Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #51 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ikke av meg i alle fall. Men ja, av far. Men det ville de gjort uansett. Så da er det bedre at de føler det fra en forelder og ikke begge? Anonymkode: c9702...8de Hvis du ikke kan overbevise ham om å ta ansvaret sitt og beholde dem der i de to forespeilede ukene, så bør du jo enten dra så langt vekk at han ikke kan angre seg, ELLER slutte å sende dem dit. Det er brutte løfter som gir følelsen av avvisning. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #52 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så i praksis var det DU som lurte dem. Tro meg, barn vil ikke bli mer lykkelige av å bli løyet til, selv om det er i beste mening. Feil konklusjon. Det heter "Og derfor er barnevernet fortsatt relevant". Anonymkode: 7ea06...612 Ingen har lurt dem. Du drar dette langt ut av proporsjoner. Barnevernet er fortsatt ikke relevant. Som jeg skrev: far trenger ikke barnevern eller rettsinstans for å se at dette ikke fungerte Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #53 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke kan overbevise ham om å ta ansvaret sitt og beholde dem der i de to forespeilede ukene, så bør du jo enten dra så langt vekk at han ikke kan angre seg, ELLER slutte å sende dem dit. Det er brutte løfter som gir følelsen av avvisning. Anonymkode: 7ea06...612 Barna føler seg ikke avvist av meg. De er også såpass store at vi kan snakke sammen, og det har vi gjort. Barnet med diagnose har fått i seg mat, og nå er vi på stranda og barna tar kveldsbad. De har det fint, og de vil bli her resten av ferien, og det blir de. Jeg får en følelse av at du legger dine egne følelser for dine foreldre eller noe lignende over på mine barn. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #54 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Barna føler seg ikke avvist av meg. De er også såpass store at vi kan snakke sammen, og det har vi gjort. Barnet med diagnose har fått i seg mat, og nå er vi på stranda og barna tar kveldsbad. De har det fint, og de vil bli her resten av ferien, og det blir de. Jeg får en følelse av at du legger dine egne følelser for dine foreldre eller noe lignende over på mine barn. Anonymkode: c9702...8de Og jeg har en følelse av at du skriver et innlegg her bare for å få medhold og sympati. Helt ærlig: du skisserer en situasjon som er ganske ekstrem. At du selv nedspiller og nedspiller den etterpå, betyr ikke at du kan få andre til å synes at dette er normalt. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #55 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Som sagt, de har vært inne før, de gjorde ikke noe. Situasjonen er ikke mye endret. Dette kan være et engangstilfelle eller ikke. Jeg regner heller ikke med at far trenger vedtak fra barnevern eller andre instanser for å se at dette ikke fungerte Anonymkode: c9702...8de Dessto større grunn til å kontakte dem igjen. Når bv får flere henvendelser på samme barn, da vil oppmerksomheten også skjerpes når kilden for bekymring er troverdig. Her er i tillegg flere nye ting som er skjedd og som er svært alvorlig. Det ene er at barnet med diagnose slutter å spise og snakke pga. far og at far kjefter og roper på barnet av den grunn. Det andre er at 14-åringen nå blir tvunget til å ta foreldrerolle for sitt yngre søsken. Dette er svært skadelig psykisk for begge barna. Og du fortsetter å bagatellisere og heller sier at du vil fremsnakke far som driver omsorgssvikt. Det er ille når foreldre blir så blinde for eget ansvar og en 14-åring må ta på seg foreldrerolle for sitt søsken. Det at barnevernet har vært inne i bildet selv betyr ikke at de ikke vil se på saken annerledes nå. Du vet nå at far skader begge barna dine psykisk. Om du ikke er villig til å gjøre alt du kan for å beskytte barna dine, da er du like skyldig i omsorgssvikt. Du må slutte å bagatellisere den skaden far påfører barna, for det du har fortalt her er alvorlig! Anonymkode: be54e...a88
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #56 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ingen har lurt dem. Du drar dette langt ut av proporsjoner. Barnevernet er fortsatt ikke relevant. Som jeg skrev: far trenger ikke barnevern eller rettsinstans for å se at dette ikke fungerte Anonymkode: c9702...8de Du har lurt dem. Du presenterte ferie med far som noe gøy for å selge den inn til barnet. Det er ikke din jobb, det er hans. Far trenger barnevern hvis han vil fortsette å ha dem hos seg. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #57 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det ene er at barnet med diagnose slutter å spise og snakke pga. far og at far kjefter og roper på barnet av den grunn. Det andre er at 14-åringen nå blir tvunget til å ta foreldrerolle for sitt yngre søsken. Dette er svært skadelig psykisk for begge barna Enig! Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #58 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og jeg har en følelse av at du skriver et innlegg her bare for å få medhold og sympati. Helt ærlig: du skisserer en situasjon som er ganske ekstrem. At du selv nedspiller og nedspiller den etterpå, betyr ikke at du kan få andre til å synes at dette er normalt. Anonymkode: 7ea06...612 Jeg lurte på om det jeg gjorde var invaderende. Derfor skrev jeg innlegget Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #59 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dessto større grunn til å kontakte dem igjen. Når bv får flere henvendelser på samme barn, da vil oppmerksomheten også skjerpes når kilden for bekymring er troverdig. Her er i tillegg flere nye ting som er skjedd og som er svært alvorlig. Det ene er at barnet med diagnose slutter å spise og snakke pga. far og at far kjefter og roper på barnet av den grunn. Det andre er at 14-åringen nå blir tvunget til å ta foreldrerolle for sitt yngre søsken. Dette er svært skadelig psykisk for begge barna. Og du fortsetter å bagatellisere og heller sier at du vil fremsnakke far som driver omsorgssvikt. Det er ille når foreldre blir så blinde for eget ansvar og en 14-åring må ta på seg foreldrerolle for sitt søsken. Det at barnevernet har vært inne i bildet selv betyr ikke at de ikke vil se på saken annerledes nå. Du vet nå at far skader begge barna dine psykisk. Om du ikke er villig til å gjøre alt du kan for å beskytte barna dine, da er du like skyldig i omsorgssvikt. Du må slutte å bagatellisere den skaden far påfører barna, for det du har fortalt her er alvorlig! Anonymkode: be54e...a88 Som jeg skrev: han har forstått at det ikke fungerer. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #60 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg lurte på om det jeg gjorde var invaderende. Derfor skrev jeg innlegget Anonymkode: c9702...8de Da er din virkelighetsoppfatning blitt grundig fucket av ham, altså. Han er klin rape gal og en dårlig, uansvarlig forelder. Og DU vet det, men du ser ingen grunn til å slutte å sende dem dit. Dere trenger hjelp. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #61 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Som jeg skrev: han har forstått at det ikke fungerer. Anonymkode: c9702...8de Det tok bare 14 år! Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #62 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du har lurt dem. Du presenterte ferie med far som noe gøy for å selge den inn til barnet. Det er ikke din jobb, det er hans. Far trenger barnevern hvis han vil fortsette å ha dem hos seg. Anonymkode: 7ea06...612 Nei. Jeg har ikke murt dem. Jeg har faktisk gjort akkurat det barnevernet ba meg om. Jeg fremsnakket far og sa «det blir sikkert hyggelig og gøy. Dete kan jo finne på noe. Foreslå noe hyggelig». Det er AKKURAT det barnevernet ba meg om å gjøre. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #63 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da er din virkelighetsoppfatning blitt grundig fucket av ham, altså. Han er klin rape gal og en dårlig, uansvarlig forelder. Og DU vet det, men du ser ingen grunn til å slutte å sende dem dit. Dere trenger hjelp. Anonymkode: 7ea06...612 Eh… jo. Jeg har jo skrevet det! Han ser at dette ikke fungerer… det betyr: barna blir her Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #64 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men de kommer hjem og er velkommen her. Så får far ta kontakt om han vil ha de igjen, og vi tar det derfra. Spiller det noen rolle hvordan det skjedde? Jeg forsøkte å hjelpe ved å ringe far, far mente jeg invaderer livet hans ved å foreslå ag de skulle gjøre noe, far sier at han heller leverer dem fordi jeg har lært de å like feil ting. De er hjemme nå, de er glade og fornøyde. Anonymkode: c9702...8de Ungene hadde vært hos dar i under et døgn da du ringte ham etter at du først hadde ordnet det så samværet ble utsatt nesten en uke. De klaget til deg etter bare noen timer og du car enig med dem. Du har gitt ungene tydlige signaler om at far ikke er bra nok og at du kommer til å "hjelpe" dem med å unngå å dra dit. Du gjør dem usikker på far og undergraver hans autoritet. Jeg forstår veldig godt om far blir rasende. Anonymkode: acedc...93c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #65 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det tok bare 14 år! Anonymkode: 7ea06...612 Hva snakker du om? Jeg har ikke skrevet noe om når dette sluttet å fungere. Men jeg har skrevet at det er første gang det som skjedde nå har skjedd Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #66 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei. Jeg har ikke murt dem. Jeg har faktisk gjort akkurat det barnevernet ba meg om. Jeg fremsnakket far og sa «det blir sikkert hyggelig og gøy. Dete kan jo finne på noe. Foreslå noe hyggelig». Det er AKKURAT det barnevernet ba meg om å gjøre. Anonymkode: c9702...8de Så du bruker barnevernet, selv om du mener de ikke er påkrevd? Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #67 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva snakker du om? Jeg har ikke skrevet noe om når dette sluttet å fungere. Men jeg har skrevet at det er første gang det som skjedde nå har skjedd Anonymkode: c9702...8de Du sa at han flyttet fordi han ikke gadd å sette barnas behov foran sine egne da dere bodde sammen heller. Da fungerte det vel ikke i fortida heller. Men herregud, fortsett bare å finn opp unnskyldninger for eksmannen din. Himmel og hav, altså. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #68 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ungene hadde vært hos dar i under et døgn da du ringte ham etter at du først hadde ordnet det så samværet ble utsatt nesten en uke. De klaget til deg etter bare noen timer og du car enig med dem. Du har gitt ungene tydlige signaler om at far ikke er bra nok og at du kommer til å "hjelpe" dem med å unngå å dra dit. Du gjør dem usikker på far og undergraver hans autoritet. Jeg forstår veldig godt om far blir rasende. Anonymkode: acedc...93c Jeg har ikke vært enig med dem. Jeg forsvarte far (og det er også feil i følge noen her). Jeg ringte far for å be han snakke med barna om at de ringer og sender meldinger til meg hele tiden, han spør hvordan han skal få til det, jeg sier «Finn på noe med dem», så blir han sint fordi jeg invaderer livet hans og sier han skal levere barna i morgen tidlig, jeg forsøker å forklare, men kommer ikke til. Gir opp. Så ringer eldste meg og jeg kan høre far kjefte på yngste for at det ikke vil spise eller snakke mens det sier at de begge vil hjem i kveld. Far sender sms om at han leverer i dag, og gjennomfører. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #69 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så du bruker barnevernet, selv om du mener de ikke er påkrevd? Anonymkode: 7ea06...612 Hæ? Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #70 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg forsvarte far (og det er også feil i følge noen her). Ja, det er feil hvis det ikke har rot i virkeligheten. Man skal ikke dikte opp en fin og kjærlig pappa for så å la ungene oppdage en dust. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #71 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hæ? Anonymkode: c9702...8de BV ba deg lyve for barna. DU sier at du ikke har kontakt med BV, for det trengs ikke, for far er bra nok. Hva er sannheten? At du er i kontakt med dem eller ikke? Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #72 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du sa at han flyttet fordi han ikke gadd å sette barnas behov foran sine egne da dere bodde sammen heller. Da fungerte det vel ikke i fortida heller. Men herregud, fortsett bare å finn opp unnskyldninger for eksmannen din. Himmel og hav, altså. Anonymkode: 7ea06...612 Og det fungerte egentlig greit etter at de ble litt større. Jeg hadde jo ikke sendt barna til han om jeg hadde mistenkt noe som dette. Og han har vært litt opp og ned. I perioder har han fikset det, i andre ikke like godt. Men barna har vært trygge hos han, de har hatt det bra selv om de ikke har hatt det spesielt gøy. Men det er heller ikke et krav å ha det gøy hos samværsforelder. Denne gangen gikk det galt, og da kom barna hjem etter hans vilje. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #73 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Denne gangen gikk det galt, og da kom barna hjem etter hans vilje. Anonymkode: c9702...8de Ja, de har jo sikkert godt av at han tørker dem av på deg. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #74 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke vært enig med dem. Jeg forsvarte far (og det er også feil i følge noen her). Jeg ringte far for å be han snakke med barna om at de ringer og sender meldinger til meg hele tiden, han spør hvordan han skal få til det, jeg sier «Finn på noe med dem», så blir han sint fordi jeg invaderer livet hans og sier han skal levere barna i morgen tidlig, jeg forsøker å forklare, men kommer ikke til. Gir opp. Så ringer eldste meg og jeg kan høre far kjefte på yngste for at det ikke vil spise eller snakke mens det sier at de begge vil hjem i kveld. Far sender sms om at han leverer i dag, og gjennomfører. Anonymkode: c9702...8de Det er ikke far som skal nekte ungene å kontakte deg. Det er din oppgave. Det er derimot fars oppgave å bestemme hva de skal gjøre lår de er på besøk det. Det er ikke noe du skal blande deg i. Om en av ungene prøver seg på å få bilen sin ved å nekte å snakke med far og "sultestreiker" et par måltider er det noe far må ordne opp i uten din innblanding. Hvis far ønsket ditt råd kunne han eventuelt ringt deg og spurt ig så kunne du gitt tåd hvis du ville og kunne. Anonymkode: acedc...93c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #75 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er feil hvis det ikke har rot i virkeligheten. Man skal ikke dikte opp en fin og kjærlig pappa for så å la ungene oppdage en dust. Anonymkode: 7ea06...612 Det har jeg heller ikke gjort. Jeg sa til barna at det sikkert blir hyggelig og gøy, og det trodde jeg oppriktig Anonym bruker skrev (Akkurat nå): BV ba deg lyve for barna. DU sier at du ikke har kontakt med BV, for det trengs ikke, for far er bra nok. Hva er sannheten? At du er i kontakt med dem eller ikke? Anonymkode: 7ea06...612 Nei. Du har jo misforstått. Barnevernet har vært innom tidligere. Det var rådet de ga meg. De mente at fars konflikt med meg (ikke min med han, for jeg har ingen konflikt med han før nå), gjør at barna kan være litt utrygge på å forlate meg. Ellers var far visstnok en helt egnet far. NÅ tar jeg ikke kontakt med dem fordi far ser at samværet ikke fungerer. Anonymkode: c9702...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå