Gå til innhold

Ferie i Dubai.

Anbefalte innlegg

Skrevet
VeslePesle skrev (2 timer siden):

Mange av nordmenns favorittreisemål har en del grums. Spania med tyrefektingen sin. Thailand med sexsalget og barnearbeidet. USA med sine våpenlover og kvinnenes manglende rettigheter mht abort. Likevel drar horder av nordmenn dit med verdens beste samvittighet, mens Dubai boikottes...

Du, sexsalg og barnearbeid er ikke Thailands offisielle politikk…

Anonymkode: ae394...714

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det jages og presses utallige kvinner til provinser hvor de legger til rette for prostitusjon. Thailandske menn er av de voldeligste i verden på grunn av stort rusmisbruk fordi de kommer seg ikke ut av fattigdommen. Dette er bare bittelitt. 

Hvordan behandler Dubai kvinner?? 

Jeg er selvfølgelig i mot hvordan de behandler visse grupper, men herregud, de sender nå en voldtatt 10-åring fra en stat til en annen for å få utført abort i USA. De valgte en rasistisk kvinnefiendtlig president. Altså ja...

Jeg fant det litt vanskelig å tro på at du boikotter så mange land, ja. 

Anonymkode: 82b7a...7f6

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selv om loven er sånn og slik, så er det ikke tilfelle at kvinner blir mer utsatt for vold der enn andre steder. Jeg sier jo selvfølgelig ikke at loven om at vold er tillatt er riktig, men det betyr altså ikke at kvinner i Dubai alle lever i voldelige ekteskap. Jeg kjenner kun to par derfra, så det er jo ikke akkurat noe å lage statistikk på, men de blir ihvertfall oppgitt over synet vi her har på deres situasjon. Faktisk er ektemenn der ofte både rause og gode ektemenn, og ikke minst gode fedre. Så har du selvfølgelig de som ikke er bra på noen måte, men de har faktisk krisesentre der også, for barn og kvinner.

Amnesty anbefaler jo heller ikke noen boikott. 

Når det gjelder homofili, så tenker jeg at vi kom oss ikke ut av det å kriminalisere det før i -72 selv! Så nå skal vi plutselig boikotte land som er litt etter på disse tingene? Er det virkelig riktig? Vi skal si hva vi mener, men boikott er unødvendig. 

Styresettet vet jeg ikke all verden om, men jeg vet at de ligger langt foran i fks miljøhensyn. Det er byer hvor all strøm går på solpanel, og det er byer hvor det ikke er lov med biler. De kjører små elektrobiler til større parkeringsplasser langt fra boligområdene. De har veldig gode skoler for både vanlige barn og barn med ekstra behov! Det er klart de også gjør bra ting, MEN det er jo befolkningen jeg forholder meg til. Veldig mange lever av turisme og er også kjempedyktige på det. Jeg bor ikke i Dubai liksom. 

Jøss. Du klarer ikke tenke så veeeldig konsekvent, gjør du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du, sexsalg og barnearbeid er ikke Thailands offisielle politikk…

Regelverket er imidlertid så lempelig at det ser gjennom fingrene på både det ene og det andre, inkludert salg av sex med mindreårige. Passivitet er også et valg og en handling. 

Skrevet
VeslePesle skrev (9 minutter siden):

Regelverket er imidlertid så lempelig at det ser gjennom fingrene på både det ene og det andre, inkludert salg av sex med mindreårige. Passivitet er også et valg og en handling. 

Der tar du feil. Sex med mindreårige er straffbart i Thailand. Men siden landets ressurser til etterforskning og håndhevelse av loven er mindre enn i rike land, så vil mange slippe unna med det. Særlig når det har blitt en rein turistindustri, der lovbryterne stikker av uka etter at de har gjort det. 
Merkelig at du skylder på thaiandske myndigheter for noe som utlendinger begår i deres land? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Der tar du feil. Sex med mindreårige er straffbart i Thailand. Men siden landets ressurser til etterforskning og håndhevelse av loven er mindre enn i rike land, så vil mange slippe unna med det. Særlig når det har blitt en rein turistindustri, der lovbryterne stikker av uka etter at de har gjort det. 
Merkelig at du skylder på thaiandske myndigheter for noe som utlendinger begår i deres land? 

Selvfølgelig er det tilrettelagt når det skjer hele tiden. Da får myndighetene innføre begrensninger for turistene eller sette større politistyrker for å etterforske og ikke minst straffe disse tingene. De velger å la det flyte fritt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg tenker helt klart mitt om folk som ferierer i Dubai. Jeg skal aldri sette mine bein i det landet. Så mange andre fine land man kan dra til der man ikke støtter slaveri og elendig menneskesyn.

Anonymkode: d6964...c45

Enig i det du skriver. Men til opplysning er ikke Dubai et land. 

Anonymkode: 2d0c2...4bb

Skrevet
VeslePesle skrev (33 minutter siden):

Selvfølgelig er det tilrettelagt når det skjer hele tiden. Da får myndighetene innføre begrensninger for turistene eller sette større politistyrker for å etterforske og ikke minst straffe disse tingene. De velger å la det flyte fritt. 

De velger å la det flyte fritt? Si meg, hva slags autoritet er DU på kriminologi egentlig? Eller thailandsk politikk? 🤣

Men gitt at det man ønsker er å rydde opp i det: Man ville i så fall bare ødelegge mer ved å boikotte Thailand som turistmål. Færre ressurser til landet gir færre ressurser til politi,  etterforskning og rettsforfølgelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss. Du klarer ikke tenke så veeeldig konsekvent, gjør du? 

Konsekvent faktisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De velger å la det flyte fritt? Si meg, hva slags autoritet er DU på kriminologi egentlig? Eller thailandsk politikk? 🤣

Men gitt at det man ønsker er å rydde opp i det: Man ville i så fall bare ødelegge mer ved å boikotte Thailand som turistmål. Færre ressurser til landet gir færre ressurser til politi,  etterforskning og rettsforfølgelse. 

Og du har doktorgrad i kriminologi? Jeg bøyer meg i støvet :)

Skrevet
VeslePesle skrev (Akkurat nå):

Og du har doktorgrad i kriminologi? Jeg bøyer meg i støvet :)

Jeg vet i alle fall at Thailand har kampanjer og innsats mot seksuelle overgrep. Men sexturist-strømmen er stor og uhåndterbar. 

Når det gjelder saklighetsnivå bør du bøye deg i støvet, ja. For din sammenligning av Thailand og Dubai - der vold og overgrep er offisiell politikk og støttes i lovverket - er helt irrelevant og merkelig. Det blir som å si at Norge er likt Russland, for det skjer at homofile får juling begge steder. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Selv om loven er sånn og slik, så er det ikke tilfelle at kvinner blir mer utsatt for vold der enn andre steder. Jeg sier jo selvfølgelig ikke at loven om at vold er tillatt er riktig, men det betyr altså ikke at kvinner i Dubai alle lever i voldelige ekteskap. Jeg kjenner kun to par derfra, så det er jo ikke akkurat noe å lage statistikk på, men de blir ihvertfall oppgitt over synet vi her har på deres situasjon. Faktisk er ektemenn der ofte både rause og gode ektemenn, og ikke minst gode fedre. Så har du selvfølgelig de som ikke er bra på noen måte, men de har faktisk krisesentre der også, for barn og kvinner.

Amnesty anbefaler jo heller ikke noen boikott. 

Når det gjelder homofili, så tenker jeg at vi kom oss ikke ut av det å kriminalisere det før i -72 selv! Så nå skal vi plutselig boikotte land som er litt etter på disse tingene? Er det virkelig riktig? Vi skal si hva vi mener, men boikott er unødvendig. 

Styresettet vet jeg ikke all verden om, men jeg vet at de ligger langt foran i fks miljøhensyn. Det er byer hvor all strøm går på solpanel, og det er byer hvor det ikke er lov med biler. De kjører små elektrobiler til større parkeringsplasser langt fra boligområdene. De har veldig gode skoler for både vanlige barn og barn med ekstra behov! Det er klart de også gjør bra ting, MEN det er jo befolkningen jeg forholder meg til. Veldig mange lever av turisme og er også kjempedyktige på det. Jeg bor ikke i Dubai liksom. 

For noe forbannet vås! Her synser du på egenhånd - faktisk er ektemenn der ofte både rause og gode ektemenn, og ikke minst gode fedre. Jeg kjenner 4 thailandske par, godtar du det om jeg sier at de er snille og greie?

Det er jo smått utrolig at du ikke skjønner hvor grovt det er at kvinner per lov ikke beskyttes mot vold, men lever på menns nåde.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For noe forbannet vås! Her synser du på egenhånd - faktisk er ektemenn der ofte både rause og gode ektemenn, og ikke minst gode fedre. Jeg kjenner 4 thailandske par, godtar du det om jeg sier at de er snille og greie?

Det er jo smått utrolig at du ikke skjønner hvor grovt det er at kvinner per lov ikke beskyttes mot vold, men lever på menns nåde.

Jeg snakket om fattige thailendere, og burde kanskje understreket at det var i de provinsene hvor fattigdommen er veldig stor. 

Jeg skrev ikke at jeg var for loven om at vold er tillatt. Jeg skrev at kvinner i Dubai ofte har bra ekteskap og bra menn. Klarer du ikke se forskjellen så ditt problem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja når du tenker at alt dette er det beste så. Det er jo akkurat det. For deg er dette opplagt de beste verdiene, nettopp fordi du bor i vesten. For mennesker i andre land teller andre ting. Som å være de lykkeligste for eksempel. Selv om det kanskje ikke er hverken likestilling eller demokrati, religionsfrihet osv

Hvem er de lykkelige da? Fremmedarbeiderne som ikke blir spurt? Kvinnene som ikke blir spurt? Eller kvinner som ikke kan svare pga kontroll av mannlige slektninger? Eller de rike privilegerte mennene? For jeg tviler ikke et sekund på at de er såre fornøyd med tingenes tilstand.

Skrevet
VeslePesle skrev (6 timer siden):

Mange av nordmenns favorittreisemål har en del grums. Spania med tyrefektingen sin. Thailand med sexsalget og barnearbeidet. USA med sine våpenlover og kvinnenes manglende rettigheter mht abort. Likevel drar horder av nordmenn dit med verdens beste samvittighet, mens Dubai boikottes...

Man kan virkelig ikke sammenligne tyrefekting med Dubais syn på kvinner og homofile! Sexsalg i Thailand er forkastelig og kan på ingen måte forsvares. Det er likevel ikke noe argument mot å boikotte andre land  

Nei, og jeg sa også at jeg var mot loven. Det er bare når folk sier at kvinner i Dubai har det så ille, så stemmer det altså ikke. Jeg er selvfølgelig for at loven endres, du må jo lese det jeg skriver? 

Jeg syns det er feil med organisert slavearbeid, men jeg boikotter ikke landet for det. 

Kvinner i Dubai har det ille, på generelt grunnlag. De har ikke selvbestemmelsesrett over eget liv og er helt prisgitt sin mann. Du syns det er feil med slavearbeid? Men ikke så ille at det påvirker solferien din?

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er land du blir drept fordi du er homofil. Alt er ille, og Dubai er ikke verre enn flere provinser i India og Iran. Det er du som ikke har hørt om annet enn Dubai. 

At det ikke er verre er ikke noe argument for å dra dit. Tråden omhandler Dubai som er en større feriedestinasjon for nordmenn enn Iran og India. 

Anonymkode: de916...88e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg snakket om fattige thailendere, og burde kanskje understreket at det var i de provinsene hvor fattigdommen er veldig stor. 

Jeg skrev ikke at jeg var for loven om at vold er tillatt. Jeg skrev at kvinner i Dubai ofte har bra ekteskap og bra menn. Klarer du ikke se forskjellen så ditt problem. 

Du skriver at det er et ikke så viktig problem da de fleste stort sett er greie. Kanskje du ikke helt ser forskjellen - da blir det vel kjapt ditt problem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvem er de lykkelige da? Fremmedarbeiderne som ikke blir spurt? Kvinnene som ikke blir spurt? Eller kvinner som ikke kan svare pga kontroll av mannlige slektninger? Eller de rike privilegerte mennene? For jeg tviler ikke et sekund på at de er såre fornøyd med tingenes tilstand.

Selvfølgelig må det stilles spørsmål til det. Stiller du spørsmål om det når det er Norges befolkning som topper lista. Nei, da er det en selvfølge at vi gjør det på grunn av det nydelige velferdssamfunnet vårt. Spør de uteliggere, narkomane, fattige, de som ikke får hjelp med psykiske og fysiske sykdommer, de som blir mobbet og diskriminert? 

