Gå til innhold

Hvordan er det med smak og lukt for dere som er syke nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk korona for snart 3 uker siden og smak og lukt var helt borte i 14 dager. Smak og lukt er ikke helt tilbake enda, men det begynner å bedre seg. Jeg ble rimelig desperat da jeg ikke var veldig tett i nesa, men helt uten lukt og når det tok så lang tid begynte jeg å lure på hvor lenge det skulle vare.

Anonymkode: d4d5a...6fd

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg fikk korona for snart 3 uker siden og smak og lukt var helt borte i 14 dager. Smak og lukt er ikke helt tilbake enda, men det begynner å bedre seg. Jeg ble rimelig desperat da jeg ikke var veldig tett i nesa, men helt uten lukt og når det tok så lang tid begynte jeg å lure på hvor lenge det skulle vare.

Anonymkode: d4d5a...6fd

Takk for svar! Jeg har litt likt men smaken er helt borte. 

Anonymkode: dd659...00b

Dette snakket jeg og samboeren akkuratt om siden vi begge ligger syke hjemme. Ikke korona. Har såvidt smak/luktesans men den er så og si borte. Vert syk i snart 1 uke. Jeg plages med ørene og nå kjenner jeg

Jeg ble syk for seks uker siden. Mistet både lukt- og smakssans etter et par dager. På det tidspunktet var jeg overhodet ikke tett i nese og hadde da heller ikke hoste (hoste kom til gangs etterhvert).

Jeg hadde også noen sånne helt ville smaksopplevelser når jeg såvidt begynte å få tilbake litt luktesans. Det virket som om hjernen hadde glemt alt, gjorde feilkoblinger og feiltolkninger hele tiden både på lukt og smak.

Nå, seks uker senere har jeg fått tilbake en del lukt- og smakssans, mest smakssans, lukter mindre. Ingen er tilbake til normalt, noe jeg håper skjer, for jeg føler jeg går glipp av mye ved å ikke ha normal luktesans. Får forresten dager eller timer hvor enkeltting som jeg nå smaker tilnærmet normal plutselig smaker alt annet enn det det faktisk er, og som regel smaker det da høgg. Av den grunn blir det lite kaffe for tiden ;)

Anonymkode: 2f175...85d

Annonse

Testet positivt på onsdag. Mistet smakssans på torsdag kveld, vil jeg tro. Eller... jeg smaker salt og sterkt. Rar følelse. Farris bris feks smaker skikkelig salt. Har ikke mistet luktesans. Merkelig å kunne lukte men ikke smake. 

Anonymkode: 37f8d...0eb

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og dette er relevant fordi?

Anonymkode: 3b077...c8a

Det er relevant fordi det er helt normalt å miste lukt og smak noe man har virus i kroppen uavhengig om det er korona eller noe annet. Vi må slutte å hause dette opp. 

Anonymkode: 2586a...b6f

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er relevant fordi det er helt normalt å miste lukt og smak noe man har virus i kroppen uavhengig om det er korona eller noe annet. Vi må slutte å hause dette opp. 

Det er vanlig ja. Jeg har vært forkjølet mange ganger og mistet smakssansen pga tett nese. Lukt og smak henger sammen. 

Men dette er noe annet. Jeg, for min del, har og har hatt fullt fungerende luktesans, men smakssansen er forandret.. 

Kan ikke sammenlignes. Corona er noe annet enn forkjølelse. Trodde alle visste det nå over to år etter pandemien slo til. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Noen ganger burde man la være å taste i vei.

Anonymkode: 73ee5...d2e

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke relevant, fordi det er noe helt annet å miste smak pga tett nese og forkjølelse enn dette. 

Anonymkode: dd659...00b

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Noen ganger burde man la være å taste i vei.

Anonymkode: 73ee5...d2e

Dere er så hjernevasket etter to år med propaganda, at det nytter ikke å prøve å forklare en gang. Trist. 

Anonym bruker skrev (På 22.7.2022 den 14.35):

Dere er så hjernevasket etter to år med propaganda, at det nytter ikke å prøve å forklare en gang. Trist. 

Hva er det du prøver å forklare? At man kan miste smak-og luktesans når man er forkjølet? Det vet vel de fleste, og trenger ingen foklaring på det.

Men når man får corona, så er det noen som reagerer på det. Denne endringen av smak og lukt oppleves for mange veldig annerledes enn når man er forkjølet. Det er bevist og fakta, så skjønner ikke hvorfor du orker å diskutere det en gang. 

Lurer litt på hvem som er "hjernevasket " her?! 

• Opprett ny...