Gå til innhold

København med 13-åring. Tips?

Anbefalte innlegg

Vi skal innom tivoli, da hun elsker karuseller (vi sliter nok med å holde tritt, da gæmlefolket blir lett småkvalm av slike turer😅) Noen tips til andre aktiviteter i København med en tenåring? Holder til i området rundt tivoli, ikke helt landet på om vi skal gå for tivoli hotell eller wakeup copenhagen ennå. 

Anonymkode: 82bba...76e

Fortsetter under...

Mange år siden jeg var der, men var der da jeg var 15, og da hadde de sånn vokskabinett der. Usikker på om det er der enda. Og så hadde de World record museum tror jeg. Har i alle fall bilde av meg selv ved siden av en verdens høyeste mann- statue 

Anonymkode: abd0e...b5c

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mange år siden jeg var der, men var der da jeg var 15, og da hadde de sånn vokskabinett der. Usikker på om det er der enda. Og så hadde de World record museum tror jeg. Har i alle fall bilde av meg selv ved siden av en verdens høyeste mann- statue 

Anonymkode: abd0e...b5c

Der har jeg faktisk vært, takk for påminnelse. Var i grunnen en artig opplevelse 😃

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Husk om dere ligger på tivoli hotell så er det ett godt stykke og gå til sentrum . Koselig og bare gå i gågata og se på livet

Anonymkode: b073c...eea

Ser frem til noen dager med bare, titte og gjøre ingenting. Første ferie siden 2019, det gledes hos både store og små. Tivoli er den store gleden, så vi fant noe i nærheten der. Men blir i fire dager, kanskje det er andre områder vi bør sjekke mtp hotell? 

Både wakeup og tivoli hotell ligger slik til at dere må gå litt, altså. 

Det er flere andre hoteller som ligger nærmere tivoli. The square eller Weber, f.eks. Bruk Tripadvisor, så kan du bruke kart for å se hvilke hoteller som ligger nært og hva de koster.

Anbefaler akvariet i København, hvis dere er interessert i sånt, men da må dere ta T-bane, for det ligger litt utenfor. 

Det går an å bade på Amager strand, husker ikke helt om det går buss eller bane dit. 

Annonse

the amazing spidermamma skrev (3 minutter siden):

Både wakeup og tivoli hotell ligger slik til at dere må gå litt, altså. 

Det er flere andre hoteller som ligger nærmere tivoli. The square eller Weber, f.eks. Bruk Tripadvisor, så kan du bruke kart for å se hvilke hoteller som ligger nært og hva de koster.

Anbefaler akvariet i København, hvis dere er interessert i sånt, men da må dere ta T-bane, for det ligger litt utenfor. 

Det går an å bade på Amager strand, husker ikke helt om det går buss eller bane dit. 

Skal kun ta 7 min å gå i følge maps 🤔 wakeup copenhagen. Vi er litt sent ute med å bestille av div årsaker, var nærmeste vi fant innenfor anstendig pris 😬 

Skal sjekke ut hotellene. Takk for tips om akvariet 👌🏻Det kan fort treffe 😃

Her er det herlig - havnebadet, rett over broen fra Tivoli

https://svoemkbh.kk.dk/islands-brygge

Anonymkode: ed230...3f1

Takk for tips 😃 Ser siste rest av hetebølgen treffer dagen vi kommer, da er nok ikke dette feil å teste 👍🏻

Skal kun ta 7 min å gå i følge maps 🤔 wakeup copenhagen. Vi er litt sent ute med å bestille av div årsaker, var nærmeste vi fant innenfor anstendig pris 😬 

Skal sjekke ut hotellene. Takk for tips om akvariet 👌🏻Det kan fort treffe 😃

Hmm. Kanskje det opplevdes lengre midt på vinteren med den københavnske isvinden rett i fjeset..  Jeg husker det som litt i bakevja og tenkte at navnet var litt misvisende på Tivoli hotell. 

Men hoteller er svinedyrt i år, kikka litt på København tidligere i sommer, og det var ikke lett å finne noe til en anstendig pris.

Og husk på (når dere er der) at den danske krona er nesten halvannen gang den norske (ca 1.4 er kursen nå). Fort gjort å tenke at ei krone er ei krone...!

the amazing spidermamma skrev (1 minutt siden):

Hmm. Kanskje det opplevdes lengre midt på vinteren med den københavnske isvinden rett i fjeset..  Jeg husker det som litt i bakevja og tenkte at navnet var litt misvisende på Tivoli hotell. 

Men hoteller er svinedyrt i år, kikka litt på København tidligere i sommer, og det var ikke lett å finne noe til en anstendig pris.

Og husk på (når dere er der) at den danske krona er nesten halvannen gang den norske (ca 1.4 er kursen nå). Fort gjort å tenke at ei krone er ei krone...!

Det har nok litt å si 😅 Var ikke så mye ledig, dessverre. Men, ikke verdens undergang det, vi skal gå i 23 grader, det er jo ferie deluxe 🤩 

Var tivoli ett greit hotell ellers? Litt usikker på om de er verdt de ekstra tusen vs wakeup. Tenker det kan være ok med basseng etter en lang dag og maten der ser ganske grei ut? Ellers ble jeg noe skeptisk på åpent vindu til toalettet, hva i all verden er greia med det 😆

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi skal innom tivoli, da hun elsker karuseller (vi sliter nok med å holde tritt, da gæmlefolket blir lett småkvalm av slike turer😅) Noen tips til andre aktiviteter i København med en tenåring? Holder til i området rundt tivoli, ikke helt landet på om vi skal gå for tivoli hotell eller wakeup copenhagen ennå. 

Gå for Tivoli hotel🤩🤩ta med badetøy. Flott basseng., 🤩🤩ta en tur i Zoo også. 🤩Blå planeten? 

Anonymkode: c17be...65d

the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Vi bodde også der, og jeg syns navnet på hotellet var misvisende. Det var ikke et steinkast unna, liksom. Men vi kom oss greit frem til fots. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi bodde også der, og jeg syns navnet på hotellet var misvisende. Det var ikke et steinkast unna, liksom. Men vi kom oss greit frem til fots. 

Enig, navnet er lureri - man tror man velger ett hotell nærme Tivoli. Det er litt å gå ja, men hotellet hadde en busstopp der en linje stoppet innimellom. Ellers standard greit hotell på alle måter.

Anonymkode: a986b...035

Vi har bodd på wakeup mange ganger. Helt genialt og rimelig hotell for bare å sove på. Det er knøttsmå rom, men rent og pent og god frokost :) det er IKKE langt å gå til tivoli, de 7 minuttene stemmer nok. 

Anonymkode: bf53d...f66

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Syns dyrehagen er fin😊Sykkeltaxi er gøy😊og dersom dere vil litt it av byen er dyrehavsbakken fin😊

Anonymkode: 26430...cc0

Sykkeltaxi må vi definitivt teste ut. 😄

Vi har bodd på wakeup mange ganger. Helt genialt og rimelig hotell for bare å sove på. Det er knøttsmå rom, men rent og pent og god frokost :) det er IKKE langt å gå til tivoli, de 7 minuttene stemmer nok. 

Anonymkode: bf53d...f66

Kikket faktisk litt på cityhub også. Bittesmå bokser, men egentlig litt genialt for tenåringen å slippe å sove på samme «rom» som pappa (snorker 😆) Ble litt skeptisk på delvis åpent toalett 🤔 hva nå det betyr 

Maps pleier å stemme ganske godt alle andre steder jeg har vært, 7 min skal vi klare helt fint. Ellers blir det sykkeltaxi 😁

Planetarium er gøy. Se 3D film fra verdensrommet. En stor opplevelse hvor du får stjerner og planeter i fanget. 

Anonymkode: 5e535...861

Det skal jeg sjekke ut, tipper det treffer både ungdom og voksne. Og den blå planet, som nevnt over. 

Herregud, jeg gleder meg nå 😊

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Gå for Tivoli hotel🤩🤩ta med badetøy. Flott basseng., 🤩🤩ta en tur i Zoo også. 🤩Blå planeten? 

Anonymkode: c17be...65d

Frister jo litt med en dupp i bassenget etter å traske rundt i byen hele dagen. Frokosten der ser jo unektelig ganske bra ut, vet du om det stemmer? Ellers er det jo ikke noe problem å finne god mat i København, men av og til praktisk å ta mat på hotell, så kan man skifte på å være på rommet for å stelle seg mens resten spiser. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Frister jo litt med en dupp i bassenget etter å traske rundt i byen hele dagen. Frokosten der ser jo unektelig ganske bra ut, vet du om det stemmer? Ellers er det jo ikke noe problem å finne god mat i København, men av og til praktisk å ta mat på hotell, så kan man skifte på å være på rommet for å stelle seg mens resten spiser. 

Frokosten var veldig god 😊 Hotellet var kjempefint! Men det var dyrt, og litt mer usentralt enn forventet 

Kos dere masse. København er fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...