Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Tar dere tak i ting med utseendet etterhvert som de oppstår? Farger grått hår, fjerner aldersflekker på huden, gjør noe med rynkene, fikser sprengte blodkar og åreknuter, kanskje en og annen operasjon osv? Eller lar dere det bare stå til? Anonymkode: fe8c0...65f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tar dere tak i ting med utseendet etterhvert som de oppstår? Farger grått hår, fjerner aldersflekker på huden, gjør noe med rynkene, fikser sprengte blodkar og åreknuter, kanskje en og annen operasjon osv? Eller lar dere det bare stå til? Anonymkode: fe8c0...65f Gjør ingen kosmetiske inngrep. Da hadde jeg mistet mannen min, for å si det slik ( jeg hadde gjort det likevel om jeg ønsket set, altså) Men jeg går jevnlig til frisør, forsøker å trenge og spise sunt. Anonymkode: cfdd2...1ba
amandine Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Jeg gjør ikke noe som krever inngrep av utdannet personell ut over frisør. Jeg er jo den jeg er og sånn er det. Jeg prøver å ta vare på meg og kroppen, jeg vil gjøre det beste ut av det men jeg ønsker ikke å endres.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tar dere tak i ting med utseendet etterhvert som de oppstår? Farger grått hår, fjerner aldersflekker på huden, gjør noe med rynkene, fikser sprengte blodkar og åreknuter, kanskje en og annen operasjon osv? Eller lar dere det bare stå til? Anonymkode: fe8c0...65f Jeg farger håret, men ellers ikke noe spesielt. Jeg har fjernet en åreknute/kollapset åre i det ene beinet, men det var av medisinske grunner, ikke kosmetisk. Har ellers ikke operert eller fjernet noe ellers. Anonymkode: f5a61...e08
Gjest Fornax Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Jeg gjør ingen inngrep. Men trener og prøver å spise sunt, mest for helseeffekten. Ser at mange av de gamle i slekta har helseproblemer som gamle pga dårlig kosthold og ingen trening
amandine Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 amandine skrev (13 minutter siden): Jeg gjør ikke noe som krever inngrep av utdannet personell ut over frisør. Jeg er jo den jeg er og sånn er det. Jeg prøver å ta vare på meg og kroppen, jeg vil gjøre det beste ut av det men jeg ønsker ikke å endres. Ja, altså, jeg farger ikke håret men jeg har bleket tennene en gang. Det skal jeg nok gjøre til høsten igjen også, da er det to år siden sist. Kaffen setter spor…
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 Jeg lar det stå til! Jeg er litt overvektig, har en del grå hår og litt rynker. Jeg er meg, og det er helt Ok! Jeg renser huden daglig og tar badstue og kalde bad et par ganger i uken. K tillegg til å trene litt. Det er helt uaktuelt for meg å «ta meg av ting etterhvert som de oppstår» Jeg er god nok som jeg er! Anonymkode: 22ead...0bb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 Reparasjonsalderen? For et vittig begrep, aldri hørt før 😉 Jeg gjør ingen inngrep, naturlig aldring plager meg overhodet ikke. Holde seg sunn med kosthold og mosjon er innenfor, alt ennet er langt utenfor mine grenser. Hvorfor skal man stoppe og hindre kroppen i å eldes naturlig? Anonymkode: 54cb4...3c0
amandine Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 Og forresten, når jeg hører reparasjonsalderen brukt som begrep handler det ikke om hårfarging og nip and tuck, det handler om knær som må repareres, en akilles som ryker, en fylling i en tann som må byttes. Ting som må repareres men som ofte ikke hadde vært noe problem om man var yngre.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 Jeg farger håret og passer ekstra godt på huden med ulike produkter. Så passer jeg på å ikke bli for tynn, for jeg syns man ser mye freshere og bedre ut med noen kg for mye. Mindre rynker i et litt rundere ansikt også. Det kan godt hende at jeg vil ta noen inngrep om noen år. Anonymkode: 1229f...419
