Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #26 Skrevet 14. juli 2022 Så lenge det ikke går utover barna er det helt innafor. Anonymkode: 91ab8...4f2
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #27 Skrevet 14. juli 2022 For en ekkel fyllikk. Anonymkode: 2ee82...025
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #28 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): So? Hvorfor henger du deg opp i drammer på byen? Jeg syns ikke at det er mye for en voksen mann på en uke på ferie. Jeg kan ikke tro at han blir full på en kaffekopp med sprit blandet ut gjennom kvelden. Anonymkode: 7351a...a61 Det er for å skissere mengden med alkohol som har blitt konsumert i snitt hver kveld. Å tukle i seg 5 drammer og en øl hver kveld når man er på tur sammen med bare kona og barna er ikke under noen omstendighet normalt uansett hvor lite eller mye full han er. I tillegg sies det ingen ting om mengden som har blitt drukket utenom. Hvis de har vært ute og spist lunsj/middag eller lignende. Å drikke 1 1/2 liter sprit sammen med en sekspakning med øl på en ukes familieferie er ikke normalt. Uansett om det er en kaffekopp med ren sprit hjemme eller om det er 5stk gin/tonic på byen hver kveld. Anonymkode: e9faf...fdf
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #29 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er for å skissere mengden med alkohol som har blitt konsumert i snitt hver kveld. Å tukle i seg 5 drammer og en øl hver kveld når man er på tur sammen med bare kona og barna er ikke under noen omstendighet normalt uansett hvor lite eller mye full han er. I tillegg sies det ingen ting om mengden som har blitt drukket utenom. Hvis de har vært ute og spist lunsj/middag eller lignende. Å drikke 1 1/2 liter sprit sammen med en sekspakning med øl på en ukes familieferie er ikke normalt. Uansett om det er en kaffekopp med ren sprit hjemme eller om det er 5stk gin/tonic på byen hver kveld. Anonymkode: e9faf...fdf Jaja, vi får være uenige. Det er bare ikke nødvendig av deg å begynne og spekulere i hvor mye mer han har drukket da. Hold deg til saken, og den er jo at han har drukket på kveldene etter at barna har lagt seg. Anonymkode: 7351a...a61
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #30 Skrevet 14. juli 2022 Å ta seg en øl eller et glass vin til maten synes jeg er helt greit med barn tilstede. Men drikking utover det, og spesielt sprit hører ikke hjemme på ferie med barn. Anonymkode: af020...b8c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #31 Skrevet 14. juli 2022 Spørsmålet er vel ikke hvor mye han tok med, men hvor mye som faktisk ble drukket. Anonymkode: ce739...740
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #32 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Spørsmålet er vel ikke hvor mye han tok med, men hvor mye som faktisk ble drukket. Anonymkode: ce739...740 Hi har skrevet i tråden at dette var det han drakk alene. Anonymkode: e9faf...fdf
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #33 Skrevet 15. juli 2022 Når jeg kom hjem fant jeg en ny vinmonopol pose i bagasjen hans så han har tydeligvis kjøpt noe ikke jeg visste om….han er ikke synlig beruset, men dette irriterer meg. Anonymkode: 8ec83...359
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #34 Skrevet 15. juli 2022 Hvis han vet at du er edru uansett og han ikke er full, og han ikke forsømmer forpliktelsene sine som far og det ferieturen innebærer, så ser jeg ikke problemet. Alt er jo drukket etter at barna er i seng. Anonymkode: 494bb...b01
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #35 Skrevet 15. juli 2022 Hvorfor er det bare mennene sin kan drikke øl? Mannen skal alltid ha minst ansvar.. stakkars mannen, han må få ta seg en øl.. hva med oss damer? Anonymkode: 3e858...f22
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #36 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når jeg kom hjem fant jeg en ny vinmonopol pose i bagasjen hans så han har tydeligvis kjøpt noe ikke jeg visste om….han er ikke synlig beruset, men dette irriterer meg. Anonymkode: 8ec83...359 Når han drikker så mye og likevel ikke er synlig beruset har han et alvorlig alkoholproblem, for da er han vant med å drikke mye. Et alkoholproblem har han uansett pr. definisjon, fordi det nå påvirker forholdet hans (og trolig økonomien deres). Dere har barn sammen, så dette bør du ta tak i med det samme. Det vil bare bli verre, og barna dine bør slippe å vokse opp full tid med en alkoholiker. Jeg ville krevd at han tok tak i det og ble med i parterapi. Men om han ikke innrømmer problemet sitt, så er det dessverre liten sjanse for at det vil ha noen hensikt. Det er jo en årsak til at han drikker så mye. Han er tydeligvis klar over at han drikker for mye, hvis ikke hadde han ikke drukket så mye og også forsøkt å skjule innkjøp av alkohol og benekte at det er et problem og bli irritert på deg. Jeg synes du skal ta kontakt med noen som kan hjelpe deg som pårørende til en rusmisbruker. Her kan du finne gode linker: https://www.helsenorge.no/parorende/tilbud-for-parorende-innen-psykisk-helse-og-rus/ Du kan også ringe kommunen din for å høre hvilket tilbud de har til pårørende til rusmisbrukere. En slektning av meg fikk veldig god hjelp hos kommunen ved alkoholisme hos nært familiemedlem. Anonymkode: bcd08...96a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2022 #37 Skrevet 16. juli 2022 Har du tatt samtalen med mannen din, da, HI? Eller er det bare vi som vet at dette plager deg? Anonymkode: ce739...740
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2022 #38 Skrevet 16. juli 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hvorfor er det bare mennene sin kan drikke øl? Mannen skal alltid ha minst ansvar.. stakkars mannen, han må få ta seg en øl.. hva med oss damer? Anonymkode: 3e858...f22 Drikk selv da. Ingen nekter deg. Anonymkode: ce739...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå