Gå til innhold

Overreagerer kanskje..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på ferie ei uke med barn. Mannen hadde da tatt med seg 1,5 liter sprit og en 6 pk.øl. Dette er sikkert ikke en greie for enkelte, men jeg er ikke vokst opp med alkohol på ferietur med barn.

Tenker dere det er helt innafor eller har jeg grunn til å være skuffet?🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8ec83...359

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har han drukket alene? I så fall tenker jeg at mannen har et alkoholproblem. 

Anonymkode: e339e...8b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi har vært på ferie ei uke med barn. Mannen hadde da tatt med seg 1,5 liter sprit og en 6 pk.øl. Dette er sikkert ikke en greie for enkelte, men jeg er ikke vokst opp med alkohol på ferietur med barn.

Tenker dere det er helt innafor eller har jeg grunn til å være skuffet?🤷🏼‍♀️

Jeg er helt enig med deg. Men for ei uke hadde ikke det der holdt for min mann. Minst to øl hver dag. Jeg synes han kan vente til barna sover, han mener to halvlitere mens han griller er et must. 

Anonymkode: 5f273...e3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. Men for ei uke hadde ikke det der holdt for min mann. Minst to øl hver dag. Jeg synes han kan vente til barna sover, han mener to halvlitere mens han griller er et must. 

Anonymkode: 5f273...e3c

Du kan ikke la barna dine vokse opp med en så alkoholisert mann hvis han ikke slutter.

Anonymkode: bcd08...96a

Skrevet

Hi, hva gjorde mannen din med den spriten og ølet?

Skrevet

Dette har han da drukket selv…Og etter barnas leggetid.

Skrevet

Hadde det bare vært en 6pk med øl, helt greit. To 6pk på 1,5 uke hadde også vært greit. 1,5 liter sprit?? Ikke greit!!

Anonymkode: 3fa4c...c8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Dette har han da drukket selv…Og etter barnas leggetid.

Det er altfor mye!

Nå er dessverre alkoholenhetskalkulatoren på nett lagt ned, så får ikke regnet ut antall enheter.

Men en halvliter med øl er 1,5 enheter, dvs. den sekspakningen med halvlitere han tok med har 9 enheter.

Halvannen flaske med sprit har mange, mange flere. Det inntaket, fordelt på ti dager er HØYT.

På en familieferie hører det ikke med!

Drikker han mye ellers også? Hvordan har han fungert på dagtid i ferien?

Skrevet

Det er samme mengde som min mann drikker på en kveld. På ferie med barn, og hjemme i ferier. Nei det er ikke greit, men han nekter for at det er et problem, siden det aldri har skjedd noe galt ifølge han

Anonymkode: ceb4a...733

Skrevet

Altså - en øl til maten i ferien tenker jeg er helt ok. Likeså en drink på kvelden, f.eks. 

Men halvannen liter sprit - det er mye å bøtte i seg... Det blir jo rundt regnet to desiliter sprit hver dag i tillegg til øl, da blir han jo full hver dag? 

Jeg hadde vært bekymret, ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er samme mengde som min mann drikker på en kveld. På ferie med barn, og hjemme i ferier. Nei det er ikke greit, men han nekter for at det er et problem, siden det aldri har skjedd noe galt ifølge han

Han kan jo bare fortsette så lenge du ikke lar det få følger for ham. Han drikker så mye at han må regnes å være periodedranker. Det blir ikke bedre, det blir verre. Han drikker mest trolig også mer enn bare i ferier, fordi han takler så enorme mengder alkohol på en gang.

Barn skal slippe å vokse opp med dette, for det er ødeleggende!

Skrevet

Hva legger du i 1,5 liter sprit? Er det 1,5 liters flaske med vodka, eller er det flere mindre flasker med diverse?

Anonymkode: f284c...4eb

Skrevet

Huff, det var mye sprit.

Anonymkode: 4b69b...823

Skrevet

En 6 pk. øl hadde jeg ikke sagt noe på. 1,5 L sprit derimot…

Anonymkode: 31e3b...00c

Skrevet

Eg har null toleranse for alkohol når vi har barn med . Men ser endel drikk litt øl til maten osv men sprit høyrer ikkje heime på ein familietur. Uannsett om barna sover eller ikkje. 

Anonymkode: 3a741...13b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

1,5 liter sprit og en 6 pakk på en kveld? Er du heilt vill? Kan seriøst noen drikke så mye på en kveld uten at det går galt? Det tilsvarer  ca 37 drammer på byen pluss 6 øl. Selv i løpet av en uke så er det mye. I snitt over 5 drammer for dag pluss en øl. 

Anonymkode: e9faf...fdf

Skrevet

Mannen min kan godt ta seg en øl eller to på ferie, men han drikker ikke halvlitere da, han har enten små bokser eller små glassflasker med øl.

Det e helt greit i mine øyne.

Men spirit har aldri mannen min drukket hjemme, og knapt på fest. 1,5 liter høres fryktelig mye ut...

Anonymkode: e1fb6...33e

Skrevet

Den sixpacken med øl kan du bare glemme syns jeg. Øl er jo veldig mild alkohol og ikke noe jeg reagerer på i det hele tatt at voksne drikker et par av, selv om barna skulle være våkne.

Nå vet jeg ikke med sprit, men her er det vanlig at folk har med ei stor flaske på fest, selv om det ikke er 11/2 liter. Så hvis han fordeler det på 6,7 kvelder syns jeg ikke det er mye på ferie til sammenligning. Dette er jo en voksen mann som sikkert tar noen glass utover kvelden. Men det er jo en kontekst her også, så hvis han blir full, noe jeg vil syns er rart, eller blir ubehagelig eller det hindrer dere i å gjøre som planlagt, ja da vil jeg si at det er et problem. 

Anonymkode: 7351a...a61

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

1,5 liter sprit og en 6 pakk på en kveld? Er du heilt vill? Kan seriøst noen drikke så mye på en kveld uten at det går galt? Det tilsvarer  ca 37 drammer på byen pluss 6 øl. Selv i løpet av en uke så er det mye. I snitt over 5 drammer for dag pluss en øl. 

Jeg tror nok drammene på byen har en god del cl mindre enn hva folk drikker hjemme. Hvis han drikker i underkant av to dl pr kveld, så er det like mye/lite som i et vanlig kjøkkenglass. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror nok drammene på byen har en god del cl mindre enn hva folk drikker hjemme. Hvis han drikker i underkant av to dl pr kveld, så er det like mye/lite som i et vanlig kjøkkenglass. 

Retter meg selv, for det blir vel som i en vanlig kaffekopp. Det blir vel ca fire drammer pr kveld på x antall timer. 

Skrevet

Men er det gitt at han skal drikke opp den flaska med sprit mens dere er på ferie? Eller er planen hans å lage seg en drink et par kvelder, for så å ta med restene hjem?

Vi kjøper da også vodka innimellom, men vi kyler jo ikke ned hele flaska på en uke, vi har den i lang tid.

Anonymkode: b2864...3f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men er det gitt at han skal drikke opp den flaska med sprit mens dere er på ferie? Eller er planen hans å lage seg en drink et par kvelder, for så å ta med restene hjem?

Vi kjøper da også vodka innimellom, men vi kyler jo ikke ned hele flaska på en uke, vi har den i lang tid.

Anonymkode: b2864...3f9

Det står at de har vært på ferie.

Det står ikke noe om at han har drukket hele flaska da, det har du jo rett i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

En dram på byen om det være seg en drink eller en whisky så inneholder den maks 4cl på byen. Og selv om noen velger å drikke en kaffekopp/kjøkkengulvas whiskey/ren sprit hjemme hver kveld, så tilsvarer det like fullt 5 drammer  på byen. Og det er mye hvis det skal gjøres hver kveld igjennom en hel uke når det er familieferie med barn. Hadde det vært festertur med kompisene så hadde jeg skjønt det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det står at de har vært på ferie.

Det står ikke noe om at han har drukket hele flaska da, det har du jo rett i. 

Hi skriver lenger nede at dette har han drukket selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En dram på byen om det være seg en drink eller en whisky så inneholder den maks 4cl på byen. Og selv om noen velger å drikke en kaffekopp/kjøkkengulvas whiskey/ren sprit hjemme hver kveld, så tilsvarer det like fullt 5 drammer  på byen. Og det er mye hvis det skal gjøres hver kveld igjennom en hel uke når det er familieferie med barn. Hadde det vært festertur med kompisene så hadde jeg skjønt det. 

So? Hvorfor henger du deg opp i drammer på byen?

Jeg syns ikke at det er mye for en voksen mann på en uke på ferie. Jeg kan ikke tro at han blir full på en kaffekopp med sprit blandet ut gjennom kvelden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...