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 Rynkene får bare komme, pigmentflekker behandler jeg meg epiduo om vinteren og solfaktor 50 om sommeren. Håret har jeg alltid farget. Vurderer å fjerne en åreknute snart, den er ikke stor nå, men ser hvordan generasjonen over oss sliter med de jævlene der, så ser ingen god grunn til å spare på de. Ellers gjør kosthold og trening underverker selv for oss over 40. Det er vel viktigere enn noensinne, spesielt styrketrening. Anonymkode: 651b6...214
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg farger håret og passer ekstra godt på huden med ulike produkter. Så passer jeg på å ikke bli for tynn, for jeg syns man ser mye freshere og bedre ut med noen kg for mye. Mindre rynker i et litt rundere ansikt også. Det kan godt hende at jeg vil ta noen inngrep om noen år. Anonymkode: 1229f...419 Hvordan sørger du for å unngå å bli for tynn? Jeg er 43 og har nå bmi på 20 og jeg ser mye bedre ut med noen flere kg på kroppen. Spiser masse, men vil ikke spise usunt bare for å legge på meg… Anonymkode: e26ba...5e9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 Reperasjonsalderen er når man trenger en ny hofte ol, litt mer alvorlige ting enn å ikke se ut som en tyveårene lenger. Anonymkode: f94e0...034
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tar dere tak i ting med utseendet etterhvert som de oppstår? Farger grått hår, fjerner aldersflekker på huden, gjør noe med rynkene, fikser sprengte blodkar og åreknuter, kanskje en og annen operasjon osv? Eller lar dere det bare stå til? Anonymkode: fe8c0...65f Aksepterer at jeg blir eldre, så lar det vel bare stå til... Anonymkode: b2905...e0d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #15 Skrevet 14. juli 2022 Jeg tenker vedlikeholdsalderen. Jeg gjør alt jeg kan for å holde meg friskest mulig lengst mulig, opprette funksjon. Så jeg spiser sunt, er så aktiv som jeg kan, og jeg tøyer hver dag. Har skaffet meg en ny hobby som også krever ganske mye av både hjerne og koordinering, så det vil også være med på å holde hodet i gang. Forsøker å se glede der jeg kan finne det. Har egentlig et ganske tøft liv med store utfordringer, men jeg gjør mitt beste innen de rammene jeg har. Kunne ikke falt meg inn å gjøre kosmetiske operasjoner, bruke fillers eller botox eller hva alt heter. Bruker en gang iblant å stripe håret, men blir sjeldnere og sjeldnere. Går til frisør noen få ganger i året, nok til at håret stort sett ser ganske bra ut. Jeg vil heller gjøre det beste ut av den alderen jeg har enn å fornekte den alderen jeg har. Tror jeg har det bedre mentalt på den måten enn om jeg stadig følte jeg måtte skjule at jeg faktisk er så heldig at jeg får leve.. Anonymkode: 38b43...ffa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #16 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker vedlikeholdsalderen. Jeg gjør alt jeg kan for å holde meg friskest mulig lengst mulig, opprette funksjon. Så jeg spiser sunt, er så aktiv som jeg kan, og jeg tøyer hver dag. Har skaffet meg en ny hobby som også krever ganske mye av både hjerne og koordinering, så det vil også være med på å holde hodet i gang. Forsøker å se glede der jeg kan finne det. Har egentlig et ganske tøft liv med store utfordringer, men jeg gjør mitt beste innen de rammene jeg har. Kunne ikke falt meg inn å gjøre kosmetiske operasjoner, bruke fillers eller botox eller hva alt heter. Bruker en gang iblant å stripe håret, men blir sjeldnere og sjeldnere. Går til frisør noen få ganger i året, nok til at håret stort sett ser ganske bra ut. Jeg vil heller gjøre det beste ut av den alderen jeg har enn å fornekte den alderen jeg har. Tror jeg har det bedre mentalt på den måten enn om jeg stadig følte jeg måtte skjule at jeg faktisk er så heldig at jeg får leve.. Anonymkode: 38b43...ffa Er det noen motsetning mellom å gjøre det beste ut av den alderen man har og være glad for å leve og å ønske å se best mulig ut? Hva er egentlig forskjellen mellom å farge håret og ta Botox? Anonymkode: fe8c0...65f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #17 Skrevet 14. juli 2022 Jeg har ikke grått hår, men farger det likevel for ikke å se ut som en grå mus. Jeg trener hver dag og passer på hva jeg spiser. Jeg bruker god hudpleie og tar botox i ny og ne. Jeg har foreløpig ingen rynker. Jeg er flink med sminken. Kler meg i fine klær, og ikke tantete. Folk tror jeg er 30, når jeg egentlig er 40. Må ofte vise leg på polet fortsatt. Jeg ser heller ikke forskjellen på å ta botox og fillers kontra det å farge håret og bruke sminke. Alt er jo uansett kunstig påvirkning av utseendet. Anonymkode: 85c74...1ca
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #18 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Er det noen motsetning mellom å gjøre det beste ut av den alderen man har og være glad for å leve og å ønske å se best mulig ut? Hva er egentlig forskjellen mellom å farge håret og ta Botox? Anonymkode: fe8c0...65f Botox er å sprøyte nervegift inn i kroppen. Botox har også den bieffekten at den endrer mimikk (som jo er ønsket effekt for å fjerne rynker). Nyere forskning har imidlertid vist at når man lammer mimikkmuskulatur så endres også hjernen og psyken. I tillegg blir det vanskeligere for andre å tolke små signaler som vi ellers ubevisst og raskt bruker til å tolke hva andre mener, hvordan de har det osv. Dette gjør også at andre forholder seg annerledes til de som har lammet mange ansikts-/mimikkmuskler. Å farge håret en sjelden gang har ikke en slik direkte innvirkning på kropp og hjerne, og har få bivirkninger. Man kan forresten se utrolig flott ut uten å gå til div. kosmetiske inngrep og injeksjoner. Det gjelder å stå støtt i seg selv og eie den alderen man har. Anonymkode: 38b43...ffa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #19 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Botox er å sprøyte nervegift inn i kroppen. Botox har også den bieffekten at den endrer mimikk (som jo er ønsket effekt for å fjerne rynker). Nyere forskning har imidlertid vist at når man lammer mimikkmuskulatur så endres også hjernen og psyken. I tillegg blir det vanskeligere for andre å tolke små signaler som vi ellers ubevisst og raskt bruker til å tolke hva andre mener, hvordan de har det osv. Dette gjør også at andre forholder seg annerledes til de som har lammet mange ansikts-/mimikkmuskler. Å farge håret en sjelden gang har ikke en slik direkte innvirkning på kropp og hjerne, og har få bivirkninger. Man kan forresten se utrolig flott ut uten å gå til div. kosmetiske inngrep og injeksjoner. Det gjelder å stå støtt i seg selv og eie den alderen man har. Anonymkode: 38b43...ffa Hvorfor må alderen innebære å få masse rynker da, når man kan gjøre noe med det? Hvorfor synes du fillers er feil da? Dvs fylle ut rynker med det? Det endrer jo ikke mimikken, bare gir en glatt hud. Anonymkode: 85c74...1ca
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #20 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor må alderen innebære å få masse rynker da, når man kan gjøre noe med det? Hvorfor synes du fillers er feil da? Dvs fylle ut rynker med det? Det endrer jo ikke mimikken, bare gir en glatt hud. Anonymkode: 85c74...1ca Vi sender signaler til yngre om at vi ikke er fornøyde med oss selv, at naturlige endringer av kroppen gjennom livssykluser er noe uønsket og ikke fint nok. Det gjør at stadig yngre føler at de ikke er gode nok som de er. Jeg vil heller vise at man kan være fornøyd med seg selv uten å gå til slike inngrep eller injeksjoner. Anonymkode: 38b43...ffa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #21 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Vi sender signaler til yngre om at vi ikke er fornøyde med oss selv, at naturlige endringer av kroppen gjennom livssykluser er noe uønsket og ikke fint nok. Det gjør at stadig yngre føler at de ikke er gode nok som de er. Jeg vil heller vise at man kan være fornøyd med seg selv uten å gå til slike inngrep eller injeksjoner. Anonymkode: 38b43...ffa Da bør du jo også sende signal om at grått hår er ok, og dermed ikke farge håret. Anonymkode: fe8c0...65f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #22 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Da bør du jo også sende signal om at grått hår er ok, og dermed ikke farge håret. Anonymkode: fe8c0...65f Nettopp. Hykleri. Anonymkode: 85c74...1ca
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #23 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er egentlig forskjellen mellom å farge håret og ta Botox? Anonymkode: fe8c0...65f Den viktigste forskjellen er at de fleste ser ok ut med farget hår, mens alle ser vanvittig teite ut med botox og fillers. Ser ut som mimikkløse og litt mislykka dukker i fjeset. En 40-åring uten rynker i panna og/eller smilerynker ser helt merkelig ut. Og jo da, det synes, uansett hvor «forsiktig» man selv mener man har vært. Anonymkode: aa449...049
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #24 Skrevet 14. juli 2022 47 år. Botox i sinnarynka. Farget alt håret grått og nå går jeg bare og får noe de kaller «glossing» fire ganger i året eller noe. Har ikke mye grått hår da men det er best å farge det grått så slipper jeg gå så ofte til frisøren. Det grå blender bedre med etterveksten. Ellers har jeg alltid vært ekstremt nøye med hudpleie, beskyttelse mot sol osv. Det har begynt å vise seg nå, jeg har ikke mye rynker eller slapp hud, og de jeg har (utenom sinnarynka) liker jeg. Åreknuter og sprengte blodkar har jeg ikke. Trener MYE styrke fordi jeg er livredd for å få «dissearmer» 😂 en greie jeg har, armene må være trent. Jeg er drit forfengelig og bruker mye penger på å se naturlig ut. Bruker kun mascara for å pynte meg. Jo, jeg bleker tennene en gang i året også. Anonymkode: ebac7...81d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #25 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Da bør du jo også sende signal om at grått hår er ok, og dermed ikke farge håret. Anonymkode: fe8c0...65f Selv har jeg faktisk aldri forsøkt å skjule mine grå, og jeg begynte tidlig å bli grå. Jeg har stripet håret i noen år, hvor jeg heller ikke har forsøkt å skjule de grå, og frisør har bevisst gått inn for å ikke stripe det som er mest grått. Stripene er tatt for å få litt mer spill i håret, aldri for å skjule det grå. Nå er det over et halvt år siden jeg tok striper som vaskes ut etter noen uker, og før det er det tre år siden sist. Ville uansett ikke tatt striper mer enn 2-3 ganger i året pga. kjemikaliene som er i fargene. Faktisk får jeg så mye positive kommentarer på det grå håret at det er ingen grunn til å skjule det. Senest i forrige uke ble jeg stoppet av noen unge jenter, 15-17 år, så syntes det var så "flott og kult" at jeg valgte å beholde det grå, og de håpte de også ville beholde egen farge når de ble like gammel som meg. Så jeg tenker de unge trenger flere voksne som beholder eget utseende, ikke forsøker å skjule alderen med kosmetiske inngrep. Uansett, det å farge hår kan nesten sammenlignes med hvilke farge klær man velger å bruke. Det endrer ikke annet enn fargen på håret (som jo er dødt vev). De andre tingene du nevner, det er å endre utseende med unødvendige inngrep, injeksjoner. Og det er noe jeg ikke ønsker å gjøre. Botox av allerede nevnte grunner, og alle andre unødvendige kosmetiske inngrep fordi jeg mener det sender feil signaler til andre, spesielt yngre, samt at det er feil bruk av helsepersonell. Jeg forstår ikke hvorfor du blir så provosert over svarene mine. Du spurte, jeg har svart hva jeg gjør og hva jeg mener. Blir du provosert av det bør du kanskje spørre deg selv om hvorfor. Anonymkode: 38b43...ffa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå