Gå til innhold

Hvordan reagerer dere når dere er vitne til utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene naboen min har innledet et forhold til en annen. Det er jo hennes sak. Det er bare det at de ganske ofte stikker bort hit nå på sommeren, og mannen hennes jobber offshore. Når han er hjemme, så kommer jo hun på besøk med ham. Jeg er ikke noen nær venn av han, men vi har veldig god tone og har hatt mange hyggelige kvelder her sammen. Jeg syns det er så ubehagelig å vite at han blir bedratt, og at vi alle her vet det. Selv om det ikke er min sak så syns jeg at det blir så vanskelig å omgås dem. Hvordan hadde dere opplevd sånt? 

Anonymkode: ab9b9...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ene naboen min har innledet et forhold til en annen. Det er jo hennes sak. Det er bare det at de ganske ofte stikker bort hit nå på sommeren, og mannen hennes jobber offshore. Når han er hjemme, så kommer jo hun på besøk med ham. Jeg er ikke noen nær venn av han, men vi har veldig god tone og har hatt mange hyggelige kvelder her sammen. Jeg syns det er så ubehagelig å vite at han blir bedratt, og at vi alle her vet det. Selv om det ikke er min sak så syns jeg at det blir så vanskelig å omgås dem. Hvordan hadde dere opplevd sånt? 

Jeg hadde ikke orket å spille skuespill og dekke for drittkjerringa. Hvis det hadde vært snakk om naboer eller venner som blir ført bak lyset, ville jeg ha sagt i fra. Hvis ingen sier i fra om noe som helst, vil vi få et kaldt samfunn fullt av bedragere, løgnere og drittsekker som får holde på som de vil bare fordi alle holder kjeft. 

Jeg har vært på begge sider av bordet flere ganger. Lite gjør så vondt som å få vite at alle rundt visste om mannens eskapader, og ikke en kjeft gadd å si noe. Bedrager blir liksom så mye større av det enn hvis man hadde fått beskjed fra venn/nabo. Det funker heller ikke for meg å late som jeg ikke vet og smile til en person som bedrar sin partner foran øyne på meg. Så hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ha gitt naboen valgmuligheter ved å fortelle. Da er det HAN som vil velge å fortsette å leve sammen med en utro bitch eller bryte forholdet, ikke HUN som skal lure ham til å bli i forholdet på feil premisser.

Sitter her forresten med popcorn og venter til alle utroskapsforkjempere kommer løpende og begynner å forsvare den vakre, vidunderlige utroskapen som bare gjør godt for alle parter.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe til han, men ville sagt til henne at det er koselig hun har så mye besøk av venner når mannen er så mye borte. 

Anonymkode: 731be...dad

Skrevet
VeslePesle skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket å spille skuespill og dekke for drittkjerringa. Hvis det hadde vært snakk om naboer eller venner som blir ført bak lyset, ville jeg ha sagt i fra. Hvis ingen sier i fra om noe som helst, vil vi få et kaldt samfunn fullt av bedragere, løgnere og drittsekker som får holde på som de vil bare fordi alle holder kjeft. 

Jeg har vært på begge sider av bordet flere ganger. Lite gjør så vondt som å få vite at alle rundt visste om mannens eskapader, og ikke en kjeft gadd å si noe. Bedrager blir liksom så mye større av det enn hvis man hadde fått beskjed fra venn/nabo. Det funker heller ikke for meg å late som jeg ikke vet og smile til en person som bedrar sin partner foran øyne på meg. Så hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ha gitt naboen valgmuligheter ved å fortelle. Da er det HAN som vil velge å fortsette å leve sammen med en utro bitch eller bryte forholdet, ikke HUN som skal lure ham til å bli i forholdet på feil premisser.

Sitter her forresten med popcorn og venter til alle utroskapsforkjempere kommer løpende og begynner å forsvare den vakre, vidunderlige utroskapen som bare gjør godt for alle parter.

Det er jo ikke min sak sånn helt oppriktig. Jeg skjønner at det føles ille at alle vet, men ikke du. Samtidig håper jeg jo at den som blir bedratt legger ansvaret der det hører hjemme, og ikke på omgivelsene. Dessuten er det ikke heller en fasit her som forteller om det er galt og i hvilken grad, da det er opp til hver enkelt.

Men det er ikke så ukomplisert heller, så lufter mer tanker og leser svarene her. 

Skrevet

“La dem pule, det er ikke mine bikkjer” heter det i ordtaket. 

At jeg selv har oppdaget min manns utroskap betyr ikke at jeg trenger å leke moralens vokter i andres liv. Det var aldri naboenes eller vennenes sak å rydde opp i det. 

Anonymkode: 72198...ba0

Skrevet

Jeg hadde da aldri i verden akseptert at dama der fikk lov å ha med seg elskeren sin hjem til meg for sosial hygge mens mannen hennes er borte på jobb. Jeg hadde sagt nei første gangen og sagt rett ut at jeg ikke støtter utroskap. Fy søren for en gjeng dere er! Det er så utrolig dårlig gjort og like dårlig gjort å være like hyggelig til uvitende mann senere. Råttent er det! 

Anonymkode: 3ad42...b1a

Skrevet

Har også erfaring fra begge sier av bordet.

Jeg ville nok sagt noe om en nær venns partner var utro, forutsatt at jeg trodde vennen hadde psyke til å håndtere det. 

I dette tilfellet hadde jeg sagt til henne at det er utrolig dårlig stil å leve åpent som kjæreste med elskeren når mannen er offshore. Med mindre det er noe mannen også vet og syns er ok. Jeg hadde også sagt at jeg ikke ønsket å ha dem på besøk sammen.

Anonymkode: fe49e...658

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.7.2022 den 19.34):

Kommer de (naboen og naboen) til dere som er par? Helt åpentlyst, liksom? Det hadde jeg ikke godtatt, faktisk. 

Anonymkode: f9ed6...761

Skrevet
VeslePesle skrev (På 13.7.2022 den 21.00):

Jeg har vært på begge sider av bordet flere ganger.

Har du selv vært utro flere ganger, og i tillegg hatt utro partnere?

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Har du selv vært utro flere ganger, og i tillegg hatt utro partnere?

Nei. Jeg har vært utsatt for utroskap og jeg har vært vitne til andres utroskap. Flere ganger. 

Skrevet

Ikke min sak tenker jeg. Jeg er ikke Gud eller Jesus, så det er ikke min oppgave å rette på andres feil. Jeg er ikke rettferdigheten heller, så det er ikke opp til meg å si fra til noen. Og det er bok sånn jeg ville hatt det selv om noen sa noe til meg. Husker jeg fikk tlf om at kjæresten min var utro en gang. Det var litt sånn type Ross og Rachel egentlig. «We were on a break!» men vi fant tilbake, og hadde det bedre enn noen gangi to år før den telefonen kom. Han hadde mye sex med henne i ei uke, og så avsluttet han det og kjempet for meg. Den telefonen ødela alt. 

Anonymkode: 7195c...8a7

Skrevet
VeslePesle skrev (12 minutter siden):

Nei. Jeg har vært utsatt for utroskap og jeg har vært vitne til andres utroskap. Flere ganger. 

Da har du ikke vært på begge sider av bordet.

Det forklarer jo ellers din gammeltestamentlige forargelse også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...