Gå til innhold

Hvem har den beste bankpakken til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har én på 9 og én som er 13 år. Hun yngste skal begynne med lommepenger. Jeg vil at hun skal ha tilgang til saldo og et bankkort. Hun eldste skal ha bankkort, vipps og tilgang til saldo, men også tilgang til sparing (sparemål?) og kontoutskrift. Begge skal få lommepenger som faste overføringer per uke/ måned. Jeg vil ikke knytte spesifikke oppgaver til utbetalingen, men det gjør selvsagt ikke noe at det er en slik funksjon i nett/mobilbank. 

Vi voksne må selvsagt ha tilgang til oversikt over barnas transaksjoner. 

Hvilken bank/ app bør vi velge? 

Anonymkode: 52674...b74

Skrevet

Ingen som har noen innspill? Hvilken bank bruker deres barn? Har de tilgang til kontooversikt i app? Syns det er viktig at barna lærer om personlig økonomi. 

Skrevet

Bankene har ganske like pakker for barn.

Anonymkode: 04252...4ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bankene har ganske like pakker for barn.

…men jeg kan altså ikke finne noen som har en god løsning for kontooversikt/ nettbank. Mulig det har med sikkerhet å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

…men jeg kan altså ikke finne noen som har en god løsning for kontooversikt/ nettbank. Mulig det har med sikkerhet å gjøre. 

Joda. Bruk Google og søk «bankpakke barn» så får du opp masse info. 

Det enkleste er jo at du bruker din egen bank. Barna dine har vel sparekonto allerede?

Skrevet

Vi har sparebank 1 til 9 åringen,  da har hun kort og en app som heter spink,  der kan hun sjekke saldo og sette seg sparemål.

Anonymkode: 0a6d6...151

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Joda. Bruk Google og søk «bankpakke barn» så får du opp masse info. 

Det enkleste er jo at du bruker din egen bank. Barna dine har vel sparekonto allerede?

Jeg bruker sbanken, og de har ingen app for barn. Jeg har selvsagt prøvd å google, ser Sparebank1 har noe. Men siden jeg ikke bruker banken selv vet jeg ikke om den fungerer bra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi har sparebank 1 til 9 åringen,  da har hun kort og en app som heter spink,  der kan hun sjekke saldo og sette seg sparemål.

Anonymkode: 0a6d6...151

Takk, det høres supert ut! Er dere fornøyd? Er det funksjonelt for en 9-åring? 

Skrevet

Mine har sparebank 1/spink. Fungerer helt supert. Når de var yngre drev de å overførte 1 kr fram og tilbake fra brukskonto/sparekonto fordi de syntes det var gøy. Fin trening☺️

Anbefales!

Anonymkode: d5b6b...6a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker sbanken, og de har ingen app for barn. Jeg har selvsagt prøvd å google, ser Sparebank1 har noe. Men siden jeg ikke bruker banken selv vet jeg ikke om den fungerer bra. 

i sbanken opprettet jeg en brukskonto til hvert av barna under mine kontoer. barna disponerte hver sin konto, hadde kort i sitt navn på kontoen og en app som heter ‘minibank’ til å holde koll på saldoen sin.  siden jeg var juridisk eier av kontoene, hadde kortene full visa og ikke bare elektron (avhengig av at dekningskontroll funker) 

vips kan man ikke knytte til en slik konto. heller ikke bankid. 

nå er de begge over 15 og har sitt eget kundeforhold i sbanken.  jeg har ikke innsyn i deres konti.  

sbanken har nok utviklet bedre løsninger for barn siden den gangen :)

Anonymkode: 04951...733

Skrevet

Mine (og jeg) har sparebanken sør og deres app som heter kortkompis for å se saldo.

Nettbank kan de få fra de er 13 år.

Greit å ha samme bank som barna for da får du deres kontoer opp i din nettbank.

Anonymkode: d7b98...0cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...