis det er helt umulig for deg å vaske flekkene med f.eks. våtmopp, si fra før de begynner å vaske at det er noen flekker og det er fint om de har mulighet for å vaske litt ekstra der de er. 

Anonymkode: d55d6...8c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at de har alt for liten tid. Jeg jobbet som hjemmehjelp en kort periode for 25 år siden. Da hadde jeg veldig god tid og måtte be de jeg var hos finne andre ting jeg kunne vaske enn vanlig ukesvask, så jeg vasket mye vinduer og jeg drakk mange kopper kaffe mens vi skravlet. Nå har de alt for kort tid og rekker knapt å vaske over gulv og bad. Det lureste er nok at du tørker bort flekker når de oppstår, så kan hjemmehjelpen vaske som nå. Hvis det er helt umulig for deg å vaske flekkene med f.eks. våtmopp, si fra før de begynner å vaske at det er noen flekker og det er fint om de har mulighet for å vaske litt ekstra der de er. 

Anonymkode: d55d6...8c1

Jeg har pleid å vaske de etter at de hat vært der. Går greit, men bare lurte på hvorfor det var sånn.

Så koselig jobb du hadde for 25 år siden da ❤️

Skrevet

Det er jo ikke renholdere som jobber som hjemmehjelper, men husmødre og ungdom uten utdanning. I verste fall er de der for å vaske huseieren i tillegg også.

Anonymkode: 141b8...767

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg har pleid å vaske de etter at de hat vært der. Går greit, men bare lurte på hvorfor det var sånn.

Så koselig jobb du hadde for 25 år siden da ❤️

Men hvorfor har du hjemmehjelp i utgangspunktet?Om du uansett vasker selv etterpå?Hjemmehjelp er jo til de som IKKE klarer dette:

Skrevet
Østerdølen skrev (31 minutter siden):

Men hvorfor har du hjemmehjelp i utgangspunktet?Om du uansett vasker selv etterpå?Hjemmehjelp er jo til de som IKKE klarer dette:

Jeg vasker ikke huset. Men sitter i stolen jeg fikk av kommunen og prøver å ta flekkene 

Har fått hjelp pga prolaps! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.7.2022 den 18.20):

Det stemmer nok, men det er ikke de sin skyld. Det er blitt så strenge regler for hva og hva de ikke kan gjøre, og hvor lang tid de skal bruke at det er en vits. Det er bedre å betale noen privat eller et firma for å gjøre det. Hjemmehjelp fra kommunen er stort sett en vits.

Anonymkode: 4ed76...62d

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg vasker ikke huset. Men sitter i stolen jeg fikk av kommunen og prøver å ta flekkene 

Da beklager jeg. Leste innlegget som at du tok full husvask etterpå, fordi du ikke var fornøyd... My bad!

Skrevet

Hjemmehjelp fra kommunen har en ganske høy egenandel, har de ikke?

Er det ikke bedre å bruke de pengene på en timelig vaskehjelp som faktisk gjør grundig rent?

Anonymkode: df55c...0b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da bør du nok heller forsøke å ta flekkene når de oppstår og ikke etter at det allerede er vasket over en gang.

Du kan jo også forsøke å ansette noen selv eller kjøpe tjenesten av et rengjøringsbyrå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...