Holdningen din er at det ikke kan være tilfelle at undersøkelsen er gjort som i alle andre land. Du vil bare ikke innse at folk kan være lykkelige i land DU er mot regimet og lover, og at om befolkningen også er det i mindre eller større grad, så kan de likevel være lykkelige.

Du har en uvilje mot å se den sannheten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du skriver at det er et ikke så viktig problem da de fleste stort sett er greie. Kanskje du ikke helt ser forskjellen - da blir det vel kjapt ditt problem. 

Hvor skrev jeg at det ikke var så viktig problem? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig må det stilles spørsmål til det. Stiller du spørsmål om det når det er Norges befolkning som topper lista. Nei, da er det en selvfølge at vi gjør det på grunn av det nydelige velferdssamfunnet vårt. Spør de uteliggere, narkomane, fattige, de som ikke får hjelp med psykiske og fysiske sykdommer, de som blir mobbet og diskriminert? 

Holdningen din er at det ikke kan være tilfelle at undersøkelsen er gjort som i alle andre land. Du vil bare ikke innse at folk kan være lykkelige i land DU er mot regimet og lover, og at om befolkningen også er det i mindre eller større grad, så kan de likevel være lykkelige.

Du har en uvilje mot å se den sannheten. 

Så egentlig burde ingen dra noen steder for alle steder er like fæle. 
Ja, du har sett sannheten som en av de få. Tilhenger av Qanon og korona er iscenesatt av big Pharma også?

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, du har sett sannheten som en av de få. Tilhenger av Qanon og korona er iscenesatt av big Pharma også?

Jeg er jo for at folk drar til ulike land da, så det har du også klart å misforstå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Har du noen meninger om hvor andre ferierer? Er det noen land man ikke burde dra til? En prat med en venninne. Hun sa at hun syntes folk som dro på ferie til Dubai var egoistiske og uopplyste. Jeg er jo enig i at Dubai aldri vil være et reisemål for meg pga dette. Samtidig tenker jeg ikke så voldsomt over hva naboen gjør heller. 
Har du sterke meninger rundt dette?

Anonymkode: e8433...a04

Jeg har også noen reisemål jeg unngår å reise til av politiske årsaker og jeg har ikke sans for overdådig luksus eller cruise industrien og kommer defor ikke til å feriere på denne måten. Likevel bryr jeg meg ikke om hva andre velger og kommer aldri til å kommentere andres ferievalg.

Anonymkode: e2ee6...1d9

Skrevet

Man kan virkelig ikke sammenligne tyrefekting med Dubais syn på kvinner og homofile! Sexsalg i Thailand er forkastelig og kan på ingen måte forsvares. Det er likevel ikke noe argument mot å boikotte andre land  

Kvinner i Dubai har det ille, på generelt grunnlag. De har ikke selvbestemmelsesrett over eget liv og er helt prisgitt sin mann. Du syns det er feil med slavearbeid? Men ikke så ille at det påvirker solferien din?

At det ikke er verre er ikke noe argument for å dra dit. Tråden omhandler Dubai som er en større feriedestinasjon for nordmenn enn Iran og India. 

Dyr har også rettigheter. Selv om du sikkert synes det er rart. 

Skrevet

Når noen angriper ditt favorittereisemål så klikker du. Det oser av dårlig samvittighet. 

Anonymkode: d679f...131

Skrevet
VeslePesle skrev (1 minutt siden):

Dyr har også rettigheter. Selv om du sikkert synes det er rart. 

Åh, så søtt! Jeg er sterkt mot tyrefekting og mener at det må forbys. Det kan likevel ikke sammenlignes med aktiv undertrykking av kvinner og homofile, slavedrift og sexhandel med barn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Når noen angriper ditt favorittereisemål så klikker du. Det oser av dårlig samvittighet. 

Tenker du på Norge? Det er nemlig her jeg har feriert de siste 8 årene. På grunn av miljøhensyn. Før det var jeg i England og Nederland. Er det noe om de landene som gjør at jeg burde ha dårlig samvittighet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Åh, så søtt! Jeg er sterkt mot tyrefekting og mener at det må forbys. Det kan likevel ikke sammenlignes med aktiv undertrykking av kvinner og homofile, slavedrift og sexhandel med barn. 

Hvorfor skal dyr ha dårligere rettigheter enn mennesker? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...