Gå til innhold

Min unge kollega på 24 er så utrolig lite løsningsorientert. Idag sprakk jeg.....

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det bestemmer ikke du i hvert fall... På min side håper jeg hun fortsetter på samme måte. 

Anonymkode: 81d79...cca

Nei det bestemmer ikke jeg. Men om hun blir overlatt til seg selv, kommer hun til å gjøre så mye feil som vil koste bedriften dyrt. Og da får hun sparken. Så om hun fortsetter på samme måte, så risikerer hun å få sparken uten attest. 

Den er jo lei. 

Anonymkode: 06779...a83

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du skjønner sikkert at du gikk over streken, ellers hadde du ikke laget et innlegg om det. Det finnes utallige andre innfallsvinkler enn å få noen til å gjemme seg på do! Neste gang kan du bare si at du er opptatt.

Lite voksent og bærer preg av leder og arbeidsstil fra -80, -90 tallet det du praktiserte der. Å være tydelig er ikke korrelert med å være frekk! 

Eksempel du kan praktisere: -Hei, nei, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg nå, men det der vet jeg du klarer! 

-Jeg er litt opptatt nå, stol på deg selv, du kan dette.

-Beklager jeg får ikke hjulpet deg nå, dette klarer du selv;-)

Anonymkode: ca7ce...06a

Les hele tråden, dette har jo blitt gjort gjennom et år! 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du skjønner sikkert at du gikk over streken, ellers hadde du ikke laget et innlegg om det. Det finnes utallige andre innfallsvinkler enn å få noen til å gjemme seg på do! Neste gang kan du bare si at du er opptatt.

Lite voksent og bærer preg av leder og arbeidsstil fra -80, -90 tallet det du praktiserte der. Å være tydelig er ikke korrelert med å være frekk! 

Eksempel du kan praktisere: -Hei, nei, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg nå, men det der vet jeg du klarer! 

Det er et annet voksent menneske HI har som kollega. Da snakker man ikke til personen på samme måte som til en femåring som skal hente posten alene for første gang. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor håper du det?

Hun får jo uansett ikke fortsatt på samme måte, nå som hi har satt ned foten og slutter å være støttekontakten hennes.

Anonymkode: 50f6e...2d9

Slik hun har lagt det opp, ja. 

Anonymkode: 81d79...cca

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det finnes uendelig mange andre innfallsvinkler enn å være deamaqueen og gjemme seg på do når man får en tydelig beskjed om å gjøre jobben sin også.

For eksempel kan ma ta selvkritikk på at man har vært en hjelpesløs plageånd på jobb, brette opp ermene og gjøre den jobben man blir betalt for å gjøre. Lett.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det finnes uendelig mange andre innfallsvinkler enn å være deamaqueen og gjemme seg på do når man får en tydelig beskjed om å gjøre jobben sin også.

For eksempel kan ma ta selvkritikk på at man har vært en hjelpesløs plageånd på jobb, brette opp ermene og gjøre den jobben man blir betalt for å gjøre. Lett.

Jenta er i 20 årene, ikke en middelaldrende dame.

Annonse

Himmel og hav skrev (2 timer siden):

Det er et annet voksent menneske HI har som kollega. Da snakker man ikke til personen på samme måte som til en femåring som skal hente posten alene for første gang. 

Jeg har hatt mange unge sykepleiere som har vært usikre de første to årene. Mange ganger har vi sagt at de må stole på kunnskapen sin, mange ganger har vi repetert oss. Etter ett år eller to har de blomstret, fått selvtillit og blitt flotte og selvsikre sykepleiere. 
Å snakke slik til dem hadde aldri falt meg inn. Dette er unge voksne.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har hatt mange unge sykepleiere som har vært usikre de første to årene. Mange ganger har vi sagt at de må stole på kunnskapen sin, mange ganger har vi repetert oss. Etter ett år eller to har de blomstret, fått selvtillit og blitt flotte og selvsikre sykepleiere. 
Å snakke slik til dem hadde aldri falt meg inn. Dette er unge voksne.

Men dette er snakk om å lese på listene selv for å skaffe seg den informasjonen hun trenger. Det er slett ingen rakettforskning. Og når man sier at ting må skrives ned, så gjør hun jo ikke det. Vi jobber på et kontor, det gjør ikke dere. Når det er snakk om syke mennesker med medisiner og stell, så kan jeg forstå at noen er usikre og vil spør en gang for mye enn for lite. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men dette er snakk om å lese på listene selv for å skaffe seg den informasjonen hun trenger. Det er slett ingen rakettforskning. Og når man sier at ting må skrives ned, så gjør hun jo ikke det. Vi jobber på et kontor, det gjør ikke dere. Når det er snakk om syke mennesker med medisiner og stell, så kan jeg forstå at noen er usikre og vil spør en gang for mye enn for lite. 

Det dreier seg uansett om å være usikker i jobben sin. Prat med opplæringsansvarlig. Hun eller han ser ikke ut til å ha gjort jobben sin.

Anonymkode: c92f5...46f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jenta - eller kvinnen - er i lønnet arbeid. Hun har signert en bindende kontrakt med arbeidsgiver om å utføre en bestemt type arbeid, og for dette arbeidet blir hun betalt av arbeidsgiver. Er hun voksen nok til å inngå en slik avtale, bør hun være voksen nok til å oppføre seg som et modent, ansvarlig menneske. Klarer hun ikke det må hun si opp jobben sin og prøve på nytt når hun har blitt mer moden og hardfør nok til å tåle å bli stilt krav til. 

Det er liksom ikke så høye krav man stiller til henne. Skriv ned ting så du husker det til neste gang. Finn priser på eksisterende lister. Alle som har fullført grunnskolen burde klare så enkle oppgaver.

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det dreier seg uansett om å være usikker i jobben sin. Prat med opplæringsansvarlig. Hun eller han ser ikke ut til å ha gjort jobben sin.

Opplæringsansvarlig har sagt til daglig leder at han må ta over ansvaret for henne, for hun har gitt opp. Så det er ganske prekært det her. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Da jeg var i 20-årene hadde jeg eneansvar for barn. Jeg forsørget barnet ved eget arbeid. Jeg hadde IKKE råd til å være så tungnem som HIs kollega, altså.

Anonymkode: 9616e...eb9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Opplæringsansvarlig har sagt til daglig leder at han må ta over ansvaret for henne, for hun har gitt opp. Så det er ganske prekært det her. 

Hvorfor henviste du henne ikke til opplæringsansvatlig i stedenfor å skjelle henne ut og true med oppsigelse?

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor henviste du henne ikke til opplæringsansvatlig i stedenfor å skjelle henne ut og true med oppsigelse?

Du, det står ikke i hovedinnlegget at personen ble utskjelt eller truet. Nå bare dikter du.

Anonymkode: 9616e...eb9

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Er det hviskeleken vi driver med her eller?  Det starter med sannheten (riktig ord), og kommer ut med en tvistet vri (feil ord). Hvorfor er det umulig for enkelte å lese tekst? Er det leseforståelsen det er noe galt med? Eller er det et snev av latskap som ligger til grunn?

Anonymkode: 3c54e...aca

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Er det hviskeleken vi driver med her eller?  Det starter med sannheten (riktig ord), og kommer ut med en tvistet vri (feil ord). Hvorfor er det umulig for enkelte å lese tekst? Er det leseforståelsen det er noe galt med? Eller er det et snev av latskap som ligger til grunn?

Det trenger ikke være roping og skriking for å være utskjelling.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det trenger ikke være roping og skriking for å være utskjelling.

Det er da virkelig ikke utskjelling å si ifra om hvordan ståa er når man har sagt ifra sikkert 50 ganger tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...