Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #26 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt kan jeg ikke nekte barna å komme hit. Det sier seg jo selv men jeg fikk en natt for meg selv da Anonymkode: c9702...8de Det kan du, jo. Hvis de er hans ansvar i disse dagene, så kan du det. Hva om du hadde vært på 2 ukers chartertur til Kreta? Skulle han kjørt dem til deg og dumpet dem i et tomt hus da? Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #27 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det endrer jo ikke på at to uker med omsorgssvikt er skadelig. Anonymkode: 7ea06...612 Det ble jo ikke to uker. Det ble et døgn Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #28 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det «fine» nå er jo at vi skal til BUP på mandag. Og i og med at barna er hos han, så måtte han kjøre dit, og hadde da ingen unnskyldning til å ikke være med. Jeg hadde et håp om at det skulle gi resultater. BV har vært inne hos han før, men ikke funnet noe problem med han. Han har et rent og ryddig hjem og det er ikke skadelig å være inne. Barna blir levert i kveld, han orker ikke mer mas om å komme seg ut. Problemet med det er at jeg jobber, støttekontakt har ferie, foreldrene mine har ferie og barnet med diagnose kan ikke være alene hjemme mer enn et par timer. Jobber med å skaffe barnevakt, men det er vanskelig, for barnet er ikke lett å håndtere. Anonymkode: c9702...8de Forstår dette er vanskelig for deg. Du bagatelliserer likevel hans manglende omsorgsevne. En far som ikke lar ungene få være aktive og som oppfører seg på en slik måte at barnet med diagnose slutter å spise og snakke, det er en far som ikke har god nok omsorgsevne. At han har det rent og ryddig er ganske uvesentlig i denne sammenhengen. Du hørte jo selv på telefonen når ene barnet ringte deg fordi det var bekymret for sitt søsken med diagnose, at far kjefter fordi barnet ikke spiser. Han skader barna dine psykisk. Nå har du nye opplysninger til barnevernet. Så lenge du vet hvordan han nå er så er det også omsorgssvikt å la ungene være over tid hos ham. Så om du ikke vil melde fra til bv igjen så bør du kalle inn til ny mekling, for han er ikke skikket til å ha omsorg for barna. Og du blir delaktig om du fortsetter å sende ungene til ham selv om du vet han ikke evner å gi god nok omsorg for barna. Anonymkode: be54e...a88
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #29 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan du, jo. Hvis de er hans ansvar i disse dagene, så kan du det. Hva om du hadde vært på 2 ukers chartertur til Kreta? Skulle han kjørt dem til deg og dumpet dem i et tomt hus da? Anonymkode: 7ea06...612 Du ser at det er en forskjell på om jeg er hjemme eller ikke? Barna vet at jeg er hjemme, far vet at jeg er hjemme. Hadde jeg ikke vært hjemme, så hadde de visst det også. Og når barna vet jeg er hjemme, og så avviser jeg dem når far leverer dem fordi han ikke vil ha dem hos seg…. Tror du det gjør godt for barna? Derfor: selvsagt kan jeg ikke nekte å la de komme hit. De er barna mine. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #30 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det ble jo ikke to uker. Det ble et døgn Anonymkode: c9702...8de Vel, det er jo mor som må bestemme seg. Er han virkelig bra nok til at det er forsvarlig å la dem være der i 2 uker? Jamen da skal de faktisk være der i de 2 ukene, og ikke dumpes på døra hennes så snart far blir lei. Er han for dårlig far til å klare 2 uker? Vel, da er det uforsvarlig å starte med å avtale 2 uker. Da skal man ikke tiltro ham det. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #31 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Forstår dette er vanskelig for deg. Du bagatelliserer likevel hans manglende omsorgsevne. En far som ikke lar ungene få være aktive og som oppfører seg på en slik måte at barnet med diagnose slutter å spise og snakke, det er en far som ikke har god nok omsorgsevne. At han har det rent og ryddig er ganske uvesentlig i denne sammenhengen. Du hørte jo selv på telefonen når ene barnet ringte deg fordi det var bekymret for sitt søsken med diagnose, at far kjefter fordi barnet ikke spiser. Han skader barna dine psykisk. Nå har du nye opplysninger til barnevernet. Så lenge du vet hvordan han nå er så er det også omsorgssvikt å la ungene være over tid hos ham. Så om du ikke vil melde fra til bv igjen så bør du kalle inn til ny mekling, for han er ikke skikket til å ha omsorg for barna. Og du blir delaktig om du fortsetter å sende ungene til ham selv om du vet han ikke evner å gi god nok omsorg for barna. Anonymkode: be54e...a88 Situasjonen var ikke så veldig annerledes da. Bortsett fra at da var de hos han annenhver helg. Nå er de hos han hver 4. helg. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #32 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Forstår dette er vanskelig for deg. Du bagatelliserer likevel hans manglende omsorgsevne. En far som ikke lar ungene få være aktive og som oppfører seg på en slik måte at barnet med diagnose slutter å spise og snakke, det er en far som ikke har god nok omsorgsevne. At han har det rent og ryddig er ganske uvesentlig i denne sammenhengen. Du hørte jo selv på telefonen når ene barnet ringte deg fordi det var bekymret for sitt søsken med diagnose, at far kjefter fordi barnet ikke spiser. Han skader barna dine psykisk. Nå har du nye opplysninger til barnevernet. Så lenge du vet hvordan han nå er så er det også omsorgssvikt å la ungene være over tid hos ham. Så om du ikke vil melde fra til bv igjen så bør du kalle inn til ny mekling, for han er ikke skikket til å ha omsorg for barna. Og du blir delaktig om du fortsetter å sende ungene til ham selv om du vet han ikke evner å gi god nok omsorg for barna. Anonymkode: be54e...a88 Dette er faktisk sentralt her. I tillegg er det psykisk skadelig å bli forespeilet samvær og hjemsendt like etterpå. Da er det bedre å få vite i reine ord at dette greier ikke pappa, så det blir ikke noe av det. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #33 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vel, det er jo mor som må bestemme seg. Er han virkelig bra nok til at det er forsvarlig å la dem være der i 2 uker? Jamen da skal de faktisk være der i de 2 ukene, og ikke dumpes på døra hennes så snart far blir lei. Er han for dårlig far til å klare 2 uker? Vel, da er det uforsvarlig å starte med å avtale 2 uker. Da skal man ikke tiltro ham det. Anonymkode: 7ea06...612 Man ønsker at barna skal ha et forhold til far, og man lever i håpet om at far skal ta ansvar. Nå er det ferie, og jeg forberedte dem (spesielt barnet med diagnose) på at dette kom til å bli gøy og hyggelig. Så ble det ikke sånn. Så fort de spurte om å dra på stranda, så fikk de nei til svar. Barnet uten diagnose er 14 og kunne reist med venner, men ble hjemme for å se an hvordan det gikk med søskenet som er 12. har aldri sett eldste beskytte yngste sånn, de pleier egentlig ikke å tåle hverandre så mye. Ikke hos meg i alle fall. Her krangler de en del. Far mener de er perlevenner Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #34 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Man ønsker at barna skal ha et forhold til far, og man lever i håpet om at far skal ta ansvar. Nå er det ferie, og jeg forberedte dem (spesielt barnet med diagnose) på at dette kom til å bli gøy og hyggelig. Så ble det ikke sånn. Så fort de spurte om å dra på stranda, så fikk de nei til svar. Barnet uten diagnose er 14 og kunne reist med venner, men ble hjemme for å se an hvordan det gikk med søskenet som er 12. har aldri sett eldste beskytte yngste sånn, de pleier egentlig ikke å tåle hverandre så mye. Ikke hos meg i alle fall. Her krangler de en del. Far mener de er perlevenner Anonymkode: c9702...8de Så selv om du vet at din eks er en gjøk, valgte du å lyve for det barnet og piske opp stemningen så det skulle få lyst til å besøke ham. Og så påfører han barnet det nederlaget det er å bli kjørt hjem som en uønsket hundevalp. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #35 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så selv om du vet at din eks er en gjøk, valgte du å lyve for det barnet og piske opp stemningen så det skulle få lyst til å besøke ham. Og så påfører han barnet det nederlaget det er å bli kjørt hjem som en uønsket hundevalp. Anonymkode: 7ea06...612 Jepp! Jeg oppmuntret barna til å reise til far. Det kunne jo blitt gøy. Hvordan skule jeg vite at han skulle nekte å ha de mer etter et døgn? Det har aldri skjedd før. Og barna har alltid kjedet seg litt hos far, men aldri har det gått så galt som det gjorde nå Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #36 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jepp! Jeg oppmuntret barna til å reise til far. Det kunne jo blitt gøy. Hvordan skule jeg vite at han skulle nekte å ha de mer etter et døgn? Det har aldri skjedd før. Og barna har alltid kjedet seg litt hos far, men aldri har det gått så galt som det gjorde nå Anonymkode: c9702...8de Men selv om de har kjedet seg der før, så presenterte du ideen som at det ville bli gøy. Jeg tenker at det etter hvert er mye sunnere å validere barnas følelser enn å rosemale far. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #37 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Selvsagt kan jeg ikke nekte barna å komme hit. Det sier seg jo selv men jeg fikk en natt for meg selv da Anonymkode: c9702...8de Du kunne sakt fra da far sa han ville komme. Anonymkode: acedc...93c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #38 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men selv om de har kjedet seg der før, så presenterte du ideen som at det ville bli gøy. Jeg tenker at det etter hvert er mye sunnere å validere barnas følelser enn å rosemale far. Anonymkode: 7ea06...612 Ja, det gjorde jeg. Og det er ikke noe galt i det. Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Du kunne sakt fra da far sa han ville komme. Anonymkode: acedc...93c Ja, jeg kunne det, men da ville barna også følt seg avvist Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #39 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Situasjonen var ikke så veldig annerledes da. Bortsett fra at da var de hos han annenhver helg. Nå er de hos han hver 4. helg. Anonymkode: c9702...8de Igjen, du bagatelliserer fars manglende omsorgsevne og ditt ansvar for å ikke sende barna til en som ikke har omsorgsevne og som skader dem psykisk. Det at 14-åringen nå overtar foreldrerollen for å beskytte sitt yngre søsken viser hvor langt fars omsorgssvikt har gått. Og nå er det DITT ansvar å sørge for å beskytte barna og sørge for at barna dine ikke blir utsatt for dette mer. Barnevernet må på banen, eller du får kalle inn til ny mekling hvor du får alt samvær og at dere ev. avtaler enten samvær med tilsyn eller få timer med far. Slik det er nå blir begge barna skadet psykisk, og du kan ikke godta det. Anonymkode: be54e...a88
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #40 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Igjen, du bagatelliserer fars manglende omsorgsevne og ditt ansvar for å ikke sende barna til en som ikke har omsorgsevne og som skader dem psykisk. Det at 14-åringen nå overtar foreldrerollen for å beskytte sitt yngre søsken viser hvor langt fars omsorgssvikt har gått. Og nå er det DITT ansvar å sørge for å beskytte barna og sørge for at barna dine ikke blir utsatt for dette mer. Barnevernet må på banen, eller du får kalle inn til ny mekling hvor du får alt samvær og at dere ev. avtaler enten samvær med tilsyn eller få timer med far. Slik det er nå blir begge barna skadet psykisk, og du kan ikke godta det. Anonymkode: be54e...a88 Barna kommer hjem til meg etter et døgn hos far fordi det gikk galt der. Hvor er det ikke tar ansvar? Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #41 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Barna kommer hjem til meg etter et døgn hos far fordi det gikk galt der. Hvor er det ikke tar ansvar? Anonymkode: c9702...8de De kommer jo hjem pga at far ikke vil ha dem, ikke for at du har bestemt at de ikke skal være der... Anonymkode: 43b72...e9c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #42 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Barna kommer hjem til meg etter et døgn hos far fordi det gikk galt der. Hvor er det ikke tar ansvar? Anonymkode: c9702...8de Du misforstår. Jeg mener det å ikke koble inn barnevernet nå, ev. få endret samværsavtalen for å beskytte barna, DET er uansvarlig av deg, for du vet far ikke har omsorgsevne. Nå vet du også at begge barna blir skadet av samvær hos far, og da har du ansvar for å beskytte barna slik at de slipper å bli mer skadet av far enn de allerede er blitt. Anonymkode: be54e...a88
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #43 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja, det gjorde jeg. Og det er ikke noe galt i det. Ja, jeg kunne det, men da ville barna også følt seg avvist Anonymkode: c9702...8de Ja, jøss. For NÅ føler de seg ikke avvist? Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #44 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De kommer jo hjem pga at far ikke vil ha dem, ikke for at du har bestemt at de ikke skal være der... Anonymkode: 43b72...e9c Men de kommer hjem og er velkommen her. Så får far ta kontakt om han vil ha de igjen, og vi tar det derfra. Spiller det noen rolle hvordan det skjedde? Jeg forsøkte å hjelpe ved å ringe far, far mente jeg invaderer livet hans ved å foreslå ag de skulle gjøre noe, far sier at han heller leverer dem fordi jeg har lært de å like feil ting. De er hjemme nå, de er glade og fornøyde. Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #45 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du misforstår. Jeg mener det å ikke koble inn barnevernet nå, ev. få endret samværsavtalen for å beskytte barna, DET er uansvarlig av deg, for du vet far ikke har omsorgsevne. Nå vet du også at begge barna blir skadet av samvær hos far, og da har du ansvar for å beskytte barna slik at de slipper å bli mer skadet av far enn de allerede er blitt. Anonymkode: be54e...a88 Som sagt, de har vært inne før, de gjorde ikke noe. Situasjonen er ikke mye endret. Dette kan være et engangstilfelle eller ikke. Jeg regner heller ikke med at far trenger vedtak fra barnevern eller andre instanser for å se at dette ikke fungerte Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #46 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men de kommer hjem og er velkommen her. Så får far ta kontakt om han vil ha de igjen, og vi tar det derfra. Spiller det noen rolle hvordan det skjedde? Jeg forsøkte å hjelpe ved å ringe far, far mente jeg invaderer livet hans ved å foreslå ag de skulle gjøre noe, far sier at han heller leverer dem fordi jeg har lært de å like feil ting. De er hjemme nå, de er glade og fornøyde. Anonymkode: c9702...8de Faren deres er rablende gal og bør ikke være alene med barn. Det VET du, derfor bør du ikke planlegge lange ferier med ham som kan føre til skuffelse og spisevegring. Du er den eneste av dere to som fungerer, derfor er det opp til deg å ta ansvar for å skjerme barna fra ham. Og dropp å lyve for ham. Ingen vil takke deg for at du framstiller ham som Årets Far når han er langt under pari. Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #47 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Som sagt, de har vært inne før, de gjorde ikke noe. Situasjonen er ikke mye endret. Dette kan være et engangstilfelle eller ikke. Jeg regner heller ikke med at far trenger vedtak fra barnevern eller andre instanser for å se at dette ikke fungerte Anonymkode: c9702...8de Hvis ungen ikke får i seg mat når hen er hos far, da er det vel en del som er endret... Anonymkode: 7ea06...612
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #48 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, jøss. For NÅ føler de seg ikke avvist? Anonymkode: 7ea06...612 Ikke av meg i alle fall. Men ja, av far. Men det ville de gjort uansett. Så da er det bedre at de føler det fra en forelder og ikke begge? Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #49 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Faren deres er rablende gal og bør ikke være alene med barn. Det VET du, derfor bør du ikke planlegge lange ferier med ham som kan føre til skuffelse og spisevegring. Du er den eneste av dere to som fungerer, derfor er det opp til deg å ta ansvar for å skjerme barna fra ham. Og dropp å lyve for ham. Ingen vil takke deg for at du framstiller ham som Årets Far når han er langt under pari. Anonymkode: 7ea06...612 Jeg har aldri fremstilt han som årets far. Men jeg har fremsnakket han heller en å slenge dritt Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis ungen ikke får i seg mat når hen er hos far, da er det vel en del som er endret... Anonymkode: 7ea06...612 Og derfor kom de hjem Anonymkode: c9702...8de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #50 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri fremstilt han som årets far. Men jeg har fremsnakket han heller en å slenge dritt Så i praksis var det DU som lurte dem. Tro meg, barn vil ikke bli mer lykkelige av å bli løyet til, selv om det er i beste mening. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og derfor kom de hjem Anonymkode: c9702...8de Feil konklusjon. Det heter "Og derfor er barnevernet fortsatt relevant". Anonymkode: 7ea06...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå